tusa | 2011. február 18. | 21:30:07
Tegna előre megmondtam: ma már más szelek fújnak.
castadiva | 2011. február 18. | 12:56:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
castadiva | 2011. február 18. | 12:39:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
victus2 | 2011. február 18. | 11:51:18
Sok ócska szöveg van Mesterházy fogalmazványában - gyakorlatilag végig az a maga ordító közhely gyűjteményével.
Több kitétele kifejezetten szánalmas.
"Aki továbbra is a saját harcait harcolja és saját démonaival küzd, nem tud segíteni sem nekünk, sem a hazának." - véli Mesterházy, aki ezzel átlátszó módon azt üzeni, hogy hagyjuk a kritikát, ne feszegessük azt, hogy az MSZP és agytrösztje milyen szánalmas, sem azt, hogy mennyire nem hajlandók tanulni hibáikból, de még a megérdemelten súlyos vereségükből sem - és mindenfajta bírálat helyett inkább szavazzunk az MSZP-re.
Csakhogy, kedves Mesterház Attila és MSZP-vezetés, korábban éppen ezt történt, s mint napnál világosabban bebizonyosodott, az MSZP ugyanúgy nem tudott a szövegen - az egyre kínosabb szövegen - kívül mást felmutatni, mint most a Fidesz.
Azért kellene éppen az MSZP-t minden kritika nélkül támogatni, mert ez a párt sem kevésbé hülyébb, mint a Fidesz?
Sőt, az MSZP-nek sokkal nagyobba felelőssége, mint a Fidesz-nek. Utóbbiról tudható volt, hogy mi a szándékuk és mit tesznek. Az MSZP korábban sem tudta és máig nem tudja, hogy valójában mit is akar.
Illetve, elnézést: az MSZP egyet tud, de azt nagyon: ilyen Mesterházy-féle unalmas és ócska szövegeket eregetni.
chili | 2011. február 18. | 02:24:44
Sulaco | 2011. február 17. | 20:52:20
Nem kellene olyan messzire visszamenni. Magyarorszag 1989-ben oriasi lelkesedessel, tokeletes -legalabbis a feluleten-, egysegben latott neki a kapitalista atalakulasnak.A tobbit csak magunknak, illetve a magyar politikai eletnek, koszonhetjuk. Nem Antall Jozsefek gazdasagi analfabetizmusa, hanem Csurka felulkerekedese es a torgyan-fele karpotlasi abszurdum, a vegre megjeleno esszeruseget jelento Bokros-csomag, az azt elherdalo elso Orban-rezsim, stb. Kozben elszabadult a Trianon-mania es az antiszemitizmus, es a 2002-ben--12 evvel az MSZMP osszomlasa utan!-elharapozo komcsizas--nohat ezek fogtak vissza az orszagot gazdasagilag es tarsadalmilag, amibol evtizedek mulva se lesz kigazolas.
loallat | 2011. február 18. | 00:46:54
...és még valami: az Ön írása unalmas, ódivatú, és hemzseg a semmitmondó ál-intellektuális frázisoktól. Mintha a hetvenes-nyolcvanas évek napi sajtóját olvasnám. Mesterházy Úr, ideje lenne átlépni - ha nem is a 21., de legalább - a 20. századba. Az országnak erőteljes, tökös, karizmatikus vezetőre lenne szüksége, aki kiáll bizonyos jól megfogalmazott értékek mellett, aki odacsap, mint a Tenkes kapitánya, akinek nyelvét és egyszerű, rövid mondatait értik a népek, és aki nem veri át őket. A Nép ölni tudna egy hiteles, szerethető vezetőért! Miért nem tűri meg az MSZP a korszerű kommunikációs szakembereket? Miért nem vette fel, és ma sem veszi fel soha a kesztyűt az Ön pártja a jobboldal mindennapos alávaló támadásaival szemben? Lehet, hogy nem is akarja, hiszen a színfalak mögött úgyis resztliznek?
loallat | 2011. február 18. | 00:34:24
Kedves Mesterházy Úr, a Fidesz-működés értékelését illetően nagyjából egy a véleményünk, sokakkal együtt rühelljük ennek az arrogáns csürhének az elmebeteg száguldását, amely nagyjából 100 évvel veti vissza Magyarországot az európai kultúrállamok fejlődési folyamatában.
Ámde.
Az, hogy ők teret nyertek, azt elsősorban Önöknek köszönhetjük. Senki nem a Fideszre (pláne nem a Tömjén Zsolt-féle KDNP-re) és annak programjára szavazott, mert ilyen nem is volt. Mindenki a szocik ELLEN szavazott, látva az MSZP elképesztő impotenciáját, no meg a mindent elárasztó korrupciót és botrányokat. Egy párt, amely parlamenti többség birtokában nem képes köztársasági elnököt választani!!! Ezt, Mesterházy Úr, Önök b+*-ták el!!!
Ha azt akarjuk, hogy visszatérjen a demokrácia - amit sokan szeretnénk - akkor fel kellene bukkannia egy hiteles, erőteljes ellenzéknek, amelynek esélye lehetne 2014-ben a kétharmadra. Ilyet azonban csillagászati távcsővel sem találunk. A jelenlegi MSZP tökéletesen alkalmatlan önmaga megújítására: egy kompromittált garnitúrától, Lendvai Ildikótól meg Szekeres Imrétől meg Puch Lászlótól várjuk, hogy megújítsák a pártot? Új erőre, új névre és arculatra, hiteles személyekre van szükség - és sok, nagyon sok pénzre. Más szóval, a dolog elég reménytelen. Marad a kivándorlás.
Funyi1 | 2011. február 18. | 00:33:14
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tusa | 2011. február 17. | 22:07:07
Kedves Attila,
Érteni vélem ezen átfogónak szánt manifesztum, de inkább megnyilatkozás időzítését és ívét. Bár szerintem ebbe a vitorlába most nem tud elég szelet befogni. Holnap már más szelek fognak fújni, tehát vagy megkésett, vagy sietett. Erről csak ennyit.
Törekvései egyébként szimpatikusak, sokan érzünk rokonszenvet küzdelmei iránt, örülünk esetenkénti sikereinek, (a tegnapi Ober-show-szky showban remek volt), és az egységet előtérbe állító céljainak. Szóval azt gondolom/gondoljuk, hogy jó irányba tart, bízom/bízunk abban, hogy nem könnyű feladatának meg tud felelni. Az ellenzéki időszak úgy csiszolja a politikust, mint folyómeder az érdes köveket, és ha bírni fogja a megpróbáltatásokat, soha ne csüggedjen(!), e folyamatnak ragyogó végeredménye lesz.
tusa | 2011. február 17. | 22:06:44
Sikeres munkájához az alábbiakat javaslom:
- az alternatívák állítása igen helyes, de a hangsúlyt a kormányzati munka kritikájára kell helyezni. Tételesen idézzék, hogy a kormánypárti prominensek közül ki, mit mondott és ígért, és be kell mutatni, hogy mi valósult meg belőle. (Rengeteg hazugságot állítottak, úgyhogy könnyű dolga lesz.)
- Ne fecséreljenek túl sok energiát törvényjavaslatok készítésére, elvesztegetett idő az egész.
- Menjenek az emberek közé. Egyénileg. Kezdjék meg az inaktív rétegek, csoportok felvilágosítását, karolják fel panaszaikat.
- Éljenek képviselői jogosítványaikkal és az üvegzseb törvény adta lehetőségekkel.
- Tárják a nyilvánosság elé, és sulykolják, hogy milyen dőzsölésre vetemednek egyes kormánypárti politikusok: S8Audi, 2 millás havi jövedelmek, stb.
- Az egykulcsos jövedelemadó gazdag pártiságát és szegény ellenességét nap, mint nap mutassák be. Milyen gyalázat, hogy egyeseknek csökken a fizetése vagy jó, ha ugyanannyi marad, míg mások havonta 400-500 ezerrel többet kapnak.
- Foglalkozzanak többet a kormánypárti önkormányzatok eladósodásával és mértékével.
- Állítsanak össze egy fidesz szótárt. Például: hetente = három hetente, szabad választás = kényszer, ajánlás = kötelező, mindenki jól jár = sok százezren nem, technikai módosítás = lényegi tartalom megváltoztatása, támadás visszaverése = kénytelenek vagyunk módosítani. Stb, stb, stb.
Ne hallgasson a szirénhangokra, a kétkedőkre. Járja a maga útját, de azért gyakran tekintsen hátr
Che21 | 2011. február 17. | 21:02:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Sulaco | 2011. február 17. | 20:52:20
chili | 2011. február 17. | 20:29:05
Nehéz kérdés , de meghatározó elemeit a párizsi békeszerződések okozták. Nem a politikai Trianon (mielőtt valaki jönne a vissza mindent dumával) , hanem az, hogy a gazdaságilag szinte tökéletes Osztrák Magyar Monarchia szétverése nagyhatalmi érdek volt és mi sajnos az iparilag elmaradott régióba tartoztunk már akkor is. Az addig remekül működő vasúthálózatunk nem vezetett sehova, ekkor keletkezett kb 15 év lemaradásunk minden igyekezet ellenére , ez nem lett volna tragikus , mert Finnország se tartozott a gazdag országok közé. A II. világháború utáni vasfüggöny viszont hozott 40 -év lemaradást gazdaságilag. Amíg Auszria semleges országként kihasználhatta a megosztottság minden előnyét , addíg mi nem kaphattunk fejlett technológiát , és ne feledjük közben volt egy technikai , technológiai forradalom. Ma már nem pótolható 20 év alatt a közben felhalmozott alkalmazott tudomány. És ne feledjük a holokausztot is beleértve a reálértelmiséget , totálisan lefejezték az 50 -es években. Hiába volt itt világszerte elismert humán értelmiség a filozófusok nem értenek a gazdasághoz stb
chili | 2011. február 17. | 20:29:05
Sulaco | 2011. február 17. | 18:57:08
Gondolatmenetedet kovetve, ha az arakon mulik minden,miert nem elunk olyan jol, mint Ausztria? Valoszinuleg megis szamitottak a valasztasok,amiket az orszag vezetoi hoztak. Miert nem lett itt fejlodes a Bokros-csomag ota? Orban elkezdte a rossz gazd.politikat, Megyesi folytatta, aztan Gyurcsanyt Orban nem hagyta,hogy barmit vegigvigyen. Nem lett volna rossz,ha sikerul az egeszsegugyi reformot pl. meglepni, nem tartanank meg rosszabb helyzetnel. Igenis van a vezetesnek felelossege, es ezert nagy a valasztok manipulalasanak a divatja. Most 8 evi kemeny manipulacios munkaval megkaptuk ezt a garniturat, akiket csak a sajat zsebe erdekel. De szep zaszloerdo elott szonokolnak.
Sulaco | 2011. február 17. | 20:21:42
Beni | 2011. február 17. | 19:20:06
Sulaco, te nem látsz a saját szemedtől.
Lehet, de neked idézném egy neves PC programozó mondását mikor elszállt a monitor. "Nem baj fiúk vakon mint a nagyok !"
Kemenes | 2011. február 17. | 20:09:00
Nagggyon jó a karikatúra!... :)))
vitriol | 2011. február 17. | 20:03:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Beni | 2011. február 17. | 19:24:43
nucleus | 2011. február 17. | 08:24:10
Nucleus, te nem nézed a sajtót, pl. Mesterházy, Török, Szanyi, stb. egyfolytában üti a Fideszt, már néha sok is.
Beni | 2011. február 17. | 19:23:16
Petibá, igazad van mindenben
Beni | 2011. február 17. | 19:20:06
Sulaco, te nem látsz a saját szemedtől. Orbán tönkre vágja az egész országot!
Sehol nincsenek olyan problémák a dolgokkal+törvénykezésekkel+döntésekkl, mint ahogy a Matolcsy-Orbán kettős csinálja Pesten
Beni | 2011. február 17. | 19:17:24
Sziasztok,
olvasom a sok butaságot! Gyerekek Gyurcsány az MSZP-t tönkre tette. Szerintetek ki miatt bukott ekkorát a párt, szétverte az egész struktúráját az MSZP-nek. Végre van egy fiatal brigád a Mesterházy vezetésével, hagy csinálják, hátha sikeresek lesznek.
Ferkó elbukott, Mesterházy nem, amúgy lassan az Isten sem menti meg az elnököt, hogy miniszterelnök legyen, mert amit a Fidesz csinál az vállalhatatlan, ebből gyors bukás lesz!
Sulaco | 2011. február 17. | 18:57:08
chili | 2011. február 17. | 18:13:48
Az EU egészét érintő kudarcokat bárki legyen is a magyar miniszterelnök nem lehet a nyakába varrni egy kormánynak. Az , hogy az emberek jobban vagy rosszabbul élnek köze nincs se Gyurcsánynak se Bajnainak se Orbánnak. Az egész világon drágulnak az élelmiszerek és alapanyagok, mert Kínának mindegy mennyibe kerül A gyapotot nem lehet megenni , de az elszállt árakért is "azorbán" felelős, vagy azért mert Párizsban a tőzsdén 261 € volt egy tonna búza két hete ? A gyenge € miatt dráguló energia (mivel az dollárelszámolású az egész világon nemcsak Mo és Oroszország között) a soros elnök felelőssége ? A tőzsdék meg már csak ilyenek addig feszítik a húrt amíg lehet, az arab világban olcsó kaját akartak nem demokráciát. Az , hogy amit eszel, vagy viselsz, amivel tankolsz, mennyibe kerül rég nem a pártok programján múlik. Utoljára a 70 -es években kísérleteztek vele nálunk fel is vettük rögtön 4 millárd dollár hitelt a világbanktól. Mi lett vele , megettük megittuk , volt magyar űrhajós, nem kellett adót fizetni. Akik akkor felnőttek voltak most nosztalgiázhatnak. 2011 -ben nem érdekli a világot, ezért ez a nevezzük "írásnak" se nem "alternatíva" se nem "remény". A politika egy mozgástérre korlátozódik kitől veszek el és hogyan a többi rizs (ja az is drágult)
manipul | 2011. február 17. | 18:20:54
Ez a cikk kettős célt szolgál. Fő célja a Gyurcsány féle "évértékelés" árnyékba borítása. Ha ugyanis Gyurcsány évértékel, és az MSZP hallgat, akkor Juli néni hiheti, hogy Gyurcsány az MSZP esze, feje stb. Hát nem, itt van kérem Mesterházy.
A másik cél a "mértékadó" baloldal igencsak kínos EU-beli leszerepelése, ahol ugyanis nem mertek elítlélő határozatot hozni, még annak ellenére sem, hogy Néppárt mondta nekik, hogy elvtársak, ha már pettingeltetek, akkor lássuk a behatolást. Érdekes, hogy Mesterházy is alig alig említi a csodaérvet, a médiatörvényt.
chili | 2011. február 17. | 18:13:48
Vicces, ahogy itt szajaskodnak a jobbosok, de feltunoen nemak azoknal a cikkeknel,ahol az Orban-rezsim nagy nagy mellefogasairol van szo, mint az adotorveny, a mediatorveny, az AB lefokozasa,es ugy altalban, az EU-s kudarcsorozat. Nem az orszage, Orbane. Ugyanis a fidesz=OV, ez a nagy ujsag. Lehet viccelodni az elmult 8 ev sikertelensegeivel, de az a nagy igazsag, hogy sosem fogjuk megtudni, hogy mire lett volna kepes Gyurcsany, mert egy ilyen orszagronto ellenzekkel volt megverve mint az orban-uralta fidesz. bajnait hagytak, mert tudtak, hogy nekik hozza fel az orszagot, amit aztan, lathatjuk, sikerul ujra elqni.
hideghegy | 2011. február 17. | 17:12:31
Azért annak megvan a különleges bája, amikor egy baloldali embert szólítanak fel visszafogottságra egy fideszessel szemben.
castadiva | 2011. február 17. | 17:01:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
castadiva | 2011. február 17. | 16:59:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Seapeoples | 2011. február 17. | 16:26:38
Ahhoz, hogy fel tudjanak mutatni egy hiheto alternativat, tehetseg, tudas es hit kellene - ezek meg hianycikkek az MSzP haza tajan. Meg elvegetalnak 2014-ig, aztan eltunnek a tortenelem sullyesztojeben.
hideghegy | 2011. február 17. | 16:00:20
Kedves Orbán hívők !
Ti még mindig az MSZP korrupciós csontján rágódtok, amit odavet elétek a cenzúrázott és megszállt média. Javaslatom menjetek be a különadóztatott bevásárlóközpontokba és nézzétek meg az árakat, összehasonlítva a fél évvel ezelőtti árakkal, nézzétek meg az utolsó fizetési papírotokat. Nézzétek meg az elmúlt év forintárfolyamát és üzemanyagárait. Ezután pedig nézzétek meg például Orbán, Szíjjártó, Rogán, .... és a többi tettestárs fizetési papírjait az adóváltozások előtt és után..., és meglátjátok hogy ezek a hős országmentők hogyan mentik meg a bajban lévő válság sújtotta országot. Felszámolják a korrupciót, és "törvényesen" rabolják ki az országot, mert ha valamelyiküknek kell valami, kétharmaddal hoznak rá törvényt (természetesen egyéni képviselői indítvánnyal), amit a nagy tekintélyű köztársasági elnökünk természetes jóváhagyása abszolút legálissá tesz. Emlékeztek: így már nem ILLEGITIM, hanem törvényes.
Petibá | 2011. február 17. | 15:04:25
Aripeit:
A Böszme kormányon adott ki mellékletet, a Népszabit meg nem finanszírozza az MSZP, "csak" ideológiailag közelebb áll hozzá, mint a Fideszhez, Ez azonban baromira nem akadályozta meg abban a Népszabit, hogy sem akkor, amikor Mesterházy frakcióvezető lett, sem amikor pártelnök lett egy árva interjút nem készítettek róla. CSAK ENNYIRE PÁRTSAJTÓJA a Népszabi az MSZP-nek. Ennyit a baloldali pártsajtóról. Illetve még valamit: a Böszme azt is elkúrta - a vadbarom -, hogy 8 évnyi kormányzás alatt nem tudott kiépíteni egy stabil pártmédiát, most meg emiatt nem bír az MSZP tisztességesen mejelenni a médiában. Ennyit a Böszme kibaszott nagy értékeiről, eszéről, előrelátásáról, hatalmas intellektusáról. Tiszta haszon lenne az MSZP-nek, ha végre elhúzna a bánatba és végre alapítana egy lakóközösségnyi pártot magának, mint a Szili.
Sulaco | 2011. február 17. | 14:51:18
Ennyit tud mindössze összehozni az MSZP ? Sci -fi -nek unalmas, gazdaságilag megalapozatan , szociálisan demagóg.
"az új, immár digitális világ és az ebbe már beleszületett generáció integrálása és kreativitásának kihasználása" Erre külön kiváncsi leszek. Könyörgöm valaki már vigye el őket egy gyárba , bankba , tőzsdére , vagy vidékre. Fogalmuk sincs hogy működik az ország ha nem politizál. Talán először a cseheket és a lengyeleket kéne megkérdezni miért nem akarják az € -t csak 2019-24 között , majd Kelet-Szovákia elnyomorított lakosságát mit kaptak cserébe (80-100 € nyugdíjat) Az meg végképp abszurd , hogy valakinek képviselnie kell a veszteseket , hát nem ők azok? , Nem ő vezette, vezeti őket? Quo Vadis ?
Tiko | 2011. február 17. | 14:46:09
Kedves Attila,
Ha nem tűnt volna fel számodra, szólok hogy a cigányság integrációja réges-régen megbukott. Még a beszédhibás miniszterelnökötök is tudja, hogy feleslegesen lett elverve 130 milliárd..
Úgyhogy könyörgöm, te meg Ildikó keressetek végre vmi más témát a fasiszta-náci kombó helyett, mert mostmár iszonyatosan unalmas az amit itt löktök.
Arról nem is beszélve, hogy az elmúlt 8 évben volt nem is kevés lehetőségetek arra, hogy itt bármit is javítsatok. Érzed ezt te is, akkor amikor Bajnaival példálozol. Csakhogy ő ugye ca. 1 évet vett a nyakába a 8-ból..
Szóval itt bizony nektek nyiltan kell vállalnotok, legkevesebb 7 év hibáit, nemtörödömségét, arroganciáját és még sorolhatnám.
cyberlolita40001 | 2011. február 17. | 14:43:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Petibá | 2011. február 17. | 14:42:06
4, ne nevettessük ki magunkat: ki feltételezi, hogy egy megfélemlített, megzsarolt és felvásárolt közszolgálati- és kereskedelmi média mellett tisztességes megszólalási lehetősége lehet az MSZP-nek? Ilyen környezetben már az is csoda, hogy az MSZP ilyen eredményt ért el. A közszolgálati híradókban alig, vagy egyáltalán nem jutunk szóhoz, ha mégis, akkor szinte kizárólag negatív tartalommal. Mindeközben ezernyi módosító javaslatunkat, tervünket, a világ legbefolyásosabb szakemberei által támogatott elképzeléseinket söpri le az Orbán-kormány. Ebből szinte semmi sem jut el a polgárokhoz, akik így azt feltételezik, hogy nem is dolgozik az MSZP.
Ha mindezt összesítjük, akkor azért egészen más a kép.
Petibá | 2011. február 17. | 14:41:27
Tisztázzunk valamit:
1, Gyurcsány Ferenc NEM támogatója, erősítője, megmentője, intellektuális vezére a demokratikus erőknek, de még csak a baloldalnak sem, hanem ellensége, gátja. Ezt nem csak azért mondom, mert a helyzet, melyet ő maga hozott létre riasztóan negatív, hanem azért is, mert pl. az önkormányzati kampányban minden létező eszközt, összes média és egyéb kapcsolatait latba vetette, hogy minél gyengébb eredményt érjen el az MSZP. Erre pedig egyetlen oka volt: amíg a Mesterházy vezette MSZP rosszabbul teljesít, mint ő korábban, addig neki jó és akkor majd előkeveredhet, hogy íme itt vagyok, az egyetlen alternatíva. Nem jött be neki... Hogy közben az MSZP miatta elvesztett pár százaléknyi szavazatot, az egyáltalán nem érdekelte. Igazi jellemharcos...
2, Ne felejtsük el, hogy az MSZP áprilisban - Gyurcsány Ferencnek és szellemiségének kiemelten "köszönhetően" - elképesztő verésben részesült. Ehhez képest a Mesterházy vezette és átalakította MSZP stabilizálta a pártot, sőt javított az elfogadottságán, támogatottságán. Ezek után azt állítani, hogy ez a vezetés nem csinált semmit felháborító hazugság.
3. Az MSZP mostani vezetésének eredménye, hogy ma már egyértelmű: az MSZP az egyetlen számottevő ellenzéke a Fidesznek. Mindezt úgy, hogy az MSZP-t - Gyurcsányék teljesítményének köszönhetően - széthullásra, megsemmisülésre ítélte az összes számottevő politikus és politológus. Ha ez nem eredmény, akkor mi az?
kidjohnson | 2011. február 17. | 14:39:07
Ha már itt mindenki GyF-ezik kétségtelen , hogy használhatná valamire az MSZP azt az embert. De bármi is legyen az, csak hátul és halkan.
cyberlolita40001 | 2011. február 17. | 14:35:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mr_salt | 2011. február 17. | 14:33:53
@Szigor
Pedig valóban van alternatíva, és simán azzá válik az MSZP. Egy éve még azt várták a választók az élettől, hogy a szocialisták lenullázzák magukat. Ez nagyon nem történt meg. Még mindig őket mérik az ellenzék legerősebb pártjának, ráadásul lassan, de tendenciaszerűen emelkedik a támogatottságuk
A GYF viszont nem erő, hanem pszichózis. Néhányan erőből rajonganak érte, mások viszont többen vannak és nagyobb erővel utálják. Na, ő nem tud megújulni. Jobb lenne neki a backstage-ben.
cyberlolita40001 | 2011. február 17. | 14:33:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kidjohnson | 2011. február 17. | 14:32:09
Kíváncsi vagyok, h mennyire tud alternatívát mutatni az MSZP, számomra úgy tűnik valamelyest már megindultak ezek a folyamatok. Elég visszagondolni, az októberben már elérhetővé vált MSZP alkotmánykoncepcióra, vagy a saját költségvetésre.
Remélhetőleg egyre több ilyen (életképes koncepció fogalmazódik meg).
victus2 | 2011. február 17. | 13:32:17
Jómultkor az MSZP egyik korifeusa ezeken a hasábokon bocsánatot kért - valójában lényegtelen, hogy miért, de lényegtelen maga a gesztusa is, egyelőre erre, ilyen pótcselekvésekre futja a párt agytrösztjének intellektuálisan.
Nem is ez a lényeg, mint írtam, már a baloldaliak jelentős része is köp az ilyen színpadias és unalmas bocsánatkérésekre, melyek az értelmes megszólalások elől veszik el az időt és helyek.
A lényeg az, hogy egy visszajelzés tudtulk adta: az MSZP vezetősége olvassa a hozzászólásokat és igyekszik tanulni.
Nos, Mesterházy fogalmazványát olvasva egyértelmű, hogy az MSZP vezetősége -bár olvassa a hozzászólásokat - vagy nem hajlandó, vagy nem tud tanulni.
Kedves MSZP vezetés, ti (ismét) át akartatok verni engem (és másokat is). A miheztartás végett közlöm, hogy erre nem vagytok képesek.
Nem vagytok képesek, mert az ilyen Mesterházy fogalmazvány önmagáért beszél. Ezt a közehelygyűjteményből álló, intellektuális gyengeséget mutató fogalmazványt elővezethette volna anno egy megyei KISZ-bizottság ideológiai titkára is.
Komolyan kérdezem, kedves MSZP vezetőség: valóban meg akarjátok szólítani a választókat, mármint azokat, akiktől valamilyen támgatásban reménykedhettek? Egymás között vagyunk, nem kell mellébeszélnetek, elfogadom, ha azt mondjátok, hogy jobb nem csinálni (főképp nem gondolkozni!) semmit, csak ücsörögni a szobában? Elismerem, ha ilyenkor fűtenek, akkor az egész jó lehet!
enfa | 2011. február 17. | 12:56:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kiki78 | 2011. február 17. | 12:30:54
EZ mind szép és jó lenne, ha nem annak a pártnak az elnöke írta volna, aki tevékenyen részt vett hazánk gazdasági lezüllesztésében. Persze most könnyű mutogatni, hogy ebbál a sok sz*rból a Fidesz miért nem húzott fel várat az elmúlt 10 hónapban.
Más. A magánnyugdíj pénztárak vagyonát nem heppből államosította a kormány, hanem azért, mert szükség volt a vagyonára, a hiánycél tartása végett. És hazugság az, hogy ezzel megtorpedózta az öngondoskodást. Senkit nem akadályoznak meg abban, hogy önkéntes nyugdíjpénztár tagja legyen. Személy szerint nem örülök a döntésnek, de elfogadom, mert szüksége van a pénzemre a hazámnak. A 100 ezer bent maradó meg nem hős, hanem egyéni jól felfogott érdekei diktálták ezt. (Kivéve pár elhomályosult, aki nem racionálisan, hanem Orbán fóbiától elvakulva döntött.)
Irena | 2011. február 17. | 11:58:24
Moderálási alapelvek- komment törölve -
medve1942 | 2011. február 17. | 11:41:31
Ha Mesterházy átveszi Szíjjártó modorát, akkor végképp nincs remény. De ha belenyugszunk abba, hogy kell jönni valakinek, aki tanul Medgyessy, Gyurcsány és Mesterházy hibáiból (bár az utóbbinak, szegénynek, hibái se nagyon voltak), akkor lehet szó alternatíváról, esetleg.
Szigor | 2011. február 17. | 11:05:45
"Hiszem, hogy képesek vagyunk befejezni a múlt küzdelmeit és harcait. Tudunk és akarunk együttműködni mindazokkal, akik látják, hogy a közös cél háttérbe kell szorítsa az egyéni ambíciót, hatalomvágyat. A tét nagyobb, mint a baloldal egysége, nagyobb, mint a demokratikus ellenzék sikere, nagyobb, mint mi magunk. Aki továbbra is a saját harcait harcolja és saját démonaival küzd, nem tud segíteni sem nekünk, sem a hazának." Iskolás, meggyőződés nélküli szöveg. Ne is küzdjön a démonaival Attila, nem tud segíteni...Nagyobb a dolog mint ő maga, ahogy írja, pontosan.Okos fiú, de a politikában ez nem elég,nem tud maga mögé mozgalmat felsorakoztatni. Nem kéne GYF árnyékával küszködnie, hanem felajánlani neki, hogy támogatja, és nem fúrja, mégha biztatják is hátulról. Párttömeg és pártonkívüli GYF mögött van - most is, még mindig, mindennek ellenére.Ha ebbe beáll Mesterházy, lesz helye, ha nem, eltűnik,mint a többi önjelölt politikus,aki nem akar tanulni, még ha helyzetbe is jön.A fidesz hamarosan össze fog omlani (túl sok frontot nyitottak,túlnyerték magukat, most fidesz-önkormányzatok állnak szemben a fideszparlamenttel és minisztériumokkal a kasszakulcsért fejbe fogják egymást verni. Felkészül: na ki????
svàjci | 2011. február 17. | 10:38:23
Nagy kàr, hogy a pillanatnyi ellenzéknek csak ennyi a mondanivaloja: àltalànos ideologiai bla-bla,és az elmaradhatatlan személyeskedés.Alapàllàsbol nem eggyeztethetö össze a neoliberalizmust kiszolgàlo, nagytökét preferàlo MSZMP jogutodjànak zavart szerepe, amely nem takarja a szocialista elvàràsokat semmilyen értelemben sem.Egy pàrt mindenhol a vilàgon ugy alakul meg, hogy emberek egymàssal tàrsulva összefognak, hogy közös érdekeiket képviselhessék.Ez adja meg a feladatot, a tagsàgot és a megfelelö pàrtnevet.Az MSZP pàrtban minden a feje tetején àll:a szociàlis szempontok tàrsadalmi megvalositàsàt a nagytöke és milliàrdosok jo belàtàsàra bizvàn remélik azt, hogy megmozgatjàk a " szocialista " réteget. Milyen logika ez?
Es még csodàlkoznak is, hogy fogy a tàmogato.Hàt igen, kevés a milliàrdos...
Hammada Patrol | 2011. február 17. | 10:06:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
luis5 | 2011. február 17. | 09:59:01
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nagyosz | 2011. február 17. | 09:36:59
Hammada Patrol igazad van. egyedül Fletó merte a parlamentben a csuti törpe szemébe mondani, hogy tolvaj és hazudik.És nem igaz az öszödi rágalom, Fletó véget akart vetni a porhintésnek, nem tartotta becsületesnek az emberekkel szemben.
Ugylátszik Aripeit számára rendben van az, hogy a TV-ben bemutatott takaritónő/nem egyedi eset/ fizetése az uj adórendszer által 72 ezerről 69-re csökkent, mig a csuti királlyé és a többi miniszteré több száezerrel növekedett, vagy mint a Tarlósék fizetése 6o-7o ezerrel növekedett szintén.
Aripeit nyisd ki a szemed, mert csak vaksin pislogsz a világba, s mint a nyuszi reszeled a körmöd, s közben állati baromságokat irsz.
Hammada Patrol | 2011. február 17. | 09:20:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Hammada Patrol | 2011. február 17. | 09:20:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
nagyosz | 2011. február 17. | 09:19:57
Egyetértek azzal a hozzászólóval, aki irta, hogy a takonygerincü szijártótol kell stilust átvenni.Zsebnapoleon a finomkodó megjegyzésekre, hogy " nem mond igazat" csak legyint.Mesterházy rendes, becsületes egyén, de nem tudja megszólitani a politikától megcsömörlött, távolmaradó embereket.Egy ugyanolyan karakterü fiatal kellene, aki gyors reagáló, s tud válaszolni a csuti törpének arra, hogy" egy szocialista ne oktassa ki őt".Széchenyinek van egy megállapitása "..ha egy hitvány kormány huzamosabb ideig megmarad a helyén, akkor bizonyos, hogy a nemzetben van a hiba".S ez igy igaz. A csuti törpe nem ismeri a történelmet, a rómaiak tudták, hogy a népnek "cirkusz és kenyér " kell és csöndben marad.Itt most csak a cirkusz van, a kenyér és az élelmiszer ára az egekbe fog szökni.
Aripeit | 2011. február 17. | 09:14:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Seelöwe | 2011. február 17. | 08:47:02
"Tévedhetetlensége biztos tudatában és küldetéstudattal felvértezve akarja leváltani a Fidesz-kormány a harmadik Magyar Köztársaságot..."
Sohasem értettem, hogy miféle "Harmadik Köztársaság"-ról beszélnek.
Melyik volt az első kettő? Az 1918-as csonka, tehát illegitim, ráadásul leitatott katonaszökevények terrorja alatt álló Országgyűlés által kikiáltott "Első"? Amelynek vezéralakja a testi, de főleg lelki roncs Károlyi gróf volt? Vagy az 1946-os "Második", amely szovjet utasításra jött létre?
A szocialisták helyében nem emlegetném folyton a "Harmadik" Köztársaságot, mivel az említett "jogelődökre" nem lehetnek túl büszkék!
nucleus | 2011. február 17. | 08:24:50
oligarhiáját=oligarchiáját :-))
nucleus | 2011. február 17. | 08:24:10
"A demokratikus ellenzék pártjainak politikai-ideológiai különbségeik megtartásával együtt kell működniük ezen alternatíva felmutatásában."
--------------------
Egy fenét. Működniük kellene végre. Élesen kimondani, hogy a Fidesz pofátlanul hazudik, hog a saját oligarhiáját építi, hogy a teljes államhatalmat az ellenőrzése alá vonja kontroll nélkül stb.
Ide nem elég egy gyámoltalan "OV nem mond igazat", nyugodtan plagizálhatnak Szíjjártó Papagáj Pétertől erősebb kifejezéseket is. Nem kell önnek összesárgítania nadrágját, mert OV összeráncolta a szemöldökét - kit érdekel?
Nincs karakán ellenzék, hanem meghunyászkodott, szerencsétlen politikusok gittegylete. Hagyják kicsit többet felszólalni Tóbiás Józsefet, ő egyelőre az egyetlen, aki képes keményen és érthetően beszélni. Ő nem fél, mint önök legtöbben. Csak azt tudnám, mitől.
|