Ősszel indul a világrekorder hajó
Az 1,24 milliárd dollárba kerülő óriást a finn STX Eu vállalat Turkuban működő hajógyárában 2006-ban kezdték építeni, és szerkezetileg 2008 végén fejezték be. Az úszó óriás 2800 finn, amerikai és görög tervező, szakmunkás és lakberendező közreműködésével készült, és belső berendezését jelenleg Floridában egészítik ki.
A 16 emeletes Oasis of the Seas 2700 kabinjában 5400 utasnak van hely, akiket 2200 főnyi személyzet szolgál ki. A 354 méter hosszú, 64 méter magas és 46 méter széles hajó 9,2 mélyen merül. Teljes térfogata 220 000 regisztertonna (1 GRT = 2,8 m3). Vízkiszorítása 100000 tonna, amiből 500 tonnát úszómedencéjének a vize, 400-at központi parkjának a talaja tesz ki.
Emeleteit nem a teste középvonalába, hanem az orrába és a két oldalára építették. Az így, felülről nézve U alakú építmény által közrefogott hatalmas "udvaron" fásított park, labdapályák, amfiteátrum, úszómedence, sziklamászófal, körhinta, 126 fitneszkészülék, sok üzlet, étterem stb., kapott szélvédett helyet. Hét emeletét pedig speciális célokra (szórakoztatás, sport stb.) alakították ki.
A hajóóriás 8 darab 17 500 lóerős dízelmotorja három, egyenként 20 megawatt áramot termelő generátort működtet. Azok áramával látják el a három darab, hat méter átmérőjű propellert hajtó villanymotorokat is. Az Oasis utazósebessége 22 csomó, kereken 40 km/óra. A hajócsavarokat áramvonalas, és a függőleges tengelyük körül elforgatható gondolákba építették, amelyek elfordításával a hajó kikötéskor oldalazva is haladhat, egy helyben is megfordítható. Mivel a propellerek villanymotorjaihoz kábeleken vezethető az áram, elhagyhatták a hosszú, súlyos, és rezgéseket, zajokat okozó hajtótengelyeket.