A Tesla hatalmas akkumulátorai az energia tárolására születtek. Egyetlen Powerwall akku 7 vagy 10 kilowattórányi áramot tárolhat, ebből akár kilenc egység is töltődhet egyszerre egy átlagos családi otthonban. A 7 kWh-s modell 3000 dollárba, a 10 kWh-s változat 3500 dollárba kerülhet. Az újdonságot a vállalat Nevada államban 5 milliárd dollárból épített üzeme gyártja jövőre, ám az idén még a cég kaliforniai autógyárából kerülnek ki az akkuk. A Tesla akkuira tíz év garancia jár, amit újabb tíz évvel meghosszabbíthatnak. A 100 kg-os Powerwall 130x86x18 centiméteres, azaz akár egy előszobában, vagy a garázs falán is gond nélkül elfér.
Az akkuval tárolhatjuk és felhasználhatjuk a saját magunk által (napelemekkel) előállított villamos áramot, így kevesebbet kell vennünk a szolgáltatónktól. További előny, hogy időzíthető a Powerwall akkuk töltése, például éjszakai árammal is tölthetőek. Megfelelő körülmények között visszajöhet a befektetés ára, amihez az kell, hogy a saját napelemes rendszerükből származó energiát az áramszolgáltató az átlagárnál olcsóbban vásárolja meg.
|
Egész háztartásokat meghajthat a Tesla új akksija Patrick T. Fallon / Reuters |
A megfelelő kapacitású otthoni Powerpack rendszerrel idővel megoldható az elektromos autók legnagyobb problémája, a töltés lassúsága. A Tesla elektromos autóinak akkujait a jelenlegi technikával 8-10 órán át kell tölteni, a negyedórás gyorstöltés azonban (az üzemanyagcellás Toyota Mirai egyik felelős mérnöke szerint) akár ezer háztartás szokásos ellátásához szükséges energiát is felemésztheti. A pcworld.hu szerint házi akkukkal már megoldható lenne a gyorstöltés, hiszen a Powerwall amolyan árampufferként viselkedhetne: az autónak elvileg gyorsan leadhatná a szükséges energiát, az áramhálózatról való feltöltése viszont egyszerűen szabályozható.
Elon Musk szerint az volt a céljuk, hogy
„alapjaiban változtassuk meg a világ energiafelhasználási szokásait".
Az ilyen rendszerekkel valósággá válhat a fosszilisenergia-mentes életmód, hiszen a tárolt napenergia segítségével éjjel működtethető a háztartás, tölthető az elektromos autó.
|
Szupercella? Patrick T. Fallon / Reuters |
Az ilyen típusú energiatároló egységeket előállító iparág bevétele 2012-ben mindössze 200 millió dollár volt, de az IHS CERA piackutató cég szerint 2017-re ez az érték 19 milliárd dollár lehet.