A regionális döntő másik magyar projektje az EcoRobot volt, amely környezettudatosságra nevelő stratégiai játék. Főhőse egy takarítórobot, amely szemetet szed, fákat ültet, vagy napkollektorokat helyez el a házak tetején. A fejlesztők Windows Phone-ra, Androidra és iOS-re is elkészítik az alkalmazást, a „treemium” üzleti modellel pedig a beérkező pénz 90 százalékát jótékonyságra fordítják majd.
Még áprilisban rendezték a Microsoft Imagine Cup hazai döntőjét, aki azonban véletlenül tévedt be a rendezvényre, annak idején azt is hihette: egy jól megszervezett üzletember-képzőn járt. A pulpituson jól öltözött fiatalok profi módon prezentáltak jó ötleteket, többségük tökéletes üzleti angolsággal. A kivetítőn jól megfogalmazott, üzleti központú üzenetek, profi grafikák villantak fel, miközben a jól öltözött fiatalok érdekesebbnél érdekesebb ötletekről beszéltek. A redmondi szoftvercég technológiai versenye azok közé tartozik, ahol egy ötletet nem csak meg kell valósítani, de már eleve úgy érdemes megcsinálni a fejlesztést, hogy abból sikeres üzleti vállalkozás lehessen. Ehhez a magyar szervezők segítséget is adnak a legjobb jelentkezőknek, a helyi döntőt megelőzően olyan képzést szerveznek nekik, amelyen angol üzleti kommunikációt, prezentációs technikát és a megfelelő üzleti képzést is kapnak a technológiai mentorálás mellett.
– Egyre korábban nyilvánul meg a vállalkozó kedv a technológia iránt nyitott fiatalok körében, idén a legfiatalabb jelentkező csapat tagjai között 13 és 14 évesek is voltak. Három, 16 évesnél idősebb középiskolás csapat neki is vághatott a versenynek. A fiatalok és a bennük rejlő lehetőségek minél korábbi kiaknázásának támogatása kiemelten fontos nekünk – mondta a döntőn Szávuly Krisztián, a Microsoft magyarországi marketingvezetője, aki a Népszabadságnak nyilatkozva kifejtette: tapasztalatuk szerint a versenyre jelentkező fiatalok technológiai felkészültsége igen magas, de a sikerhez üzleti szemléletet is el kellett sajátítaniuk. A versenyt megelőző képzésen, a Microsoft Imagine Cup Academyn voltak olyan leendő versenyzők, akiket profi üzletemberré sikerült fejleszteni annak köszönhetően, hogy biztos alapokra építkeztek a mentorok.Tavaly a szegedi fiatalokból álló Tep csapat egy virtuális állatkát fejlesztett, amely mozgásgazdag, egészséges életmódra sarkallja a felhasználót. A megoldás elhozta a második helyért járó tízezer dolláros díjat, egy húszezer eurós különdíjat, s a kockázati befektetéseiről híres Triaction Tribe is fantáziát látott a magyar csapatban.
Szávuly Krisztián szerint a mentorálással egybekötött technológiai versenyek az iparágnak is különösen hasznosak, s nem csak azért, mert jól jönnek az újító ötletek. – Szakembereink valós képet kapnak arról, hogyan gondolkodik a legfiatalabb korosztály, mi foglalkoztatja őket – teszi hozzá Szávuly Krisztián, aki szerint óriási fegyvertény, hogy a magyar fejlesztők már fiatalon üzleti központú, gyakorlatias szemlélettel állnak neki az ötletük megvalósításának. A képzéseken, a regionális döntőkben és a korábbi évek versenyein komoly mennyiségű tudás halmozódott fel, amelyet hasznosítanak is, így a verseny mára egy igazi startup-képzővé vált. Méghozzá olyanná, véli Szávuly, amelyben a fiatalok és mentoraik hozzáférnek mindazokhoz a praktikákhoz, amelyek eddig globálisan összegyűltek, és amelyben a szakemberek minden generációja együtt dolgozik.