A Facebook előzi a Google-t

Több mint három éves győzelmi sorozat szakadt meg Amerikában: a Hitwise nevű internetes forgalomelemző cég adatai szerint március első hetében a Facebookra többen kattintottak, mint a Google-ra. A heti látogatottsági versenyben 2007 óta a kereső állt az élen, ám a Facebooknál a forgalom sokkal gyorsabban nőtt.

A közösségi oldal számára dupla győzelem a mostani. Az amerikai internetes világban korábban a Myspace volt a látogatottság bajnoka. A tavalyi év közepén a Facebook legyorsulta a Myspace-t, és – miközben a nagy vetélytárs azóta is gyengélkedik – töretlenül erősödve eljutott a csúcsig. Egy-egy napra már korábban is előfordult, hogy a Facebook végzett az élen, ám a mostani az első olyan hét, amikor tartósan sikerült megelőznie a Google-ot. A verseny azonban továbbra is éles: a szóban forgó héten a Facebook kezdőlapját az USA internetezőinek 7,07 százaléka látogatta meg, míg a Google-ra 7,03 százaléknyian klikkeltek.

Az első kommentárok szerint nem is a helycsere ténye, hanem inkább a mögötte álló tendencia az, ami az internethasználati szokások változására, és egyúttal a Google trónfosztásának tartósságára utal. Míg a kereső az elmúlt 12 hónapban átlagosan 9 százalékos forgalombővítésre volt képes, a Facebook látogatottsága ugyanezen idő alatt a háromszorosára nőtt. Ennek az lehet az (egyik) oka, hogy az amerikai internetezők kezdenek „felnőni”: míg egy kezdő felhasználó számára a világhálón minden út az egyik vagy másik keresőprogramon keresztül vezet, a gyakorlottabb júzerek számára a hálózat már nem csupán egy keresőfelület, hanem sokkal inkább a szociális élet és a munka színtere, és ebből a változásból elsősorban a közösségi oldalak profitálnak. Egy átlagos, 30 év alatti amerikai naponta akár hatszor-nyolcszor is meglátogatja a saját Facebook-profilját - miközben az oldal olyan közösségi játékokkal is sokat lendített a saját forgalmán, mint a FarmVille vagy a Mafia Wars.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.