Sármellék-London járat ötven nap múlva
Katja Zarobeck az Utazás 2006 kiállításon elmondta: a heti három alkalommal induló járatra első évben 40.000 utast várnak, számításaik szerint az utazók 60 százaléka brit turista lesz, akik átlagosan 2-4 napot töltenek majd Magyarországon.
Hozzátette: áraik a legalacsonyabbak, egy jegy átlagosan 41 euróba kerül.
Tóth Béla, a Balatoni Regionális Turisztikai Projekt Iroda igazgatója elmondta: a járat indításától egy új közönség megszólítását várják. Az igazgató szerint a légitársaság segítségével a balatoni régió olyan helyeken is megjelenhet, ahonnan eddig nem tudott vendégeket a térségbe invitálni.
Az első évben nem a vendégek számának jelentős felfutását remélik a légiforgalom beindításától, az új lehetőség azonban a szolgáltatások bővítését is indukálja - utalt a légi utasok szállítására tervezett Keszthely-Siófok hajójárat indításának lehetőségére.
Az igazgató szólt arról, hogy az elmúlt két évben több tízmilliárd forint értékben épültek szállók, gyógy- és wellness-központok, illetve bővültek a szolgáltatások a Balaton körül.
Hortváth Gyula, a Balatoni Hajózási Társaság vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: az idén forgalomba állítandó Szent Miklós hajót 200 millió forintért vásárolták, és 66 millió forintból újították fel, a többi hajó fejlesztésére 150 millió forintot költöttek. A vitorlás és más kikötők fejlesztésére összesen csaknem 300 millió forintot szántak, és már készülnek a tervek a balatoni második kompátkelő létesítésére, amely mintegy 2-3 milliárd forintos fejlesztést igényel majd.
Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter elmondta: keresik a lehetőséget a régióban a vállalkozók számára egy regionális turisztikai fejlesztési övezet kialakítására.
(MTI)