Vereséget szenvedett Orbán Viktor az RTL Klubbal vívott háborújában azzal, hogy az Európai Bizottság intelmei szerint kénytelen az RTL-re szabott 50 százalékról mindenki számára azonosan, 3–10 százalékra csökkenteni a reklámadót. Ráadásul az RTL Klub nem hálás, hitelessége és gazdasági érdeke azt diktálja, hogy ne fogja vissza híradójának kritikus hangnemét.
A megszégyenülés nyilvánvaló, de az Orbán-kormány most sem képes sportszerűen veszíteni, hanem álságos módon a 17 ezermilliárd forintos költségvetésből kieső, szabad szemmel ezen a szinten alig látható 6,6 milliárd szükségességére hivatkozva szét akarja teríteni a megfeneklett reklámadót az összes médiavállalkozásra.
Ez, anélkül, hogy a költségvetéssel bármi érzékelhető jót tenne, tovább rontja az amúgy is súlyos nehézségekkel küszködő médiaipar eredményességét. A sarc azokat a profitorientált médiumokat sújtja, amelyek még a reménybeli állami hirdetésekért cserébe sem adták fel a mindenkori kormánnyal szembeni kritikus gondolkodásmódot. Arra is eszköz az adó Orbán Viktor számára, hogy a Simicska Lajossal vívott háborújában sakkban tartsa a Hír TV-t és a Magyar Nemzetet.