Átrendeződni látszik a közösségi médiafogyasztás: ugyan továbbra is a Facebook vezet, azonban a vizualitásra építő oldalak, mint az Instagram, egyre nagyobb teret nyernek – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb Web2.0 Reportjából.
A kutatás szerint továbbra is Facebook közössége a legaktívabb. A legnépszerűbb közösségi oldal mellett egyre népszerűbbek olyan multifunkcionális platformok, amelyek csak egy-egy kommunikációs módra összpontosítanak, például a chatprogramok és a képmegosztók.
Az Egyesült Államokban már sikerült a Twitternek leszorítania a trónjáról a Facebookot, és a nemzetközi előrejelzések is abba az irányba mutatnak, hogy az elkövetkezendő két évben csupán a 65 év feletti felhasználok jelentős növekedési aránya várható a a fiatalok száma csökkenni fog a közösségi oldalon. A nemzetközi trendek már Magyarországon is látszódnak.A kutatásból az is kiderült, hogy tízből négy internetező ma már inkább a közösségi oldalakat használja levelezésre a hagyományos e-mail fiókok helyett. A vizualitásnak is egyre nagyobb szerep jut:
„Sok újdonságot tartogat még a képorientált közösségi oldalak világa, a legújabb trend most a Snapchat kép-, rajz- és videómegosztó program, melynek különlegessége, hogy a fogadó fél maximum 10 másodpercig láthatja a küldött anyagot. Az alkalmazás ismertsége rövid idő alatt elérte a 35 százalékot. Ugyan a regisztrálók száma még nagyon alacsony, de ők többnyire igen aktívak" – mondta el Balogh Szilvia, a kutatás vezetője.