galéria megtekintése

A fiatalok veszélyeztethetik a Facebook első helyét

1 komment

NOL

Átrendeződni látszik a közösségi médiafogyasztás: ugyan továbbra is a Facebook vezet, azonban a vizualitásra építő oldalak, mint az Instagram, egyre nagyobb teret nyernek – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb Web2.0 Reportjából.

kutatás szerint továbbra is Facebook közössége a legaktívabb. A legnépszerűbb közösségi oldal mellett egyre népszerűbbek olyan multifunkcionális platformok, amelyek csak egy-egy kommunikációs módra összpontosítanak, például a chatprogramok és a képmegosztók.

Az Egyesült Államokban már sikerült a Twitternek leszorítania a trónjáról a Facebookot, és a nemzetközi előrejelzések is abba az irányba mutatnak, hogy az elkövetkezendő két évben csupán a 65 év feletti felhasználok jelentős növekedési aránya várható a a fiatalok száma csökkenni fog a közösségi oldalon. A nemzetközi trendek már Magyarországon is látszódnak.A kutatásból az is kiderült, hogy tízből négy internetező ma már inkább a közösségi oldalakat használja levelezésre a hagyományos e-mail fiókok helyett. A vizualitásnak is egyre nagyobb szerep jut:

„Sok újdonságot tartogat még a képorientált közösségi oldalak világa, a legújabb trend most a Snapchat kép-, rajz- és videómegosztó program, melynek különlegessége, hogy a fogadó fél maximum 10 másodpercig láthatja a küldött anyagot. Az alkalmazás ismertsége rövid idő alatt elérte a 35 százalékot. Ugyan a regisztrálók száma még nagyon alacsony, de ők többnyire igen aktívak" – mondta el Balogh Szilvia, a kutatás vezetője.

 

A KutatóCentrum vizsgálata szerint továbbra is a Facebook tudhatja magának a legmagasabb ismertséget, de a Twitter, a Google+ és a Viber is egyre szélesebb körben válik ismerté. A Facebook Messenger után a Viber chatprogramja a legnépszerűbb.

A Facebook-közösség a legaktívabb

„Az aktivitási index a Twitter és a Google+ esetében az 50 százalékot sem éri el. A sort hazánkban továbbra is a Facebook vezeti 97 százalékos aktivitási rátával, a második helyen található Viber esetében 77 százalék ugyanez az arány" – emelte ki Balogh Szilvia.

Forrás: KutatóCentrum

A magyarok tehát jelen vannak több közösségi oldalon, azok közül főleg csak a Facebookot használják. Ugyanakkor minden második internetező legalább két oldal állandó felhasználója, minden negyedik pedig minimum három oldalon aktív.

A fiatalok veszélyeztethetik a Facebookot

A KutatóCentrum felmérése szerint a a fiatalok azok, akik az új platformokat használják. A Viber, Snapchat és Instagram a fiatalok terepe, míg a Google+ aktív tagjait inkább az idősebb korosztály adja. 

A közösségi platformokat 18-29 éves magyar internetezők 86 százaléka használja napi szinten, míg az 50-59 évesek nem sokkal lemaradva, 73 százalékkal képviseltetik magukat rajtuk.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.