belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
27. vasárnap

Fideszes informatikusok gyanús adatmentése Egerben

A Fidesz által megbízott budapesti informatikusok töltötték le az összes adatot a Heves Megyei Önkormányzat dolgozóinak számítógépéről az egri megyeházán - közölte Sós Tamás, az önkormányzat volt szocialista elnöke csütörtökön.

MTI| 2010. október 7. |56 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

krix | 2010. október 8. | 13:50:14

polihisztor | 2010. október 8. | 13:29:08
Keller sz.art sem ért ügyészség nélkül. Nektek van ügyészségetek, ezért Papcsák sokkal eredményesen turkálhat. Sajnos az "aktualitás" tényleg nem Kaya meg Josip, és nem is a Kövér család csalássorozata, az sosem volt aktuális, megvettétek kilóra még az igazságot is. És most osztogatjátok. Fa.sza.

polihisztor | 2010. október 8. | 13:29:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Borszívóügynök | 2010. október 8. | 13:06:00

ostoba 90 | 2010. október 7. | 21:30:51

"Ez a dolgok normális rendje , vasárnap megnyerem a választásokat , és hétfő reggel bemegyek..."

Így történt ez ugye Esztergomnak városában is, hiszen ez "a dolgok normális rendje"??!
A megválasztott polgármesternőt a mai napig nem engedik be az irodájába sem...

scuby | 2010. október 8. | 12:29:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krix | 2010. október 8. | 12:09:44

Nővér írta mewg alant, aki még ezt sem érti, annak úgyis hiába magyarázunk erkölcsről, meg jogról.

krix | 2010. október 8. | 12:07:26

Bondi | 2010. október 8. | 10:08:56
Gondolod, hogy a NOL is prejudikál, mint a te elvtársaid?

krix | 2010. október 8. | 12:04:27

polihisztor | 2010. október 8. | 10:37:57
"Katalina zek lerágott csontok."

Ja, hogy szerinted ezeket valaki már lerágta? Én meg úgy tudom, hogy az egész pályás letámadás jegyében senki, soha nem vizsgálta, és főleg nem büntette azokat a törvénysértéseket.
Ja, persze: Quod licet Iovi, non licet bovi.
De jön még kutyára Zetor, én ráérek...

Simon G. | 2010. október 8. | 12:02:26

Szálka-gerenda effektus.

polihisztor | 2010. október 8. | 10:37:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

venember | 2010. október 8. | 10:17:01

Bondi | 2010. október 8. | 10:08:56
"Ezen kívül semmi körülmények között sem lehetett a Fidesz, hanem csak az illetékes minisztérium. "

Aha. És mit keres egy minisztérium egy önkormányzatban? Ez egyre rosszabb... és láttam én már karón varjút. Sőt egy egész varjúcsapatot is. Különösen az UD Zrt. és a Kubatov ügy után. Úgyhogy mélységes gyanakvással figyelem a dolgokat. Mert nem zörög a haraszt...

Ja és elhiszem azt, amit a cikk állít, amíg nincs helyreigazítás. És nincs. Ez kb. olyan mint az OÉT törvény átírása. Jött egy nyilatkozat és NEM VOLT helyreigazítás. Azóta se.

venember | 2010. október 8. | 10:11:55

Katalina | 2010. október 8. | 09:52:12
"...gyanús adatmentés..."
"Et-k! Valami új, valami talpraesett dolog kellene. Ezeket már nagyon ismerjük. Pl. Joszip Tot, Tokaj, Bánya, Hosszú bitek éjszakája, Asszony verés, stb. "

Hát igen. Addig nincs is baj, míg a gyerek azzal nem jön haza egy felvételi beszélgetésről, hogy ki a fenére is szavaztál te, mama, mert a beszélgetésen a HR-es nézegetett egy listát, hogy ejnyebejnye, hol is laknak a szülei? Remélem, ez Önöknél nem fordulhat elő.

Ennek a továbbfejlesztett változata, hogy a lista elő sem kerül, csak a gyerek sehová se lesz felvéve az állami apparátusban. És ehhez néha elég, ha elküldött egy fideszest a fenébe 5 évvel ezelőtt. Vagy megtalálták a nevét egy ilyen "szabályos" mentésnél valamilyen magánlevélben. Nagy dolog az informatika. És egy mozdulattal (na jó, kettővel) megsemmisíthető, nem kell teherautónyi iratokat égetni, ha szorul a kapca.

Katalina | 2010. október 8. | 09:52:12

"...gyanús adatmentés..."
Et-k! Valami új, valami talpraesett dolog kellene. Ezeket már nagyon ismerjük. Pl. Joszip Tot, Tokaj, Bánya, Hosszú bitek éjszakája, Asszony verés, stb.

venember | 2010. október 8. | 09:46:36

polihisztor | 2010. október 8. | 09:34:11
"Jól tették. Még az átadásra üres merevlemezek maradtak volna , a nagy "takarításban"!!! Most nem volt idő eltüntetni az adatokat, már ez is zavarja az elvtársakat. Ki tudja miket találnak majd az adatok között!
Sós elvtárs is izgul már.Jól van ez így."

Hát egyelőre jogállamban élünk, bár ahogy látom, egyeseknek a jog ott ér véget, hogy mi bármit megtehetünk következmény nélkül, de ha más egy incifincit eltér tőle, akkor azonnal lecsukni és teljes vagyonelkobzás.
Az átadás-átvételnek pedig megvannak a szabályai.
Ez a módszer a legsötétebb pártállami időkre emlékeztet, amikoris mindenkiről gyűjtötték az adatokat. De most már fejlettebbek vagyunk, mert az összes információ a rohadtullegális Kubatov-adatbázisba kerül. Vagy egy még sötétebb helyre.

nővér | 2010. október 8. | 09:41:30

Egy önkormányzatnál rengeteg olyan adat van, ami nem titkos, de nem is nyilvános. Csak zárt körben használható. Ilyeneket letölteni engedély nélkül, kimeríti a jogosulatlan adatkezelés tényét. Ez ma nálunk bűncselekmény. Éppen ezért van szabályozva a hivatali átadás-átvétel. Senkinek nincs joga felrúgni. Kár, hogy ezt nem mindenki fogja fel józan ésszel!

venember | 2010. október 8. | 09:39:55

szamóca | 2010. október 7. | 22:17:58
@venember | 2010. október 7. | 21:45:41
"ebben az országban (és bárhol máshol Európában!) ha egy cégnél dolgozol és kapsz egy számítógépet, akkor annak merevlemezéről bármikor mentést készíthetnek, azon semmilyen saját titkot nem őrizhetsz. jó, ha ehhez hozzászoksz."

Hát ez sajna nem így van. Előfordulhat, hogy a gépen valakinek a személyes adatai is vannak, például a munkahelyére kap olyan levelet a mailboxába, amit személyesnek minősít. Jobb helyeken ez szabályozva van és elteheti egy elkülönített helyre. Ezt a cég nem menti és semmilyen módon nem kezeli. Ha a manusz kilép, köteles letörölni a személyes adatait, ha nem teszi meg, a cég tesz meg helyette. Kb. olyan, hogy az íróasztalfiókjában tárolt személyes cuccai sem a cégé.
Tehát: ha én találok valahol egy levelet, ami nem nekem szól, még a saját számítógépemen sem olvashatom el. Jobb levelezőprogramok már fel is hívják erre a figyelmet, a tartalom egyidejű megsemmisítésének kötelezettsége mellett. Végül: nem úgy van, hogy csak jövök és lopom az adatot, de nem ám!!!

polihisztor | 2010. október 8. | 09:34:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HNB9JSK041 | 2010. október 8. | 08:56:34

Van ember az országban, aki ezt elhisz Sós Tamásnak? Talán ha kifejtené a teljes igazságot! Mert az elvtársaknál nagyon nagy divat a csúsztatás!
Én még az ellenkezőjét sem hiszem el, amit egy kommunista állít!

Dr. Kotász | 2010. október 8. | 01:48:34

"nablaquadrat | 2010. október 7. | 21:13:29
Bocsánat, alpolgármesterek és jegyző ugye a megyénél nincsenek"

Igazad van: alpolgármester (egyes szám) és Főjegyző van, immár húsz éve... Miért kommentelsz, ha hazád közigazgatásának alapvető kérdéseivel sem vagy tisztában??

minekpista | 2010. október 8. | 01:11:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Anon | 2010. október 7. | 22:39:59

"Lementem az adatokat a biztonság kedvéért , aztán lássuk mi a munka ."


Hát rohadtul nem azért mentették le a pesti kollégák ha nem azért hogy bányászgassanak benne a szakértőik miből is lehetne még ügyet csinálni hiszen ügyészség-rendőrség rendelkezésre áll hogy kicsináljon bárkit akár bűnös akár ártalan az illető.

TeaLeo | 2010. október 7. | 22:24:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szamóca | 2010. október 7. | 22:17:58

@venember | 2010. október 7. | 21:45:41
ebben az országban (és bárhol máshol Európában!) ha egy cégnél dolgozol és kapsz egy számítógépet, akkor annak merevlemezéről bármikor mentést készíthetnek, azon semmilyen saját titkot nem őrizhetsz. jó, ha ehhez hozzászoksz.
ismered a viccet:
-CGA a monitor?
-nem, ez saját.

szamóca | 2010. október 7. | 22:13:58

aztán majd jönek a fideszes burkolók is és csempéznek...
nevetséges és szánalmas ez a "hír" :-/

Kontaktus | 2010. október 7. | 21:50:15

venember | 2010. október 7. | 21:45:41

Az van. A fene.

Anon | 2010. október 7. | 21:49:45

Sok boldog ember...van állásuk és ráadásul közszolgálati...mindössze ki kell szolgálni az aktuális hatalmat és meg kell próbálni nem két tűz közé szorulni...mi sem egyszerűbb...néhány nap betegállomány és megúszható az átmenet.

venember | 2010. október 7. | 21:45:41

orszino2 | 2010. október 7. | 21:18:25
"Igaza van, Benkár Úr, a Főjegyző engedélyezte az adatmentést."

Kinek a részére? Milyen szerződés alapján? Mi van az adatvádelemmel?
Vagy mi a fene van ebben az országban?

venember | 2010. október 7. | 21:41:26

nablaquadrat | 2010. október 7. | 21:10:39

Elérkezett az a pillanat, amikor egyetértünk. Bár lehet, hogy a mostani hangulatban én is beengedtem volna őket, mert lehet, hogy nekik van engedélyük, nekem meg volt állásom...

Kontaktus | 2010. október 7. | 21:39:28

A törvény szerint meg kell várni azt a két napot, amíg él a lehetőség arra, hogy kifogást nyújtsanak be a választás eredményét illetően. Ha nem kérnek újraszámlálást, ha nem semmisítik meg a végredményt, ahogyan BAZ-ban ez több településen megtörtént, akkor két nap elteltével bemehet a hivatalába, de csak akkor kezdhet dolgozni, ha a hivatalos átadás-átvétel megtörtént. Ez pedig egyeztetést kíván. Kevés az úriember az új pm-ek, elnökök között?

ostoba 90 | 2010. október 7. | 21:30:51

""" Kontaktus | 2010. október 7. | 21:13:21
Anon | 2010. október 7. | 21:01:59

Undormány, hogy csaknem minden fityiszes győztes már kedden rohan be a választások utáni első adandó alkalommal, és pattog, követeli a helyét, de elsősorban az adatokat mindenkitől, minden főosztálytól, osztályvezetőtől stb. Még meg sem választották a közgyűlés első ülésén hivatalosan,fel se esküdött, de már tele van a hangjával a város-megyeháza """

Te mégis mire számitasz ? Hogy majd majd karácsony környékén kapsz egy esemest , hogy majd akkor hoznék egy iróasztalt ...
Ez a dolgok normális rendje , vasárnap megnyerem a választásokat , és hétfő reggel bemegyek , hogy ittvagyok ...mi a helyzet , uraim , hölgyeim ?
Lementem az adatokat a biztonság kedvéért , aztán lássuk mi a munka .

ostoba 90 | 2010. október 7. | 21:26:00

orszino2
Miért ? Van valami eltitkolnivaló ???

orszino2 | 2010. október 7. | 21:18:25

Igaza van, Benkár Úr, a Főjegyző engedélyezte az adatmentést.

orszino2 | 2010. október 7. | 21:14:47

Jöhetnek bármilyen papírral, én nem fogom beengedni őket, amíg az új Közgyűlés fel nem állt.

nablaquadrat | 2010. október 7. | 21:13:29

Bocsánat, alpolgármesterek és jegyző ugye a megyénél nincsenek. Csak kupi van. De az láthatóan nagy.

Kontaktus | 2010. október 7. | 21:13:21

Anon | 2010. október 7. | 21:01:59

Undormány, hogy csaknem minden fityiszes győztes már kedden rohan be a választások utáni első adandó alkalommal, és pattog, követeli a helyét, de elsősorban az adatokat mindenkitől, minden főosztálytól, osztályvezetőtől stb. Még meg sem választották a közgyűlés első ülésén hivatalosan,fel se esküdött, de már tele van a hangjával a város-megyeháza.

orszino2 | 2010. október 7. | 21:12:02

A Műv.irodán nekem azt mondták, hogy a főjegyző úr adott engedélyt a Megyeháza összes számítógépének, összes anyagának lementésére. Volt náluk egy aláírt, lebélyegzett "hivatalos" papír. Akinek magán jellegű dokumentumai voltak a számítógépén, azt is lementették maguknak. Felháborító! Már hétfőn reggel végigjárták az egész épületet. Mi lesz a következő?Végigjárják a Megyei Önkormányzathoz tartozó intézményeket? Szégyelljék magukat!

nablaquadrat | 2010. október 7. | 21:10:39

Nem értem a dolgozókat, miért nem hívták a rendőrséget, vagy miért nem ragaszkodtak valamiféle megbízólevélhez.
Én még a közös képviselő által küldött vízvezetékszerelőt sem engedem be írásos megbizólevél és az igazolványának felmutatása nélkül. Ha egy kicsit is gyanus, akkor még az iparigazolványát is elkérem.

Kimondható, hogy a dolgozók gondatlanul jártak el, és ezért fegyelmi felelősség terheli őket.
És hol voltak eközben az önkényes kormányzat rendszergazdái? Ezeket szerintem még súlyosabb múlasztás terheli!
Mit csináltak közben a még fungáló alpolgármesterek és a jegyző?

ostoba 90 | 2010. október 7. | 21:10:00

" Fideszes informatikusok gyanús adatmentése Egerben "".

1. " Fideszes " miért ? a volt szocialista városvezetőnek nyilván megvoltak az adatok , az új pedig félt , hogy eltünnek ezek .
2. " informatikusok " miért ? kinek kellet volna letölteni ? Kohászoknak , vagy varrónőknek ?
3. " gyanús adatmentése " miért ? mi ebben a gyanús ? Ha veszek egy lakást , vagy egy autót , azzal kezdem , hogy rögzitem az adatokat , dátumokat , hiszen idáig a régi , innentől az új tulaj " fizeti a rezsit ".
4. " Egerben ..." miért ? Az a csoda hogy máshol nem igy kezdték ...

Szóval , egy kicsit " rosszra " sikeredett ez a cikk ...A Napraforgó nyugdijasotthon lakói biztos beveszik ezt a nyomtatott változatban , a háromnapos ajándék kakaóscsiga mellett , de mi itt online ...nem nagyon
tiszteletem

Mudnol | 2010. október 7. | 21:07:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Anon | 2010. október 7. | 21:01:59

Biztos hogy kimentettek ?? Nem lehet hogy esetleg rátettek dolgokat a gépekre ??? Ez az mszp olyan béna hogy még egy hosszú byte-ok éjszakáját sem képes megrendezni...ebből is látszik hogy alkalmatlanok.

venember | 2010. október 7. | 20:42:06

Mi a fenét keresett egy párt által megbízott informatikus a megyeházán??? Ki engedte be?

mitzimacko | 2010. október 7. | 20:32:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mitzimacko | 2010. október 7. | 20:31:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mitzimacko | 2010. október 7. | 20:28:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

TeaLeo | 2010. október 7. | 20:28:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vlagyimiriljics | 2010. október 7. | 20:28:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ideológiai titkár | 2010. október 7. | 20:27:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Xavi | 2010. október 7. | 20:27:04

hakos5 | 2010. október 7. | 20:15:18

szerinted azt a választás előtti héten, nem semmisítették már meg?

hakos5 | 2010. október 7. | 20:15:18

Ez tényleg felháborító!!!! Most hogy a fenébe fogjuk megsemmisíteni az adatokat, ha már másolat is lesz róluk!
Csúnya, csúnya Fidesz diktatúra!!!!!:)))))

Xavi | 2010. október 7. | 20:01:49

kic-KING | 2010. október 7. | 19:55:34

személyes, mit keresne ott személyes akta...?

kic-KING | 2010. október 7. | 19:55:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mitzimacko | 2010. október 7. | 19:47:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mitzimacko | 2010. október 7. | 19:46:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mitzimacko | 2010. október 7. | 19:44:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

aladddin | 2010. október 7. | 19:38:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS

Elmondása szerint a hétfőn történtekről csak parlamenti elfoglaltságát követően, szerdán tudott tájékozódni. Hétfőn a kora reggeli órákban váratlanul négy informatikus érkezett Budapestről az egri megyeházára, és az összes hivatali dolgozó számítógépéről letöltötték az adatokat. Ezzel a Fidesz megsértette az átadás-átvétel írott és íratlan szabályait és "az átmeneti helyzetben visszaélt a hivatali dolgozók kiszolgáltatott helyzetével" - mondta a politikus aki az október 3-ai önkormányzati választásokig 12 éven át irányította a hevesi megyegyűlést.

Közlése szerint a megyei közgyűlés eddigi vezetése utólag értesült a történtekről, ami azért is furcsa, mert az új közgyűlés új elnökének megválasztására várhatóan csak a jövő héten kerül sor. Ez azt jelenti, hogy egyelőre nincs kinek átadni azt az összegzést, amit az átadás-átvételi jegyzőkönyv tartalmazni fog; az adatok egyébként eddig is hozzáférhetőek voltak valamennyi közgyűlési tag számára. Továbbá augusztusban részletes, a megye költségvetését s a megyei kórház működését átvilágító anyagot nyújtottak át a Fidesznek, ráadásul az adatok megtekinthetőek a megyegyűlés honlapján is - mondta Sós Tamás.

Ugyanakkor csütörtökön Horváth László, a Fidesz közgyűlési elnökjelöltje az egri megyeháza udvarán megtartott sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a közgyűlés megalakulása után a Fidesz azonnal megkezdi a megye által működtetett intézmények átvilágítását, pénzügyi és vagyonleltárt készít. Vagyis megkezdi az esetleges jogsértések feltárását és ha ilyet találnak, nem marad el a felelőségre vonás. Adatai szerint a megye adóssága, csak a tőketartozás tekintetében eléri a 6,2 milliárd forintot, miközben a közgyűlés volt vezetése ettől hárommilliárd forinttal alacsonyabb összegű adósságról számolt be.

HIRDETÉS

Tudomása szerint a megyei kórház vezetése olyan helyzetet készít elő, amely több éves kötelezettségvállalást jelentene az önkormányzat számára - mondta Horváth László. A politikus, aki országgyűlési képviselő is egyben, a sajtótájékoztató után egy levelet nyújtott át Benkár Józsefnek, a megye főjegyzőjének, amelyben arra kéri a köztisztviselőt, hogy készítse elő számára a "a közgyűlési elnöki munkakör részletesés tételes átadás-átvételét".

Az októberi önkormányzati választáson nyolc fideszes képviselő mellett négy MSZP-s, három jobbikos jutott mandátumhoz a Heves Megyei Önkormányzatban.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    56 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS