Még Hende Csaba volt a védelmi miniszter, amikor ígéret hangzott el, hogy Magyarország versenytárgyalást ír ki helikopterek vásárlására. Ennek két éve, azóta semmi sem történt. Leszámítva azt az apróságot, hogy e lap értesülései szerint az amerikaiak most február közepén a Moszkvába készülő Orbán Viktor értésére adták: nagyon nem örülnének neki, hogy ha a magyarok nem NATO-eredetű, hanem orosz helikoptereket vásárolnának. Orbán hazajött, és hivatalos formában annyi került nyilvánosságra, hogy a moszkvai tárgyalásokon a helikoptervásárlás ügye fel sem merült. Illetve. Lázár János kancelláriaminiszter tett egy halovány utalást arra, hogy noha az uniós szankciók miatt eleve nem vásárolhatnánk ilyen gépeket (nagyobbrészt katonai, kisebbrészt polgári célokra), „valamilyen" megállapodás mégiscsak lehet a felek között, mert a magyarok birtokában levő Mi–8-as és Mi–17-es orosz helikopterek karbantartásra és felújításra szorulnak.
Ez se mindegy, mert noha az oroszok a világ legnagyobb fegyverexportőrei, Európában nincsenek pozícióik, és semmire se vágynak jobban, mint hogy ide is betegyék a lábukat. Ismerve a Putyin–Orbán-viszonyt, erre van esély, ha nem is jelentős. Pláne, hogy a „visegrádi körben" magunkra maradtunk az orosz helikopterflottánkkal – a másik három ország vagy eleve amerikai és európai gépeket használ, vagy éppen szabadul meglevő orosz parkjától.
A költségvetésnek úgy 170 milliárdot kellene előteremtenie körülbelül 30 új helikopter megvásárlásához, és ilyen kiadás a 2016-os büdzsében nem szerepel. Továbbá: noha Varga Mihály gazdasági miniszter a magyar ipar újjászervezéséről gondoskodni hivatott, ún. Irinyi-terv egyik pillérének a hadiipart nevezte, az általam megkérdezett szakemberek szerint iparunk nincs abban a helyzetben, hogy uniós vagy amerikai gyártóktól licencet vásároljon és maga gyártson helikoptereket.