belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Rendszerváltás rükvercben

A médiában ugyan súlyához méltóan foglalkoznak a rendszerváltás huszadik évfordulójával, de a politikai trendek változásai azt jelzik, hogy a magyar társadalom többsége számára a rendszerváltás mint szimbolikus társadalmi aktus már nem legitimálja a köztársaság politikai rendszerét és erőviszonyait, nem számít már a többpárti demokrácia természetes kiindulópontjának.

Balogh Róbert, Barkóczi Balázs| Népszabadság| 2009. augusztus 13. |22 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

kopi | 2009. augusztus 17. | 13:36:53

T. Politologus Urak..!
Onoknek foggalmuk sincs a "demokracia" szo jelenteserol ha Magyarorszagot demokratikus berendezkedesu orszag-kent aposztrofaljak..(hja.. az NDK is az volt..)
Mo. nem demokracia mert legalapvetobb lenyegi dolgok sem teljesulnek a demokracia fogalmanak kimeritesere..(a formalis szavazati jog nem = a nep uralmaval..!!!!)
Amirol maguk beszelnek az= hazugsag...
De azt a valsztasokon valo reszvetel mutatja mennyire eszik meg a "zemberek" ezt a hazugsagot..
Adjak vissza a diplomajukat(vagy huzzak le a WC-n) es adjak vissza a tolunk ellopott penzt amit a" munkajuk" jogcimen atvettek eddig..!!!!

Józsi | 2009. augusztus 15. | 00:01:59

Kedves Straszi, köszönöm, csakugyan most olvastam csak. A cikkek levétele előtt nem mindíg tudunk eljutni mindenhová.

Egyetértünk, mint korábban is több dologban, és másokkal is.

Ne legyél bosszús, törődj többet a családoddal és akkor remélem jobb kedved lesz.

Ismeretlenül is üdvözöllek.
Józsi

Straszi1 | 2009. augusztus 14. | 18:08:11

Bemásolom az egyik kommentet, amit pont Neked írtam a Hazáért dolgozni kell. c. cikkben: (azt hiszem nem olvastad)

Józsi, alapvetően egyetértek a gondolatmeneteddel ,viszont ez a nemzetközi nagytőke egy láthatatlan alakulat, amit nem tudsz megfogni. Persze remény van, hiszen a "rendszerből" eltűnőben van 40 trillió dolcsi ( és a kínai ingatlanpiaci lufi egyenlőre dagad, de már az sem sokáig) , ami elég nagy sebet ejtett a rendszeren. Obama bankóprése nem tudja restaurálni a letűnt hatalmat, bármennyire is erőlködnek.
Ha ezt felfognák azok, akik jelenleg az ő szekerüket tolják, akkor esély lehet az összefogásra. ...de hát mit is beszélek, pár év, és MINDENKI fel fogja fogni, különben befellegzett a mi kis cuki európai kultúránknak ( ami az emberiség történelmében eddig a legtöbb szabadságjogot garantálta az embernek )
A kapzsiság kimerítette az erőforrásokat, ennek a felvonásnak lassan vége. Rajtunk múlik, hogy az új felvonás mérhetetlen szenvedésekről fog szólni, vagy jóval szegényebb, de emberségesebb világról. De lehet, hogy mindkettőről, ebben a sorrendben.
Bátorság! Ne add fel az elveidet, mert nagy szükség lesz rájuk a jövőben.
Alapvetően én is azt vallom amit Te, csak most éppen lent vagyok és baromira bosszús az állapotok miatt.

Józsi | 2009. augusztus 14. | 15:05:07

Kedvesd Straszi,úgy van, igaz.

De: szerinted ennek mi az oka, egy Teller Edét, egy Nemann Jánost, egy Szentgyörgyi Albert-et Déry-Bláthy- Zipernovszky-t, Deákot , Görgeyt, stb. Széchenyit adó nép esetében?

Milyen általunk nem ismert hatások miatt uralkodik 20 év óta a degenrált és irracionális, sok kriminális jegyet hordozó őrület?

Straszi1 | 2009. augusztus 14. | 14:46:13

Nem menteni akarom Antallt, de sokkal szomorúbbnak találom azt, hogy eltelt 20 év, és még mindig kevés az alkalmas ember a kormányzáshoz. Pedig 2 évtizednek elegendőnek kellett volna lennie, hogy az új generációból felnőjjön valaki.
Értem Orbánt ( s valamelyest GYF-et is), hoyg diktátor bőrbe bújnak, hiszen sok az alkalmatlan viszont hatalommániás ember körülöttük.

Józsi | 2009. augusztus 14. | 14:12:12

Kedves Straszi,

Ha lehántjuk az érzelmeket szuverén gondolkodóként, az árvalány hajat is odébb fésüljük és a tényeknél maradunk:
Nem gyaláznám Antall urat, azonban a tevékenységét megelőző spontán privatizáció folytatásával nem tudott mit kezdeni, a mezőgazdaság lerombolásának pedig eszköze volt.

Az orvostörténeti múzeum alagsori irodájából a Vár alól korábban nem volt semmilyen elképzelése, hogyan működik a gazdaság.
Az Őt körülvevő lények legnagyobb érdeme pedig az volt, hogy korábban időnként megverték őket a rendőrök a Bem téren vagy pedig a Kossuth szobornál, illetve sokszorosítottak néhány oldalt. Önmagában embereket nem tesz alkalmassá egy 10 milliós ország és gazdaságának irányítására, hogy közöljük a legnagyobb energia szállítónkkal, hogy:Tovaris konyec, és az amerikai üzleti érdekek mentén egyoldalúan felbontjuk az agrártermékekért olajat bartert.
Mindehhez óriási ostobaság kellett és a szerencsétlen beteg embert ez alól sem lehet felmenteni.
Most is ezt nyögjük részben.

Straszi1 | 2009. augusztus 14. | 09:10:34

Józsi, szerintem Antall-t ne gyalázzuk. Az elmúlt 20 év legtisztább politikusa volt. Azzal a maroknyi emberrel, akikben ő igazából megbízhatott, nem tudott csodát csinálni úgy, hogy folyamatosan ellenszélben kellett mennie. Utólag már sok mindent jobban látunk. Szerintem sokkal nagyobb gáz, hogy Róna Péteren és néhány búsképű lovagon kívül a MAI NAPIG nem ismerte fel a politikai elit, hogy Mo-nak komparatív előnye van/lehetne a mezőgazdaságot illetően. Nem, mi még mindig ott tartunk (Rákosi Mátyás rögeszméje úgy tűnik még mindig kísért) , hogy autógyártás fellegvára, európai kutatási központ, összeszerelő és csomagoló üzemek stb. stb + ötletelés a semmiről. Ez a szomorú!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, és közben a világ irdatlan nagyot változott....

Straszi1 | 2009. augusztus 14. | 08:56:38

Vakablak kedves, nagyooooooooooon aranyos vagy! A publicisztikai remekművek nem itt kezdődnek. kb. 3-szor futottam neki a cikknek, és még mindig nem "látom", hogy hova érkezett meg ... Zsuzsa néni a magyar tanárnőm anno, ilyenekre max. 2-est adott.
Viszont emlékeztet a marxista filozófusok írásaira, akik magyarázták a rendszert, csak maguk sem értették, hogy MIT.
Nem baj, azért így is szeretlek:-))

Józsi | 2009. augusztus 13. | 20:15:45

Kedves Vízöntő!

Egyetértek több megjegyzéseddel, egy valamit azonban le kell szögeznem:

NEM VOLT TÖRVÉNYSZERŰ a magyar ipar és európai elit mezőgzdaságunk ilyen mértékű kiírtása és ilyen mennyiségű munkahely likvidálása. A 100 éves hagyományra tekintő és több elemében nemzetközileg is versenyképes energetikai gép-és műszergyártás Déri, Bláthy, Zipernovszky, Kandó óta kiiváló nemzetközi üzleti pozíciókkal rendelkezett. A 700 kV-os távvezeték (Vinnyica -Albertirsa) kiépítéséhez szükséges eszközöket magyar mérnökök fejelsztették és a magyar ipar gyártotta. A rendszer működött. Most, 30 évvel később francia-német konzorcium büszkélkedik azzal, hogy Kínában MAJD FOG ilyen rendszert építeni - 10 millió dollárokért. Beszélhetnék a Heller -Forgó rednszerről, a mezőgép és élelmiszeripari gépgyártásról, és igenis a TSZ-ek jelentős része igen jól működő élelmiszeripari vertikumot alkotott a száz éves magyar konzerviparral és húsiuparral. Mindez óriási érték volt. Rendszerváltó nagyjaink ezt is likvidálták.

Annak idején Balsai úrral próbáltam megértetni mindezt, de fel sem fogta a pusztítás tényét.

A rendszerváltó barmoknak csak azért nem nevezett lények, mert szegény négylábúakat nem akarom bántani - szerencsétlen bornírt beteg gyógyszerek hatása alatt álló Antall urunkkal az élen - eszközei voltak még az addig jól működő mezőgazdasági és ipari cégek vagy cégrészek véres kiírtásának. Ez volt a legnagyobb tragédia a rendszerváltás során, amit ezek a szerencsétlenek Magyar Bálinttól Lezsákig fel sem ismertek, hiába mondtuk nekik.

Villon | 2009. augusztus 13. | 19:13:18

Ez egy nesze semmi fogd meg jol cikk.
Egyetlen ertelmes modatot talaltam benne;
" Emberek alkotta világokban nem léteznek lebonthatatlan falak."
Remelem ez minel elobb gyakorlatta valik a korrupt partjainkra!

nablaquadrat | 2009. augusztus 13. | 18:05:36

"A szavak adnak nevet a világunknak, ezek gondos kiválasztása vagy elvetése tehát mindannyiunk közös érdeke és felelőssége."

Esetleg ez egy felhívás egy újkeletű ŰJBESZÉL megkonstruálására, melynek célja az MSZP-Kóka-19-ek fémjelezte magyar álbaloldal jelenlegi,- pusztán csak kommunikációsnak vélt - problémáinak megoldása lenne ?

nablaquadrat | 2009. augusztus 13. | 18:04:08

Vélemény:
Ha ezt az írást Magyar Bálint és Manhertz Károly elolvassa, minden bizonnyal - talán először életükben - át fogják érezni a magyar felsőoktatási ellenforradalomban viselt személyes felelősségük súlyát.
Sőt, -szerintem- a középiskolai képzést lezáró érettségi gyakorlati értelmének vonatkozásában is megrendül hitük.

nablaquadrat | 2009. augusztus 13. | 17:49:42

"A szavak adnak nevet a világunknak, ezek gondos kiválasztása vagy elvetése tehát mindannyiunk közös érdeke és felelőssége."

Esetleg ez egy felhívás egy újkeletű ŰJBESZÉL megkonstruálására, melynek célja az MSZP-Kóka-19-ek fémjelezte magyar álbaloldal jelenlegi,- pusztán csak kommunikációsnak vélt - problémáinak megoldása lenne ?

nablaquadrat | 2009. augusztus 13. | 17:41:44

Ennyire teljes, szinte tudományos igénnyel megszerkesztett, magyar nyelvű, balliberális szitokszó-szótárat még soha, sehol sem láttam. Még Bauer Tamás is büszke lehetne rá.

Kár, hogy szerzői látszólagos, szintaktikusan komplett kijelentő mondatoknak látszó, de valójában minden jelentés nélküli formában, volumen-növelő töltelékbe mergálva prezentálják egyedülálló munkájukat.

Pl. a cikk utolsó mondata jelentésének többórás megfejtési kisérletének kudarcba fulladása után bárki megállapíthatja hogy ez a cikkbeli mondat arra íródott, hogy jelentésének teljes hiánya vitán felülálló legyen, és egyben képzavar-kollekcióként is szolgáljon:

"A szavak adnak nevet a világunknak, ezek gondos kiválasztása vagy elvetése tehát mindannyiunk közös érdeke és felelőssége."

vakablak | 2009. augusztus 13. | 16:42:34

Én eléggé populistának tartom a Die Linke-t, szerintem beleillik a felsorolásba.

http://die-linke.de/wahlen/positionen/wahlprogramm/

Persze simán el tudom fogadni azt is, ha más szerint ebben semennyi populizmus sincs, de én legalábbis úgy látom, hogy van, nagykanállal.

libertyMUC | 2009. augusztus 13. | 16:18:03

ja.. és a karikatúra megint nagyszerü...:) üdvözlet róbertnek.

libertyMUC | 2009. augusztus 13. | 16:17:17

egy dologban nem értek egyet. "a német Linke" hogy kerül egy csoportba a szélsöjobbal (FPÖ, BZÖ, Lega Nord, Front National)? és az, hogy ez a párt populista lenne azt igazán nem lehet rájuk fogni. a Linke egy a német szociáldemokráciát a liberalizmusért eldobó SPD utádpártja. kb. 10-12%-os szavazati aránnyal. konzekvensen baloldali, de biztosan nem populista.

vakablak | 2009. augusztus 13. | 15:57:02

Kiváló írás, köszönet érte a szerzőknek!

Straszi1 | 2009. augusztus 13. | 15:00:56

Ez a cikket be lehetne tenni a Cukiságok közé. :-))) Ha nem írják a szerzők neve mellé, hogy politológusok, akkor is kitalálom.
Mi a szösz az "az elvi populizmus" ?:-)))
Az utolsó mondat egyszerűen teátrális....
"A szavak adnak nevet a világunknak, ezek gondos kiválasztása vagy elvetése tehát mindannyiunk közös érdeke és felelőssége. " ...AHA....:-DD

Józsi, egyet értek, gyakorlatilag a lényeggel nem foglalkozik, túl azon, hogy alig értek ebből a szösszenetből valamit...:-))
Sajnos az " erőszakos társadalmi mozgalmak"-nak nagy esélye van, mivel lassan mindent szétloptak, és innentől kezdve kezdődhet újra egy MÁSIK rendszerváltozás, más hatalmi szereplőkkel.

vízöntő60 | 2009. augusztus 13. | 13:10:23

Józsi | 2009. augusztus 13. | 11:11:24

Van némi igazság abban amit írsz, de csak részben értek egyet.
Szerintem a pénz kivitele és a lakosságnak a szocializmus vívmányaihoz rakaszkodása kölcsönhatásban vannak.
Először is a rendszerváltás után törvényszerűen megszűnő munkahelyek miatt munkanélkülivé vált dolgozók nagy részének lehetővé tette a poltika és a korrupcióra hajlamos társadalom, hogy korengedményes, vagy rokkantsági nyugdíjba meneküljön. Ráadásul ezt a lehetőséget a mai napig fenntartják. Ebből adódóan a munkából élők és vállalkozók terhei elviselhetetlenül megnőttek. Ez az adócsalás és a különböző trükkök irányába terelte az érintetteket. Aki egyszer megtanult trükközni, az már később (amikor nem feltétlenül létkérdés) sem fog egyből, önként tisztességes lenni.
A rendszeres munkára képességei okán alkalmatlan többségében roma emberek száját befogták a családi pótlékkal, a külömböző címen járó segélyekkel, ráadásul a családipótlék osztogatásával a nyomor és kilátástalanság újratermelését alapozták meg.
Az ilyen elosztási környezetből minden épeszű ember igyekszik kimenekíteni javait.
A probléma csak az, hogy a rendszeváltás óta folyamatosan lehet politikai tőkét kovácsolni a szebb jövő ígéretével, és nem lehet választást nyerni azzal, hogy mindenért keményen meg kell dolgozni, és nics juttatás, adomány csak úgy.
Ahhoz, hogy ez működhessen, kell nagyszámban olyan választó, amelyik nem igazságos újraelosztást akar, hanem politikai előnyt. Van aki csak a vasúti ingyenjegyét félti, van aki csak az adómentes mellékesét akarja megőrízni, és van olyan aki szeretné megkaparintani (csak a példa kedvéért) a Szerencsjáték Zrt.-t. A lényeg, hogy a választók igazi többsége megvásárolható, átverhető, és ezzel csúnyán visszaéltek a mindenkori vezetők.

Józsi | 2009. augusztus 13. | 11:11:24

Az a baj ezekkel az elemzésekkel, hogy az igazi okokkal egyáltalán nem foglalkozik.

Ez pedig a gazdaságban van és ugrálhatna itt bárki akárhogyan, ha az ország lakossága 95%-val a rendszerváltás nem cseszett volna ki, de ez történ, bármit is hazudnak a politikusok pártsemlegesen. Nem lenne itt fasizmus és jobbik, ha a dán, német, svéd, szlovén, osztrák, brit, norvég vagy hasonló modell irányában indultunk volna, de a banánköztársaságok 50 évvel ezelőtti példáját követjük.

Ha kiveszik a pénzt a rendszerből és kiviszik banki profit, tőzsdei nyereség vagy offshore cég stb. segítségével külföldre, miközben a hazai fogyasztásra, egészségügyre , oktatásra kevesebb jut, akkor beszélhet bárki bármit, az életszínvonal lerothsztása az igazi ok, nem pedig a politológusok hazug demagógiája, amit itt is láthatunk.

Ez a süket duma inkább azt szolgálja, hogy ne a lényeggel foglalkozzunk, azaz ne a pénz óriási mennyiségben történő kivonásával a hazai diszpozíciós kompetenciából. Ennek eszköze a FIDESZ is. Ha nincsenek szerbek, horvátok, bosnyákok, vagy csehek és szlovákok,(akiket sokkal könnyebb egymás ellen hergelni) akkor sárgákat és vörösöket kell kreálni, (bár jól jönnek még a zsidók és a cigányok is) hogy ez az ellentét foglalja el a közbeszédet a hazai polito-krimino-burzsoázia valamint a nagy nemzetközi társaságok igazi gátlástalan és valamennyiünket romba döntő rablása helyett.

Ezért is nagyon veszélyesek az ilyen -a nikkelezett magyar trágyadomb nikkelrétegét karistoló - süket dumák sokak szerint.
Mivel nem a lényeget állítják be fontosnak. A rendszerváltás legnagyobb legitimációs problémája az állandóan csökkenő életszínvonal és a fokozódó egzisztenciális bizonytalanság, ami néhány éven belül erőszakos társadalmi mozgalmakhoz vezet, amit jó lenne elkerülni.
De ezekkel a gondokkal és az igazi okokkal senki nem néz szembe, mert a rablásban érdekelt pártsemlegesen.

lényeglátó | 2009. augusztus 13. | 06:41:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS

Népszabadság - Marabu

A szerző politológusok, a Generáció 2020 munkatársai

A nyár elején nem először s valószínűleg nem is utoljára nyertek képviseleti jogot egy olyan szervezet politikusai, mely visszamenőlegesen is tagadja a konszenzusos fordulat jogszerűségét és érvényességét, s annak szereplőit nem ismerik el legitim politikai aktorokként.

A rendszerváltással kapcsolatos szkepticizmus, a - mondjuk így - "rendszerváltás-tagadás" nem új keletű jelenség, de új az a helyzet, hogy a tagadás a társadalom széles köreiben politikai cselekvésként, proteszt választói magatartásként nyilvánul meg, erősítve az elitekkel szembeni kérlelhetetlen gyűlöletet és elutasítást. Más szóval egy antipluralista és politikaellenes politikát, mely saját létére úgy tekint, mint kegyelmi állapotra, kormányzására mint az egyetlen természetes állapotra, politikájára pedig mint az emberek nyilvánvaló érdekének egyetlen lehetséges értelmezésére. Ez a fajta populista mentalitás a radikális Jobbikra ("Magyarország a magyaroké"), valamint a jobboldali spektrumot a szélsőségesektől a középig lefedni kívánó Fideszre egyaránt jellemző. A másik oldalon a saját identitását egyértelműen a rendszerváltásból levezető két párt, a megkopott súlyú, a túléléséért küzdő SZDSZ és MDF áll. Az MSZP-t, noha önmagát deklaráltan az is a rendszerváltásból eredezteti és az állampárti múlt elutasításaként értelmezi, politikai versenytársai igyekeznek kizárni ebből a körből.

HIRDETÉS

A rendszerváltás tagadása 2002-ig csak marginálisan, egy alig 5 százalékos, szélsőséges párt retorikájában jelent meg, 2009-re viszont a mainstream politika természetes fordulatává vált, amely mögött szavazatokban is megmutatkozó társadalmi támogatás áll. A MIÉP-et a politika többi szereplőjétől annak idején saját radikalizmusa szigetelte el. Ez a radikalizmus a békés átmenet jelképévé váló társadalmi konszenzus érvényességét kérdőjelezte meg, és ezen az alapon utasította el azokat a politikai intézményeket (köztársasági elnök, többpárti parlament stb.), amelyek nem csupán az új rendszer stabilitását, de szimbolikus és valóságos legitimitását is adták. Amelyek függetlenségének és tekintélyének megteremtése a rendszerváltás vívmánya, vagyis össztársadalmi ügy és az alakuló politikai kultúra természetes alapja volt.

2002-ben a Fidesz választási vereségével és Csurkáéknak a törvényhozásból való kibukásával a legnagyobb ellenzéki pártnak a rendszerváltáshoz való viszonya is radikálisan átalakult. Miközben egy, a társadalmat átszövő, de továbbra is centralizált pártstruktúra kialakítása maradt a cél, a Fidesz ideológiai síkon a nacionalizmustól az elvi populizmus felé lépett. Ezt a váltást jelezte az üzenet átalakítása: polgár és nemzet helyett nép (emberek), és jelezte a szimbolikus és spirituális felhatalmazás alapján történő hatalomgyakorlás elsődlegességének a hangsúlyozása a formális politikai intézményekkel szemben, hovatovább már ezeknek az intézményeknek a tagadásával ("A haza nem lehet ellenzékben").

Ha érdemben szeretnénk a populizmussal foglalkozni, ezt a kifejezést nem szabad bélyegként alkalmaznunk. A populizmus olyan politikát jelent, amely egy ellenségként bemutatott elittel s az általa felépített intézményekkel szemben definiálja a "népet", amelyet mozgatni és vezetni kíván.

A populizmus a XXI. századi európai politika egyik legjelentősebb és legsikeresebb áramlata. A populista pártok az osztrák FPÖ és a BZÖ, a német Linke, az olasz Lega Nord és a Berlusconi-jelenség, a francia Front National, a belga Vlaams Blok, a holland List Pim Fortuijn, a norvég Progresszív Párt, a dán Néppárt vagy éppen a svájci SVP képében számottevő teret foglaltak le maguknak a nyugat-európai politikai rendszerekben. Ennél látványosabbnak csak a lengyel, a szlovák, a horvát, a román és a magyar, vagyis a kelet-közép-európai populizmus sikerét tekinthetjük.

A két régió látszólag hasonló fejleményei között azonban jelentős különbség van. Azáltal ugyanis, hogy például a Fidesz, majd a Jobbik saját populista programjában egyenlőségjelet tett a liberalizmus és a társadalmi rossz, a baloldal-ellenesség és a rendszerváltás, majd a baloldal-nélküliség és a rendszerváltás között, szándéktalanul is éppen az erőteljes visszarendeződés felé nyitott utat, mégpedig nem csak a piac és a Nyugat hol erősebb, hol gyengébb elutasításával. Ennél is jelentősebb, hogy a Fidesz vezetését a rendszerváltás óta fogva tartó vörösfóbia 2000 óta elválaszthatatlanná vált a totális ellenőrzés és hatalommegragadás igényétől. Amíg ez a Fidesz kormányzásának időszakában agresszív és korlátlan intézményi, helyi, parlamenti és tárcaszintű erőpolitikában mutatkozott meg, 2002 után a hálózatépítés motorjává vált. A Fidesz az MSZP ellen felépített "delegitimációs beszédkeret" mindenre kiterjedő használatát tűzte ki célul. Ez a keret befogta a magyar politikai rendszer és egyben a Fidesz létének alapját képező rendszerváltást is. Ahogy a Fidesz felkarolja a rendszerváltást, a kriminalitással összekapcsoló népi szkepticizmust és politikaellenességet, azzal utat nyit a plurális elemektől letisztított, univerzális hatalmi politikának. Emellett legitimálja és a közbeszéd természetes elemévé teszi a "mindent tagadás" rendszerellenes, radikális retorikáját.

A rendszerváltás mint közösségi jelenség természetesen konstrukció. Emberek alkotta világokban nem léteznek lebonthatatlan falak. Az ilyen teremtett világok szerepét és erejét ettől azonban még nem becsülhetjük le, hiszen mindennapjainkat kell élnünk bennük. Egy olyan világ, amit bolsevik hévvel igyekeznek átformálni, korláttalanul büntetve és uralkodva, gyorsan leszűkülhet egészen kicsi, megnyomorított mindennapokra, amelyből nem látni ki sem a múltra, sem a jövőre. A szavak adnak nevet a világunknak, ezek gondos kiválasztása vagy elvetése tehát mindannyiunk közös érdeke és felelőssége.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    22 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS