A magyar kormány még akkor is félrevezet mindenkit, amikor látszólag kegyet gyakorol. Akkor, amikor a kegyet a kegyencekkel gyakorolják milliárdos tételben, miközben a kisebb-nagyobb, kegyetlen körülmények között élő társadalmi csoportok közé aprópénzt szórnak, azt is kicsinyesen, következetlenül, ha lehet, megbélyegzően és nem ritkán bosszúállóan.
A pedagógus életpályamodellt például először úgy akarták bevezetni, hogy mindazok a tanárok és tanítok, akik föltették az életüket a rosszul fizetett tanításra egy zavaros és nehéz korszakban is, és a mostani rendszer bevezetésekor tíz évre, vagy még közelebb voltak a nyugdíjhoz, azokat lényegében eleve ki akarták zárni a minőségi munkához kapcsolódó anyagi előnyökből.
A nekivadult szakpolitikát nem érdekelte korábbi érdem vagy teljesítmény – csak az, amit az általuk előállított, áttekinthetetlen és bürokratikus minősítési eljárás teljesítése nyomán ők maguk ismernek el. A minősítési eljárás belépőjegyének megtett elektronikus portfólió kezdeti változata ugyanis több száz oldalas, írott önigazolás-gyűjtemény volt, amelyet az elhíresült „pöcsök”, a pedagógiai önellenőrző csoportokba kényszerített, egymást figyelő tanárcsoportok kötelező működése is kiegészített volna.