Szellemi shopping 1D-s szemüvegben
A Cellux Csoport, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt és az 1000% művészei által berendezett áruház első látásra a nagy szupermarketek hangulatára emlékeztet, ám a bejáratnál felvett fogyasztáscsökkentő 1 dimenziós szemüvegen át egy új fogyasztói kultúra horizontja rajzolódik ki a látogatók előtt. A Tudatos Vásárlók Áruháza egyszerre tart görbe tükröt a fogyasztási szokásaink elé és mutat fel megoldásokat. Miközben a szókimondó és markáns üzenetet hordozó tárgyak, installációk szembesítenek fogyasztási szokásainkkal vagy épp a minket bombázó reklámok hamis világával, a különböző áruházi osztályok portékáit egy környezetbarát háztartás kellékei adják. Találunk itt megoldást a vízfogyasztás csökkentésére, de bemutatkoznak olyan furaságok is, mint a vízzel hajtott fürdőszobai rádió.
Az áruházi osztályokon (Energia, Víz, Közlekedés, Élelmiszer, Stílus, Lakás, Hulladék) olyan tárgyak és praktikus tanácsok találhatók, melyek használatával egy átlagos háztartás vagy a mindennapi élet környezetbarátabbá tehető. Az Energia Osztályon többek közt bemutatkozik a fogyasztásmérő elosztó, az újrahasznált és lebomló anyagokból készült mobiltelefon. Groteszk, harsogó üzenetként szerepel a polcon a hatalmas konyhai olló, a 2009-es év karácsonyi sláger-ajándéka, az orrszőrvágó mellett. Vajon a világ nemesebb és komfortosabb lesz, ha az egyszerű, kézi működtetésű eszközöket elektromos energiát igénylő kisgépekre váltjuk? – teszik fel a kérdést a kiállítás alkotói.
A válasz a Gozsdu Udvarban.