Kütyüfüggők a magyarok, és nem akarnak leszokni
Óriásit téved, aki azt gondolja, hogy csak a férfiak rajonganak igazán a kütyükért: egy széles körű európai felmérés szerint a nők legalább annyira érdeklődnek a technológiai újdonságok iránt, mint a férfiak, sőt, idősebb korukban még nyitottabbak a modernizációra, mint az eddig domináns kütyüfüggőként elkönyvelt „erősebb” nem. A Samsung 18 országban, több mint tízezer online válaszadó segítségével elkészített kutatása a magyarországi felhasználókat is új színben tünteti fel, hiszen kiderült, hogy az európai átlaghoz képest (25 százalék) a magyarok többsége (58 százalék) érdeklődik és követi figyelemmel a technológia fejlődését, az új eszközök megjelenését.
Fotó: Thinkstock |
Eszközvásárlást csaknem kétszer annyi magyar (86 százalék) fontolgat, mint az európai átlag (45 százalék), méghozzá komoly okkal, ugyanis a vásárláson gondolkodók a kontinensen mértnél nagyobb arányban várják azt, hogy a beruházással megkönnyítik az életüket. A technológiai újdonságokról szóló hírek iránt nálunk igazán széles körűnek mondható az érdeklődés, csak a megkérdezettek 2 százaléka jelezte, hogy fárasztják az efféle hírek, ami figyelemre méltó arány, tekintve, hogy más országokban átlagosan 13 százalék lapoz tovább, ha ilyen témájú információra bukkan.
Csak részben bizonyult igaznak, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak az innovációkra, és jobban érdeklődnek az elektronikai cikkek világa iránt. Ez a feltevés Magyarországon a 16 és 54 éves kor közöttiekre bizonyult igaznak, körükben a nők azok, akik úgy érzik, nem értik és nem tudják igazán használni az újdonságokat, mígnem az 55 évesnél idősebbek között már fordul a kocka, és az aggódók többsége a férfiak közül kerül ki. Európában csak 65 év felettieknél tapasztaltak hasonlót, miszerint az ennél idősebb nők férfitársaiknál sokkal magabiztosabban használják az újdonságokat, és fogékonyabbak az innovációkra.