Egy év telt el a trafikrendszer bevezetése óta, itt az ideje a számvetésnek: mit adott és mit vitt a dohány államosítása? A nemzeti trafikok zöme egy év után veszteséges, tízmilliós adósságokkal terhelt. Hiába próbált a kormány árrésemeléssel, sorozatos termékkörbővítéssel, a gyártók pedig gáláns, hitelbe adott árukészlettel életet lehelni a boltokba, nyelik a pénzt.
A trafikosok három rossz közt választhatnak: tovább költenek az üzletre, vegetálnak vagy hagyják bedőlni, és akkor megtörténhet, hogy úszik az autó és a lakás is. A tavaly vállalkozóvá avatott fideszes klientúra ugyanis annyira hitt a bomba üzletben, hogy nem törődött azzal, hogy a trafikok betéti társaságok, ahol a koncessziótulajdonos beltag a magánvagyonával is felel.
Most Lázárra Jánosra várnak, hogy a Fidesz erős embere kitapossa nekik az alkoholeinstandot is. Azonban Lázár húzódozik: a tömény szesz piaca a dohányénál jóval kisebb, ám annál macerásabb lenyúlni. Ráadásul a tömények szabadárasak, azaz hamar beindul a trafikok között a verseny.