Személyes adataikat csak a keresőcég ismeri majd, bár amelyek a szállításhoz feltétlenül szükségesek, azokat az eladónak továbbítani fogják. Hírek szerint azonban a Google még egy lépéssel továbbmegy: saját kiszállítói hálózatot hozna létre, melyben éves díj ellenében kétnapos határidejű ingyenes kiszállítást garantálna. A Google a vásárlói vélemények és egyéb algoritmusok alapján rendezi is a termékhirdetéseket, így ha valaki egy bizonyos árura keres, a Google Shopping rendszer azonnal felajánlja a legjobb lehetőségeket.
|
Már csak választani kell Vémi Zoltán |
Egyéb trükkös megoldásokról is szó van, mint a hangalapú keresés, amely sokkal részletesebb információkat ígér a keresett termékről, annak vásárlói visszhangjáról. A Wall Street Journal szerint a kaliforniai mamutvállalat a következő hetekben mintegy tucat kereskedőcég termékeinek megvételére teremt próbavásárlási lehetőséget, hogy év végén tervei szerint a rendszert széles körben bevezesse Amerikában. Egyelőre persze csak a mobilos vásárlásról van szó, de vélhetőleg később az asztali (laptopos) kereső is megkapja ezt a funkciót.
A versenytárs Facebook sem maradt tétlen, legutóbbi bejelentése, mellyel az egyes cégek közvetlenül a közösségi média oldalán, az Instant cikkek felirat alatt kínálhatják és a Vásárlás gomb megnyomásával adhatják el áruikat, szintén az oldal webáruházkénti működése irányába tett lépésről tanúskodik. Ez a gomb egyes reklámok alatt már megjelent a Facebookon, ám mindeddig külső tranzakciókhoz vezette a rákattintókat, akiknek mostantól el sem kell hagyniuk a kék oldalt.
Legalábbis a tesztelési fázis után, s a hírek szerint ez a lehetőség ekkor mind a mobilos, mind a számítógépes felületen elérhető lesz majd. Egy új személyi asszisztens képességeivel ér fel a Facebook új szoftvere, a Moneypenny, mely talán a Messenger szolgáltatásba épülve internetes ügyfélszolgálatként segítené a vásárlókat. A legnagyobb közösségi oldal persze nemcsak a Google vetélytársaként kíván e megoldással megjelenni, hanem elsősorban az online kereskedőházakat fenyegeti, így az Amazont.
A nagy internetes vásárlócég ezzel párhuzamosan az offline világban növeli érdekeltségét, ugyanis weboldalak helyett magukra az egyes eladni kívánt termékekre helyeztek Vásárlás gombokat.