Év végi kalandok a Balatonnál

A Balaton ősszel látványként, vagy hajózva pazar élmény, de nem kell lemondani a fürdőzésről sem.

Gizella-napok lesznek Veszprémben

Tizennyolcadik alkalommal rendezik meg május 7.

Hazajáró Hétvége: minden, ami falusi

A tiszta, jó levegő, a táj szépsége, a vidéki porták hangulata, a természet közelsége, a háziállatok látványa, a tájegység egyik-másik híres eledele, díszes népviselete, a csend, a nyugalom, a békesség és még számos egyéb körülmény teszi a nagyvárosiak számára különösen vonzóvá a falusi környezetet.

Szentjánosbogár-séta és krumplinap

Június 19-28.

Mobyval röpült a Talicska Taxi

Az utolsó nap hozta ki legjobban a fesztivál ízét. Remek program a Nagyszínpadon, a nyárhoz hasonlító időjárás, hullámzó tömeg, csendes Balaton.

Balaton7: unatkozni nem fogunk

Mihez kezdjünk a Balatonnál ilyenkor, májusban, amikor nincs strandidő? A programkínálat ezen a tavaszon igazán változatos, és a május 9. és 17. közötti Balaton7 rendezvénysorozat idején engedményt adnak a belépőjegyek árából. A kedvezményeket azok élvezhetik, akik legalább egy éjszakát eltöltenek a régió valamelyik szálláshelyén, amit az ott lepecsételt kuponnal igazolnak. A Magyar Turizmus Zrt. árengedményes, előszezoni akciójához 54 szálláshely és 18 vendéglő is csatlakozott.

Az újabb programok között extrémek is akadnak. Motor nélkül szállhatunk szabadon a levegőben, madártávlatból szemlélhetjük a tájat, és ezt kényelmes, fekvő testhelyzetben tehetjük, ha Keszthelyen befizetünk a negyedórás sárkányrepülésre. De szállhatunk magasabbra is. Hőlégballon kosarában állva ezer-ezerkétszáz méterre is eltávolodhatunk a Földtől, közben fényképezhetjük a látványt, és bennünket is fotózhatnak odalentről. A ballonozásra egy órával napnyugta előtt tanácsos jelentkezni Hévízen a szolgáltatónál. Az utóbbi ígéri: sikeres lesz a földet érés, amit egy pohár pezsgővel meg is ünnepelhetünk.

Tihany közelében, Balatonudvari és Örvényes között 2007 nyarán nyílt meg Európa egyik legszebb fekvésű golfpályája. Itt kétféle programot kínálnak az előszezoni vendégeknek. Elektromos golfautóval végigvisznek a 28 lyukú, 76 hektárt elfoglaló pályán, illetve, ha úgy kívánjuk, tanítanak golfozni. Aki inkább a balatoni vitorlázás tudományával ismerkedne, célozza meg a sportág fővárosát, Balatonfüredet, ahol megtalálja az oktatókat. Lovaglásra, fogatozásra, pónizásra tucatnyinál is több Balaton-parti településen kínálnak lehetőséget, borkóstolóra pedig még annál is több pincébe invitálják a turistákat.

A kevesebb fizikai aktivitást igénylő programok között vannak múzeumlátogatások, várjátékok, színházi és mozielőadások. Május 15-én Balatonfüreden Haydn-emlékkoncertet, 9-én és 10-én Siófokon nemzetközi dzzsesszversenyt hallgathatunk. Május 9-én reggel 10-kor indul Badacsonyból a busz, amely elvisz Salföldre, a természetvédelmi majorba, ahol őshonos állatokkal - rackajuh, bivaly, mangalica, szamár, puli és pumi pásztorkutya - barátkozhatunk, régi mezőgazdasági eszközöket nézegethetünk, csikósbemutatót láthatunk délután 4-ig, amikor buszunk visszaindul.

A kedvezményes részvételi jegyekre feljogosító kupont letölthetjük az internetről vagy átvehetjük a Tourinform-irodákban, a pecsétet ráütik a Balaton-régió bármely szálláshelyén, ahol legalább egy éjszakát eltöltöttünk. A szállás árából a rendezvény napjaiban 54 helyen - az ábrahámhegyi Adéla Apartmantól a hévízi ötcsillagos Rogneren át egészen a siófoki Youth Hostel Villa Benjáminig - engednek 5-50 százalékot.

Info

A kedvezményes programok, szálláshelyek és vendéglők listája a www.gyereabalatonra.hu/balaton7 oldalon olvashatók.

Már kezdődik a vízi szezon