A fővárosi önkormányzat valahogy úgy van a pénzzel, mint az egyszeri szegényember. Soha nincs belőle elég, de megfogni se tudja. Azt meg különösen utálja, ha rákérdeznek, hogy mire is költötte. Így maradnak titkosak a néhai Moszkva tér felújítási számlái. Holott a teret uniós és magyar közpénzből építik át. S a kormány menet közben nemzetgazdasági szempontból kiemelt társasággá minősítette a beruházást megvalósító konzorcium egyik tagjának felszámolás alá vont érdekeltségét.
De a túlzott kormányfigyelem árthat is. Mint a 444 megírta: a Közgép ugyan kétharmadannyiért újította volna fel a soroksári GOH felüljárót, de a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) inkább 238 millióval többet fizet, csak ne Simicska cégének kelljen adnia a munkát. Bezzeg Óbudán nem a miniszterelnök vejének cége nyert a közvilágítási tenderen! Igaz, az eredményhirdetés idejére Tiborcz István már kiszállt az addig zsinórban diadalmaskodó Elios Zrt.-ből.
A főváros nem szereti az olcsójánoskodást. A BKK is azzal indokolta a Közgép-döntést, hogy „bizonyos egységárai túlzottan alacsonynak bizonyultak”. A hírek szerint hasonlóra készül a BKV is. A 3-as metróvonal kocsijait az észt Skinest Rail csaknem kilencmilliárddal olcsóbban újítaná fel, mint a vetélytárs orosz Metrowagonmash. De a közlekedési cégnél állítólag keveslik az árat. Az orosz siker nyilván jobban tetszene az idekészülő moszkvai polgármesternek. Mindettől nyilván teljesen függetlenül négy kormánypárti képviselő kiemelt beruházássá minősítené a 3-as metró felújítását, így lerövidülne az engedélyezés, a fellebbezések és perek pedig nem halasztó hatályúak. Pénzt, mondjuk, nem adnának hozzá. Így a főváros 15 milliárd forintot kénytelen fizetni a kocsifelújításra felvenni szándékozott 60 milliárdos kölcsön után. Mert fontos ugyan, de újat azért nem vehetnek.