galéria megtekintése

A Klik rabszolgái

14 komment


Tanács István

Aki nem támogatja a miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestületének nyílt levelében foglaltakat, az a hallgatásával is azt erősíti, ami most van. Hogy a pedagógusok korlátok nélkül, ráadásul egyenlőtlenül kizsigerelhetők.

Igazságos-e, hogy egyik tanár heti 22 tanórát köteles tartani, a másik heti 26-ot – ugyanannyi pénzért? Igazságos-e, hogy akik – elfogadva és teljesítve az új rendszer követelményeit – mestertanárok lettek, rákényszeríthetők, hogy tanfelügyelői, minősítői feladatokat is ellássanak, holott ez teljesen más jellegű tevékenység, és nem ezt akarták? Igazságos-e, hogy a rendeletileg kiválasztott tanfelügyelők és minősítők e munkájáért egy fillért sem fizet az Oktatási Hivatal?

Igazságos és hasznos-e, hogy a tanfelügyelővé kényszerített mestertanárok fizetés helyett heti öt tanóra kedvezményt kapnak – amikor nem taníthatják mesterfokon a saját diákjaikat? Igazságos-e, hogy a mestertanárok által kapott kedvezmény tanóráit a többi tanárnak kell helyettesíteni – természetesen fizetség nélkül? Előfordulhat, hogy minden kieső órát más szaktanárnak van ideje megtartani. Mennyiben szolgálja a minőséget, hogy a felügyelni járó mestertanár órájára kényszerűen azt küldik be helyettesíteni, aki éppen ráér – csak ingyen legyen?

Igazságos-e, hogy ha egy tanár táppénzre megy, akkor 30 napig nem lehet a helyére felvenni óraadót – akkor sem, ha biztosan tudni lehet, hogy nem jön vissza, mert például veszélyeztetett terhes? Igaz­ságos-e, hogy a heti 32 órás kötelező iskolában tartózkodáson belül a 26 kötelező tanórán felül (ezért kell otthon javítani a dolgozatokat, és készülni az órákra még vagy 20 órát) további ingyenhelyettesítésre lehet kötelezni a tanárokat, hogy ne kelljen túlóradíjat fizetni vagy óraadót felvenni?

 

Mennyiben szolgálja az oktatás minőségét, ha tanárok és diákok kora reggeltől késő délutánig, napi 7-9 órán át be vannak nyomorítva az osztálytermekbe? Mennyit javít a gyermekeink eredményén, ha a tanárt az alapján minősítik, mennyi felesleges adatot és ellenőrizhetetlen állítást tud összehordani magáról az úgynevezett portfóliójában, továbbá minden óra minden percében ott tart-e az anyaggal, ahogyan a tanév kezdetén leíratták vele a tanmenetben? Hogy nem a mérhető teljesítményt, hanem az értelmetlen és bürokratikus követelményrendszer teljesítését kérik számon rajta?

Bár folyton hazudnak a béremelésről, így a tanárok ellen hergelik a közvéleményt, kevesebbet adtak, mint amennyit ígértek, számos más szakmához képest a pedagógusbér (kivéve az iskolai és óvodai kisegítőkét) mégsem annyira kevés. De ötször ennyiért sem lehetne szó nélkül eltűrni a vele járó kollektív megalázást és kiszolgáltatottságot. Meg azt, hogy miközben fideszes képviselők két évig nem képesek a Kliknél elintézni, hogy hatmillió forintért megjavítsák a fogyatékkal élő gyulai iskolások életveszélyes tornatermét, befolyásos kormánypolitikusoknak van képük a tanárokra mutogatni a PISA-tesztek gyenge eredménye miatt.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.