Kütyüfüggők a magyarok, és nem akarnak leszokni

A közhiedelemmel ellentétben nem csak a férfiak érdeklődnek a modern készülékek iránt, sőt, az idősek körében a nők már sokkal magabiztosabb felhasználók – állapította meg egy kutatás.

Óriásit téved, aki azt gondolja, hogy csak a férfiak rajonganak igazán a kütyükért: egy széles körű európai felmérés szerint a nők legalább annyira érdeklődnek a technológiai újdonságok iránt, mint a férfiak, sőt, idősebb korukban még nyitottabbak a modernizációra, mint az eddig domináns kütyüfüggőként elkönyvelt „erősebb” nem. A Samsung 18 országban, több mint tízezer online válaszadó segítségével elkészített kutatása a magyarországi felhasználókat is új színben tünteti fel, hiszen kiderült, hogy az európai átlaghoz képest (25 százalék) a magyarok többsége (58 százalék) érdeklődik és követi figyelemmel a technológia fejlődését, az új eszközök megjelenését.

Fotó: Thinkstock

Eszközvásárlást csaknem kétszer annyi magyar (86 százalék) fontolgat, mint az európai átlag (45 százalék), méghozzá komoly okkal, ugyanis a vásárláson gondolkodók a kontinensen mértnél nagyobb arányban várják azt, hogy a beruházással megkönnyítik az életüket. A technológiai újdonságokról szóló hírek iránt nálunk igazán széles körűnek mondható az érdeklődés, csak a megkérdezettek 2 százaléka jelezte, hogy fárasztják az efféle hírek, ami figyelemre méltó arány, tekintve, hogy más országokban átlagosan 13 százalék lapoz tovább, ha ilyen témájú információra bukkan.

Csak részben bizonyult igaznak, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak az innovációkra, és jobban érdeklődnek az elektronikai cikkek világa iránt. Ez a feltevés Magyarországon a 16 és 54 éves kor közöttiekre bizonyult igaznak, körükben a nők azok, akik úgy érzik, nem értik és nem tudják igazán használni az újdonságokat, mígnem az 55 évesnél idősebbek között már fordul a kocka, és az aggódók többsége a férfiak közül kerül ki. Európában csak 65 év felettieknél tapasztaltak hasonlót, miszerint az ennél idősebb nők férfitársaiknál sokkal magabiztosabban használják az újdonságokat, és fogékonyabbak az innovációkra.

NOLBLOG
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.