Honlappal mérik meg a közhangulatot

„Sokkolta a tragédia az egész országot” – halljuk nap mint nap, és a hétköznapi helyzetekben is tudni lehet, mi a jó hír, és mitől döbbenünk le. Egy új, magyar fejlesztésű közösségi projekt ennél nagyobb rálátást ad. A www.howislifetoday.com hazai és külföldi cikkeket, youtube-os videókat, Twitter-bejegyzéseket, blogposztokat rendszerez annak alapján, hogy azok milyen mértékben határozzák meg az aznapi közhangulatot.

A július elején indult, Milyen az élet ma? című magyar fejlesztésű, de angol–magyar nyelvű portál egyedülálló módon arra törekszik, hogy az internetes közvélekedés érzelmi színezetét is megmutassa. Ehhez az kell, hogy az oldal regisztrált felhasználói szabadon beküldhetik az általuk érdekesnek gondolt cikk webcímét és némi bevezetőt, ami miatt az adott nap rossz vagy épp szép lehet.

A portál kialakítása sem mindennapi, fekete háttér közepén egy „hangulatmérő”. A felület leginkább egy virtuális műszerfalra hasonlít, ahol két oldalon a hírek, postok webcímének feltöltésére szolgáló dobozok vannak, szintén angol és magyar nyelven. Kristóf Mihály, az oldal fejlesztési vezetője szerint ez a magyar változat egy nemzetközi kezdeményezés része, mely több célt is szolgál. Egyrészt kielégíti az emberek kíváncsiságát, és lehetőséget ad, hogy kreatívan véleményt is mondhassanak. Kristóf Mihály felhívta a figyelmet egy érdekes kisalkalmazásra is.

„Az éppen aktuális hangulatot grafi konokban dolgozzuk fel, elegendő adat összegyűjtése után pedig terveink szerint előrejelzéseket is tudunk majd nyújtani a napi közhangulatról, bár ezt csak ironikus mutatónak szánjuk. Az első pár hét benyomásai szerint úgy tűnik, hogy a statisztika is elnyerte az emberek tetszését” – mondta a fiatal „start up” cég fejlesztője lapunknak. „A közösségi oldalak sajátossága a megosztás, ezért egy beágyazható kisalkalmazást is fejlesztettünk, ami blogokba, weboldalakra pár kattintással beilleszthető” – mondta Pesti György a weblap vezető programozója.

– „Érdekes ötlet, de jellegzetesen olyan oldal, ami akkor lehet népszerű, ha divattá válik, ha valaki fölkapja –mondta az oldalról Berényi Konrád, az onlinemarketing.hu vezető tanácsadója. Szerinte önmagában nem sok újat ad, és valahogy kicsit zavaros a megjelenése. Ez a félig angol, félig magyar felület még furcsa. Berényi Konrád szerint jó ötlet, hogy a portál a jó és a rossz híreket különválasztja, de a sikeresség részben attól függ majd, hogy hányan kezdik el feltölteni azokat. Ha csak napi néhány hír lesz, az nem annyira érdekes. Viszont ha napi sok száz hír van, akkor az egész már kicsit ömlesztett hatást kelthet.

– Jelenleg napi ezer látogatásunk van, és ez a szám folyamatosan emelkedik. Eddigi felhasználóink legtöbbje aktívan használja az internetet, sokuk saját bloggal is rendelkezik. Arról, hogy ez mennyire fog elterjedni, még nincs tiszta képünk – ismerteti Kristóf Mihály.

A fejlesztők szerint már megkezdődtek a portál nemzetközi – egyelőre amerikai – disztribúciójának előkészületei is. A népszerűsítésben webes reklámokra és a szociális hálókon keresztüli kommunikációra fektetik a hangsúlyt. –A fejlesztés saját cégünk terméke – tudjuk meg a projekt üzleti modelljét a menedzsertől.

Pécsi Ferenc, a hvg.hu médiabloggere, szakújságíró, médiaszakértő hírblogként vizsgálta az oldalt. Szerinte a hazai online médiatérben kevés az exkluzív (nem az MTI-től származó vagy egymástól átvett) hír, viszont túl sok a hírgyűjtő. Nem gondolom, hogy sikeres lehetne egy újabb játékos, amelyik „hozzáadott értékként” azt kívánja megmondani, mi a rossz, és mi a jó hír. Kristóf Mihály viszont ezt cáfolja: az oldal nem vállalkozik ilyesmire. A www .howislifetoday.com esetében a hozzáadott érték a felhasználói interakciókban és a kreatív tér létrehozásában rejlik.

Az oldal fejlesztői optimisták, és további nyelvek bevezetését is tervezik, ami azt jelenti, olyan helyi hírek lesznek feltölthetőek, amit csak az adott helyről érkező látogatóknak nyújtanak.

Vajon ez a cikk felkerül-e mint olyan, amitől „szép lesz a mai nap”?

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.