galéria megtekintése

Tanmese

4 komment

A szerk.

Ott kezdődik, hogy már a rendszerváltás előtt is igen alacsonyan volt a bejutási küszöb a tanító- és óvópedagógus-képző karoknál.

A helyzet (a társadalmi és anyagi megbecsüléssel szinkronban) azóta is változatlan. Ott folytatódik, hogy az egész magyar neveléstudomány nem tud mit kezdeni a fegyelmezés problémájával: '89-ben sem volt rá ötlete, azóta viszont nemhogy a tekintélyelvű nevelési módszerek, de a tekintély alól is kiszaladt az idő. És ott végződik, hogy ez a sok szép kivétellel erősített, de részben tán kontraszelektált („csak az tanul óvó- vagy tanítónőnek, akit máshova nem vesznek fel, az marad a pályán, akinek nincs más választása; az marad itthon, akinek még a nyelvtanulás is nagy kihívás"), alulértékelt, megalázott, kizsigerelt csapat nem mindig képes megbirkózni a lehetetlen kihívással.

Kivált, hogy gyerekeinkkel együtt a magyar társadalom összes megoldatlan problémáját – nemcsak a fegyelmezetlenséget és az agressziót, hanem a többit is – rázúdítjuk. Évtizedek óta ez megy: azt mindig mindenki tudja, hogy mit nem szabad ­csinálniuk a gyerekeinkkel, de a tiszta iránymutatással, hogy akkor mi is lenne a teendő, még senki nem állt elő. Helyette úgy teszünk, mintha az óvoda-iskola után, idekint az életben len­nének jobb ötleteink a már ezerszer csődöt mondott retorzióknál.

 

Pedig aki minden ellopott kiflinél és minden titokban elfüstölt füves ciginél rendőrért, börtönért kiált, az az összekötözött kezű óvodás láttán sem sopánkodhat: ha ugyanaz a recept, a leves is hasonló lesz – magunknak főzzük.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.