belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
27. vasárnap

Aczél Endre: A Tanú, újratöltve

NOL| 2011. november 11. |82 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Pixy | 2011. november 11. | 14:28:35

MinVal | 2011. november 11. | 10:25:37

Kétségbe vagyok esve, de sajnos akkor se tudok megfelelni azon elvárásodnak, mely szerint gurgulázva dicsőítenem kéne a hugyenottákat és a várost felgyújtó csürhét.
Hiába erőlködöm, nem megy: undorodom a lábszagúak hordájától, még ha forradalmárnak hirdeti is magát.

vektorviktor | 2011. november 11. | 14:00:20

xanadu | 2011. november 11. | 05:39:04

Nyugodtan folytasd a névsort!

Kerényi Imre
Szaniszló Ferenc
(ismert habzó szájú jobboldaliak, előtte kádáristák)
Kun Miklós történész
(Kun Béla unokája, ismert TV-s személyiség, jobboldalról tolja ma a történelmet, de '79-ben Kádárnak írt levele miatt bezúztak olyan könyvet, ami Kun Bélát kicsit is kritizálta volna)

Na és varsoigyors: neked is, amikor arról beszélsz, hogy ki tüntet ki kicsodát és miért: nevezett Kun Miklóst Orbán Viktor személyesen tüntette ki, akkor most milyen rendszer szekerét tolod?

Rexy22 | 2011. november 11. | 13:47:00

varsoigyors és MinVal |Nem hiszem, hogy ilyen ostobának születettetek! Biztos, csak a fityesz tett ilyenné, de nem sajnállak benneteket. Megérdemlitek!!

casio | 2011. november 11. | 11:29:23

MinVal | 2011. november 11. | 10:30:10


Pedig nagyon is ésszerű és elfogadható a magyarázat.
Te amikor a szakmádban bármilyen előre nem látható és sosem látott, sosem tanult eseménnyel kerülsz szembe, akkor elsőre tudod a megfelelő lépést, még eszközök hiányában is? Ne etess már! Ez ugyanolyan szakma, mint bármelyik, itt is csak akkor lehet megfelelően helytállni, ha kiképzést és felszerelést biztosítanak hozzá.
Hogy mondhatsz ilyen sületlenséget, hogy egy kétszáz ötven fős alakulat hiányos felszereléssel elfogjon 3 ezer embert? Ezt nem igazán gondoltad végig. Még a hangadók kiemelése a tömegből sem olyan egyszerű feladat.
A 23-ai események pedig egyenes következményei lettek az előző 6 hét rendbontásainak. És csak azért húzódott el eddig, mert a rendőrség ekkorra tudta felkészíteni és ellátni az embereit a megfelelő eszközökkel. A lakosságot pedig nem a rendőrség terrorizálta, hanem a magukból kivetkőzött felheccelt csürhe. Vagy te másképp láttad?
Abban igazad van, hogy a felelősöknek bűnhődniük kell. Reméljük ez meg is lesz a kormányváltás után.

MinVal | 2011. november 11. | 10:30:10

casio | 2011. november 10. | 20:40:33

A rendőrség felkészületlensége nem magyarázat. Elfogadhatatlan, hogy a tv ostrom idején nem tudták a randalírozókat elkapni. A 23-i események során pedig a ballépésekre ugyan lehet magyarázat, hogy valóban nehéz helyzet előtt álltak, de a válogatás nélküli brutalitásra már nincs mentség. Azt nem lehet kimagyarázni. A felelősöknek bűnhődniük kell! A rendvédelmi szervezet nem teheti meg, hogy a lakosságot terrorizálja!

MinVal | 2011. november 11. | 10:25:37

Pixy | 2011. november 10. | 17:15:57

Te a ritka rosszindulatú gusztustalan emberek közé tartozol. Sanyarú életed lehet.

casio | 2011. november 11. | 08:06:22

varsoigyors | 2011. november 11. | 06:21:00

Te most miről is szerettél volna írni?

Arról, hogy pl. Londonban a szétvert randalírozókat (maradjunk ennél a szónál a budapesti eseményeknél is) utólag video felvételek alapján gyűjtötték be és ítélték el? Vagy arról, hogy ott utólag nem a várost szétverő csürhe kapott amnesztiát? A londoni Parlament körül folyamatosan van biztonsági kordon, mégsem bántja senkinek a szemét.
De ha elfelejtetted, hogy itt miért volt, akkor felidézném neked: mert a világon sehol sincs arra lehetőség, hogy egy főváros legfrekventáltabb pontját kempingnek és nyilvános WC-nek használják. Ha ezt ép eszű emberek önszántukból képtelenek felfogni, akkor kell a kordon.
A 23-ai rendőrattack sem a kezdő lépés volt, hanem a lezárása egy hat hétig tartó hecckampánynak, amelynek vezére azóta is nagyon kussol a saját szerepéről.

varsoigyors | 2011. november 11. | 06:21:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

TomThumb | 2011. november 11. | 06:20:19

BlackVoid | 2011. november 10. | 18:01:59
---
Érzésem, hogy a "black void" az ön butuska kobakjában telepedett le.

xanadu | 2011. november 11. | 05:39:04

ahazafia | 2011. november 11. | 01:39:36

A Kádár rendszert főként az ilyen emberek tartották életben.


Mikola István – H azafias Népfront, elnök
Stumpf István – M SZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond – M SZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Matolcsy György – M SZMP tag, III/2 ügynök
Martonyi János – M SZMP tag, kormánytag, III/2 ügynök
Chikán Attila – M SZMP tag
Pintér Sándor – M SZMP titkár

ahazafia | 2011. november 11. | 01:39:36

Szerintem ugyanígy tetszett volna nektek egy kádári lovasroham is.
Azt a rendszert is ti tartottátok életben.
Ma se veszitek észre a külföldi elnyomást.
Gagyi.

neptun | 2011. november 10. | 23:59:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Falatka | 2011. november 10. | 22:40:48

S mint azt tegnap este óta tudjuk, és láttuk is, Korényi János festménye egy az egyben plágium, a Louvre-ban kiállított képet másolta le.
A csőcselék = angyal
Kerényi = elmebeteg
Ha most Lévai Anikó (Orbán Viktor felesége) betartaná a Kerényinek tett ígéretét, akkor megölné őt. Állítom, hogy felmentenék.....

propatria | 2011. november 10. | 22:18:54

ordító egér
"Minél többször nézem azt a lovasrohamos képet, annnál inkább az az érzésem, hogy a festő kigúnyolta a megrendelőt, meg a főnökét, és a szerecsen mosdatókat is."
Szerintem is pontosan erről van szó. Felszínen a gonosz, Darth Vader küllemű lovas ledöf egy angyalt, Magyarország Patrónája sír, a keretbe foglalt egyéb nemtők eltakarják arcukat. Na de ha elkezdjük vizsgálgatni a képet, itt nyilván Szent György döfi le a sárkánykígyót, azaz az ősi gonoszt. A lenti lovasok olyanok, mint a Képes Krónikában Szent László (a lovagkirály) katonái.
Valaki kitüntetést nyújt az égből, nyilvánvalóan az elvégzett munkáért. (Tehát nem az angyalnak, hanem a lovasnak). Ez csak Gyurcsány lehet, ha ő a főgonosz, aki angyalirtásra bujtja fel a rendőröket. De ebben a képrendszerben ő az úristen.
Na most ha igazam van, és az egész egy hatalmas vicc, amin a beavatottak jót mulatnak, akkor most szereztem némi kellemetlenséget a művésznek. De megérdemli. Pénzt elfogadni egy ilyen mocskos hatalomtól akkor sem szép, ha amúgy hülyére vesszük.

casio | 2011. november 10. | 20:40:33

MinVal | 2011. november 10. | 14:23:25

Persze, így utólag és kívülről tekintve nagyon bölcseket lehet mondani. De talán elfelejtetted, hogy akkor már öt hete dühöngött a csőcselék és a rendőri vezetés sem volt ilyenre felkészülve. Egész egyszerűen azért, mert eddig nem volt itthon ehhez hasonló eset.
A TV ostrom idején pedig olyan szinten volt felkészületlen és felszerelés-hiányos a rendőrség, hogy esélyük nem volt a tömeggel szemben. Nagy csoda, hogy nem történt halálos eset.
Aztán szerinted mennyire lehet egy megvadult és észét vesztett tömegben józanul cselekedni, parancsot adni és teljesíteni? Azt mondod, előbb kellett volna? Ez volt az előbb, ez volt az az eseménysor, amely átbillentette a mérleget a rend felé. Az előző próbálkozások mind erőtlenek voltak és szükségszerűen kudarcra voltak ítélve. Nem könnyű feladat megtalálni az egyensúlyt úgy, hogy érdekek ne sérüljenek. Még akkor sem, ha valakit ezért fizetnek.
Mindesetre elég furcsa, hogy most nincsenek ilyen események.
Bizonyára azért, mert most minden olyan jól megy.

harunalrasid | 2011. november 10. | 19:18:58

kekeckedő | 2011. november 10. | 18:40:18
ami ott van, seggfej, az nem a vörös drapéria, hanem a magyar zászlók tömkellege a nagy vezér mögött.
sehol egy uniós. neked ez mit mond?
jobb helyen nem dől le a fal a nagy nemzeti dekorációtól: akad egy nemzeti zászló, meg egy uniós. tudod, a hovatartozás jelentése.
orbanisztán ezzel a jelzésrendszerrel is mutatja, hogy nem tartozik oda.
na, ezzel foglalkozz, nem a vörös drapériával!

Pixy | 2011. november 10. | 18:43:38

kekeckedő | 2011. november 10. | 18:40:18

És ha nem veszek vissza, mit csinálsz? Beárulsz az óvónéninek?
:)))

kekeckedő | 2011. november 10. | 18:40:18

Pixy!Vegyen vissza,a bunkóságnak is van határa.Mindenkinek lehet meggyőződése.,amint látom a vörös drapéria még mindig ott van maga előtt a sarlóval és a kalapáccsal.

Pixy | 2011. november 10. | 18:04:17

vamosvamos | 2011. november 10. | 14:19:51

Egy frászt, a 2002-es Ünnepi Könyvhéttel kezdődött, ahol a csürhe agyamenten üvöltözött, mikor megjelent Medgyessy Péter.
Akkor kezdték el szétordítani az ünnepeket, a megemlékezéseket - ha megerőlteted magad, talán képes vagy visszaemlékezni Deák Ferenc szülőházára, amit Bencsik elvtársadék megdobáltak tojással.
Ezt a hordát nevelte, etette és szeretgette OV meg a Fidesz - most meg nem tudnak tőlük megszabadulni.

BlackVoid | 2011. november 10. | 18:01:59

"ám lovasrendőr-attak volt néhány hónapja Nagy-Britanniában, a világ egyik legdemokratikusabb államában is."

Ott sincs demokrácia.

casio | 2011. november 10. | 17:31:41

vamosvamos | 2011. november 10. | 14:19:51

Te biztosan olvastad az öszödi beszédet? Nem hinném.

Az egész ott kezdődött, amikor Orbán 2002-ben elveszítette a választásokat. Ezt a mai napig képtelen feldolgozni. Erre tett neki rá egy lapáttal a 2006-os vereség. Kiváló alkalmat szimatolt az öszödi beszédben a hatalom átvételére. Már júliusban ismerte annak szövegét és e szerint formálta az eseményeket október közepéig. Nem a beszéd volt itt a lényeg, hanem a megfelelő alkalom kiválasztása. Ha annyira szívére vette volna a dolgot, akkor miért húzta 3 hónapig a hivatalos napvilágra kerülését?
Amúgy bár bele szorult volna annyi őszinteség, mint akkor Gyurcsányba.
Mert gondolom az téged nem nagyon zavar, hogy Orbán naponta hazudik a népnek. Sőt még külföldi diplomatáknak dicsekszik is vele.

Pixy | 2011. november 10. | 17:15:57

MinVal | 2011. november 10. | 14:23:25

Nagyon jó megoldás volt, a csürhe azóta se mert hőzöngeni, a katasztrófaturisták is megtanulták, hogy merre hány méter, és a város is egyben van.

Pixy | 2011. november 10. | 17:14:33

vamosvamos | 2011. november 10. | 11:40:40

A "művész" nem művész, hanem egy derék iparosember: restaurátor, emellett fénykép alapján bárki arcképét megfösti igen szépen, falra akasztható minőségben.
Itt speciel egy ikont festett át, részéről az eredetiség kerülendő, mert nem megy neki.

vamosvamos | 2011. november 10. | 14:31:17

Érthetetlen módon azok, akik válogatás nélkül ütöttek-vertek békés tüntetőket is, a tv-ostromkor - amikor nem nagyon kellett volna válogatni - sehol se voltak. Jobban mondva a szomszédos utcákban vártak. Mire is?

MinVal | 2011. november 10. | 14:23:25

casio | 2011. november 10. | 14:10:16

"szerinted hogyan kellett volna kiválogatni a rendőröknek a békés tüntetők közül az előbb még gyújtogató csürhét?"

Sehogy. Az nem megoldás, hogy megverünk valakit, mert nem találjuk a tettest.

A gyújtogató csürhét hamarabb kellett volna elkapni, vagy a tv ostromkor.

vamosvamos | 2011. november 10. | 14:19:51

casio, az egész történet öszödön kezdődött.

casio | 2011. november 10. | 14:10:16

vamosvamos | 2011. november 10. | 13:54:38

Úgy vélem, hogy szándékosan hagysz figyelmen kívül fontos dolgokat. A legfontosabb, hogy nem az Október 23-ai lovasrohammal kezdődött a rendőrségi fellépés.

De ha csak annak a napnak az eseményeit nézzük, akkor a rendbontás aznapi kezdete a Deák tér – Madách tér környékén volt. Lehallgatott telefonbeszélgetések bizonyítják, hogy a tüntetők szervezetten és szándékosan húzták az Astoria felé a rendőröket, akik kénytelenek voltak ezt a mozgást követni. Aztán amikor elszabadultak az indulatok, szerinted hogyan kellett volna kiválogatni a rendőröknek a békés tüntetők közül az előbb még gyújtogató csürhét?
Ez teljességgel lehetetlen. A randalírozó csürhe szándékossághoz pedig kétség sem férhet: belekeverni a békés megemlékezőket a fejleményekbe és ezáltal az akkori vezetést kompromittálni.
Erre kiváló bizonyíték a Lázár vezette vizsgálóbizottság munkája, amely hirtelen félbeszakadt és titkosították az egészet. Vajon miért? Talán mert kezdett kiderülni az akkori ellenzék mocskos szerepvállalása az eseményekben?

vamosvamos | 2011. november 10. | 13:54:38

casio | 2011. november 10. | 13:47:26

Szerintem nagyon egyszerű a válasz a felvetésedre. A 2006 októberi rendőri fellépés nem azért nagy jelentőségű és emlékezetes, mert a rendőrség fellépett a gyújtogató, városdúló randalírozó csürhék ellen. Ez a feladata: jól tette, hogy megtette. Az volt a döbbenetes, hogy válogatás nélkül támadtak rá olyan emberekre is, akik nem rendbontóként léptek fel. Nem kis létszámban (járulékos veszteségként) vertek meg ártatlan embereket, hanem tömegesen. De még ezt is meg lehet magyarázni szervezetlenséggel, az indulatok elszabadulásával, stb. De az már megmagyarázhatatlan, hogy az akkori kormányfő a rendőrség fellépését úgy ahogy van törvényesnek, szabályosnak és arányosnak ítélte meg, s elkezdett ész nélkül kitüntetéseket osztogatni. Ez teszi igazán emlékezetessé az eseményt.

casio | 2011. november 10. | 13:47:26

vamosvamos | 2011. november 10. | 11:40:40


Valóban hihetetlen mennyiségű jelképet festett meg az alkotó a képébe. De azért lemaradt jó néhány.

Lemaradtak a gyújtogató, városdúló randalírozó csürhék, lemaradt az elkötött harckocsi, a TV ostroma, a megsérült rendőrök a széthugyozott Kossuth tér, lemaradtak a megfélemlített állampolgárok, akikben a megvadult csürhe viszolygást keltett és lemaradt az értelmi szerző, aki már július óta készült a nagy hatalomátvételre.
Nem is értem, ha a felsorolt előzményeket figyelmen kívül hagyjuk, hogyan is került sor a brutális rendőri fellépésre?!
Amely egyébként a sokkal demokratikusabb országokban már sokkal előbb megtörtént volna. Azzal a különbséggel, hogy ott a felvételek alapján a csürhe hiányzó tagjait gyűjtötték volna be. Remember London.

Fannyvár | 2011. november 10. | 13:40:23

Most mit kell csinálni?? Hát nem egyértelmű? Ugyanazt ! Vagyis röhögni...tehetünk e egyebet?

Balao | 2011. november 10. | 12:42:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

teniszke | 2011. november 10. | 12:32:28

A képek tömény marhaság, ez annyira világos, hogy nem volt nehéz dolga a szerzőnek, amikor ezt ő is leírta. Ahogy abban is igaza van, hogy anno 2006-ban nem kevés csőcselékszerű figura is hőbörgött az utcán a különböző megmozdulásokon, rendezvényeken. Igaz, nem csak ők (erről már elfelejt írni szerzőnk...).
Fentiekre ráépítve bizony intelligensen (ahogy szokott), de erősen csúsztat A.E. Mert bizony az erőszakszervezet erőszakosai elvetették anno a sulykot itt-ott, ez nem szégyen, előfordul, be lehet ismerni. S nem mentség - normális gondolkodás esetén legalábbis - sem az, hogy bosszúszomjasak (??), sem az, hogy máshol is előfordul ilyesmi...

vamosvamos | 2011. november 10. | 12:10:18

Ha valaki sokallja a kifizetett összegeket:
http://hvg.hu/kultura/20111110_a_vilag_legdragabb_fotoja_gursky#rss

ruszt | 2011. november 10. | 11:56:56

vamosvamos | 2011. november 10. | 11:40:40

Elolvastam. Az nem derül ki belőle, miért PONTOSAN azonos a kép jelentős része egy másik festménnyel. Lehet, hogy rövid volt a határidő, és nem volt lehetséges saját kompozícióval előrukkolni? Ez is egy lehetséges magyarázat, bár nem feltétlenül elfogadható.

MinVal | 2011. november 10. | 11:53:44

chili | 2011. november 10. | 01:05:53

És akkor ez azt jelenti, hogy azokat a rendőröket akik bűncselekményeket követtek el, azokat fel kell mentetni, az áldozatokat meg el kell ítélni, mert a sérültek létszáma a rendőrök részéről volt több?
Egyébként mutass kimutatást, hogy a lovasroham során nagyobb a rendőri sérültek listája!

vamosvamos | 2011. november 10. | 11:46:25

A 2006-os eseményeknek két ellentétes értékelése van. Aki igazi demokrata, elfogadja azt, hogy 2006-ban az akkori kormány az indokolatlan brutalitást is alkalmazó rendőröket jutalmazta közpénzből, a mostani pedig azok mellé áll, akik ezt a brutalitást elszenvedték. Szintén közpénzből.
Majd jön egy másik kormány, aki megint plecsniket és jutalmakat oszt a Vágónak, Tanesznek és a többi szadista hajlamú rendőrnek.
Ez a demokrácia. Kinek nem tetszik?

vamosvamos | 2011. november 10. | 11:40:40

A Lovasroham negatív ikon. Aki nem ismeri az ikonok szimbolikáját, az nem érti a képet.
Ebben az interjúban a művész elmagyarázza a szimbólumokat. Érdemes elolvasni:
http://www.origo.hu/kultura/20111108-interju-korenyi-janossal-az-alkotmany-diszkiadasahoz-rendelt-lovasroham-alkotojaval.html

pedro-amigo | 2011. november 10. | 11:36:57

Mit kell csinálni? Röhögni. Igaz kínunkban röhögünk, sajna a surmók túlságosan beásták magukat, a zemberek meg ledermedve nézik az ámokfutást. Nem vágják, hogy a 4 éves ámokfutás okozta károkat is nekik kell fizetni, nem lehet annyival elintézni, hogy másra húzzuk majd az x-et...

Postmaster | 2011. november 10. | 11:18:34

A cikkben említett festmény "Rákosi Mátyás lovon, kezében szúróeszköz" megtekinthető:
http://www.youtube.com/watch?v=7TX762PpyxA
a 0:40:34 időpontnál.
Könnyen odatalálni.

öszijő | 2011. november 10. | 10:59:36

Walden | 2011. november 10. | 10:18:31

na még ez is. p-f-z a sárkány. erre nem is gondoltam. akkor tulajdonképpen kis hazánk, a legyőzendő gonosz,a partvonalon kívül jót röhög,hogy a szegény segítőszent helyette egy leányt nyársal föl.
Így viszont érthető a kép: György legyőzi a szűzlány képében megjelenő gonoszt. Jelen eseteben a leány tüntető, tehát a tüntetők voltak a gonosz,a hitetlenség megtestesítői.
Tehát a rendőr képében megjelenő György legyőzi a Fideszes,gonosz tüntetőt.
akkor viszont Kerényi tényleg a Fidesz bomlasztója tulajdonképpen. Mivel azonban a Fidesz=gonosz, tehát az őt legyőző Kerényi=Szen György.
Halelúja!

ruszt | 2011. november 10. | 10:47:45

Walden | 2011. november 10. | 10:18:31

:))

lombik | 2011. november 10. | 10:39:31

Ezek a képek is oda fognak kerülni, mint a Rákosi képek!!!

Ezután következnek a költők, írók, verseket, színdarabokat írni az Orbán kormány áldásos tevékenységéről, Orbán, Rákosi mintájára való személyi kultusszá avanzsálásáról!
A családunk még emlékszik, ismer csasztuskákat Rákosiról, ajánlom figyelmükbe!
De elő lehet venni a Walesi bárdok átköltését is, még találóbb lenne!

lombik | 2011. november 10. | 10:34:11

Bacsó Péter A tanú című klasszikusa, ahol az ÁVH-főnök ebédlőjének falát a kor egyik jellegzetes alkotása díszítette. Rákosi Mátyás ült lovon, kezében valami szúróeszköz, a ló mell-ékén 19-es vöröskatonák. Halálra röhögtük magunkat a (hős) dárdás „Kopaszon”, mert amikor a Tanú elkészült, már lehetett röhögni. Most mit kell csinálnunk?

RÖHÖGNI! RÖHÖGNI! RÖHÖGNI! RÖHÖGNI! RÖHÖGNI! RÖHÖGNI! RÖHÖGNI! RÖHÖGNI!

Ezután következnek a költők, írók, verseket, színdarabokat írni az Orbán kormány

talán56 | 2011. november 10. | 10:29:59

Kerényinek a Veszprémi állatkert híres majmát(Böbét)kellet volna felkérni az talán különbet festet volna-csak szegény majom már nem él.

Walden | 2011. november 10. | 10:18:31

A történet három szereplője Szent György, a sárkány és a királylány (tehát nem angyal). A mi képünkön a piros-fehér-zöld(!) sárkány a kordon mögé szorítva a háttérben lapít, miközben a sisakban nyilván semmit sem látó, angolszász nyelvterületről importált rendőr ledöfi az üres utcán egyedül sétáló MDF-es lányt, akinek kiesik a kezéből a tulipán. Isten ezt legott érdeméremmel jutalmazza, bár még nem tudható a döfés végkimenetele, lehet, hogy a lányt a mentőszolgálat végül megmenti.
A témát szegély keretezi falvédőszerű motívumokkal, amelyen virágmintával összekötött tank, kordon, tüntetők, véres fejű, síró emberek és egy fehér ruhás kórus látható. Ez mintegy zárójelbe teszi a témát, elidegeníti, megkérdőjelezi a primér értelmezés érvényességét.

Konklúzió: aki ezen a festményen nem röhög visítva, és nem ismeri fel a jobboldal meseelemekből szőtt mitológiájának paródiáját, azt reménytelenül bedarálták a hétköznapok.

Dakota King | 2011. november 10. | 10:18:06

Botrányos, ami Nagy-Britanniában folyik, tegnap is gumilövedékkel oszlatták a diákokat. Felszólítom a brit kormányt, hogy tartsa tiszteletben az emberi jogokat.

schauma | 2011. november 10. | 10:00:19

Nem érdekes a jelenség?

Szakértő csak egy bizonyos színhez tartozó valaki lehet!

ruszt | 2011. november 10. | 09:56:37

Tom Taylor | 2011. november 10. | 09:46:40

Sőt!

"Tagadni multat, mellet verve,
Megbabonázva, térdepelve.

Megbánni mindent. Törve, gyónva
Borulni rá egy koporsóra.

Testamentumot, szörnyüt, írni
És sírni, sírni, sírni, sírni."

Ady Endre

dekimi | 2011. november 10. | 09:55:59

Most már csak be kell menni a polgármesteri hivatalba leülni a Tákolmány asztalához,jobbunkhoz a NENYI-t,balunkhoz ezt a mázolmányt tenni és csináltatni magunkról egy fényképet,hogy elmondhassuk gyermekeinknek,hogy nemcsak normális dolgokat műveltünk életünkben.

ruszt | 2011. november 10. | 09:54:47

Pixy,

Igen, tudom. De a kaméleon legalább egy értelmezhető üzenet ebben az összefüggésben.

Pixy | 2011. november 10. | 09:51:46

ruszt | 2011. november 10. | 09:45:31

Galambos Tamás is újrahasznosította a kaméleont:

http://egyenlito.blog.hu/2011/11/09/hasznalt_kameleont_vett_kerenyi_masfelmillioert

Tom Taylor | 2011. november 10. | 09:46:40

"...mert amikor a Tanú elkészült, már lehetett röhögni. Most mit kell csinálnunk?"

SÍRNI!!!

pityu1965 | 2011. november 10. | 09:45:48

Lenne egy "konstruktív" javaslatom: minden olyan magyar választópolgár, aki megszavazta, hogy ezek a lények vezessék országunkat, minden napkötelezően nézzék végig az összes "műalkotás", akik még mindig hisznek a narancs rendszerben, kötelezően vásároljanak belőle és minden napi program legyen a fohászkodás OV géniuszhoz, hogy tartson ki! Hajrá, forradalmárok! Üdv egy ellenforradalmártól!

ruszt | 2011. november 10. | 09:45:31

Pixy,

Még a ló farka is ugyanolyan volt! Hihetetlen, de sajna ez a mai magyar valóság.

Pixy | 2011. november 10. | 09:42:47

Tegnap este az ATV-ben bemutatták azt az ikont, amit a restaurátorbácsi ellopott és kicsit átfestett.

csataval | 2011. november 10. | 09:31:43

"Kurzusfestészetre diktatúrák évadán mindig volt igény"
Orbán takarodj!

csataval | 2011. november 10. | 09:18:45

Én azt látom, hogy az angyalka egyenlő:
-a csőcselékkel, aki köveket dobál a rendőrökre, és autókat gyújtogat,
-és Orbánnal, aki uszító magatartásával bátorította csőcseléket.

öszijő | 2011. november 10. | 09:15:21

Érdekes, hogy az egyébként keresztény beállítottságú kurzus egy ilyen képet rendel. Mely "alkotáson" egy keresztény szentet, az egyház egyik leghíresebb mártírját,akit a legdurvább kínzásokkal sem tudtak hite feladására kényszeríteni, olyan szerepben tüntetnek fel,hogy aljas módon, ártatlan áldozatot nyársal fel.
Valaki szólhatna Kerényi elvtársnak,hogy vége van a kommunista rendszernek, nincs szükség az egyház és annak szentjeinek lejáratására.
Van egy olyan érzésem,hogy Kerényi a lelkében egyébként a Fidesz ellensége. Nem tudja megbocsájtani kenyéradó gazdájának,hogy részt vett annak a pártállami rendszer lebontásában, melyben ő megbecsült,nagy hatalmú pártfunkci lehetett.
Mindenesetre ügyesen teszi a dolgát, amire az ellenzék nem képes,azt Kerényi elvégzi párton belül.

medoz | 2011. november 10. | 09:14:46

Igenigen!!!:-) Egy dolog, hogy halálpontos a diagnózis, de ezt már megszoktuk. De Aczél úr, micsoda agya van, hogy erre emlékezett! Ez a Rákosi festmény hasonlat óriási!:-)
Szerintem egyébként fideszék a sarokban röhögnek: Kretényit elénk dobták bohócnak, rajta ámulunk és nem azzal foglalkozunk, hogy közben ezek a tökös zsenik csőd szélére navigálták az országot.:-(

Pixy | 2011. november 10. | 09:13:22

Bondi02 | 2011. november 10. | 08:08:35

Figyelj, ha találkozol majd Kergényivel a következő elektrosokknál, mondd meg neki, hogy unalmas, amit csinál. Érted? U-nal-mas.

pietnik | 2011. november 10. | 08:46:07

És,teszem hozzá,az a vörös rémálom,amivel saját magukat riogatják,az nagyon hamar valóság lesz!Csak így tovább!!

pietnik | 2011. november 10. | 08:43:25

Bondi!
Te is teljesen elhülyültél,mindenről a kommunisták tehetnek?!Hol vannak a kommunisták?!
Nagy a gyanúm,hogy ez a kommunista-fóbia a sok hülyeségnek az ellenhatása révén jött létre a fideszben,meg esztelen szekértolóiban!
Ami reakció a kormány idióta,idétlen ,esztelen,pofátla,stb, jelzővel illethető működését illeti,az ellenpontként keletkező reakciók,elméletek szinte mindenkinél baloldaliak lehetnek!Hogy festészet körébe tartozó
kifejezéssel éljek:a fidesz szineire a komplementer szin csak vörös lehet!

alpesikefir | 2011. november 10. | 08:42:01

Bondifiú bizonyára még nem kapta meg a reggeli gyógyszerét...

exelon | 2011. november 10. | 08:40:26

Bondi02 | 2011. november 10. | 08:08:35
Most ez komoly? És a londoni párhuzam ezt megerősíti?
Szegény angolok, már ott is a gyurcsányisták irányítják a rendőrséget?
Hát igen, ez már maga a fertő!

Bondi02 | 2011. november 10. | 08:08:35

˝Fájlalom, de nem tudom beilleszteni a 2006-os lovasrohamot a hungarikumok közé.˝
Ebben egyetértünk. Valahányszor a kommunisták vannak hatalmon az ilyesmi teljesen megszokott és várható.

˝Az szomorú hungarikum, hogy a Kerényi Imre által megrendelt festményen egy utcai dühöngő angyallá tud stilizálódni˝
Remélhetőleg gyurcsányi elvtársnak hamarosan lesz bőven ideje, hogy ezt is egy k.rva jó könyvben elmagyarázza és a sötét agyacskákat fölvilágosítsa.

exelon | 2011. november 10. | 08:06:40

Ez egyszerűen döbbenet! Ez a hatalom ilyen "magasságokba" tud emelkedni?
Hát csak ülök és csodálkozom, mit tettünk 2010 áprilisában!

ruszt | 2011. november 10. | 08:05:09

Én két dolgot érzek felháborítónak ebben a történetben.

Egyik a közpénz felhasználásának a módja. Ha jól tudom, ötmilló forint összeghatár felett kötelező közbeszerzési eljárást lefolytatni, és ez alapesetben nem kerülhető meg azzal, hogy ennél kisebb részekre bontom a beszerzést. Itt pontosan ez történt - egy adott célra 20 millió forint közpénzt költött el KI, mindenfajta pályáztatás nélkül, a barátai tanácsa alapján (ezt nem én feltételezem, ő maga nyilatkozta). Nem értem, miért nem tesz valamelyik párt (MSZP, LMP, DKP) feljelentést.

A másik a művészeti színvonal. Lehet (sőt kell is) a kultúrát támogatni, de a történelem aktuálpolitikai szempontok szerinti értelmezése nem lehet művészeti feladat - pláne nem közpénzből. Lehet művészeti pályázatot kiírni (politikai elvárások nélkül) és ehhez ennél sokkal jelentősebb közpénzeket is rendelni, de akkor azt szakértő zsűri bírálja el és csak azért fizessenek, ami egy bizonyos művészeti értéket képvisel, függetlenül a mű lehetséges aktuálpolitikai mondanivalójától (vagy politika-mentességétől).

Szomorú látni, hogy egyik kérdésben sincs hatékony, összehangolt, közös fellépés sem a politikai pártok, sem pedig a művészeti (civil) szervezetek részéről. Ilyen közegben természetes, hogy a kormány (és a Fidesz) késztetést érez a történelem meghamisítására. Sajnos nincs értékelhető társadalmi elutasítás ez ügyben.

chili | 2011. november 10. | 01:05:53

Remek cikk, gratulalok a szerzonek! Tenyleg nevetseges a rendor altal ledofott angyal kepe azok szamara, akik meg kepesek realisan ebben a vilagban elni, es nem a jobboldali propaganda altal sulykolt alternativ vilagban. A 2006-os sajnalatos esemenyek valodi ertekelesenel csak ket szamot kell osszevetni: a megserult rendorok es a megserult tuntetok szamanak az aranyat. Mivel ez durvan 2:1-hez, itt a tortenet vege, es nem artatlan angyalok, hanem orjongo mobrol beszelhetunk.

Ülő Bika | 2011. november 9. | 23:03:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Milanovics Szvetiszláv | 2011. november 9. | 22:57:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ordító egér | 2011. november 9. | 22:43:42

Minél többször nézem azt a lovasrohamos képet, annnál inkább az az érzésem, hogy a festő kigúnyolta a megrendelőt, meg a főnökét, és a szerecsen mosdatókat is.

katarakt | 2011. november 9. | 22:10:58

Mindig a gumicsontot vetik közénk mi meg rágjuk. Közben nem vesszük észre, hogy oda a jelenünk és a jövőnk.

pibá | 2011. november 9. | 22:01:48

"Londonban is nagyon sok rendőr sebesült meg, és ilyenkor a társakban föléled a bosszúszomj." - Sőt. A rendőr is emberből van, akár a félelem is felébred benne és esetleg túlreagál.

breky | 2011. november 9. | 21:24:29

pakisztána dzsónsz | 2011. november 9. | 21:10:17

sok ilyen okos és széles látókörű tájékozott polgár kellene ebbe az országba mint te, nem itt tartanánk...

agyag | 2011. november 9. | 21:13:14

Itt megnézhetitek-"narancskörítéssel"
http://www.indavideo.hu/video/A_tanu_3

értelmetlenségi | 2011. november 9. | 21:11:16

"Most mit kell csinálnunk?"

Semmit. Már késő, innen nincs visszaút.

pakisztána dzsónsz | 2011. november 9. | 21:10:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2011. november 9. | 20:01:09

Nem ártana egy illusztráció...
Meg azért tegyük hozzá, ezen a jeleneten akkor csak az röhögött, akinek módja volt látni a kb. egy évtizedig(?) "dobozba zárt" Bacsó-filmet. Más kérdés, hogy betiltott formában - zárt körű előadásokon - talán nagyobb hatása volt, mintha normál vetítéseken mutatták volna be: mint látszik, máig élő legenda lett belőle. A forgatókönyvet egyébként a magvetős Kardos már akkor kiadta (ra-re sorozat), amikor még nem került moziba a film.

laci_54 | 2011. november 9. | 19:59:28

Gyurcsány monnyon le!
Vagy ott nem ő a kurmányfő?

samboy | 2011. november 9. | 19:49:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Loksi | 2011. november 9. | 19:43:32

Nagyon jó írás. Rég olvastam ilyen találót. Gond csak annyi, hogy Kerényi azzal a pontagyával, egy szót nem ért belőle. Vagy nagyon is érti, de van az a pénz, amiért az ember haja korpásodik. Ha ez utóbbi a helyzet, akkor nagy a baj...

HIRDETÉS
Korényi János: Lovasroha...
Korényi János: Lovasroham (2006. október 23.)

Fájlalom, de nem tudom beilleszteni a 2006-os lovasrohamot a hungarikumok közé. Az szomorú hungarikum, hogy a Kerényi Imre által megrendelt festményen egy utcai dühöngő angyallá tud stilizálódni, ám lovasrendőr-attak volt néhány hónapja Nagy-Britanniában, a világ egyik legdemokratikusabb államában is. Az utóbbi időkben kétszer is kivezényelték a rendőrlovasságot, részben tömegoszlatás, részben a nekivadult, rendőrautókat, buszokat gyújtogató, a trónörökös-párra is rátámadó csőcselék megfékezésére. Miként öt éve Budapesten, Londonban és az ország más részein is erőszakos volt és félelmet keltő a fellépés, a lovak nagytestűek, a gumibotok kemények. De se itt, se ott nem ugrattak neki a lovak békésen tüntető csoportoknak, a Fidesz Astoria-közeli gyűlésére se küldött a BRFK lovasrendőröket. De így is: szenvedtek mindkét helyen ártatlanok. A rongálók, gyújtogatók felkutatása közben - 14oo londoni detektív „lecsapott” vétlen emberekre is, mint a rendőrséggel szembeni panaszokat vizsgáló bizottság irataiban olvasható. Kerültek „angyalok” az ördögök közé, pláne, hogy Budapesten is, Londonban is nagyon sok rendőr sebesült meg, és ilyenkor a társakban föléled a bosszúszomj.

Ahhoz képest, hogy Londonban a kormány különleges akciócsoportja (COBRA) ülésezni kényszerült, egyszóval a helyzetet legalább annyira drámainak tartotta, mint amilyenné a Madách-téri tank varázsolta Budapestet (ahol azonban a kormányt nem hívták össze), 2011 tavaszát és kora őszét senki se tekinti „metszéspontnak” száz év angol történelmében, és az ottani ellenzéknek nem támadt olyan ötlete, hogy a lovasrendőr-attakot a kormány nyakába varrja, majd festményen örökíttesse meg, mementóul. Az angol társadalom arra van berendezkedve, hogy bízzon a rendőreiben, és nincs olyan politikai erő, amelyik rendőrellenes uszításra (egy „Police”-mellényes ember átdöf a dárdájával egy „angyalt”) két fillért is adna. Nálunk meg jön majd a külföldi turista a Parlamentbe, megáll a Lovasroham (2006.október 23.) címet viselő, inkább primitíven naturalista, mint allegorikus föstmény előtt, és a „Police” feliratból rögtön megérti, hogy az általa meglátogatott ország rendőrsége angyalok lemészárlására van rendszeresítve. Innen menekülőre is foghatja.

Kurzusfestészetre diktatúrák évadán mindig volt igény. Korényi János 2011-ben született művéről annyit jegyeztem föl, hogy láttam már én azt a dárdát (vagy pikát?), amelyikkel az ő (antihős) rendőre az angyalba döf. A lelőhely Bacsó Péter A tanú című klasszikusa, ahol az ÁVH-főnök ebédlőjének falát a kor egyik jellegzetes alkotása díszítette. Rákosi Mátyás ült lovon, kezében valami szúróeszköz, a ló mellékén 19-es vöröskatonák. Halálra röhögtük magunkat a (hős) dárdás „Kopaszon”, mert amikor a Tanú elkészült, már lehetett röhögni. Most mit kell csinálnunk?

Címkék: festmény
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    82 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS