Az agrobizniszben, kultúrában és politikában is utazó L. Simon László azt találta mondani, hogy a parlament által frissen elfogadott reklámadó az igazságos közteherviselés része lesz. A kijelentést akkor is nehéz lenne értelmezni, ha az agárdi nagygazda, egyben a kormánypárt befolyásos kultúr- és médiapolitikusa az elmúlt éveket a Holdon vészelte volna át. Merthogy az igazságos közteherviselés ott kezdődne, ha az új adó az egy zsebbe befolyó reklámbevételek nagyságával lenne arányos – de erről szó sincs.
A magyar médiának nem a tavaly bő 29 milliárdot kaszáló RTL Klub a legnagyobb szereplője, hanem egy másik, Orbán Viktorhoz (és főleg a miniszterelnök sport- és fegyvertársához) nagyon közel álló, lapokat, közterületi reklámcégeket, rádióállomásokat, és most már minden bizonnyal egy kereskedelmi tévét is tulajdonló cégcsoport, amely a TV2 nélkül több mint 40, a TV2-vel pedig nagyjából 55 milliárd forintot kasszírozott 2013-ban (csak éppen nem egyetlen számlán, hanem sok cégben szétszórva). Ha ennek az adónak bármi köze lenne az igazságos teherelosztáshoz, akkor az egykori szobatársak ma már valószínűleg nem köszönnének egymásnak, és ezt L. Simon Lászlónak pontosan tudnia kell.
Mint ahogyan az RTL Klub is nyilvánvalóan régóta tudja, milyen pályán játszik. Oka volt annak is, hogy eddig fékezett habzású híradót adtak, és oka van annak is, hogy hirtelen felfedezték, miről (kikről) szólnak a hírek ebben az országban évek óta.