Öt éven át mutogatott vissza a Fidesz a (még a Demszky-féle) fővárosi önkormányzat és a Simicska Lajos fémjelezte Mahir Cityposter Kft. között 2006-ban köttetett reklámszerződésre. Mintegy azt bizonyítva, hogy nem azért visznek mindent Simicska reklámcégei a NER-ben, mert Orbán Viktor úgy döntött, hanem azért, mert nekik vannak a legjobb plakáthelyeik. Vagyis megkerülhetetlenek. (Felettébb különös ugyanakkor, hogy ez a kvázi monopolhelyzet a pártatlan versenyhivatalnak mindeddig nem tűnt fel.)
Kíváncsian várjuk, mi lesz az indok, ha a Tarlós által irányított Budapest – ahogyan hírlik – ma szerződést bont partnerével. A váratlan lépést bejelentő közlemény megfogalmazóinak annyi segítséget adnánk, hogy a plakáthelyek ma is ugyanott vannak, ugyanolyan jók vagy rosszak, mint korábban, és a piaci erőviszonyok sem rendeződtek át azóta.
Az egész szektorban összesen annyi változás történt, hogy időközben Simicska Lajos nagy nyilvánosság előtt egyenlőségjelet tett az emberi egyedfejlődés nulladik fázisa és a miniszterelnök közé. Hogy mindez hogyan befolyásolhatja a főváros autonóm beszerzési döntéseit – ahol minden lépést az írott jognak és az üzleti racionalitásnak kell meghatároznia –, azt elképzelni is nehéz.