belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
27. vasárnap

A párt, amely kilakoltatja József Attilát

Pető Péter| NOL| 2011. november 11. |36 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

varsoigyors | 2011. november 14. | 15:33:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablakarát | 2011. november 13. | 22:24:23

neptun: "Kell egy parkot építeni e szocialista érzelmű költőnknek és imádóiknak, így legközelebb ott tudják majd mutogatni..."

Én meg szeretnék egy parkot építeni, ahol Fideszes politikusaink szobrát állítják ki!
Még a Rosevelt tér is lehetne (tudod hol van?).
Annyit megérne!
Ott aztán fényesíthetnéd Orbán lovasszobrának a hátulját!

Bamberg | 2011. november 13. | 11:30:16

Szépírók Társasága = "Szépírók" Társasága!

neptun | 2011. november 13. | 10:21:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

neptun | 2011. november 13. | 10:15:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nablakarát | 2011. november 12. | 22:23:35

Csernus Sándor: "Senki sem akarja meggyalázni, elűzni József Attilát. Csak elrakni onnan."

Ez egy szemét álcselekvés!
Ha el akar költöztetni ez a fideszes kultúrcsőcselék költöztetni valamit, akkor tegye avval, ami megdolgozott érte!
Például az országgyülést a Fővárosi Nagycirkuszba!
És engedjék rájuk az oroszlánokat!
Na annak lenne értelme!

nablakarát | 2011. november 12. | 22:17:41

hhelga: "Az egy mas kerdes, hogy nemigazan ertem, hogy miert eppen 1944 a buvos szam?"

Ha belelátna ezekbe a sötét fideszes fejekbe, onnan a távolból, minden világos lenne:
A Fidesz azt gondolja, ha elveszi a Jobbik szlogenjeit, olyan népszerű lesz mint a Jobbik!
Tőlük félnek igazán 2014-ben!
Ez van (itthon)!

Megkésett köszönet és hála a nagypapának!

nablakarát | 2011. november 12. | 22:10:26

medve1942: "Ma Pocok a költőnk, és ez a kora. Meg a mienk is.
Azért hadd egészítsem ki, hogy nevezte Moldova L. Simon kultúrpolitikus terepét: Fiatal Alkotók Széchenyi Oszkár Köre."

medve1942, fején találtad a szöget!

(Egyébként köszi a kanári magyarázatért! Így van értelme!)

saman | 2011. november 12. | 12:12:46

nablakarát | 2011. november 11. | 21:03:40

József Attilával az a baj, hogy aktuálisabb, mint 80 éve!

Ha ezt a verset a mai társadalomképre vetítjük és azt mondjuk hogy ez itt aktuális, akkor azt is gondoljuk végig, hogy akár csak a mi királyságunkban is határozottan két különböző választ adtunk rá.

Nyugaton az lett a vége a XX. század eleji nagy társadalmi konfliktusnak, hogy szakrális szentséggé lett a társadalmi párbeszéd!

A kirekesztettség intézményességei már minden szinten kulturálisan meghaladott dolgok.

Nálunk egyelőre vesztésre áll az az ügy, hogy a polgár az intézményes keretekben, azaz a független állampolgári önszerveződéseken keresztül belebeszélhet-e abba, hogy mi a közjó.

A civilgyilkos zsákmányszerző párttitkárkaszt szerint egyértelműen NEM.

Márpedig a jóléti társadalom modell így nem fog összejönni!

Marad a penész, az omladózó ház, a megsavanyodott tej, a szétesett család, a hitehagyott közösség...

Attilának nincsen olyan verse, amely ne lenne tökéletes!

reszvetelidemokracia.blog.hu

podolin | 2011. november 12. | 08:26:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

latyek | 2011. november 12. | 07:51:13

Adjatok több, még több L Simont!Higgyétek el -hasznos!

hhelga | 2011. november 11. | 23:31:10

Legutobb a rendszervaltas utan irtam a Nepszabadsagnak, amikor atkereszteltek a varbeli Hatvany Lajos utcat Kard utcava, mert az volt a neve a regi rendszer elotti regi rendszerben. Hatvany Lajost ugyan nem vadolhattak azzal, hogy nagy hive lett volna a Kadar-rendszernek, de megis elvesztette az utcajat. Most, huszonegy evvel kesobb ismet veszit, amikor az altala szeretett es tamogatott Jozsef Attilat kilakoltatjak a Kossuth terrol. Szomoru lenne, de talan nem annyira mint unokatestvere: Hatvany Bertalan (nagyapam), aki azontul, hogy anyagilag tamogatta Jozsef Attilat, nagyon kozeli baratja volt, olyannyira, hogy erre a baratsagra volt a legbuszkebb elete alkonyan. En "csak" kedvenc magyar koltomert lehetek szomoru es felhaborodott, a Kossuth tertol (legalabbis foldrajzilag) nagyon tavoli otthonomban, San Franciscoban. Az egy mas kerdes, hogy nemigazan ertem, hogy miert eppen 1944 a buvos szam?

Falatka | 2011. november 11. | 22:26:32

Matekból egész jól szigorlatoztam. Szóval: a 2/3 agytekervényeinek együttes hossza nem éri el az 1/3 agytekervényei együttes hosszának 1/10-ét.

Falatka | 2011. november 11. | 22:21:19

L Simon vagy hülye vagy fasiszta. Lehet, hogy mindkettő egyszerre. A kordon 2006-ban a fasiszta csőcselék ellen került felállításra, mígnem Orbán és Fideszes képviselőtársai azt törvénytelenül, bűncselekményt elkövetve lebontották. Polt Peti, a független magyar főügyész és fővadász (szerintem pártkatona) hallgatólagos támogatásával. Túléltük mi már Szálasit, Rákosit, Francia Kiss Mihályt, Alapi Gyulát, Vidát és a többieket, túl fogjuk mai hasonmásaikat is.

Csernus Sándor | 2011. november 11. | 21:42:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2011. november 11. | 21:34:25

Nota bene: Teknős fotója gyönyörű, többet mond, mint a szobor...

medve1942 | 2011. november 11. | 21:31:03

Ma Pocok a költőnk, és ez a kora. Meg a mienk is.
Azért hadd egészítsem ki, hogy nevezte Moldova L. Simon kultúrpolitikus terepét: Fiatal Alkotók Széchenyi Oszkár Köre.

nablakarát | 2011. november 11. | 21:15:57

A billentyűzet miatt néhány betű kimaradt:

József Attilbaj", hogy aktuálisabb, mint 80 éve!

Helyesen:

József Attilával az a baj, hogy aktuálisabb, mint 80 éve!

nablakarát | 2011. november 11. | 21:14:08

Részlet L.Simon László önéletrajzából:
"1998-2004 között a Fiatal Írók Szövetsége elnökeként tevékenykedtem, 2004-től a Magyar Írószövetség titkáraként dolgozom. 2004-ben Móricz Zsigmond-ösztöndíjat, 2007-ben József Attila-díjat kaptam."

Hogy nem szégyelli azt a (jelzőket öncenzúraként mellőzöm) .... pofáját!

nablakarát | 2011. november 11. | 21:03:40

József Attilbaj", hogy aktuálisabb, mint 80 éve!

SZOCIALISTÁK
Le a kapitalizmussal! Hatalmat, húst a dolgozóknak!...
A tőke szennyében gázolunk, kedves fegyverünk böködi tomporunkat -
Böködj, böködj csak szüntelenül, kedves fegyverünk,
hadd tudjuk meg újra és újra, hogy véletlenül, tusa nélkül
csatát nem nyerünk.
Nem sietünk, erősek vagyunk, rengeteg az elevenünk, a halottunk,
tanácsot állunk a dombon, melyre pincéből, bányából,
kubikos gödörből feljutottunk -
viszi az idő a ködöt, tisztán meglátni csúcsainkat.

Viszi a ködöt az idő s az időt mi hoztuk magunkkal,
hoztuk harcunkkal, tartalék nyomorunkkal,
a kenyérrel, mely megpenészedett, amíg a munkás megszeghette,
a kásával, mely megdohosodott, amíg a munkás megfőzhette,
a tejjel, amely megsavanyodott, amíg a munkás köcsögébe belecsobbant,
a csókkal, amelyből cafraság lett, amíg a munkás fiatalába beledobbant,
a házzal, amelyből omladék lett, amíg a munkás beleköltözött,
a ruhával, amelyből rongy lett, amíg a munkás beleöltözött,
a szabadsággal, mely elnyomás lett, amíg a munkás megszületett,
a bőrszivarral, mely bagó lett, amíg a munkás felnövekedett, - -
a tőkével, mely munka lesz,
míg megnő az inas
s kalapácsával odavág
világ!
ahol a legfehérebben
izzik a vas!...

Vers, eredj, légy osztályharcos! a tömeggel együtt majd felszállsz!...

Te délre mégy, te nyugatra, én pedig északra, Elvtárs!

1931-1932 tele

kálmán.pataki | 2011. november 11. | 20:14:54

vektorviktor | 2011. november 11. | 20:02:13
suchard | 2011. november 11. | 20:00:40
Nem haragszom,hogy a lényegre nem éreztek rá,talán unokáitok,ha vannak.Én csak azért írok,mert eddig is fájt,nem tudtam megfogalmazni ,hogy mi fájt:az ,hogy még népem legnagyobbjait is lekezelték anno!!!Mikor Debrecewnben jártam 1980-ban és a szobrot néztem,ezt nem tudtam így megfogalmazni.
Mindketten óriások,ma is csodálom művüket,szobrász kell legyen a talpán, aki méltóan megmintázza alakjukat.Bár akadna nálunk is egy Rodin ...

Pare | 2011. november 11. | 20:14:45

kálmán.pataki | 2011. november 11. | 19:53:54
Értjük. Arról szól a történet, hogy egy méltóbb szobrot akartok állítani József Attilának (meg Károlyinak)!
Hajrá!
És megnyugodhatsz: az unokákat az irredentizmus szellemében fogják nevelni - ha ez Hoffmann Rózsán múlik.
Aztán utánatok a vízözön...

vektorviktor | 2011. november 11. | 20:02:13

kálmán.pataki | 2011. november 11. | 19:53:54

"Van egy társaság,amelyik megmondja a tutit"

Hazabeszélsz?

"Nekem sem a Bp.-i József Attila,sem a debreceni Petőfi szobor nem fekszik,"

Persze: egyik ül, másik áll.
A Kovi féle változatban talán van fekvő, ott keresgéljél!

suchard | 2011. november 11. | 20:00:40

Timóteus, kálmán.pataki

Amit összehordtok, még ha igaz is lenne, illuzórikus. A Kádár-kor már elmúlt. A szoborról pedig senkinek nem az jut eszébe, hogy "csenevész".
Esetleg arról értekezhetnétek, hogy MA MIT JELENT József Attila szobrának eltávolítása a Kossuth-térről.

vektorviktor | 2011. november 11. | 19:59:21

kálmán.pataki | 2011. november 11. | 19:53:54

József Attila konkrétan éhezett. A gyúróporok és a kopasz fej is későbbi találmány.

kálmán.pataki | 2011. november 11. | 19:53:54

Van egy társaság,amelyik megmondja a tutit,mindig,minden körülmények között.Nekem sem a Bp.-i József Attila,sem a debreceni Petőfi szobor nem fekszik,mindkettőt annak a demonstrálására készíttették az akkori hatalmasok,hogy a MI NAGYJAINK ILYEN CSENEVÉSZEK ÉS SZERENCSÉTLENEK.És kaptunk mellettük SZTÁLIN ,meg LENIN szobrokat,ezek csizmája is kétszer akkora volt ,mint a mi valóban óriásköltőink alakja.

Elkeserítő,hogy a tiltakozó magyar írók erre képtelenek ráébredni.Talán az unkáik...Talán,ha nem nevelik őket az új internacionalizmus szellemében!?!

chili | 2011. november 11. | 19:22:43

Timoteus

Olyan vagy, mint fonokod: Orban. Nem a lenyegrol beszelsz; izleskerdesnek allitasz be valamit, amit veresen politikai. Orban is a "jegyzokonyv" szo hasznalatat tagadta, de kozben lenyulta a szoloihez az ingyen allami milliokat. Kuldd el ezer helyre a fennkoltnek velt ostobasagodat, es meg lesznek is, akik egyetertenek veled. Ettol meg teszel a valosagra, es tamogatsz gatlastalan hatalommaniasakat. Szegeny Magyarorszag: ennyi ostoba hazaja.

elm320 | 2011. november 11. | 19:04:48

József Attilát még halála után is eltanácsolják, csak most nem az egyetemről.
Úgy látszik ez a bagázs azonos az előzővel.

vektorviktor | 2011. november 11. | 18:20:21

Én tiszta szívvel tiltakozom a szobor elmozdítása ellen. Nem azért, mert valakik a proletariátus költőjének állították be.
Az végképp nem indok az elmozdítására.
Timóteus: vitatkozom az ízléseddel, nincs igazad, túl sok helyre ne küldd el, inkább józanodj ki.
Dragonlord: a te logikáddal a szobrot száműzetésbe kell küldeni, a határon túlra, mert JA mindig ellene volt a hatalomnak? Ezért nem lehet a Kossuth téren? Bizarr vagy. Nem lehet, hogy a nemzet, a te nemzeted végre keblére öleli József Attilát és békén hagyja azon a helyen, ahol láthatjuk?

Timóteus | 2011. november 11. | 17:09:04

A szóban forgó József Attila szobor a későkádárkor ízléséhez – ízléstelenségéhez – igazodik. A lépcsőn sétáló, padon ülő, s hasonló élet közeli szituációkban megmintázott LENIN szobrok fej-lecserélt változata. Giccs a javából: jobbfajta giccs.
A Hatalom 1980-ban ültette József Attilát le a saját árnyékába: szó szerint. Önlegitimációs kísérletként értelmezem. Őrült a disszonancia.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Marton_L%C3%A1szl%C3%B3_%28szobr%C3%A1sz%29
Marton László – akár Varga Imre is – kiváló szobrász, a „Hivatal” elvárásának tökéletesen megfelelő kompozíciót alkotott.
Költőnk hogy állt a hatalommal, – Duna ide, Duna oda – jószívvel foglalt volna itt helyet?
Bosszant a tér átépítése. Bosszant a tiltakozók kisszerűsége, nem több ez, pitiáner politikai balhénál. Valódi és értelmes kérdéseket kellene föltenni.
Miért kell átírni JA-t? „Verset irok hogy szórakozz / adjon kezet ki megmaradt / az irodalmi klikkeken / ez a versem is elakad.”
Ezt a kommentet elmentem, és elküldöm ezer és egy helyre.

aranyhal | 2011. november 11. | 17:02:24

Telik az idő ,még kettő és félév nem tudhatjuk mi jut még eszébe a "nemzeti ügyeknek" de nehéz lesz a sok rombolást vissza állítani.Mert egy biztos vissza kell helyezni József Attilát ,vissza kell állítani a megszokott utca neveket , legyen akármilyen harmad el kell törölni az értelmetlen törvényeket,fel kell menteni állásukból a kilenc évre kinevezett komiszárokat.

Dragonlord | 2011. november 11. | 16:52:12

Azért ez a Duna mellett darvadozó József Attila szobor enyhén szólva gáz. Előszőr is nem illik a költő személyiségéhez, másodsorban a térhez sem. Az pedig, hogy egy elfuserált slapaj cikket fabrikál "csakúgyazértellenkezem" alapon gyakorlatilag szóra se érdemes. Amúgy illene magukba is nézni a "munkásosztály költője" cimet József Attilára ráaggasztó lélekkufároknak: valóban megértették az irót? Én kötve hiszem.

Gátőr | 2011. november 11. | 15:51:54

A percember ABCDEFGHIJK L. simonra ugyan ki fog emlékezni 10 év múlva. József Attila azonban József Attila marad, amíg magyar ember lesz a Földön.

vektorviktor | 2011. november 11. | 15:49:28

Darnai | 2011. november 11. | 15:25:54

Nocsak: már fenyegetőzöl is?
Csak nehogy megijedjünk.
Ezt mégis hogy gondoltad pártod és kormányod nevében?

Darnai | 2011. november 11. | 15:25:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Sándor Sándor | 2011. november 11. | 14:45:58

Bizony szép!!
Majd amikor a fideszeseket rakják teherautóra és viszik őket a dutyiba, az ország tönkretételének elismeréseképpen, na akkor még tapsolni is fogok. Állva!!

HIRDETÉS
József Attila szobor, Ko...
József Attila szobor, Kossuth tér
Népszabadság - Teknős Miklós

"Az ügyből néhány baloldali politikus és önök csinálnak politikai cirkuszt" - üzeni L. Simon László fideszes országgyűlési képviselő a József Attila-szobor eltávolítása miatt tiltakozó Szépírók Társaságának. Egyúttal leszögezi: "A szobor pár száz méterrel vagy pár kilométerrel arrébb is jó helyen lehet." Értsd: történhet már bármi, a műalkotás nem maradhat a Kossuth téren.

Méghozzá azért, mert a kormánypárt úgy találta helyesnek, ha a terület visszanyeri 1944 előtti képzőművészeti arculatát. A Károlyi Mihályt ábrázoló műnek sincs ott maradása, ám az a költöztetés értelmezhető a kultúrkampf aktuális csatájaként. (Persze sírdogálhatnánk amiatt, miféle károkat okoz a totális kulturális háború, ám e tevékenységnek minimum visszafogott a produktivitása, mivel a Fideszt aligha hatja meg az érzelgős érvelés.)

Ugyanakkor József Attila nem állhat pitiáner politikai akciók célkeresztjében. A nemzettudatával örökkön kérkedő párt a magyar irodalom ideáljainak egyikével játszadozik. A Fidesz a Hazám című költemény szerzőjének szobrát pakoltatja teherautóra. Teszi ezt a Horthy-nosztalgiát kiheverni képtelen fanklub előtt tisztelegve. Nem létezik racionális politikai ok, se gazdasági kényszer vagy akármi, amivel az efféle őrületeket indokolni szokták.

Jellemző, hogy L. Simon, a József Attila-díjas költő a Szépírók Társaságán számon kéri azt, hogy hallgatott, amikor 2006-ban kordonokkal barikádozták el a Kossuth teret. Azaz: e művész képes egy polcra helyezni József Attilát a "szemkilövő" rendőrökkel, meg a "hazug" Gyurcsány-kormánnyal, a förtelmes aktuálpolitikával. Csak bámulunk, mert ilyesmire a politikuson és/vagy írón kívül még kevesen vetemedtek.
   
A Fidesz kormányra kerülése óta szenvedélyesen játssza közéleti Jengáját, s a kétharmadból nyert felsőbbrendűségi tudata miatt nem érti, a torony egyszer mindenképpen összedől. Bárki húzza is ki a fadarabokat. Mert azt az úgynevezett "nemzeti érzelmű" drukkerek is végiggondolják majd, hogy mit gondol a magyarságról az a politikai szervezet, amely üveglappal fedett asztalon pihenteti alaptörvényét, gyerekeknek osztogatja Orbán alkotmányát, antiszemitákra bízza a közpénzből fönntartott színházak egyikét, lovasrohamot ábrázoló képet festet, ám kitoloncolja József Attila szobrát a Kossuth térről. Az öregedő és megfáradt fiúk vezényelte Fidesz, valamint a KDNP, a felvilágosodás előtti kor interaktív múzeuma olyan országot képzel, amelyben minden közintézményben kiaggatják zavaros, s mulattató politikai nyilatkozatát, de a Parlamentnek otthont adó térről kilakoltatják József Attilát. Még az sem kizárt, hogy a választópolgárok többsége is ilyen országot akar: ez 2014-ben kiderül. De legalább azt már elkönyvelhetjük: ez a párt nem kér a közös nemzeti minimumból. Attól többet pedig a fülkében sem kell majd tudnunk a Fideszről, mint azt: ez az a politikai szervezet, amely teherautóra rakatta József Attila szobrát.

Szép volt, fiúk!

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    36 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS