belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

A tetten ért kihallgatás

Elképesztő tempóra váltottak a bűnüldöző hatóságok: alig telik el nap anélkül, hogy baloldali közszereplők, vagy a ciklus állami vezetőinek újabb botrányos ügyeit nyilvánosságra ne hoznák, nyomozni ne kezdenének.

Lencsés Károly| Népszabadság| 2010. március 18. |43 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Jónálunk | 2010. március 25. | 19:48:01

Globex perben több miliárd 2-3 év.Zuhlslág 70 milla amiből 50 vissza az ügyész 12 évet kért.Lehet találgatni.Több száz ember vagyona mit ér és egy kis kénőpéz mit ér.

balbakó | 2010. március 21. | 07:10:51

Az a magyarázat fel sem merül, hogy az eddig szőnyeg alá söpört ügyek az illetékeseket is magukkal sodorhatják? Eddig készséggel falaztak, mert stabil kormánytöbbség ezt igényelte, de most ez tarthatatlanná vált.

Speaker | 2010. március 19. | 21:28:03

Amiről a cikkben szó van, akkor tudjuk majd megítélni, ha a folyamatban lévő ügyek jogerősen lezárultak. Majd ha kiderül, hogy hány esetben volt valóban megalapozott gyanú a letaróztatások, kihallgatások mögött. Engem az egész egy kicsit emlékeztet arra, hogy a 98-as választások előtt minden nap valahol bombát robbantottak. Aztán a választások után egyik napról a másikra, mintha elvágták volna...

tota | 2010. március 19. | 21:20:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Nagykozári | 2010. március 19. | 19:33:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Apeh-es | 2010. március 19. | 13:17:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Apeh-es | 2010. március 19. | 13:15:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Héber | 2010. március 19. | 11:57:40

jol van ez igy..
a magat "szocialistanak" csufolo neokapitalista gyurcsanynak es haverjainak bortonben a helye...
persze ha orban elszabotalja a felelossegrevonast akkor neki es bandajanak is..termeszetesen a jobbikos uraknak is ha ugyanigy jarnak elen a kozpenz ellopesaban a jovoben ha hatalomkozelbe jutnak..
NINCS KIVETEL..!!!!!!!!

statez | 2010. március 19. | 10:09:30

Érdekes, amikor a Postabankperben, a Budapest Bankéban közröhejes ítélet született, vagy tegnap, amikor már ki tudja, hányadszor joghézagra hivatkozva elutasította az ügyészség, hogy nyomozást indítson az államháztartási adatok meghamisítása, visszatartása ügyében, senki nem kezdett ügyészségezésbe itt a Népszabiban. Az sem zavar senkit, hogy Hagyó ellen annak ellenére nem indított még senki vizsgálatot, hogy az ügyeiből lassan szappanoperák készülnek a tévékben. Ahelyett, hogy a balmédia szembenézne a valósággal, és nyomást gyakorolna az MSZP-re, hogy végre valamiféle megtisztulás vegye a kezdetét, mert ez az érdeke mind a baloldalnak, mind az országnak, váltópárt(ok)ra ugyanis szükség van, az igazságszolgáltatásra próbálnak nyomást gyakorolni. Nem ez az első ilyen próbálkozás, hanem a sokadik.

durumo | 2010. március 19. | 10:09:24

Nem tudom, miért vagytok úgy oda. Én örülök a biliborogatásnak. Majd 4 év múlva sor kerül a Fideszre is. Isten malmai lassan őrölnek.

értelmetlenségi | 2010. március 19. | 09:11:24

statez: senki nem tagadja, hogy a szocialisták (is...) lopnak. Az azonban minden épeszű embernek több mint gyanús, hogy éppen a választások előtt derül ki ennyi ügy, és sok más ügyben éppen a választások idejére esik az itélethozatal. Ez persze nem menti a bűnösöket, de a célzatos időzítés még egy gyereknek is nyilvánvaló - és az én olvasatomban erről szól a cikk.

statez | 2010. március 19. | 09:01:26

Világos, nem a szocialisták lopnak, hanem az ügyészek túl lelkesek, sőt egy rakás "munkabuzi" van közöttük. Amíg ez a baloldali média hozzáállása a korrupcióhoz, addig nem is fog változni semmi az MSZP háza táján. Szerencsére, a választóké sem. Így aztán lehet kétségbeesetten találgatni, hogy lesz-e Fidesz-kétharmad, vagy most akkor hányadik is lesz a szocialista párt. Minden jel szerint harmadik. Nem utolsósorban az ilyen publicisztikáknak köszönhetően...

puli | 2010. március 19. | 08:59:57

"boros0208" és "komszomol" véleményetek a magaménak is vallom .

Csak azt nem értem a társadalom részére haszontalan dolgok miért burjánzanak tobzódva manapság !?

Mit ér az elrabolt vagyon simlis barmok kezében ?!

komszomol | 2010. március 19. | 08:27:12

"boros0208 | 2010. március 19. | 08:19:57

Az egész pályáztatási rendszer egy nagy pénzlenyúlás."

Sőt! Az egész kapitalizmus egy nagy lenyúlás.

boros0208 | 2010. március 19. | 08:19:57

Az egész pályáztatási rendszer egy nagy pénzlenyúlás.
Remélem a majdani győztes átnézeti az összes győztes pályázatot és ahol kell a bűnüldöző szervek megteszik a megfelelő intézkedéseket. Csak hát az a baj, hogy addigra a pénzek java már nem lesz az országban.

statez | 2010. március 19. | 07:10:46

Endre, Endre, nem a nyomozóhatóságok váltottak elképesztő tempóra a nyomozásban, hanem a szocialisták a lopásban, most, hogy elérkezett a kapuzárás ideje. Nem a nyomozóhatóságok tömködik a nokiásdobozokba a milliókat, hanem a szocialista párt. Szerencsére már csak 23 napig...

balbakó | 2010. március 19. | 05:51:06

Pedig a dolog világos. Eddig a bűnösök bízhattak abban, hogy szépen elkenegetik, lásd Kunos bankár, Tasnádi, Postabank stb. ügyek, mert az MSZP-SZDSZ hez vezető szálakról hallgattak, mint hal a szatyorban, most azonban az eddig lefojtott igazságügyi, nyomozati érdekelt személyek is bajba kerülhetnek és már nem áll a bűnösök mögött a megbocsátó, minden elsimító Párt.

komszomol | 2010. március 19. | 03:06:07

Természetesen minden társadalmi rétegbe beszivárogtak a fasiszták, a hatósági személyek közé is.

Ami nem jelenti azt, hogy a maszoposok ártatlanok lennének, de a fasiszták veszélyesebbek mint a tolvajok.

Almás | 2010. március 18. | 23:16:25

Zuschlag-ügy:"nem azért kér az ügyész az amúgy kisstílű csirkefogóra is különösen súlyos büntetést, mert a jelenlegi hatalomhoz köthető figurákról van szó."Nps Polt Péter "katonái" nem tudtak kibújni a bőrükből.Mennyi az annyi Zuschlagnál?Volt 75 milla visszatérült 5o, tehát 25.A bíróság dönt. Kéretik precedensként figyelembe venni Várhegyi Attila ügyét ,ahol mennyi is?145 milla?A "precedens" tehát felfüggesztett börtön. Ha nem így lesz, nagyon kilóg a lóláb!

Almás | 2010. március 18. | 23:15:24

Valóban:Nem azzal van nekem sem a bajom, hogy büntetést kap a bünt elköető,hanem azzal amiről nucieus is ír. A Kaya Ibrahimok Josip Tóthok illetve az útlevelükkel adót csalók ellen vádat sem emeltek. Na meg azzal, hogy a közel egy milliárdos káros "Országimázs" ügyet addíg altatták, míg elévült. Sorolni lehetne-

Almás | 2010. március 18. | 23:06:46

Zuschlag-ügy:"nem azért kér az ügyész az amúgy kisstílű csirkefogóra is különösen súlyos büntetést, mert a jelenlegi hatalomhoz köthető figurákról van szó."Nps Polt Péter "katonái" nem tudtak kibújni a bőrükből.Mennyi az annyi Zuschlagnál?Volt 75 milla visszatérült 5o, tehát 25.A bíróság dönt. Kéretik precedensként figyelembe venni Várhegyi Attila ügyét ,ahol mennyi is?145 milla?A "precedens" tehát felfüggesztett börtön. Ha nem így lesz, nagyon kilóg a lóláb!

nucleus | 2010. március 18. | 21:21:47

rázó | 2010. március 18. | 14:11:55
Az alant kommentelők figyelmébe:

3."12 évet 70 milláért"? Mi ez a kérdésfeltevés? A szegény, talán megtévedt? Nem kedves nucleus! Nucleus lopásért ne járjon nucleus büntetés!7 milláért is kiszabnék ennek a bűnözőnek 10 évet. Az APEH a leleplezett adócsalásért kiszab min. 70% büntetést és az elcsalt adót is be kell fizetni. Akkor miről beszélünk?

Hát pl. arról, hogy Simicska mennyit kapott? Fel se derítették, és nem azért, mert nem lehetett, hiszen az utolsó jöttment újságíró is utána tudott járni két kávé között az összes eltüntetett cégnek.
Szerinted mennyire kellet volna Simicskát, Schlecht Csabát meg a többi Fidszes tolvajt elítélni? Az igazságszolgáltatás nem érzelem kérdése, de a társadalmi igazságosságérzetet tükröznie kell, különben elszakad a valóságtól. Nyilván nem kaphatnak 2 hónap felfüggesztettet, de 12 évet sem.
Egyik irányba sem szabadna zsigerből a pártok meg a csőcselék őrjöngését meghallva ítletet hozni.

vidok | 2010. március 18. | 18:58:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Normális | 2010. március 18. | 18:28:18

Szomoru,hogy egyesek nem képesek felfogni.hogy most egy más világ jön,ök nem fognak betegesen hazudni,és nekik nem kell a pénz,befogják érni annyival amennyi jut! A szeretet a megértés a tolarencia,fog gyözedelmeskedni ebben az országban,már alig várom,és ha megérem én leszek a világ legöregebb embere,azért ez nem semmi! A nevükben is benne van ök a jobbak! És azt mondják a remény sosem hal meg.

jucus | 2010. március 18. | 16:20:18

Baltazár
Nincs igazad. Az Eclipse ügyben igencsak nagy a hallgatás. Ha MSZP közeli bagázs lenne, már mind a 7 letartóztatott nevét, lakcímét, személyes adatait közölte volna valamilyen szennylap. Az ügyészségre még nem került semmi, nyomozati szakasz van. De ha odakerül, majd jól leváltják a vám-és pénzügyőrség parancsnokait, mit kotlászkodnak Pintér úr háza táján.

laciba42 | 2010. március 18. | 16:19:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rázó | 2010. március 18. | 14:20:29

Úgyhogy elegem van ebből a szemét méricskélgetésből.A ÉN KIS PÁRTOCSKÁM LOPOTT, NA DE HÁT AZOK IS! Akkor 1:1, ezzel a dolog el van rendezve.
A jogállamiságról:
ha a jog előírja a lopásért a kézlevágást, akkor minden rendben lesz? Jogállam...
Azt hiszem most érkezett el az az idő, amikor már mindenkinek tele lett a hócipője ebből a "kis lopás, kis bűn, nagy lopás még kisebb" mentalitásból. Kapják el a tolvajt és büntessék meg alaposan!Engem meg nem érdekel, hogy ki milyen pártszínek mögé bújva lop meg ENGEM!!

rázó | 2010. március 18. | 14:11:55

Az alant kommentelők figyelmébe:
1. Az én tolvajom miért jobb tolvaj a tiédnél? Téged nem lopott meg a e tolvajod? A köz tulajdona úgy tudom mindenkié.
2. Aki lop, az bűnhődjék!
3."12 évet 70 milláért"? Mi ez a kérdésfeltevés? A szegény, talán megtévedt? Nem kedves nucleus! Nucleus lopásért ne járjon nucleus büntetés!7 milláért is kiszabnék ennek a bűnözőnek 10 évet. Az APEH a leleplezett adócsalásért kiszab min. 70% büntetést és az elcsalt adót is be kell fizetni. Akkor miről beszélünk?

nucleus | 2010. március 18. | 13:23:37

Nem az a baj, hogy ezek az ügyek napvilágra kerültek és remélhetőleg büntetéssel is fognak zárulni. Hanem az, hogy eddig a mi jó rendőrségünk meg ügyészségünk hol a fenében volt? Hogyhogy a váalsztások előtt ömlött rán ez a sok szenny? Na, ez az, ami gusztustalan. Nem a bűnt magát üldözik, hanem az egyes eseteket, ahogyan éppen az érdekük kívánja. Hogy lehet az, hogy nem voltak ennyire buzgók, amikor Simicska "Cégeltüntető" Lajos szemétségeit kellett volna kideríteni? Vagy az Ezüsthajó nyíltszíni lopásait?

Nem jogállami igazságszolgáltatás látszik kibontakozni, hanem tényleg valami borzasztó elvtelen megtorlás. Zushlag meg kap 12 évet 70 milláért? Mi ez az állatság? Nyilván be kell zárni, de hol van itt a társadalmi igazságosság? MINDEN bűnöst meg kell büntetni (nem csak az ellenpártéit!!), de szigorúan a jogrendszer keretein belül, mert különben a pártállami diktatúrába térünk vissza. Tök mindegy, hogy a diktátort Kádárnak vagy Orbánnak vagy Gyurcsánynak hívják.

Baltazár | 2010. március 18. | 12:58:45

Olvasva néhány kommentet tényleg óvodában érzem magam.
Adva van egy folyó büntetőügy amiben érintett x politikus "A" pártból.
"A" párt szimpatizánsai az ügy kapcsán évekkel ezelőtti és sohasem bizonyított állításokat hangoztatnak, mondván, hogy "B" párt is lopott.
Pistike rosszalkodtál! De Sanyika is rosszalkodott.
Megjegyzem, az ügyészség pártatlanságát ért vádakra frappánsan reagált egy újabb eljárással. A valamilyen áttételes formában Pintér Sándorral is kapcsolatba hozható milliárdos adócsalással megvádolt Eclipse Rt ellen folyó nyomozás szerintem szépen cáfolja az állítást, hogy egyfelé -nevezetesen balra - nyomoz a hatóság.
Nem kell lopni, akkor nem keveredik ilyenbe egyik párt sem. Ilyen egyszerű.

kipcsak | 2010. március 18. | 12:54:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

weiner | 2010. március 18. | 12:50:41

„..tény, hogy elképesztő szennyáradat tört hirtelen elő. Szinte a semmiből, de nem előzmények nélkül”

Itt a lényeg. Voltak előzmények, sok ügyről a szerző is tudott. Először önmagától (főszerkesztőjétől) kell megkérdezni, hogy eddig miért nem? Hogy most miért tört elő a szennyáradat, arra a magyarázat szerintem, hogy szétesett az egyik hatalmi pólus, és a hozzá köthető ügyek a megtorlás veszélye nélkül feltárhatók. Sőt, ezért a feltárásért jó pontokat lehet szerezni a másik hatalmi póluson. Persze csak az fogjon az ügyek feltárásába, aki ismeri egyes ügyek hátterét, mert könnyű beleszaladni olyan esetekbe, ahol mindkét oldal vadászterülete, közös pénzszerző helye.

chazoooo | 2010. március 18. | 12:10:29

A cikk írója - úgy tűnik - nem örül annak, hogy aki rács mögé való, most odakerül. Sokan vagyunk ebben az országban akik máshogy gondolják.
Mi úgy gondoljuk, hogy ha valaki nem sikkaszt, nem lop, nem követ el törvénytelenséget, annak nem kell félnie.
Ma Magyarországon a becsülettel szegénység jár. Reméljük, már nem sokáig.

oregtitan | 2010. március 18. | 12:06:12

elborzadni a tükörbe nézve
mégsem szórni átkot tükörre, képre
nem dadogni, hallgatni inkább
ezt kéne, kedves szocialisták

chazoooo | 2010. március 18. | 12:05:01

"érdemi ellenszolgáltatás nélkül felvett százmilliókkal, megmagyarázhatatlan gazdagodásokkal. Itt is, ott is, politikai hovatartozástól függetlenül"

Ez nem igaz. Csak itt, ott nem!
Ne keverjük össze a (később egytől egyig hazugságnak bizonyult) vádakat és a valódi bűncselekményeket! Ne mossuk össze az MSZMP-t a Fidesszel és a KDNP-vel!

kipcsak | 2010. március 18. | 11:12:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

NolZoz | 2010. március 18. | 11:01:37

Nincs ebben semmi meglepő, a fakabátok kivont nyelvvel megindultak a jobbos seggek felé...
Szánalmas ami néha itt megy.

drfaj | 2010. március 18. | 10:33:48

Jehu! Igazad van! A másik szuper fideszes meg ki-, bejárt az utlevelével, pedig kőrőzés alatt állt.....

jehu | 2010. március 18. | 10:03:50

Aki ebben az országban nyitott szemmel jár, él, tudja: a Fidesz semmivel sem lop kevesebbet, sőt.
De valahogy a bűnüldözők - ugyanazok(?), akik a Pesten lófráló Schlecht Csabát "nem tudták" előkeríteni, nagyon aktívak lettek, de csak balra néznek.
Nem baj: megtisztul a baloldal, s a jobb tárgyadombja tovább hízik. Lesz még ebből bajuk.

teniszke | 2010. március 18. | 09:38:16

Brrr, tisztelt Lencsés úr! Amíg az Ön kenyéradóinak megfelelt, addig jó volt a bűnüldözés, most meg kritikus a munkájuk? Az hát, de leginkább talán inkább az lehet a dolog mögött, hogy kicsit pökhendien túlzásba vitték "egyesek" a lopkovicsot (amit egyébként mindig mindenki gyakorolt, csak most elszaladt a ló), s egyszerűen túl sok lett a biliből kiborítanivaló...

Kiflikutya | 2010. március 18. | 08:55:55

Orbán mitől nem schlecht? mert utóbbi végezte a piszkos munkát? Schlecht azon a napon jelent meg a gánti bányacégben, amikor az Állami Vagyonügynökség. Hogy azután a székházpénz több millió forintjából megvásárolják orbánéknak Fidesz-pénzen az aranyat tojó tyúkocskát.

bükkberg | 2010. március 18. | 08:30:53

walsz
Mi bajod van vele?Polt Péter szerint a legbecsületesebb magyar ember,soha semmijen stikliben nem vett részt mint az eész fidesz.Lealábis polt péterke szerint.Ez a mai magyar valóság hahahhahahhahhahh....

walsz | 2010. március 18. | 06:48:29

Na, igen. Most csak Schlett Csabát emliteném.
Közismert figura.

HIRDETÉS

Ha nincs ügy, hát van kiszivárogtatás. Igaz, e téren sok mindent láttunk már, például van olyan ellenzéki lap, amely rendszeresen publikált nyilvánvalóan első kézből származó ügyészségi információkat például a Kulcsár Attila vagy a Zuschlag János elleni eljárás intim részleteiről. A helyzet azonban változik: a Borovszky Tímea minisztériumi főigazgató gyanúsítotti kihallgatásán készült, szigorúan nem nyilvános jegyzőkönyv egy szélsőséges internetes portálnál landolt a vádemelés pillanatában.

Senki nem tudja, mi történhetett – ügyészségi források legfeljebb azt tagadják, hogy tőlük ment volna a fax a Kuruc.info gépére –, de az eset mindenképpen kínos. A tendenciózus kiszivárogtatások már jelezték, hogy a bűnüldöző szerveknél a pártatlanság követelménye nem mindig érvényesül, de íme, ez maga a tettenérés. De azért reménykedjünk, hogy a büntetőeljárás érdemét illetően nincs efféle megkülönböztetés, s a BKV-botrány vagy a Zuschlag-ügy vádlottainak sora nem azért került előzetes letartóztatásba, és nem azért kér az ügyész az amúgy kisstílű csirkefogóra is különösen súlyos büntetést, mert a jelenlegi hatalomhoz köthető figurákról van szó.

A nyomozó hatóságok megtáltosodása önmagában csoda: százmilliós korrupciós ügyeket ebben az országban eddig ciklusonként jó ha egyet-egyet lelepleztek. Mintha a radikálisnak ígérkező kormányváltáshoz közeledve bizonyítási kényszer vett volna erőt a bűnüldözőkön.

HIRDETÉS

Lehet ezt pozitívabban is kezelni? Megeshet, hogy az eddig megtorlástól rettegő apparátus elérkezettnek látta az időt, hogy kiteregesse a jobb meggyőződése ellenére takargatott szenynyest? Vagy fordítva: a korrupció pitiáner játékosai szólaltak meg, hogy magukat mentsék, remélve,hogy afféle nyomravezetői díj gyanánt megússzák az elszámoltatást? Mindez találgatás, de az tény, hogy elképesztő szennyáradat tört hirtelen elő. Szinte a semmiből, de nem előzmények nélkül. Egyszer valaki zsebre tett pár forintot, s mert megúszta, vérszemet kapott. Miután a dolog működött, a példa ragadóssá vált, és most ártatlan tekintettel csodálkozhatnak sokan rá, hogy nyakig ülnek a bajban.

A rendszerváltozás óta azonban legfeljebb gyanús ügyekkel találkoztunk: különös magánosítási akciókkal, fura tenderekkel, érdemi ellenszolgáltatás nélkül felvett százmilliókkal, megmagyarázhatatlan gazdagodásokkal. Itt is, ott is, politikai hovatartozástól függetlenül. Mégsem bukott meg soha senki. Tán felborult a pártok közötti, sokat emlegetett megegyezés? Az események azt sejtetik azonban, ha volt is efféle „gentlemen’s agreement”, ma már nem létezik, talán mert az egyik oldalnak igencsak lejt a pálya. Ellejt egészen a Kuruc.infóig, amely most még a lejtő legaljának tűnik.

Címkék: ügyészség
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    43 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS