Európa egységes márkát épít

A feltörekvő piacok meghódítása, a tematikus utak és az egészségturizmus fejlesztése jelenthet kitörési pontot Európa turizmusának.

A kontinens komoly kihívások előtt áll, ha szeretné megőrizni világelsőségét a nemzetközi idegenforgalmi piacon. Jóllehet továbbra is ez a föld leglátogatottabb régiója, ám – a nemzetközi turistaérkezések számát alapul véve – piaci részesedése 80-ról 76 százalékra esett viszsza 2000-hez képest. Ez közös fellépésre ösztönzi a nemzeti turisztikai hivatalokat egyesítő Euró pai Turisztikai Bizottságot (ETC), s a benne együttműködő 34 tagországot, köztünk Magyarországot is.

Minderről tegnapi sajtótájékoztatójukon beszéltek az ETC vezetői s magyar vendéglátóik abból az alkalomból, hogy a szervezet – hazánk soros EU-elnökséghez kapcsolódóan – a napokban Budapesten tartja igazgatósági ülését és 80. közgyűlését. Ez különösen nagy jelentőségű, mert az ETC ritkán ülésezik Brüsszelen kívül.

Magyarország 2005 óta tagja az ETC-nek, amely eddig leginkább az észak-amerikai kontinensen, főként az USA-ban és Kanadában fejtett ki igen komoly marketingtevékenységet, de az elmúlt évtized tendenciái rádöbbentették arra, hogy nyitnia kell más térségek felé. Az ETC elnöke, Petra Hedorfer ezek között említette Dél-Amerikát, Kínát, Indiát és Oroszországot, de mint arra Horváth Endre, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtikára rámutatott, ugyanígy törekedni kell az Arab-öböl és India bevonására, hiszen ezekből az országokból is egyre többen utaznak Euró pába, ahol egyébként már minden tizedik munkahely az idegenforgalomhoz kötődik.

Tegnap indult el a szervezet www. visiteurope.com nevű weboldalának kínai nyelvű változata. Kína különösen nagy lehetőség, hiszen negyvenmillió polgára utazik a világban, közülük egymilliót lát vendégül Európa. Az ETC másik kiemelt célja emellett a fenntartható turizmus fejlesztése. Mint azt Horváth Endre elmondta, a hagyományos közösségek és környezet megőrzése mellett kell megteremteni a turisztikai ágazat gazdasági előnyeit.

Petra Hedorfer cáfolta, hogy a gazdasági válságmiatt ellenérdekeltté váltak volna az ETC tagországai, annak ellenére, hogy mindenütt a belföldi turizmus serkentését is szeretnék a gazdaság talpra állítására használni. Igaz, nem minden európai desztinációt érintett egyformán a négyszázalékos részesedéscsökkenés.

Top cikkek