No de mindegy, Axl Rose csatlakozása körül tehát hitelességi problémákat vél felfedezni a rajongók egy része. Én magam nem csatlakoznák ehhez a táborhoz, hangsúlyozván, hogy Axl Rose hangi adottságai mindenképpen egy sikeres AC/DC-beli vendégszereplésre predesztinálják őt.
Ugyanakkor felhívnám a figyelmet, hogy nem ez az első énekescsere az ausztrál zenekar (ötös fogat) életében, hanem minimum a harmadik. Sőt, a rocktörténet egyik leghíresebb, legtúlaggódottabb, legszkeptikusabban fogadott énekescseréjét éppen az AC/DC hajtotta végre, amikor is a sajnálatos módon alkoholizáció következtében elhalálozott Bon Scott helyett lett a most lelépő Brian Johnson az énekes. Akkor is mindenki ki volt készülve, hogy mekkora hiteltelenség már. Meg csak a pénz. Aztán lett belőle egy Back in Black album, ami azóta is falként adja a másikat, ötvenmilliót adtak el belőle. Na, ezt pipálja le a Conchita Wurst–ByAlex trió!
Jellemző, hogy mindenki az énekesekkel van elfoglalva, amikor a zenekar (ötös fogat) végrehajtott már két lényegesen komplikáltabb, kiélezettebb zenészcserét is. Egyrészt Phil Rudd dobost kellett élénk alkoholizmusa miatt 1983-ban kirúgni, hogy a lábdobja se érje a földet. És aztán 1983-tól '94-ig kínlódtak két dobossal. Szégyenszemre vissza kellett venni az akkora már némileg kevésbé italozó életformájú Phil Ruddot. Tavaly óta ő már megint nincsen a zenekarban, mivel jogi gondjai akadtak Új-Zélandon, in concreto gyilkossági kísérlettel vádolják néhány szokásos drogbirtoklási ügy mellett.
Na de még problematikusabb az alapító ritmusgitáros, Malcolm Young kiválása, aki egyszerűen időskori szenilitás miatt kényszerült elhagyni az aktív rockandroll-életformát. Már nem tudta megjegyezni a dalokat. Na most ha az a bizonyos differentia specifikaként emlegetett feszesség múlt valakin Phil Ruddon kívül, az bizony Malcolm Young volt. Az ő nyílt akkordjai tették AC/DC-vé az AC/DC-t igazán. Ha feltesszük, hogy a gitározási képesség a Young családban genetikus (vannak erre utaló jelek, a szólógitáros ugyebár az öcs, Angus, az új ritmusgitáros pedig egy unokatestvér, Stevie Young, a legidősebb fivér, George pedig basszusgitározott egy darabig a zenekarban, de egyébként producerkedett, és a Love is in the Air című diszkósláger szerzője), akkor is nagyobb aggodalomra adhat okot Malcolm kidőlése, mint egy Johnson–Rose csere.
Az AC/DC együttesnek (ausztrál ötös fogat) ezúton is további szép sikereket, eredményes zenelést kívánunk.