A Facebook kinyírja a kattintásvadász cikkeket
Megváltoztatta posztválogató algoritmusát a Facebook. A közösségi médiaóriás eddig is nagyon bonyolult szabályt alkalmazott arra, hogy milyen tartalmak és hirdetések jelenhetnek meg egy-egy felhasználó hírfolyamában. A Facebook ezen az algoritmuson bonyolított még egyet csütörtökön, s száműzte az úgynevezett "clicbaiteket", azokat kattintásvadász anyagokat, amelyek címeikkel félrevezetik az olvasókat. A közösségi oldal szerint ezek a cikkek általában "visszatartják vagy torzítják" a valódi információt.
A lépéssel azt szeretnék elérni, hogy a felhasználók több időt töltsenek a Facebookon, s mindezt boldogabban tegyék. A közösségi oldal össze is gyűjtött pár kattintásvadásznak mondható címeket:
- A kézbesítő elképesztően reagált, amikor a kutya megugatta őt
- Soha nem hinné el, ki botlott meg és esett el a vörös szőnyegen...
- Amikor a kanapépárna alá nézett, és meglátta AZT... SOKKOLT!
A New York Times rámutat arra, hogy a hírportálok egy része jelentősen ki van szolgáltatva a közösségi oldalnak. Eddig azzal próbáltak elérni több kattintást, hogy "clickbaiteket" használtak. Ezen azonban a jövőben változtatniuk kell, mert a Facebook lejjebb sorolja azokat az oldalakat, amelyek ilyen címekkel operálnak.