Jó eséllyel bekerülhet a politikatörténeti tankönyvekbe a kormánypártok hatalomtechnikai újítása: az Orbán–Simicska-háború kirobbanása óta a Fidesz-kormány heves kampányba kezdett a Fidesz-kormány ellen. Ha közelebbről vesszük szemügyre a dolgot, kiderül: valójában a harmadik Orbán-kabinet rontott rá a másodikra.
Szó, mi szó, Lázár János és kommunikációs csapata nincsen valami jó véleménnyel az elmúlt évek kormányzati teljesítményéről, legalábbis azon szeletéről, amely bármilyen módon is kapcsolódik a Közgép-tulajdonos tevékenységéhez. A kancelláriaminiszter és társai a nyilvánosság előtt visszafogottan fogalmaznak, ha szóba kerül Simicska Lajos neve, ugyanakkor a nagyvállalkozó személyéhez köthető ügyletek egymás utáni leleplezésével ellenzéki pártokat megszégyenítő, látványos kormánykritikát gyakorolnak.
Az M4-es autópálya leállítását magyarázva például Lázár súlyos vádakkal sorozta meg a legkülönbözőbb kormányzati szerveket. Bár szó szerint nem hangzott el, de szavaiból nyilvánvalóan következik, hogy felelősség terheli mindazokat, akik zöld utat adtak egy százmilliárdos beruházásnak anélkül, hogy arra a pénzügyi fedezet rendelkezésre állt volna. Lázár – valószínűleg feledékenységből vagy egyéb, általunk nem ismert okból – csupán annyit mondott, hogy az Európai Bizottság az M4 támogatásával kapcsolatban „hol lebegtetett, hol kizárt, hol reménnyel kecsegtetett”, ami magyarra fordítva annyit tesz: az unió halvány ígérvényére a kormányzat tízmilliárdokat ölt bele egy olyan autópályába, amely Európa gyanúja szerint méregdrága, kivitelezői pedig közösen játszották ki a jogszabályokat. Az ügy miatt több tárcánál is fejek fognak hullani, kormányzati szereplőket állítanak fel a székükből – akarta még alighanem hozzátenni Lázár, de minden bizonnyal meggondolta magát, valószínűleg belefáradt a Fidesz-kabinet ostorozásába.