A jövő irodájában

A digitális eszközök sokfélesége és robbanásszerű térhódítása mára új kihívások elé állítja az olyan területeket is, mint a nyomtatás. Mára bebizonyosodott, hogy bár ezekkel az eszközökkel rengeteg papírt és nyomtatási feladatot meg lehet spórolni, maguk a gépek nem váltják ki a nyomatokat. Sőt!

Mivel a táblagépeket, az okostelefonokat, a laptopokat és a többi eszközt nemcsak szórakozásra, hanem munkára is használjuk, vállalati alkalmazásokat futtatva rajtuk dokumentumokat állítunk elő – ezért a felhasználók igénye, hogy mobilkészülékeikkel is nyomtathassanak. Emellett persze felmerült az igény az új generációs dokumentumkezelési megoldások iránt is.

E területen egy Lyontól nem messze fekvő francia városban, csendben tervezik a jövőt. Grenoble a Xerox európai központja, ahol a kutatók egy valódi kastélyban tesztelik azokat a technológiákat, melyek hamarosan a hétköznapok részei lesznek. A Népszabadság beleshetett a kulisszák mögé. Látványos fejlesztéseik egyike az intelligens dokumentumkezelő. Képzeljük el, hogy az íróasztalunk egyben egy hatalmas érintőképernyős rendszer, amely 150-szer nagyobb egy okostelefonnál, és amelyen kényelmes lehet a csoportmunka.

A hangsúly ezúttal nem az érintőképernyő nagyságán van, a valódi innováció ugyanis maga a szoftver. A rendszer több ezer, sőt akár több millió dokumentumot képes „intelligensen” kezelni, kategorizálni. Gyógyszeripar, egészségügy, pénzügy és a közigazgatás – azok a területek, melyek igénylik a hasonló megoldásokat. A rendszer grafikus felülete képes azon funkciókra, melyeket a ma divatos táblagépeken már megismertünk. A dokumentumokat kicsinyíthetjük, nagyíthatjuk, mozgathatjuk, könyvjelzőzhetjük, megjelölhetjük, kulcsszavakat adhatunk hozzájuk.

Egy másik látványos fejlesztés a virtuális ügyfélszolgálati támogatás – egy igen bosszantó problémára adhat hasznos választ. Ha a cég egyik printerébe beragad a papír, vagy kifogy a tinta, hosszú idő telhet el, mire megérkezik a műszaki segítség – feltartva a dolgos munkatársat. De vajon mi történik, ha egyetlen gombbal felhívhatja a helpdesk munkatársát a nyomtatóról, aki szóban tud segíteni, sőt a gép képernyőjén meg is tudja mutatni, akár 3D-ben, hogyan kell a hibát elhárítani. Az esetek döntő többségét ugyanis kis segítséggel a nyomtatást elindító munkatárs is meg tudja oldani.

Egyre komolyabb igény merül fel a mobiltelefonról való nyomtatásra. A Xerox elképzelése szerint ehhez nem kell külön alkalmazást letölteni, a folyamat minden olyan telefonról elindítható, amely rendelkezik e-mailküldési funkcióval. Valójában a nyomtatási parancsot e-mailben küldhetjük a nyomtatónak, amely akkor teljesíti a feladatot, ha beírtuk az ilyenkor vissza kapott kódot. (Így biztosítva, hogy a dokumentum ne kerüljün illetéktelen kezekbe.)

Nem túl látványos, ám annál hasznosabb fejlesztés a szilárd tinta. Ez egy szennyeződésmentes és nem mérgező tinta. Az első látásra zsírkrétához hasonlítható tinta anyaga műgyantaalapú, így tartósabb és olcsóbb is a festékpatronoknál.

Ilyen lesz a dokumentumkezelés a Xerox szerint
Ilyen lesz a dokumentumkezelés a Xerox szerint
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.