galéria megtekintése

Esettanulmány

4 komment


Uj Péter

Alábbi esettanulmányomban a honi kiskereskedelem üstökös- és ugrásszerű fejlődését kívánom bemutatni, különös tekintettel a world wide web korszerű internetes online lehetőségeinek korszerű online lehetőségeire. Online.

Az egyre rohamosabb mértékben hanyatló, káoszba süllyedő nyugati „piac"gazdaságokban a vásárlás semmiféle kreativitást, szellemi, testi erőfeszítést nem igénylő folyamat: a túlsúlyosan elhízott, folyvást tespedő, szétfolyó nyugati zsírpolgár a foteljából fantáziátlanul „klikkelget", a megrendelt árucikkeket pedig házhoz szállítják, hogy még a foteljából sem kell fölkelnie.

Mennyivel aktívabb, krea­tívabb a magyar kereskedelem! Esettanulmányomban a beszerezni kívánt árucikk egy uszkvekábé ötösezer forint értékű elektronikai alkatrész, körülbelül golyóstoll nagyságrendű, fémtokozású, kemény, nem sérülékeny, súlya cca. kábé 50 gramm.

 

Az árucikk beszerzését az ember a korszerű internetes online eszközök igénybevételének segítségével kezdi biztosítani, tekintetében. Magyarul rákeres. Találatként ár-összehasonlító oldalakat fog kapni, mert Magyarországon valamiért több az ­ár-összehasonlító oldal, mint a webáruház. Ráklikkol az egyikre, ahol jó esetben megtalálja a kívánt terméket – amelyet esettanulmányomban kívánok bemutatni –, rögtön többféle variációban, többféle áron, ráklikkel, de nem tudja megvásárolni, mert a link egy webáruházra visz, ott legalább a kívánt termék oldalára, ott lehet további kattingatások után megvásárolni. Igen ám, de az ember ilyenkor látja, hogy a termék kiszállítási díja az ár negyven százalékát közelíti, amit eltúlzottnak talál. Különösen, amikor ilyen nagyságú és súlyú terméket Kínából például ingyen szállítanak. Ki tudja, hogyan? Vagy Nagy-Britanniából kábé ugyanennyiért. Inkább jó lenne bemenni érte, mert sürgősen kéne, a kiszállítás meg még egy-két nap tuti, ha nem egy hét.

Tehát visszaklikkol az ár-összehasonlító oldalra, ahol keres egy másik webáruházat, amelynek lerakata közelebb van. Talál ilyet, kilapozgatja a terméket, lecsekkolja, van-e raktáron, mivel rutinos elektronikaialkatrész-vásárló, és ismeri azt a kereskedői trükköt, hogy a weblapra felraknak mindenféle terméket, olyat is, ami hónapok óta nincs vagy soha nem is volt. De ez van.

A vásárló másnap elvillamosozik az útba eső üzletbe. Pincehelyiség, negyvenöt fok, diákmunkásnak kinéző fiú áll a pult mögött és mobiltelefonál negyed órán át. A vásárló áll és izzad. Utána kér. A diákmunkás a gépben keresgél. Az árucikk nincs raktáron, mondja, meg tudja rendelni, és akkor holnapután délutánra lesz, de nem érdemes itt megrendelni, inkább menjen haza, mondja a vásárlónak, és otthonról, interneten rendelje meg, mert úgy olcsóbb ötszáz forinttal. Oké, sziszeg a foga alatt a vásárló.

Hazamegy, megrendeli. Ötszáz forinttal olcsóbb, de jó. Megrendelhette volna ­előző nap is. Két nap múlva megy érte a ­pincébe, negyven fok, izzadás, diákmunkás negyed óráig telefonál, utána a gépen keres, adminisztrál, számlát állít ki, kártyás fizetés, plusz száznegyven forint lesz. Micsoda? Kezelési költség. Internetes vásárlásnál van. Na ne! Nincs kiszállítás, nincs semmise, de kezelési költség van.

Mindegy, csak szabadulni már a negyvenfokos pincéből: árukiadó ablak, alkatrész megvan. Négy napba telt és száznegyven forint kezelési költségbe. Ennyi idő alatt meghozták volna Kínából ingyen.

Esettanulmányomban be kívántam ­mutatni. Ezt. Természetesen minden a képzelet szüleménye. Én is az vagyok.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.