Régi idők hajói Neszmélyben
Az Európa Rendezvényiroda tulajdonosa. Sztankó Attila éppen azt fontolgatta, hogy a Mahart árverésre kerülő hajói közül megvásárol egyet, amikor az Európa hajó kikötött a védett neszmélyi folyamszakaszon. A település polgármesterével, Benkő Ferenccel szinte pillanatok alatt megegyeztek, hogy a megvásárolt roncs kiköthet Neszmélyen.
A rendezvényiroda tulajdonosa a cég alapításáig hajós volt. A BKV dunai hajóinak egyikén dolgozott hajóvezetőként, esténként pedig ugyanazon a hajón rendezvények lebonyolításában segédkezett. A rendszerváltozás idején alkalmazottból vállalkozó lett. A budai rakparton kikötött Európának a tulajdonosa.
Az első öreg hajót 2003-ban, fémáron sikerült megvennie. Két hajó, a Petőfi és a Neszmély ekkor került a birtokába. Hamarosan Neszmélyre került a Lajta, a Zoltán, a Sopron, a Vöcsök szárnyashajó és a Debrecen folyamtengerjáró is. A legöregebb közülük az 1869-ben épült Zoltán lapátkerekes vontatógőzös. A linzi hajógyárban építették. Csaknem százéves szolgálat után Százhalombattára került, a Dunamenti Hőerőmű evezős csónakházaként, illetve klubházaként használták a kilencvenes évek végéig. Állapota annyira leromlott, hogy e szerepben sem volt használható. Az erőmű végül az öreg hajókat istápoló Zoltán Alapítványnak ajándékozta.
Csak két évvel fiatalabb a vontatónál a Lajta monitor. Újpesten futott le a sólyáról Európa első monitor típusú hadihajójaként. Kora legmodernebb technikájával épült. Először 1878-ban harcolt Szabácsnál a Száván. Végig szolgálta 1914-1918 között a világháborút. A trianoni békeszerződés után Magyarországnak ítélték azzal, hogy csak polgári hajóként alkalmazható. 1922-től kotróhajóként dolgozott, 2005-ben a Hadtörténeti Múzeum jóvoltából került a skanzenba. Máig munkára fogható a Sopron vontató, amely 1960-ban épült, s kora egyik legerősebb hajója volt. Vontatmányával könnyedén birkózott meg a Vaskapu-szoros zuhatagjaival. A hajót 2000 végén vonták ki a forgalomból. Ma ezzel mozgatják a hajókait.
A legnagyobb a Neszmélyben horgonyzó hajók közül a Debrecen folyamtengerjáró. Kassa névre kereszteltek 1939-ben, amikor elkészült a Ganz Hajógyár budapesti üzemében. A második világháborúban katonai szolgálatra fogták. Felújítását 2006-ban a rév-komáromi hajógyárban végezték el. Méreteinél fogva különböző rendezvények lebonyolítására is alkalmas.
Az öreg hajók ma is szolgálnak. A Neszmélyen és Zoltánon májustól októberig erdei iskola működik. A Debrecen 2006 nyarán európai diáktalálkozót fogadott, melyre mintegy négyszáz építészhallgató érkezett.