Sajnálom a pedagógusokat, nem csak azért, mert egykor én is tanítottam. Féltem őket, hogy csalódásaik az országos tiltakozást kiváltó miskolci akció lecsengése után tovább gyarapodnak. Pilz Olivér, a Herman Ottó Gimnázium közalkalmazotti tanácsának elnöke azt nyilatkozta lapunknak, hogy a Balog Zoltánnal történt találkozón kiderült, a miniszternek számos rendszerszintű hiányosságról fogalma sincs.
Nos, valószínűleg téved a tanár úr, maga Balog Zoltán a rendszer egyik kulcsfigurája, aligha feltételezhető, hogy létezne ebben valami fontos, amiről ő nem tud. Felteszem, azt is jól tudja: az iskolákat, a kórházakat vagy az emberi lelkeket lenyomó szisztéma jellemzője, hogy „teljesen ésszerű darabokból áll össze, és szörnyeteg minősége abból a rettenetes módból adódik, ahogyan ezek a részek kölcsönhatásba lépnek egymással, ha összefércelték őket."
Az amerikai Kim Lane Scheppele professzor fogalmazott így 2010-ben, amikor Orbánék Frankenstein-államáról cikkezett. Magyar Bálint a 2010 után létrehozott maffiaállam jellegzetességeit vette számba, amelynek egyik fő ereje a megfélemlítés. Látjuk évek óta, hogy ennek egyik fő terepe az iskola. A kis fizetésű pedagógusnak el kell fogadnia, hogy belökik az idióta minősítések bürokratikus ketrecébe, és a rombolás állami direktívájának megfelelően mondjuk Tormay Cécile magyar nyelvet megerőszakoló műveit kezdi interpretálni Ady Endre vagy József Attila helyett. Magyarul: vagy kell neki a szélsőjobboldali motívumokkal dúsított új rend, vagy veheti a kalapját, mert a tankerület házmesterei rövid úton kinyírják.