galéria megtekintése

Cégéresek

Az írás a Népszabadság
2015. 09. 30. számában
jelent meg.

A szerk.
Népszabadság

Öt éven át mutogatott vissza a Fidesz a (még a Demszky-féle) fővárosi önkormányzat és a Simicska Lajos fémjelezte Mahir Cityposter Kft. között 2006-ban köttetett reklámszerződésre. Mintegy azt bizonyítva, hogy nem azért visznek mindent Simicska reklámcégei a NER-ben, mert Orbán Viktor úgy döntött, hanem azért, mert nekik vannak a legjobb plakáthelyeik. Vagyis megkerülhetetlenek. (Felettébb különös ugyanakkor, hogy ez a kvázi monopolhelyzet a pártatlan versenyhivatalnak mindeddig nem tűnt fel.)

Kíváncsian várjuk, mi lesz az indok, ha a Tarlós által irányított Budapest – ahogyan hírlik – ma szerződést bont partnerével. A váratlan lépést bejelentő közlemény megfogalmazóinak annyi segítséget adnánk, hogy a plakáthelyek ma is ugyanott vannak, ugyanolyan jók vagy rosszak, mint korábban, és a piaci erőviszonyok sem rendeződtek át azóta.

Az egész szektorban összesen annyi változás történt, hogy időközben Simicska Lajos nagy nyilvánosság előtt egyenlőségjelet tett az emberi egyedfejlődés nulladik fázisa és a miniszterelnök közé. Hogy mindez hogyan befolyásolhatja a főváros autonóm beszerzési döntéseit – ahol minden lépést az írott jognak és az üzleti racionalitásnak kell meghatároznia –, azt elképzelni is nehéz.

 

Ha pedig helyette netán valamelyik jelenkori jóemberre esne a választás, szóhoz sem jutnánk a döbbenettől. Mint történt legutóbb, amikor egy gyors tulajdonosváltás után kiderült: már nem balesetveszélyes a villanyoszlopokon reklámokat elhelyezni.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.