Ha valaki emlékszik olyan esetre, amikor a kormány (bármelyik) belenyúlt a taxizás szabályaiba, és a taxisok jól jöttek ki belőle, elevenítse föl nekünk, a legjobb találatért akár ingyenes Uber-utazás is járhat.
A múltidézés nem öncélú: a mai taxihelyzet nem érthető meg a rendszerváltás kori állami hozzáállás ismerete nélkül. „Tud vezetni? Van autója? Akkor taxizzon!” – tízezreknek mondták ezt a nyolcvanas évek legvégén, sok ezren meg is fogadták a munkaügyi hivataltól kapott tanácsot.
Az Antall-kabinet saját hatalmába vetett hitét megrendítő taxisblokád után viszont alaposan megregulázták és megdrágították a szolgáltatást – azóta nem a szabadság szinonimája a taxizás. Legendásan nagy adminisztratív és anyagi terhek alatt nyög az iparág. Később, amikor Ferihegyen már nemcsak az utasforgalmat zavarta, de az üzletet is ellehetetlenítette a taxisok hiénázása, megint az állami szervek léptek: a hiénák maradtak, de tovább drágult a reptéri taxi, és szolgáltatók sora szorult ki belőle.