Uj Péter: Bronz Vénusz a megállóban
„...csak nem a buzikról fog szólni” - Kerényi Imre
Hát ez a nyár nem azokról fog szólni, hanem épp ellenkezőleg. Ez a meztelen néger plakátnők nyara. Ha majd meséljük az unokáinknak, hogy milyen is volt 2013 nyara, akkor nem nagyon mondhatunk mást, mint hogy a meztelen néger plakátnők nyara volt: bikinis Beyoncék a buszmegállóban, írta volna Bada Dada, az aljas alliterációk alkoholista alabárdosa.
Magam is tapasztaltam, ahogy jártamban-keltemben el-elnézelődtem városszerte, szinte húszméterenként jön szembe vizuálisan egy-egy meztelen néger plakátnő. Nem tudom nem észrevenni, ahogy erotikusan provokálja a széles, buja néger csípejével a megállók puritán hajléktalanjait.
Na jó, van rajta egy bikini mutatóba, de az nem oszt, nem szoroz. (Nota bene, a bikini epitheton ornansa a szaksajtóban a „falatnyi”, ám ezt itt, már a modell csípőszélessége miatt sem tartanánk találónak.)
Korunk olajbarna dívája, az új Bronz Vénusz, Beyoncé Knowles egyszersmind a huszonegyedik század Josephine Bakere, aki banánszoknya helyett akciós bikinialsóval hódítja meg az európai férfiak széles tömegeit. (Egyébként Vona Gábor geopolitikai szaktekintély Lomonoszov Egyetemen tartott előadásából tudjuk, hogy Amerika Európa torzszülöttje, és az újkorban a beteg Európa hódította meg az Újvilágot, hogy enyhítse problémáit, most pedig a beteg Amerika hódítja meg Európát saját válságának enyhítése miatt.)
Ténykérdés, hogy az amerikai import-„szépség” mellett szinte eltörpül a két hazai plakátnő, a szúrós tekintetű Erős Antónia, aki a villanyt égve felejtő energiapocsékolókat fegyelmezi (hogy miért pont ő, nagy talány, hacsak nem egy közepesen erős angol szóvicc a powerrel), illetve az Általános Magyar Menyecske, a közszolgálat jolly jokere, Borbás „Marcsi” Mária, aki éppen a digitális átállást, valamint egy tál popcornt, akarom mondani pattogatott kukit reklámoz országosan, nonprofit.
És erre az erotikadózisra jön még Kiszel Tünde fehérnemű-bemutatója péntek magasságában.