galéria megtekintése

Magyar egyetemisták a világ legjobb fejlesztői között

1 komment


Varga G. Gábor

Ismét bejutottak magyar fejlesztők a világ egyik legkomolyabb fejlesztői versenyének globális döntőjébe. A Mistory egyetemistákból álló csapata képviselheti Magyarországot a Microsoft Imagine Cup seattle-i döntőjében – jelentette be Jean-Philippe Courtois, a Microsoft International elnöke szerdán Budapesten. Ők személyesen a szoftvercég nagyfőnökének, Satya Nadellának mutathatják be üzleti tervüket, miközben versenyeznek az 5-50 ezer dollár közötti díjakért.

A kifejezetten diákoknak szóló technológiai verseny regionális döntőjében idén egy környezettudatosságra nevelő játék és egy, a városnézést megreformáló alkalmazás készítői versenyeztek a lehetőségért. Végül a Mistory jutott tovább. A magyar fiatalok alkalmazása új élménnyé varázsolja a városnézést. Az alkalmazással bármelyik városnéző túrát felfűzhetjük egy valós vagy kitalált történetre, és ennek segítségével a városnézés olyan lehet, mint egy igazi kalandjáték. A fiatal fejlesztőknek arra is van ötletük, hogy mindezt hogyan tudja használni az üzleti szektor is, netán a turisztikai szervezetek.

Jean-Philippe Coutois, a Microsoft International elnöke a döntőbe jutott Mistory csapattal és Papp Istvánnal, a szoftvercég hazai vezérével
Jean-Philippe Courtois, a Microsoft International elnöke a döntőbe jutott Mistory csapattal és Papp Istvánnal, a szoftvercég hazai vezérével
Fotó: Microsoft International

Az applikációban az első és eddig egyetlen elérhető város Budapest. A csapat felkérésére bárki írhat olyan érdekes fikciós történeteket a városról, amelyeknek a fővárosban sétálva a felhasználók maguk is részesei lehetnek. Aki például a „Gyilkosság a Deák téren” című sétára kattint, máris virtuális nyomozásra indulhat az ötödik kerületi Erzsébet téren található „startmezőről”.

 

A regionális döntő másik magyar projektje az EcoRobot volt, amely környezettudatosságra nevelő stratégiai játék. Főhőse egy takarítórobot, amely szemetet szed, fákat ültet, vagy napkollektorokat helyez el a házak tetején. A fejlesztők Windows Phone-ra, Androidra és iOS-re is elkészítik az alkalmazást, a „treemium” üzleti modellel pedig a beérkező pénz 90 százalékát jótékonyságra fordítják majd.

Még áprilisban rendezték a Microsoft Imagine Cup hazai döntőjét, aki azonban véletlenül tévedt be a rendezvényre, annak idején azt is hihette: egy jól megszervezett üzletember-képzőn járt. A pulpituson jól öltözött fiatalok profi módon prezentáltak jó ötleteket, többségük tökéletes üzleti angolsággal. A kivetítőn jól megfogalmazott, üzleti központú üzenetek, profi grafikák villantak fel, miközben a jól öltözött fiatalok érdekesebbnél érdekesebb ötletekről beszéltek. A redmondi szoftvercég technológiai versenye azok közé tartozik, ahol egy ötletet nem csak meg kell valósítani, de már eleve úgy érdemes megcsinálni a fejlesztést, hogy abból sikeres üzleti vállalkozás lehessen. Ehhez a magyar szervezők segítséget is adnak a legjobb jelentkezőknek, a helyi döntőt megelőzően olyan képzést szerveznek nekik, amelyen angol üzleti kommunikációt, prezentációs technikát és a megfelelő üzleti képzést is kapnak a technológiai mentorálás mellett.

 – Egyre korábban nyilvánul meg a vállalkozó kedv a technológia iránt nyitott fiatalok körében, idén a legfiatalabb jelentkező csapat tagjai között 13 és 14 évesek is voltak. Három, 16 évesnél idősebb középiskolás csapat neki is vághatott a versenynek. A fiatalok és a bennük rejlő lehetőségek minél korábbi kiaknázásának támogatása kiemelten fontos nekünk – mondta a döntőn Szávuly Krisztián, a Microsoft magyarországi marketingvezetője, aki a Népszabadságnak nyilatkozva kifejtette: tapasztalatuk szerint a versenyre jelentkező fiatalok technológiai felkészültsége igen magas, de a sikerhez üzleti szemléletet is el kellett sajátítaniuk. A versenyt megelőző képzésen, a Microsoft Imagine Cup Academyn voltak olyan leendő versenyzők, akiket profi üzletemberré sikerült fejleszteni annak köszönhetően, hogy biztos alapokra építkeztek a mentorok.Tavaly a szegedi fiatalokból álló Tep csapat egy virtuális állatkát fejlesztett, amely mozgásgazdag, egészséges életmódra sarkallja a felhasználót. A megoldás elhozta a második helyért járó tízezer dolláros díjat, egy húszezer eurós különdíjat, s a kockázati befektetéseiről híres Triaction Tribe is fantáziát látott a magyar csapatban.

Szávuly Krisztián szerint a mentorálással egybekötött technológiai versenyek az iparágnak is különösen hasznosak, s nem csak azért, mert jól jönnek az újító ötletek. – Szakembereink valós képet kapnak arról, hogyan gondolkodik a legfiatalabb korosztály, mi foglalkoztatja őket – teszi hozzá Szávuly Krisztián, aki szerint óriási fegyvertény, hogy a magyar fejlesztők már fiatalon üzleti központú, gyakorlatias szemlélettel állnak neki az ötletük megvalósításának. A képzéseken, a regionális döntőkben és a korábbi évek versenyein komoly mennyiségű tudás halmozódott fel, amelyet hasznosítanak is, így a verseny mára egy igazi startup-képzővé vált. Méghozzá olyanná, véli Szávuly, amelyben a fiatalok és mentoraik hozzáférnek mindazokhoz a praktikákhoz, amelyek eddig globálisan összegyűltek, és amelyben a szakemberek minden generációja együtt dolgozik.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.