Korhű... Jó szó, mondaná Fülig Jimmy, majdnem olyan jó, mint az illegális vagy a luxus. Elég csak kimondani, és bevillan egy másik: mondjuk a bevándorló meg a baloldal. Ami korhű, az pedig de genere régi és szép. Tehát kiált a visszaépítésért, a minél díszesebb, pompásabb megvalósításért.
Most éppen a Feszl-féle pavilonok a korhűek a Városligetben, ezek foglalják el az eddigi bódésor helyét. De a „korhűség” indokolja azt is, hogy vissza kell építeni a Közlekedési Múzeum irdatlan tornyát, meg az egykori színházépületet is. Más kérdés, hogy mégis, melyik az a kor, amelyhez hűek ezek az együtt korábban sosem látott építmények. A pavilonok eredetijét 1860-ban emelték vendéglőnek, a múzeum az 1896-os országos tárlat ideiglenes kiállítóépülete volt, a színházat pedig 1909-ben tervezték meg az akkor épp szecessziós stílben alkotó Vágó fivérek.
Ez a korhűség éppen olyan, mintha valaki azt mondaná: megcsináljuk az angyalföldi skanzent, lesz benne József Attila Színház, Volga Szálló meg Duna Plaza, igazán autentikusan leképezik Pest munkáskerületét, nem?