belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
27. vasárnap

Sarkozy cigányai

Az Elysée-palota azt mondja, Sarkozy elnök nem a román és bolgár cigányok, hanem „a bűnözés” ellen folytat hadjáratot. Ami a bűnözést illeti, ez rendben is volna, ha e hadjárat célpontjai ez idő szerint nem kizárólag cigánytáborok lennének.

Aczél Endre| NOL| 2010. augusztus 27. |209 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

csaszi/2 | 2010. augusztus 29. | 12:59:37

T.zeta62

Koszonom a kritikat, ugy latom nem rosszindulatu.
Habar anyiban teves, hogy en igenis nagyon gyakran adok igazat az itt kommentelo tarsaimnak.
Csak valahogy a vallveregetest szeretem inkabb elkerulni, pl. nem szolok oda, hogy "nalad a pont" s hasonlok.
Kommentelo udvozlettel.

zeta62 | 2010. augusztus 28. | 18:26:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csaszi/2 | 2010. augusztus 28. | 13:18:37

enterment.
Nagy ujsagot mondok. Egyben gratulalok neked dicserfetre melto eredetisegedert.

Te vagy a kerek 20 ezredik aki itt es ezen a kommentoldalakon szolitja fel az olvasot, hogy koltozzon cigany negyedbe.
Nagy es eredeti otlet, tele realitasal, ujszeruseggel, a konnyed megvalositas lehetosegevel

Ebbol az is kitunik, hogy szorgos es regi olvaso vagy itt, s hogy ujabb otleteket megirni neked nem jon be semmi - hat Istenem!
Nem lehet mindenki tokeletes.
Ne add fel! Irj es irj es irj amig ki nem szarad a tintad a tolladbol.

willard | 2010. augusztus 28. | 13:15:52

A roma integráció olyan, mint a Mars utazás:
Elméletileg már réges régen lehetséges, de még senkinek sem sikerült.

1nyilazo | 2010. augusztus 28. | 11:57:14

Nálunk a pénz és zsákmány tőke által fizetett média csőcselék, a tőke által előidézett roma /és más/ nyomor és a tőke között fennálló feloldhatatlan ellentétet - eddig - sikeresen transzformálta át e helyzetet ki és felhasználva, rasszizmust üvöltve és sulykolva : magyar-roma ellentétté.

enterment | 2010. augusztus 28. | 11:26:32

Tisztelt Cikkíró!

Érdekelne, hogy mit írna erről a kedves, védtelen, sebezhető rétegről, ha nem köztük, CSAK mellettük, a közelükben lakna, élne. Ennyi.

tooop | 2010. augusztus 28. | 10:42:10

Moderálási alapelvek- moderált komment -

czl ndrt krdzm: Nncs gzk nygt llmk vztnk s lksnk kkr, mkr mst mr zt mndjk, hgy lg klt-rpkbl, lg bbl, hgy nymrsgs rtg d kr kltzn, lg bbl, hgy h gy mnkvlll rkzk s bcsltsn dlgzk bbl kvtkzn z tthnhz kpst jl mgl, kkr rvdsn kvt gy ltrtnd flsg, j nhny lnygbn sklztln gyrk, tljsn sklztln szl. S z mnd-mnd szcls jtttskrt, mt tthn mr lvttk tlk (pl.:Szlvk).
Nm kll msszr mnn, csk d Brgnlndb. lmndjk lksk, hgy rgbbn nkk smrtln fglm vlt z, hgy krtkpkt zrn kll, kmr kll mg ks bltb s, stb... z mnd m "spcls xprtckknk" mtt vn! Lht s szp hngzts szvkt mndn, mg ldst trtn z -s jgkrl, d z vn. M sm rlnnk nnk, h pl. Mldvbl tmgvl tlpln Bdpst, Gyr, Szgd, stb. krnykr "spcls xprtckk"! Mt kzdn pl. Bdpst kb.20-40 zr mldv cgnnyl? (krttl nm rdly cgnykt rk.) Rvd d ltt kzhnglt gyrtlm lnn!
z z gsz frnc mgtrtst krtzl szvg lyn, mnt nn m Mgyrrszgrl mg krtk ldn ngr krdst z S-bn!

adamant | 2010. augusztus 28. | 09:46:36

belgien | 2010. augusztus 28. | 08:12:48

"A cigányokat a kurdokkal azért nem hasonlitanám össze, ezer ok miatt."

Eszem ágában sincs, a példát csak a népesség nagysága miatt említettem.
:)

belgien | 2010. augusztus 28. | 08:12:48

adamant | 2010. augusztus 27. | 23:10:45 - A cigányokat a kurdokkal azért nem hasonlitanám össze, ezer ok miatt.

Az un. cigányprobléma megoldásában az a legnagyobb probléma, hogy ez megoldanák, a cigányok nem lennének cigányok többet. Ès valószinüleg ez az, amitöl a cigányok a legjobban félnek. Valaki (,azt hiszem egy magyar származású valaki, aki alternativ Nobel-dijat kapott és indián kisebbségekkel foglalkozik) mondta, hogy a cigányok voltak´ppen egy premodern társadalomban élnek (már ami a szociális beállitottságukat illeti) és ez a legnagyobb probléma.

belgien | 2010. augusztus 28. | 08:00:46

adamant | 2010. augusztus 27. | 21:28:54 - de ez csak olyan anekdótaféle, jóllehet igaz történet. A családunk egészen összetett (szláv és német összetétel mellett van egy kis magyar is), minek eredményeként a húogm teljesen fekete hajú, fekete szemü, szóval úgy néz ki mint egy "cigánylány".

Egy budafoki iskolában tanitott, több cigány gyerek volt az osztályában. Ö cigány gyerekek mellé mindig egy nem cigányt ültetett. Ez egyik kisgyerek anyja (történetesen izraelita volt az illetö), bepanaszolta az igazgatónál, hogy miért pont az ö gyerekét ültetik cigány mellé. A húgom azután beszélt a szülövel, és közölte vele, hogy akkor van egy kis probléma, mert ö is cigány, ha akarja, akkor tegye át a gyerekét egy másik osztályba. Az egészben az volt a röhej, hogy a szülö egy másik osztályból hozta oda a gyerekét, mert a húgomnak igen jó hirneve volt, mint pedagógus.Persze a gyerek maradt, de azután sohasem volt téma, hogy ki, ki mellett ül.

belgien | 2010. augusztus 28. | 07:59:01

belgien | 2010. augusztus 28. | 07:52:44 - persze ez anno domini volt, azóta a húgom öszhajú és már régen nem pedagógus, hanem saját cégben, anyagilag eredményesebben, dolgozik.

Ez csak jucóka, a mi kis agent provocateur-ünk miatt irtam, mivel a történet természetesen Janó apó regnálása alatt történt.

belgien | 2010. augusztus 28. | 07:52:44

adamant | 2010. augusztus 27. | 21:28:54 - de ez csak olyan anekdótaféle, jóllehet igaz történet. A családunk egészen összetett (szláv és német összetétel mellett van egy kis magyar is), minek eredményeként a húogm teljesen fekete hajú, fekete szemü, szóval úgy néz ki mint egy "cigánylány".

Egy budafoki iskolában tanitott, több cigány gyerek volt az osztályában. Ö cigány gyerekek mellé mindig egy nem cigányt ültetett. Ez egyik kisgyerek anyja (történetesen izraelita volt az illetö), bepanaszolta az igazgatónál, hogy miért pont az ö gyerekét ültetik cigány mellé. A húgom azután beszélt a szülövel, és közölte vele, hogy akkor van egy kis probléma, mert ö is cigány, ha akarja, akkor tegye át a gyerekét egy másik osztályba. Az egészben az volt a röhej, hogy a szülö egy másik osztályból hozta oda a gyerekét, mert a húgomnak igen jó hirneve volt, mint pedagógus.Persze a gyerek maradt, de azután sohasem volt téma, hogy ki, ki mellett ül.

belgien | 2010. augusztus 28. | 07:41:24

adamant | 2010. augusztus 27. | 23:10:45 - A cigányokat a kurdokkal azért nem hasonlitanám össze, ezer ok miatt.

Az un. cigányprobléma megoldásában az a legnagyobb probléma, hogy ez megoldanák, a cigányok nem lennének cigányok többet. Ès valószinüleg ez az, amitöl a cigányok a legjobban félnek. Valaki (,azt hiszem egy magyar származású valaki, aki alternativ Nobel-dijat kapott és indián kisebbségekkel foglalkozik) mondta, hogy a cigányok voltak´ppen egy premodern társadalomban élnek (már ami a szociális beállitottságukat illeti) és ez a legnagyobb probléma.

belgien | 2010. augusztus 28. | 07:14:23

jucika | 2010. augusztus 27. | 19:37:24 - ha a tükörbe nézek, akkor mindig megborzadok, mert sajna meg kell állapitanom, hogy egyre hízom. De nem nagyon értem a felindulásodat, mert egy ganyi rossz szót sem szóltam a cigányok, politically correct, a romák ellen. Nekem az ég adta egy világon sincs senkivel bajom, sem a franciákkal, sem az angolokkal, sem a svédekkel, sem a svájciakkal, sem a kinaiakkal. Egy szlovák unokatestvérem van, a gyerekeimnek kinai, fekete, iráni barátai vannak, én, aki katolikus vagyok, egy lengyel származású német protestánssal vagyok házas, de évekig el voltam jegyezve egy izraelita vallású magyar hölggyel is. Ellenben nem szeretem, ha valaki nem tud késsel és villával enni, az emberi érintkezés alapvetö szabályait nem tudja betartani. De azt sem gusztálom különösebben, ha egy falka roma körülveszi Siófokon az unokaöcsém autóját, kirángatját az autóból, majd mindenét elveszik és közben örülhet, hogy nem verik agyba-föbe.

jobberproletar | 2010. augusztus 28. | 04:30:20

Gaspar

biztos, hogy mas "korokben" lehettunk, a gazdag ertelmisegiek, muveszek valoban nem a gettoban szoronganak es nem onnan jarnak kulonfele fogadasokra...
hogy a franciak utaljak a magyarokat ez is teny, hamarabb tamogatnak romaniat, mint a magyarokat, meg a ciganyproblemakkal egyutt is! ha jol emlexem mar befenyitettek parszor a nemeteknek is, ha az erdekunkben ellenuk foglaltak allast....es csak mert par honapra vendegul lattak valahol valami alberletben, nem kell itt okoskodnod, CSAK vakok kozott lehetsz fel szem, a latok maguk is kepesek onallo velemenyalkotasra!

adamant | 2010. augusztus 28. | 00:11:12

korcoló | 2010. augusztus 27. | 23:54:37

Már csak azt mondja meg kedves korcoló, hogy mi a fészkes fenét is akart ezzel a hsz-sal mondani??

Számomra nem áll össze a lincselési szándékkal a törlesztö részlet...
???????????

korcoló | 2010. augusztus 27. | 23:54:37

Figyelemre méltó, hogy az utóbbi hetekben, hónapokban milyen sok cikk jelenik meg a c.gányokkal kapcsolatban, bármilyen vonatkozásban íródjanak is azok. Különösen figyelemre méltó azonban a hozzászólások igen nagy száma, azok hangneme.
Nem különösebben kedvelem őket, sőt! A történelemben azonban már volt példa arra, hogy hová vezetett, ami így kezdődött...
Azzal, hogy valaki "fröcsög", netán lincselni akar, nem lesz kevesebb a törlesztőrészlet, illetve saját középszerűsége nem lesz kevésbé látható.
/ Az, hogy nem kedvelem őket, a c.gányokra vonatkozik./

adamant | 2010. augusztus 27. | 23:10:45

A helyzetbe mélyen és többszörösen is belegondolva egyszerüen elkeserítö, hogy él Európában egy népcsoport, millóis nagyságrendben, talán a kurdokhoz hasonlíthjatóan és 5-600 éve a világon semmi elörelépes, integrálás nem történt.

Most teljesen érdektelen, hogy vándor nép, piszkos, tanulatlan, stb. stb.

Ennek a népcsoportnak vannak kiemelkedö tudású és tehetségü egyedei. Tehát nem az egész, úgy ahogyan van szemétbe dobandó.

Akkor miért nem képes a Homo sapiensnek nevezett európai emberi társadalom erre a problémára megoldást találni???

Tudom, hogy a rákra, cukorbajra, Parkinsonra sincs gyógyszer, de itt ezerszer feldolgozott társadalmi problémáról van szó!

Nem tudom elképzelni, hogy egy írástudatlan, piszkos, 10 gyerekes, munkanélküli cigány családnak feltennék a kérdést: szeretnének e tisztán, nagy házban lakni, ahol mindenkinek van saját szobája, mindenkinek lenne éretteségije, többnek diplomája, megbecsült elfogadott tagjai lehetnének egy közösségnek, akkor ez a cigány család inkább a kert közepébe sz@rást, mocskot, írástudatlanságot válsztaná.
??????????????????????????????????????

mekecske | 2010. augusztus 27. | 22:54:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rénszarvas | 2010. augusztus 27. | 22:42:10

levy | 2010. augusztus 27. | 20:52:15
Akármit is csinálnak kampányszerűen a franciák és az olaszok, akkor sem tudnak elugrani a cigányság problémája elől. Nekik is előbb utóbb szembe kell nézni vele. Sajnos az európai demokrácia egyelőre nem ad eszközt a romák integrálására.
*********************
Lévy, Drága Barátom!

Nálatok van a zsozsó, nem?
Miért nem oldjátok meg a kérdést?
Miért mindig más f.val veritek a csalánt?


Ügye? Prédikálni könnyű..........

Helga | 2010. augusztus 27. | 22:42:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

khm... | 2010. augusztus 27. | 22:40:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rénszarvas | 2010. augusztus 27. | 22:37:42

1nyilazo | 2010. augusztus 27. | 22:03:19

A bűnözőket védeni, minden erkölcsi alap nélkül, többet árt a romáknak, mint holokauszt.
****************************

Helyes..

1nyilazo | 2010. augusztus 27. | 22:03:19

A bűnözőket védeni, minden erkölcsi alap nélkül, többet árt a romáknak, mint holokauszt.

Tulajdonképpen, ha jól végiggondoljuk, azok vádolnak rasszizmussal másokat, akik a rasszizmus "csinálják".

adamant | 2010. augusztus 27. | 21:28:54

khm! nem lehet leirni, hogy mílyen undorito ember vagy te ès a csodàlatos "Belgien!

Khm, khm...
Kedves "jucika"!

1./ Belgien Magához képest egy gondolkodó "europear"!
2./ Magácska (sic!) meg egy fizetett troller.
3./ Ha már sikerül az "í" betüre ékezetet tennie a milyen szónál jobbról, miért erölködik a többinél ugyanezt balról...?!

OMD, Mohácsi lányok & Co. reinkarnációja, eléggé satnya kiadásban.
:((

nocsaknocsak | 2010. augusztus 27. | 21:24:27

Pyriel | 2010. augusztus 27. | 20:01:03

A karóbahúzás elég látványos intézkedés, tán ilyesmit is helyeselnél?

mixed | 2010. augusztus 27. | 21:02:38

Ajánlom mindenkinek a Prónai Csaba szerkesztette "Cigányok Európában 1. Nyugat Európa" c. kötetet, Formoso, Patrick Williams írását. Róluk aztán nem mondható el, hogy "életükben nem láttak romákat".
Williams pl. velük, közöttük élt.

levy | 2010. augusztus 27. | 20:52:15

Akármit is csinálnak kampányszerűen a franciák és az olaszok, akkor sem tudnak elugrani a cigányság problémája elől. Nekik is előbb utóbb szembe kell nézni vele. Sajnos az európai demokrácia egyelőre nem ad eszközt a romák integrálására. Ehhez kicsit radikalizálódni kell! Nem kell megijedni ettől, mert előbb utóbb törvényszerűen megtörténik a jobboldal előretörése és a demokrácia csorbítása. Persze szigorú népességpolitikával (lásd Kína) most is bele lehet avatkozni a folyamatokba, de ezt egyelőre senki sem meri bevállalni - pláne, hogy Magyarország egész népessége fogy.

elkeseri | 2010. augusztus 27. | 20:23:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Pyriel | 2010. augusztus 27. | 20:01:03

Mit ne mondjak nem lepődtem meg Aczél Endre írásán. A cikkíró azonban elfeledkezik arról, hogy ahhoz hogy egy politikus népszerű legyen és maradjon, látványos intézkedésekre van szükség. Mint látható a cigány viselkedési kultúra nem illik bele a franciába. Hiába vannak kevesen látványosan irritáló amit csinálnak. Pedig ott még a romák nem is öltek sztársportolót mint Magyarországon vagy Finnországban. Jelenleg Magyarországon a "cigányzenét játszó művészek" helyett a "szamurájkardos bandák" képe ugrik be egy átlag magyarnak a romákról. Kiknek a felelőssége ez és hogyan lehet javítani ezen?

jucika | 2010. augusztus 27. | 19:37:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

khm... | 2010. augusztus 27. | 19:10:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

khm... | 2010. augusztus 27. | 19:05:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

belgien | 2010. augusztus 27. | 19:03:41

jobberproletar | 2010. augusztus 27. | 17:50:51 - most éppen Kamcsatkán laksz??

Hogy állnak a japán a japánok a kamcsatkaiakhoz??

belgien | 2010. augusztus 27. | 18:59:21

jucika | 2010. augusztus 27. | 17:44:08 - jucika, lassan de biztosan átkuszól rasszizmusba, de gondolom a kiválasztott nép egyedi gyermeke lehetsz, ezért ez természetes.

Eddig arról volt szó, hogy a cigányok frankó gyerekek, most meg kiderült, hogy alapjában a magyarok az igazi bunkó állatok, akik mindent akarnak, csak dolgozni nem. Oppá.

jucika | 2010. augusztus 27. | 18:57:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

belgien | 2010. augusztus 27. | 18:51:56

jucika | 2010. augusztus 27. | 15:55:16 - Jucus, szerintem élvezd a nyugdíjad, légy boldog,hogy tudod, hogy a királyod mennyit keres (mit is csinál egy király) és hagyd az embereket békén a bornirt hülyeségeiddel.

Köss, vasalj, vagy sexelj, ha még tudsz, örülj, hogy pisilni tudsz, és felejtsd el ezt a szerencsétlen országot, amelynek sok mindenre szüksége van, de a te sültetlen dumádra bizonyosan nem.

Gaspar | 2010. augusztus 27. | 18:28:49

jobber,

A stílusod alapján nem csodálom, ha sehol sem látnak szívesen.

Nyilván más "körökben" éltünk Franciaországban, de én mindabból, amit leírsz, semmit sem vettem észre. És azok az algériai, marokkói, tunéziai vagy kameruni szomszédaim sem, akik szintúgy nem gettóban laktak, mint én.

Az pedig, hogy utálnák a magyarokat, egyszerűen nevetséges.

rexvill | 2010. augusztus 27. | 18:27:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 18:26:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 18:25:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 18:24:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 18:24:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Katalina | 2010. augusztus 27. | 18:21:45

Aki lakott már valaha a "deportáltak" közelében, az a személy mélyen egyetért Sárközyvel. Annak beszélhet TGM, a pápa, az EU, az SZDSZ, vagy valaki a Rózsadombról az együttélésről, a toleranciáról, stb. Nem győzi meg. A mindennapos rettegés felülír mindent.

jucika | 2010. augusztus 27. | 18:19:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

hamus | 2010. augusztus 27. | 18:10:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jobberproletar | 2010. augusztus 27. | 18:03:45

Helga

minden orszagnak van joga valasztani....aki valaha kerelmezett letelepedesi engedelyt mas orszagba, az pontosan tudja, mekkora felhajtassal, ellenorzessel jar.....es nem kotelesek megindokolni seholsem, miert toloncolnak ki

Helga | 2010. augusztus 27. | 18:00:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 17:59:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jobberproletar | 2010. augusztus 27. | 17:56:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 17:54:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 17:52:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jobberproletar | 2010. augusztus 27. | 17:50:51

Gaspar

dehat te vagy a hulye, kozlod, hogy nem igaz, amit allitok, utana bizonysagul leirod ujra, hogy az eszak-afrikai bevandorlok tobbsege a varosszelen el, gettokban!
leginkabb kussoljal, en ott is eltem, meg eszak-amerikaban is meg magyarorszagon is es jartam szamtalan mas orszagban, mindezek alapjan a franciak igenis rasszistak es nem mellesleg ki nem allhatjak a magyarokat altalaban!

Gaspar | 2010. augusztus 27. | 17:47:13

jobberproletar,

Ne haragudj, de ismét egy hülyeség. Ugyan kit gettósítanak? és nézd már meg az USA nagyvárosainak szegénynegyedeit.

Ami engem illet, soha senki sem gettósított Franciaországban, az ismerőseim között rengeteg vegyes házaságban élő házaspár van, míg az USA-ban élő magyar ismerőseim túlnyomó többségének magyar házastársa van, és 20 év alatt ha egyszer meghívta őket egy tősgyökeers amerika az othonába vacsorázni.

Ez egyszerűen egy ostobam magyar előítélet a franciákkal szemben, semmi más. mellesleg Franciaországban él kb. 12 millió afrikai és észak-afrikai bevándorló, közülük sokan a nagyvásrosok szélén lévő rémes lakótelepeken. De gondolod, hogy az USA-ba bevándorló latin-amerikaik Manhattanben laknak?

A bevándorlás hatalmas probléma az utóbbi évtizedekben Nyugat-Európában, Franciaországban viszont egyelőre nem gyújtottak föl bevándorlók lakta épületeket, mint ahoygan az Németroszágban, Ausztriában és nemrégiben Írországban is megtörtént, sőt, félig agyon sem verték őket, ahogyan valamelyik olasz kisvárosban néhány hónappal ezelőtt.

Azon pedig egylátalán nem csodálkozom, hogy Nyugat-Európa megelégelte a bevándorlóözönt.

jucika | 2010. augusztus 27. | 17:44:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jobberproletar | 2010. augusztus 27. | 17:36:28

Gaspar

egy felfeudalis, civilizalatlan orszag, mint a magyar nem lehet hasonlitasi alap, a magyaroktol fuggetlenul a franciak rasszistak, nem allitottam, hogy indokolatlanul, en is egyetertettem a burkaviseles tiltasaval es a semmirekello, masokon eloskodo bevandorlok kitoloncolasaval is.....a franciak egyebkent abban aljasak, hogy mig valoban az usaban a bevandorlok asszimilalodnak es elvegyulnek, addig a franciak gettositjak a bevandorlokat!

rexvill | 2010. augusztus 27. | 17:32:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. augusztus 27. | 17:29:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mandos kutyája | 2010. augusztus 27. | 17:27:21

Engem jobban izgat, hogy egy kelet-magyarországi faluban egy 80m2-es családi házért nagy kerttel miért csak 4 milliót lehet kapni, hogy miért törnek be sorban idősekhez, hogy miért van az, hogy az átlag középosztálybeli család jóval többet tesz be a közösbe adóként, mint amit kivesz onnét..
Egy nagyon összetett problémahalom, egy ketyegő bomba felett ülünk, s nem tudom, mi a megoldás. Sem a Jobbik demagógiája, sem az ál-liberális okoskodás nem segít semmit.. S pár szimbolikus lépésen túl a Fidesz sem tett eddig SEMMIT.. Mint ahogy 8 évig az MSZP sem..
Bocsánat, de engem nem érdekel, mi volt 1967-ben, inkább az érdekel, mi lesz 2067-ben.. Tudniillik - bármilyen önzőnek is tűnik, de - szeretném megélni.

Gaspar | 2010. augusztus 27. | 17:27:15

nordas89,

A 4 alapszabadság nem korlátlan. Nyugat-Európában a nagy többségnek semmi baja sincs a munkavállalási célból letelepedoő kelet-európaiakkal, sőt.
A gondot az okozza, hogy sokan, mint a cikkben említett kisebbség is, egyáltalán nem munkát vállalni megy oda, hanem általában szociális segélyért, ingyenes és jó orvosi ellátásért, adott esetben koldulni vagy lopni.

Mellesleg a 2004 és a schengeni határok megnyitása óta nem özönlötték el a kelet-európaik nyugatot, kivéve a szóban forgó népcsoportot.

Mégis, ki az ördögnek kellenének olyan kézetlen, tanulatlan emberek, akik sok esetben még dolgozni sem akarnak?

hamus | 2010. augusztus 27. | 17:26:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 17:22:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. augusztus 27. | 17:19:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. augusztus 27. | 17:19:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. augusztus 27. | 17:19:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 17:16:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nordas89 | 2010. augusztus 27. | 17:16:06

"Hogyne érteném, hogy a válság miatt bajban levő franciák és olaszok nem annyira a bűnözőktől, mint inkább a szociális juttató rendszereik számára terhet jelentő idegenektől kívánnának megszabadulni." Ez itt a lényeg. A cigányoknak is, mint uniós polgároknak joguk van a szabad mozgáshoz és munkavállaláshoz. A probléma majd akkor csúcsosodik ki igazán, ha már nemcsak a cigányok, de mások is kimennek egy "jobb" élet reményében. Persze ehhez jogunk van...most még. De ahogy a gazdasági pangás és munkanélküliség egyre csak romlik majd nyugaton is, úgy az idegenek egyre inkább válnak nemkívánatossá. Kíváncsi vagyok, hogy az a kőbe vésett 4 alapszabadság mennyire lesz örök életű... Persze azt is mondhatjuk utólag, hogy nagy hiba volt csatlakozni az EU-hoz, mert gazdaságilag hatalmas a lemaradás/és a csatlakozás ezen nem segített, sőt! Reálisan nézve csak Szlovénia,és Cseho volt 2004-ben alkalmas.

Mandos kutyája | 2010. augusztus 27. | 17:15:56

S a baj az, hogy elnézve a dolgok jelenlegi állását, a mai Magyarország helyzete 20-25 éven belül tarthatatlanná válik.. Az ország demográfiai viszonyai változnak, nagyon gyorsan változnak, s (most az etnikumot figyelmen kívül hagyva) nagy létszámban nő egy olyan lumpenproletár réteg, amely valószínűleg nem tud sikeresen integrálódni a XXI. század társadalmába. A jóléti kiadások egyre emelkedni fognak, a dolgozókat már így is hatalmas adóterhek sújtják, s előbb-utóbb az egész rendszer össze fog omlani.
Ha itt nem történnek nagyon gyors, s nagyon határozott változtatások, akkor 20-25 éven belül kb. polgárháborús helyzetet sem tartok elképzelhetetlennek - mint Koszovóban.. S ez engem jobban izgat bármiféle emberjogi lózungnál.

Helga | 2010. augusztus 27. | 17:15:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 17:11:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mandos kutyája | 2010. augusztus 27. | 17:06:58

Tisztelt jucika! Bocsánat a kis kezdőbetűért, de Ön használta így, s önhatalmúan nem változtatom meg más nicknevét...
A baj az, hogy errefelé, keleten az emberek nagy része nem akar harcolni, sem a kisebbségért, sem a kisebbség ellen, sem a feminista jogokért, sem a világkommunizmusért, sem a második Jeruzsálemért, se semmiért.. Az átlagemberek jelentős része egyszerűen csak ÉLNI szeretne, nyugodtan, biztos körülmények között.
Élni a saját átlagos, kisszerű, hétköznapi életét. S ezt aligha róhatja fel nekik (nekünk) bárki.

jucika | 2010. augusztus 27. | 16:45:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucika | 2010. augusztus 27. | 16:44:05

Moderálási alapelvek- komment törölve -

anyádba | 2010. augusztus 27. | 16:27:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mekecske | 2010. augusztus 27. | 16:20:28

Kedves Jucika
ismeretlenül is szívesen adnák hasonlóan okos tanácsot - innen Budapestről -arról, hogy mit kellene Franciaországban tennie. De mivel nem ott élek ezért nem teszem. Ön se akarjon okosabb lenni e kérdésben, mert csak leányregényekbe illő naív illúziói vannak. Ha meglátok egy c...ányt az úton, már megyek is át a túloldalra. A 88 éves nagynénémet az utcán leköpte egy 12 év körüli c...ány gyerek mert nem adott neki pénzt.

mekecske | 2010. augusztus 27. | 16:10:22

Aczél Úrnak javasolnám, hogy ha ennyire a szívén viseli a kiutasított cigányok sorsát, akkor vegyen magához csak egy 2-3 fős családot. Kiváncsi lennék, hogy hány napig tartana a toleranciája...

jucika | 2010. augusztus 27. | 15:55:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucika | 2010. augusztus 27. | 15:55:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csaszi/2 | 2010. augusztus 27. | 15:53:59

Helga.
te dicseretesen megtanultal szep szohasznalattal irni. Meg a paradigma szot is leirtad ketszer is igy ezzel szepen a kritizalt kisebbsegek kozze soroltad magad nagy bolcsen, mivel sem jomagam, sem ennek a komment oldalt latogatok tobbsegenek halvany goze simcs, hogy mit jelent.

szamóca | 2010. augusztus 27. | 15:51:05

nézzétek csak meg ezt a kommentet! [jucika | 2010. augusztus 27. | 14:56:34] itt jucika "rendes" é-betűt használt, pedig máshol mindig ügyelt rá... ;-)
...no, így születnek a legendák :-D (bocs Jucika, tudom, hogy ott csak bemásoltál egy másik kommentet.)

csaszi/2 | 2010. augusztus 27. | 15:46:58

jucika,
nagyon impozans, amit a ciganyokrol irsz, magam sem irhatnam meg jobban es velemenyunk ebben tokeletesen egyezik.
A tuniszi arabok dicserete is impozans, hasonlo tapasztalataim voltak mar nekem is arabokkal es mas nemzetsegekkel akiket gyulolni szukebb hazank szuk agyu polgarainak egyre szukolo agyat mosni most nagyon divatos lett idehaza.

Nos, a franciak megiteleseben vagy nagyon eltevedve. Miert ne beszelne egy francia angolul ha tud angolul? Irasodbol ez enm derul ki.
A franciak halasak a nyugati szovetsegeseknek, akik felszabaditottak oket es megnyertek a haborut helyettuk.
Parizsban szamos kapualjban emlektablat lathatsz ami elmondja, hogy egy amerikai katona ott aldozata eletet a fancia szabadasgert.
A szoveg angolul es franciaul van irva.

Hozza tennem, hogy a francia nem szereti altalaban az idegeneket. Elmondja 10x is hogy "Sale etranger" (piszkos idegen) mig esetleg csak egyszer, hogy
"Sale Juif" (piszkos zsido)
A francianak a francia zsido nem "idegenszivu" ugyanis....
Ilyen is van.

Helga | 2010. augusztus 27. | 15:46:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Vak Ond | 2010. augusztus 27. | 15:44:30

kutyának vannak-e helyesen
kutyának van-e

Vak Ond | 2010. augusztus 27. | 15:42:35

Mielőtt belebonyolódnánk, előbb tisztázni kellene, a kutyának vannak-e bolhája, vagy a bolhának kutyája. A magyarnak, románnak,, szerbnek, bolgárnak, vannak e cigányai, vagy fordítva, a cigánynak magyarjai, románjai, szerbjei, bolgárjai.
Egy nemzetközi vajda kongresszuson el tudom képzeletbeli, amikor a szerb, vagy román vajda panaszkodik, hogy az ő szerbjei, románjai mennyire nehezen idomíthatóak, mennyi gondot okoznak nekik, ráadásul nem akarnak elég segélyt adni, azt a keveset is inkább csak természetben. A magyarországi vajda ekkor nagyon kihúzhatja magát és elmondhatja, ő már nem is tudja megszámolni, hány féle jogcímen kap segélyt. Meg is egyeznek, majd, hogy az egyéb nemzetek átruccannak egy tapasztalatcserére, megnézik milyen módszereket tudnának otthon adaptálni.
Persze a franciáknak, németeknek, angoloknak is előbb-utóbb felmerül a kérdés, vajon Európának vannak-e cigányai, vagy a Cigányoknak van Európája.

khm... | 2010. augusztus 27. | 15:35:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

khm... | 2010. augusztus 27. | 15:34:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Baltazár | 2010. augusztus 27. | 15:34:04

Jucikát értelmét teljes mértékben átmosta az amerikai média. Ott van demokrácia ahol a USA mondja. De ott aztán lesz, ha beledöglenek is. Lásd Iraq.

taliga | 2010. augusztus 27. | 15:24:42

Lehet, hogy "jucika" nem mas, mint Aczel Endre ujabb alneve...

(Vagy max. szeretett "math" nevu alkalmazott probalkozik beferkozni az elenseg sorai koze...)

Talan a cikkel foglalkozva rajonnenk, hogy tobb, mint pol. correct. Ez mar pol. twisting...

nasacom | 2010. augusztus 27. | 15:20:24

Szerintem nem: összefoglalàs; M-orszàgon nem volt, nincs ès nem lesz demokràcia! M-orszàgnak nincs demokratikus multja, sem jelenje ès semmi jövöje az elkövetkezö 100 èvben, hiszen ön maguk önkènt adjàk fel a demokratikus jogaikat!

amíg ilyenek fertőznek mindenfele addig tuti hogy nem lesz. megmondod hogy nem lesz demokrácia. mint a diktatúrák idején...

az előző rendszerben azt vett az ember amit engedtek neki. oda ment ahova engedték, és arról olvasott amit meghatároztak. persze hogy csak szépet és jót lehetett olvasni. a rendőrségi statisztikákban pedig külön vezették a kissebbségek által elkövetett bűncselekményeket. külön statisztikákkal. mr hogy ne lett volna akkor is probléma. csak most nagyobb van. egyre jobban túlhaladja az ingerküszöböt.

khm... | 2010. augusztus 27. | 15:19:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

khm... | 2010. augusztus 27. | 15:18:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucika | 2010. augusztus 27. | 15:15:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucika | 2010. augusztus 27. | 15:13:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Baltazár | 2010. augusztus 27. | 15:12:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

EgySimaOlvasó | 2010. augusztus 27. | 14:58:28

rexvill | 2010. augusztus 27. | 14:08:44

Áhítunk rendesen...de hiába:O

jucika | 2010. augusztus 27. | 14:56:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

khm... | 2010. augusztus 27. | 14:39:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

khm... | 2010. augusztus 27. | 14:38:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Baltazár | 2010. augusztus 27. | 14:33:46

Jucika
"Nem ismerem a Fideszt - nem is akarom ismerni - csak azt emlitettem meg, amit egy magyar ujsàgban olvastam: A Fidesz be akarja vezetni a szegragàlt iskolàt!"
Ez most álnaívság vagy egyszerűen ilyen egyszerűen látja a dolgokat? Szerintem Amerikában sem kell mindent készpénznek venni azért mert egy újság azt leírja. Sok más újság meg mást ír. Egyébként ez a "nem is akarom ismerni" elég beszédes arra vonatkozólag, hogy mennyire vizsgálja meg a tényeket mielőtt véleményt nyilvánít róla. Ez a helyzet a cigánysággal kapcsolatos nézeteire is érvényes.

bulcsuhorka | 2010. augusztus 27. | 14:25:07

"Termèszetesen èn sem vagyok megkimèlve az elöitèletektöl! Ez valami – velunk öröklödött akàrmi,, ès milyen egyszeru csak àtadni magàt az embernek az elöitèleteknek! "

Mert az előítélet teljesen terészetes dolog, az oroszlánt sem fogod gondolom simogatni a ketrecben, valamint ha hideg vizet akarsz engedni, gondolom nem a piros csapot nyitod meg. Ez is mind előítélet. Csak ezek nélkül már rég kihalt volna az emberiség...

katarakt | 2010. augusztus 27. | 14:18:27

jucika | 2010. augusztus 27. | 14:07:50
Ha még nem hallottál volna róla akkor hadd jegyezzem meg, hogy 1989-90 óta Magyarországon is demokrácia és szabadság van. Még akkor is ha van még hova fejlődnünk. Amit te implicite visszasírsz az a „szocializmus” jégbefagyott világa volt. Plusz a fiatalságod ami most nosztalgiával tölt el. A szabadsággal együtt sajnos a rossz dolgok is a felszínre jöttek. Bár rossz dolgok korábban is voltak. Pl. ha egy határ menti faluban idegenként végigsétáltál akkor kb. 13-an jelentettek rólad a szerveknek.
Igen, most is sokat kellene javítanunk. Bizonyára otromba kérdés de legalább 90-után miért nem jöttél haza segíteni abban, hogy itt egy toleránsabb társadalom jöjjön létre?

rexvill | 2010. augusztus 27. | 14:11:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 14:10:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rexvill | 2010. augusztus 27. | 14:08:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucika | 2010. augusztus 27. | 14:07:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

katarakt | 2010. augusztus 27. | 14:04:00

Gaspar | 2010. augusztus 27. | 13:59:33

Nagyon egyetértek.

EgySimaOlvasó | 2010. augusztus 27. | 14:02:19

Szerintem sem rasszizmusról van itt szó.

komszomol | 2010. augusztus 27. | 14:02:15

"jucika | 2010. augusztus 27. | 13:43:04

Kedves "centurio pannonia" Termèszetesen nem ismerem a mai magyar helyzetet!
èn csak összehasonlitàskèppen hoztam fel azt az idöt, amiben gyerekkoromat ès a teenager- koromat èltem. Ezèrt kèrtem azokat,akik abban az idöben èltek, hogy esetleg càfoljàk meg azt amit irtam"

Nem cáfolom meg, mert így van. Gyerekkoromban volt valamilyen homályos elképzelésem "a cigányokról", mint valami egzotikus mesebeli népről, akik jósolnak és karavánban járnak (Egri csillagok), meg voltak barna bőrű osztálytársaim, akikről talán meg tudtam volna állapítani, hogy cigányok, de valahogy fel sem merült bennünk ez, mint kategória. Csak Feri volt meg Jóska. Sem lopásban, sem verekedésben, sem tanulásban nem ríttak ki a kissé "elevenebb" fiúk közül.

Később pedig a munkahelyemen egy rakás cigány dolgozott, ők sem különböztek a többi hasonszőrű dolgozóktól. Voltak sofőrök, targoncások, rakodók, takarítónő stb. Általában kedvelték őket, mert jókedvű, tréfálkozó emberek voltak, gyakran nótáztak munka közben. Sem szorgosabbak, sem lustábbak nem voltak másoknál.

katarakt | 2010. augusztus 27. | 14:00:06

khm... | 2010. augusztus 27. | 13:52:59

"Meg kiment a rendőr,"

Igen, akkoriban egy rendőr is elég volt...

Gaspar | 2010. augusztus 27. | 13:59:33

jobberproletar,

Nem kellene ekkora hülyeségeket írni. Lehet, hogy te nem szereted a franciákat, rasszistának azonban aligha lehet nevezni egy olyan országot, ahol Európában messze a legmagasabb a vegyes, általában franciák és színesbőrűek között kötött házasságok száma. Jóval magasabb, mint az USA-ban például és ahol a bevándorolt muzulmánok fele elsősorban franciának tartja magát és csak másodsorban muzulmánnak. Ugyanez az arány Angliában pl. 14 és 86 százalék.

Évekig éltem ott, és a saját tapasztalatom az, hogy jóval kevésbé rasszisták, mint például a magyarok.

Arról nem is beszélve, hogy a francia lakosság nagyjából egyharmadának legalább az egyik nagyszülője, ha nem mindkét szülője külföldi származású. Ami azt ileti, én mindössze talán 3-4 olyan franciát ismertem, aki tudomása szerint teljesen francia volt.

no és arról se feledkezz meg, hogy 2007-ben egy számukra kimondhatatlan nevő, görög, zsidó, magyar vegyes származású politikust választottak köztársasági elnöknek, szemben a 100 százalékig francia Royallal.
Majd ha Magyarországon a választásokon nem lesz hátrány, ha valakit Kolompárnak, Braunnak vagy Dupont-nak hívnak, akkor vághatjuk esetleg mások szemébe, hogy rasszisták.

taliga | 2010. augusztus 27. | 13:58:52

Jucika meg biztos egy vilagjaro Mohacsi lany, alruhaban, mint Matyas Kiraly...

khm... | 2010. augusztus 27. | 13:54:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reader | 2010. augusztus 27. | 13:53:37

jucika | 2010. augusztus 27. | 13:43:04

Örülj, hogy édesanyád annyival megúszta... Manapság már az a divat, hogy éjjel mennek és összeverik az idős áldozatokat, mielőtt kirabolják őket. Aztán szegény öregek vagy túlélik a támadást, vagy nem.

Szóval szerintem tájékozódj egy kicsit a mai magyar helyzetről.

taliga | 2010. augusztus 27. | 13:53:26

Minden orszagnak megvan a maga romaja, Sarkozy-je, de Aczel Endreje is...
A kerdes mindig az, eppen melyik az erosebb??!!

khm... | 2010. augusztus 27. | 13:52:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucika | 2010. augusztus 27. | 13:44:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jucika | 2010. augusztus 27. | 13:43:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

castadiva | 2010. augusztus 27. | 13:39:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

belgien | 2010. augusztus 27. | 13:39:11

jobberproletar | 2010. augusztus 27. | 13:29:05

Nem tudom, nálad tényleg kimehetett valami biztositék.

belgien | 2010. augusztus 27. | 13:37:51

Baltazár | 2010. augusztus 27. | 13:27:55

Ez nem akarás, hanem nyelvtudás kérdése, az angolok/amerikaik sem beszélnek csak angolul, az oroszok csak oroszul, mert egyszerüen nem tudnak más nyelvet. A magyarok legnagyobb része is csak magyarul tud, márha tud.

HIRDETÉS

Ilyenformán az elnök, akarva vagy akaratlanul egyenlőségjelet tesz egy népcsoport és a franciaországi bűnözés romló mutatói közé. Ami, mellesleg szólva, általában tetszik a közönségnek, hiszen a Kelet-Európából érkezett romák a maguk városszéli „bádogvárosaival” valóban kellemetlen epizodisták a francia drámában. Mert dráma az van, csak épp nem cigányok játsszák.

Az ország államháztartása pillanatnyilag 8 százalékos deficittel küzd, kemény spórolásra kell tehát berendezkedni. Ami könnyebb volna, ha a populizmus felé hajló elnök nem maga tette volna szitokszóvá a takarékoskodást (a megszorításokat). Most szembe nézhet azzal, hogy a szakszervezetek falanxba tömörülnek a nyugdíjkorhatár tervezett 62 évre emelésével, a közszolgák bérének egyéves befagyasztásával és az adókönnyítések törlésével szemben. Más irányba tereli tehát a közbeszédet.

Úgy tesz, mintha a 65 milliós ország legnagyobb baja az a 15-20 ezer román vagy bolgár cigány volna, aki egy jobb élet reményében érkezett, általában nem is tudván, hogy ha nincs letelepedési és munkavállalási engedélye, akkor három hónapnál többet vízum nélkül nem maradhat. (Romániának és Bulgáriának, az EU legfrissebb tagországainak állampolgárai 2014-ig nem vállalhatnak szabadon munkát se Francia-, se Olaszországban.)

HIRDETÉS

Egyszóval: illegális bevándorlónak számít. Akinek, amiképp Sarkozy rendőrsége teszi, ha lebuldózerezik alkalmi lakóhelyét, nincs hová mennie, következésképp önként vállalja a deportálást, mert az legalább valami pénzzel jár. Túl azon, hogy a fél kontinens átlát a már most választási kampányt folytató Sarkozyn, és szinte minden európai ország mértékadó lapjai erősen kritizálják a cigánydeportálásokat, meg nem értem, mire akar jutni a francia elnök.

Egy uniós – legyen az román vagy bolgár cigány – polgár újbóli, többszöri beutazását nem tudja, nincs joga megakadályozni. Az unióban szabad a mozgás, ez kőbe vésett szabály. Ergo mindazok a romák, akik most „ajándékpénzzel” (akár ezer euróval) elhagyják Franciaországot, pár nap vagy hét múltán, esetleg akkor, ha elköltötték a francia államtól kapott „deportálási támogatást”, kacagva visszatérhetnek.  Hogyne érteném, hogy a válság miatt bajban levő franciák és olaszok nem annyira a bűnözőktől, mint inkább a szociális juttató rendszereik számára terhet jelentő idegenektől kívánnának megszabadulni.

Azt is értem, miért orrolnak egy csomó, nagyszámú roma kisebbségnek otthont adó új uniós országra, melyeknek tagadhatatlanul van egy különleges exportcikke: egy odahaza teljes reménytelenségbe süllyedt populáció. Amelytől legszívesebben megszabadulnának, menjenek isten hírével, ahová akarnak. Illetve, ahová engedik.

Az olasz belügyminiszter fogalmazott a legszikárabban: hozzánk csak olyanok jöjjenek, akik képesek eltartani magukat, van rendes lakásuk és társadalombiztosításuk. Párizs és Róma új mércét akar. De még inkább bűnbakot keresni a mai válságban azok között, akik a legsebezhetőbbek, a legvédtelenebbek.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    209 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS