Sokkal olcsóbb és őszintébb lenne felvenni az óvodai farsangról megőrzött cowboykalapot, rárúgni az ajtót a célszemélyre, durrantani egyet a NATO-kompatibilisnek mondott tömlős vízipuskával, aztán elkérni a kassza tartalmát.
Ennek a gyakorlatnak a mindennapi alkalmazása sokat segítene a kormányon, mert amikor az eredményt jogszabályalkotással akarja elérni, olyan kodifikációs remekműveket hoz létre, amelyek kevésbé időtállók, mint egy szappanbuborékba ojtott kérészélet. Meglehet, nem kellene úgy tenni, mintha a törvényeket alapvetően nem a közjó miatt, hanem a guillotine helyett találták volna ki.
Ezúttal az történt, hogy a jogalkotónak az az ötlete támadt, hogy tüdőn lövi a kivéreztetett médiaszektort, és bevezette a reklámadót. Ennek elsődleges célja az RTL Klub kínzása volt, ha már a csatorna nem elég lelkesen vett részt a rezsicsökkentés bugyuta propagandájában. Apró probléma, hogy e célból sikerült kreálni egy olyan mutáns szöveget, amely egyaránt bünteti az FTC futballcsapatát, a Forma–1-es Magyar Nagydíjat, a Magyar Nemzetet, a Sziget Fesztivált, mi több, egyes értelmezések szerint még a Manchester United labdarúgórészlegével is felveszi a harcot.