Csak kedvesen a bliccelő turistával!

Tavaly huszonnégy külföldi turista tett panaszt a BKV-ellenőrök durva, megalázó bánásmódja miatt. Ahhoz képest, hogy idén január és július között Budapestre több mint másfél millióan látogattak, a panaszok száma elenyésző. Csakhogy a turistákat ért sérelmek toplistáján az ellenőrök viszik a prímet, megelőzve a taxishiénákat és a túlszámlázó vendéglősöket.

A Magyar Turizmus Rt., ezért továbbképzést szervezett, ahol a turizmus fontosságát igyekeztek megértetni az ellenőrökkel. Galla Gábor vezérigazgató a Royal Hotelbe invitált száz ellenőrnek tegnap elmondta: hiába költ az ország milliárdokat reklámora, ha az ide csábított vendégek udvariatlan ellenőrrel, benzinkutassal, vagy az étteremben hideg levessel találkoznak. A bliccelő turistáról ráadásul illik feltételezni, hogy nem ismeri a helyi szabályokat. A tetten ért turistákat nem büntetni és megszégyeníteni kell, van más megoldás: az ellenőrök pótdíj helyett megvetethetik velük a háromnapos, korlátlan utazásra jogosító jegyet.

A külföldiek átlagosan 2,5 napot töltenek Budapesten. Az itt töltött idő alatt elméletileg a négyszáz BKV ellenőr bármelyikével találkozhatnak, ha szerencséjük van, a 130, idegen nyelvet beszélő valamelyike kéri tőlük a jegyet. Kolber István, a turizmust felügyelő miniszter a szálló báltermében figyelő ellenőröket biztosította arról, hogy a turizmus fejlesztése, az ország megítélése szempontjából munkájuk meghatározó.

Száz ellenőr vett részt a továbbképzésen
Száz ellenõr vett részt a továbbképzésen
Top cikkek