belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Jakab József: Talmácsi méltatlan vergődése

Letelt a kegyelmi idő, itt az alkalom őszintén beszélni Talmácsi Gábor vesszőfutásáról. Mert amit itt királykategóriás sikertörténetként le akarnak nyomni a torkunkon, az valójában egy tehetséges ember méltatlan vergődése.

Jakab József| NOL| 2009. augusztus 18. |59 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

csibxx@freemail.hu | 2009. augusztus 29. | 11:06:47

Csak annyit szeretnék hozzászolni,nem lenne rossz ha egyszer az életben,kiállnának a magyar emberek egy magyar versenyző mellett!És nem fikázni azt aki már elért valamit!Nyer egy versenyt húú de jól motorozik,ha nem akkor már le is irjúk!Klasszikus magyar szokás!Egy biztos!Én 20éve motorozom,és tudom az nem volt egy okos döntés,hogy 250ccm géposztályban nem motorozott legallább kettő szezont!Csak sok gyakorlás,és rutin el -saját1tásával lehet a világ 10legjobb motogp versenyzője kőzé bekerülni!Drukkoljunk Talmának hiszen Ő is MAGYAR!!Bármi is történik!köszöttel:csibxx

jezpid | 2009. augusztus 28. | 17:19:17

Nem is tudom hogyan kezdjem... szerintem Talma nem zseni, hanem melós, aki sok munkával, szorgalommal, hideg fejjel, átgondolt versenyzéssel érhet el sikereket, akinek kell a tapasztalat, idő. Sajna ő sok időt (évet) szórt el a nagyon kemény mezőnyös 125-ben, itt akart 2-őt lépni. Sajnos. Mivel ő, mint írtam, nem egy született tehetség, nem egy Rossi, aki biztosan megtehette volna (de ő sem tette meg!), ezért kár volt. Ott van Pedrosa, aki valamennyire zseni, és most valamilyen szinten mégis csak vergődik... Ám, egyben örülök is, hogy Talmának sikerült helyet találnia a legnagyobb géposztályban. Én szorítok neki.
Az egyik szemem sír, és remélem a másik nevetni fog...

Peti41 | 2009. augusztus 24. | 15:30:22

Én még valami. Jakab újságírónak összesen két cikke van amit találtam Talmával kapcsolatban a fenti az egyik de a másik is amelyt májusban írt hasonló hangvételű. Remélem nem kell feltételeznem erről az oldalról, hogy pusztán az olvasottság miatt íratnak hozzá nem értő, a magánéletben valószínűleg megkeseredett emberekkel újságcikkeket. Ha ez nem így van akkor az a véleményem, hogy ezen irományokért nem szabad fizetni egy fillért sem.

Peti41 | 2009. augusztus 24. | 15:21:21

Sziasztok!
Én most regisztráltan erre az oldalra csak azért mert nem tudom magamban tartani a véleményemet.
Azt gondolom, hogy ez a cikk méltatlan minden sporthoz valamit is konyító olvasóhoz. Persze mindenkinek lehet véleménye, de azt hiszem, hogy a fentiekből nem az objektív vélemény olvasható hanem a merő rossz indulat sugárzik.
Igen a mi fiunk nem végez előkelő helyeken ebben a kategóriában de tényleg a leggyengébb technikán ül. Talmát ismerve soha nem várható (és nem is hallottuk 2007-ben sem amikor láthatóan gyengébb motorral lett vb győztes) az tőle, hogy szidni kezdi a motort és a helyzetet. Ő mindig az adott helyzetből próbálja kihozni a maximumot és ennek általában meg van az eredménye. Biztos vagyok abban, hogy a cikk írójának is fog még kellemes meglepetéseket okozni. Kíváncsi leszek, hogy akkor vajon mit fog írni a történtekről.

A Jakab Úr ha kicsit is jártas lenne ebben a sportban akkor tudná, hogy azok a versenyzők akik nem gyári motoron ülnek milyen produkciókra voltak képesek a kezdő éveikben úgy, hogy a szezon előtti teszteken több ezer kilométert tettek meg a motorjaikkal.

Remélem, hogy a cikk olvasói között sokan vannak akik nem csak vasárnap ülnek le a Tv elé, hanem követik a háttérben zajló eseményeket. Remélem, hogy legalább ezen emberek véleményét nem tudja befolyásolni a fenti újságcikknek nem nevezhető förmedvény. Remélem, hogy továbbra is sokan vannak akik nem túlértékelve a múltbéli eseményeket tudnak örülni az apró sikereknek is és végre egyszer kitartanak egy remek sportemberrel jóban és rosszban is.

mombars | 2009. augusztus 22. | 12:34:39

Az véletlenül sem lehetséges, hogy szimplán és egyszerűen kicsit túlsztárolták Talmát?
Tipikus magyar betegség...letesz valami, és többet és többet várnak tőle.
Sajnos, tudomásul kell venni, hogy nem lehet ekkorát ugrani. Nincs akkora tehetsége, hogy ilyen rövid időn belül ekkora váltással minden simán menjen. és ehhez nem kell szakértőnek lenni.
Olyan, mintha roller után rátennének egy kisfiút egy nagy motorra...képtelenség.
Jobban tette volna a fokozatos karrierépítést, és előbb a 250-ben is letesz valamit.
Sajna, ez van. Kicsit el kellett volna gondolkoznia...
A másik dolog: jogos a felvetés a pénzelosztásokkal kapcsolatban, na de ez nem csak a motorsporttal van így. Ott van csomó más sportág, mint például a kick-box (erről nyilatkozom, ebben vagyok otthon) ahol rendre világbajnokaink vannak, és egy fillért nem kap, mert nem olimpiai sportág.
A tehetséggondozás mint olyan, itthon nem létezik. És sajnos, más esélyekkel indul az, aki felkészülni is nehezen tud...ezt is tudjuk. Sima ügy.
DE! Lássunk tisztán: az országnak nem kellene lehetetlen akadályokat rakni a sportolók elé- ha nem vagy első, nem vagy jó semmire-, de a sportolóknak sem kellene elszállni, és attól mert valamiben jók voltak, átnyargalni egy majdnem teljesen más sportágba.
Tudod, tudom, a vízilabda meg a focilabda is gömbölyű, de az előbbinél nem árt, ha úszni is tud az ember.

Wazull | 2009. augusztus 20. | 17:03:55

Ha van magyar narancs, akkor kell lenni magyar motorversenyzonek is. Amig a mol penze fent tudja tartani ezt a szerencsetlent a motorjan, addig meg lesz idonk tovabb szornyulkodni.

poiu | 2009. augusztus 19. | 20:35:44

Emberek....
Takamaki többet ment szezon előtt a motorral mint Talma összesen.
Talmának meg van egy Qrva nagy előnye tud segíteni a fejlesztésben és a beállításokban(mint anno az Asparnál 125-ben hangoztatták is)
És még szokni is kell neki e teljesítményt és a karakterisztikát.
Persze maradjunk a realitásoknál vb címre nem lesz esélyes de a középmezőnyben fog még csatázni.De hogy őszinték legyünk 250-ben sem lenne világbajnok, nem a tehetsége miatt de gyenge a reklámértéke egy magyar világbajnoknak másodszorra(az a kurva sportdiplomácia meg ilyenek)
Piti és hány dobogója futamgyőzelme és VB címe van takamakinak? ja egy se?!?:-O
Szóval GO TALMA!!

Piti Palkó | 2009. augusztus 19. | 10:26:21

Nemecsekernő
Talán egy kicsit jobban meg kellene vizsgálni a tényeket .
Bizony az nem ártana mert azok makacs dolgok. Pl. Takahasi Juki nak 12 pontja van. Ráadásul egy olyan mezőnyben ahol még 19 versenyző volt és nem 17.
Csak a tények miatt.

Piti Palkó | 2009. augusztus 19. | 10:18:09

Rengeteg pontot fog még szerezni Talmácsi hisz összesen 17 indulnak és a 15. már pontszerző hely. Most már csak az kellene hogy Sete Gibernaut ,, után még legalább két csapat és annak versenyzője is visszavonuljon a válság miatt .Mondjuk Lorenzó, és Toni Elias akkor biztos a siker.Ráadásul csak bukik valaki , hisz ezek aztán gyakran motoroznak a határon.Egy tömeg bukás akár még dobogót is érhet.Szóval ne lógassuk az orrunkat csak úgy hullanak ma pontok. Pont úgy mint az ellenfelek.

gfigi | 2009. augusztus 19. | 01:10:49

A tisztel cikkíró és vele egyetértők legfeljebb Babettán ültek, ez tisztán látszik. Sajnos sugárzik belőlük a rosszindulat, az irigység, mert ezek az emberek ha kétszer élnek akkor sem érnének el még csak hasonló eredményt sem. A témához teljesen analfabéták, dilettánsok. Fogalmuk sincs arról, hogy milyen munkát, energiát, alázatot, kitartást, és nem utolsó sorban pénzt igényel ez a sport. Nem ismerik a sport világát, nem ismerik a motorsportot, és nem ismerik Talmácsi Gábort. Csak egy dologhoz értenek: a gyalázkodáshoz a tények teljes ismeretlenségének hiányában. "aranyasszony" minden szavával teljes mértékben egyetértek, az egyik legobjektívebb hsz., megjegyzem a magam részéről szeretem a focit, de a példa amit felhoz teljesen korrekt.

mesterj | 2009. augusztus 18. | 22:24:35

A tisztelt cikkíró ült már életében motoron?
Egy olyan erős motort nem lehet megtanulni ennyi idő alatt. Ne legyünk már olyan türelmetlenek!! Ez egy technikai sport. Ha lesz pénze a csapatnak akkor majd lesz pénz motort fejleszteni, ez a tavalyi motor. Nem volt pénz. Ha most van akkor jövőre lesz jó motor és lesznek eredmények. Egy profi vagy ügyesen szerződik vagy épít maga köré egy jó csapatot. A forma-1 ben is láttunk már ilyet.

zoli4 | 2009. augusztus 18. | 22:22:50

Nálam még most is kint van a szekrény tetején Talma világbajnok fényképe, és éppen ezért vagyok dühös Favarora, hogy a cége üzleti érdekei miatt kihasználta Talma naívságát. Hogyha Talma bölcs lett volna, és türelmes, akkor hamarosan 250-es világbajnok is lett volna, és kapott volna egy versenyképes motort a királykategóriában.
Ma meg tökutolsóként szedegeti a maradékot, és csupán MOL reklámból mutatják a tv- közvetítés során.
Ne akarjon senki se leszólni, mert őszinte az ember. Én őszinte voltam Talmával mikor órákig álltam sorba a könyv dedikálásánál, de most is őszinte vagyok, amikor az ő rövidlátóságával karöltve Favaro tönkretette a karrierjét!

tölgyes | 2009. augusztus 18. | 18:14:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sirásó | 2009. augusztus 18. | 17:31:03

minden embernek van egy szintje, ahol jól érzi magát és jól teljesit!
pl. aki egy üzletet kitűnően vezet az nem biztos, hogy egy áruház vezetését is el tudja látni!
talmácsi szintje a 125cm3, esetleg a 250!
a királykategoria neki már magas! látni rajta a félelmet!

tooop | 2009. augusztus 18. | 16:33:27

Korrekt értékelésnek tartom a cikket s egyben sajnálom is Talmát, talán jobb lett volna maradni a 125-ben, ott még továbbra is az elsők között lenne, de már a 250-ben is jelentkeztek a problémák - sajnos!

öregúr | 2009. augusztus 18. | 15:54:36

A pontosság kedvéért azért érdemes lenne megemlíteni, hogy ezzel a mindenki által lesajnált és ócska Scot Hondával a 2008-as világbajnokságon Andrea Dovizioso az összetett 5.!!!!! helyet szerezte meg.

öregúr | 2009. augusztus 18. | 15:11:00

Teljesen egyetértek 950sm hozzászólásával!
Tölgyesnek is reagálva: Talma az Aspar csapattól a Balatonring csapatába került át és Martinez úr, s én úgy gondolom, hogy ekkor egy új szerződés íródott pl. a szakításhoz vezető -hivatkozni erre hivatkoztak- média jogokról is. Biztosan mindenki tudja, de nálam kiverte a biztosítékot, hogy Talma a médiumoknak (TV,rádió,sajtó) pénzért nyilatkozott!!!! Tehát, hogy mi a szurkolói értesüljünk kedvencünk történéseiről, azt jól meg kellett fizetni!!!! Hát nem csodás??
Azok után ahogyan faképnél hagyta Martinez csapatát -akinél világbajnok lett és 250-ben is versenyképes motorja volt- kiváncsi vagyok, hogy komolyabb csapat egyáltalán alkalmazza-e? Egy tippem lenne!!!

950sm | 2009. augusztus 18. | 14:39:54

A cikk teljesen korrekt. Talma teljesitett 6 futamot, az eredményeket tudjuk. A Talma által szerzett 8 pont a szerzés körulményeit figyelembe véve a "vak tyúk is talál szemet" kategóriába tartozik és nem összehasonlitható pl. Takahashi 9 pontjával, mert ő egyszer sem volt utolsó, edzésen ment Top 10-et és versenyen elért 12,-dik helyét úgy szerezte hogy négy versenyző előtt végzett anélkül, hogy azok vizes gumival indultak volna száraz pályán vagy kiálltak volna előle a boxba motort cserélni.
Igen tudom, végig is kell menni a versenyen de ez egy világbajnoktól nem egy fantasztikus eredmény, ahogy ez be van állitva a médiákban. Mivel elvileg ez a király kategória, ide nem tanulgatni jönnek a versenyzők - arra ott a 125-250 - hanem teljesiteni. Az 6 futam után elmondható, hogy ez Talmának eddig még nem sikerült és jövőre nem az eredményei miatt fog a GP-ben maradni - ha marad. Olyan versenyzők maradnak ki jövőre a GP-ből akik már nyertek futamokat, végeztek dobogón - mint pl Elias vagy Vermulen, illetve a még a pénzhiány miatt elbocsátott Takahashi is jobban teljesitett Gábornál.

Senki sem vitatja a 125-ös világbajnoki cimét, de mint látható, az nem garancia arra hogy valaha is eredményes lesz a MotoGP-ben is.

Az hogy a médiában világ csodájának lett kikiáltva hiba volt, és bizony Talmának is voltak szemöldök ráncoltató nyilatkozatai de a realitás fájdalmas és ez most nehezen viselhető sokaknak. Most jön az ok keresés amiből nem az lesz a következtetés hogy bizony ide Talma még kevés, hanem minden más - tapadás, motor, csapat - okolva lesz, mert ugye ezek nem érik fel Talma képességeit.

Jaffar | 2009. augusztus 18. | 13:09:49

tölgyes!

Most ennek mi köze van az mszp-hez vagy a fideszhez?
Kezeltesd magad, mert rád fér.

Szövegértés 1-es, leülhetsz.

ÁÁÁÁááááááááááááááááááá´..................

tölgyes | 2009. augusztus 18. | 13:02:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 18. | 12:59:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 18. | 12:55:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jaffar | 2009. augusztus 18. | 12:50:19

Azért én Talma helyében meggondolnám erösen, hogy maradjak-e magyar állampolgár, vagy sem. Ugyanis itthon csak belé rúgnak, kárörvendenek, ráadásul pont azok, akik SEMMIT SEM TETTEK LE AZ ASZTALRA. Sokan hibáztatják Talmát, amiért otthagyta az Aspart, pedig ha valaki venné a fáradtságot és utánanézne, hogy mi is történt valójában, akkor kussolna és igazat adna Talmának. Az ASPAR csapat megszegte a szerzödést amit Talmával kötött és azt hitte, hogy simán le tudja nyeletni ezt Talmával. Nos a kommentekböl kitünik, hogy Talma NEM ÁTLAG MAGYAR, mert ö ezt nem türte és inkább a bizonytalant választotta. Valszeg pont ezért lett világbajnok is. Tudniilik ö ült a motoron és NEM MARTINEZ, meg nem az itt ülö károgok, a post íróval egyetemben. Vissza a témához. A cikk akkor állná meg a helyét, ha ugyanekkor 2010-et írnánk és Talma még mindig az utolsó helyen kullogna, addíg semmiképpen sem. Addig ez csak kárörvendés, amit mi magyarok nagyon tudunk. Sajnos.
Nem vagyok nagy motorsport-rajongó, de ez kikivánkozott belölem és csak azt kívánom Talmának, hogy GO-GO TALMA és ne hallgass ezekre a kárörvendö "én megmondtam..." gyökerekre.

bbicus | 2009. augusztus 18. | 12:48:53

Jakab József nem szorul az én védelmemre, ennek ellenére megjegyzem: nem támadja Talmácsi Gábort, hanem félti. Aggódik érte, mivel tehetségesnek tartja - és egy kicsit áldozatnak.
A technikai sportok sokkal inkább tartoznak ma már az üzlet, mint a sport kategóriájába.
Nyilván valakinek üzleti érdeke volt, hogy Talma átüljön a királyok közé. S nyilván Talma járt legrosszabbul - mármint anyagilag.
Erkölcsileg azonban nem biztos, hogy rosszul járt. Szerencsére nem oly kicsiny hitű, mint azok, akik úgy vélik, ha hat futam alatt csak 8 pontot sikerült szereznie, akkor adja fel.
Miért? Talán Rossiból hat futam alatt lett a "Doktor"?
Nem. Na ugye...

nemecsekerno | 2009. augusztus 18. | 11:30:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

aranyasszony | 2009. augusztus 18. | 11:06:16

Kedves Hozzáértő Társaság!
Na, kezdjük, ki mit tud a motorsportról? Önök, nem sokat. A valóság teljesen más. Először is felháborít, hogy információk és tudás nélkül rántja le a magyar motorsport teljesítményeit. Fogalma nincs, hogy mit és mennyit tesz egy versenyző az eredményekért, fogalma nincs arról, hogy mit jelent egy-egy kategóriaváltás. Azok, akik a szájukat tépik, és értékelnek, soha nem látták ezt a munkát, soha nem vették a fáradtságot, hogy megnézzék miről is van szó.
Jó magyar módra elvárják a csodát, de nem tesznek érte semmit. Nem tudják, hogy ez a sport minden társadalmi támogatás nélkül képes volt kitermelni magából tehetségeket, sőt világbajnokot, stb…. sorolhatnám a nagyjainkat. Tudják urak, hogy több mint száz év alatt mennyit költött a társadalom erre a sportra? Legyenek nyugodtak sokkal, de sokkal kevesebbet, mint a régi idők fociján merengő, ábrándokat kergető focirajongók.
Nézzük, hol tart a magyar foci, semmi eredmény, semmi teljesítmény és mégis öntik a milliárdokat bele. A meccseken megjelennek és, ha véletlen sikerül valami megmámorosodik a teljes társadalom.
A motorsportban van teljesítmény, sok tehetséget nevelnek ki a családok, nem a támogatók, nem a tömegek, nem a támogató média, nem az a család, akinek a munkáját és eredményeit megkérdőjelezi a sok „hozzáértő”.
Vessük össze a motorsport támogatását a foci támogatásával! Szerintem a befektetést nézve, sokkal eredményesebb sport a motorsport.
Talmácsi Gábor teljesítménye nagyon tiszteletre méltó, miért? A családja támogatása mellett végig csinálta a motorspot összes kategóriáját. Szívét és lelkét adja, azért, hogy örömet szerezzen nekünk a nézőknek. Nem fellengzés, e a valóság. Figyelemmel kíséri, hogy mit és ki mondja, mennyire szakmai és mennyire a sajátos magyar szokással teli.
A véleményem, hogy Gábor is megérdemel annyi támogatást, mint a kehes, foci csapataink. A fejlődését ennek a sportnak azért meglehet nézni, itt a fejlődés folyamatos és elismerést érdemel. Ja, azért vegye figyelembe mindenki, hogy nem az adófizetők pénzét költi ez a sport, nem kapja a támogatást. Itt valós és látható teljesítményeket látunk. A kérdés, hogy nézünk, vagy látunk.
Tegyünk egy kísérletet, a versenyzőinket úgy támogatni, hogy nem a lehúzás és nem a tudatot és elmét romboló kritikával illetni. Minden versenyzőnk megérdemel annyi esélyt, hogy tisztességes munkáért, tisztességes elismerést és támogatást kapjon. Az eredményeket borítékolni is lehet előre. A támogatás eredménye, úgy, hogy pénzébe senkinek nem kerül (jól hangzik) megteremtheti a magyar Rossit és neves elődeit. Az értékek úgy teremtődnek, hogy a teremtő nem rombolja le a kezdetek kezdetén a művét.
Nos, tisztelt sportot támogató szakértők, a kísérlet szóljon arról, hogy pozitív és építő értékelést adunk sportolóinkról, hogy jobbak és eredményesebbek lehessenek.
A minap halottam valamit:
AZ ELME NEM SZERETI A NEMET.

nemecsekerno | 2009. augusztus 18. | 10:50:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nemecsekerno | 2009. augusztus 18. | 10:30:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gfigi | 2009. augusztus 18. | 10:18:21

Tisztelt xy1242, ronagyuri, értelmetlenségi, Galacsek! Szeretném megtudni, hogy a fenti cikkben hol vannak a tények, és az őszinte beszéd, hol van a szerző témaismerete, és hol van fröcsögés? Továbbiakban kíváncsian várom, hogy az előbb említett urak- a cikk szerzőjével egyetemben- melyik sportágban lettek világbajnokok, és mikor, mivel vívták ki a világ elismerését. Szerintem semmivel, mert akkor nem írnának hülyeségeket. Talma és S. Favaro elég rég dolgoznak együtt, eddig általában az esetek döntő részében jó döntéseket hoztak, az élet őket igazolta. Ezek után milyen jogon vádolják meg valótlan,és elvtelen dolgokkal. Gondolkodjanak el rajta. nemecsekerno azt hiszem az igazság valahol ott van, abban amit leírt, de félek, hogy még ezeket a tényeket sem értik meg egyesek.

Wallace79 | 2009. augusztus 18. | 10:10:05

Nekem az a véleményem, hogy "Talmát" a média egy picit túlsztárolta. Ő valóban egy tehetséges versenyző, de azért egy 125-ös világbajnoki címtől nem kell hasra esni. Hány olyan autóversenyző van aki világbajnok forma3 ban és a forma 1 közelébe sem kerül. Aspar úrról meg nekem csak annyi a véleményem, hogy amikor Talma világbajnok lett nem igazán láttam a csapaton, hogy majd szétvetette volna őket az öröm. Bezzeg ha akkor Faubel nyer. És utána mi francért maradt még egy évig 125-ben? Ott némelyik versenytársa kis túlzással a fia lehetett volna. Örülni kell, hogy a király kategóriában van, de szerintem az év végével vége pályafutásának. Én amennyire a sportot figyelem az a tapasztalatom, hogy a szorgalmas botrányoktól mentes és tehetséges magyar sportolók nemzetközileg nem eladhatók. Ezt mutatja Bodrogi, Erdei és sajnos Talma pédája is.

Galcsek | 2009. augusztus 18. | 09:48:58

Hát igen aki szelet vet vihart arat, de gondolom a cikk szerzője felkészült arra, hogy kap hideget és meleget egyaránt. Éppen ezért bátor írás és őszinte....ez ma már nem divat. Erről az egészről a "király új ruhája" jut eszembe és Jakab József a gyerek aki kimondja azt amit mindenki lát, hogy a király meztelen. Tanácsolnám ne foglalkozzon a negatív...nagyon negatív fröcsögésekkel...mindig kell egy bálvány akit imádni lehet....ilyen az ember. Még mindig emelem kalapom....

nemecsekerno | 2009. augusztus 18. | 09:27:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

értelmetlenségi | 2009. augusztus 18. | 09:12:31

A sportban az eredmény számít, semmi más. Az utolsó az utolsó, és ha valaki sorozatosan utolsó, akkor az nem teljesítmény - az egyszerűen egy nagy semmi. Ha egy korábban 200 méteren világbajnok úszó a 400 méteren rendre az uszoda bezárásakor ér célba, akkor senkit sem érdekel, hogy de bezzeg 200 méteren...

A média most szarban van, mert korábban agyba-főbe ajnározta Talmácsit (jaj, bocsánat, Talmát...), ezért most már azt is szenzációs teljesítményként kürtöli világgá, ha Talmácsi egyáltalán végig tud menni a versenypályán.

Meg kell végre tanulnunk kimondani az ilyen esetekben: kész, ennyi volt, ideje visszavonulni.

ronagyuri | 2009. augusztus 18. | 06:52:30

Elkeserítő az a tudatlan, arrogáns fröcsögés, amivel a t. hozzászólók nekimennek a szerzőnek, mert tényszerűen feltárja ezt a szerencsétlen helyzetet, amibe ez a nagyon tehetséges fiatalember vezérelte magát bugyuta matyarkodásával. Amiről persze elsősorban az őt körülvevők tehetnek! Na meg a derék magyar média átgondolatlan reklán-dumájukkal. Sajnos úgy tűnik, hogy ezt a süketelést Talma is bevette!

xy1942 | 2009. augusztus 18. | 06:20:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gfigi | 2009. augusztus 18. | 02:22:27

Tisztelt Jakab Úr! folytatom tovább a gondolatom, bár ez már rövidebb lesz, mint az előbbi kommentem. Remélem, ha van Önben egy szemernyi tisztesség, akkor rövid időn belül korrigálja a cikkét oly módon, hogy kellő mértékben megismerkedik a témával-gondolok itt elsősorban a motorsportra, Talmácsi Gáborra, és mindarra a dologra, ami körülveszi motorsport világát-és ezután fog hozzá egy korrekt, a tényeket nem elferdítő, az igazságot megfogalmazó cikkhez. Ha ezt megteszi,és belátja, hogy mennyi valótlanságot, igaztalan vádat írt le, akkor önt is nagyobb tisztelet fogja övezni, mint fenti írása után!

gfigi | 2009. augusztus 18. | 02:06:51

Tisztelt Jakab Úr! mielőtt nekifogott a cikkének leírásához, egyáltalán olvasott valamit is a motorsportról, Talmácsi Gáborról? Szerintem nem mert akkor nem írt volna le ilyen sorokat. azt kel mondjam nem Talma vergődik, hanem Ön. gondolom sokat töprengett azon, hogy ma kibe rúgjak bele, kivel szembe fejezzem ki hozzá nemértésem jeleként az irigységemet. Kézenfekvőnek Talmácsi Gábor személye tűnt a legalkalmasabbnak, mivel éppen a hétvégén volt az aktuális GP futam, és ugye Talma most sem nyert, pedig Ő világbajnok motoros, és elvárható, hogy az ötödik futamán a lealázzon mindenkit,Lorenzon keresztül Rossiig. Sajnos ez itt, ebben sportban, sőt a sportban ez nem így működik! Javaslom, hogy mielőtt olyan témához nyúl amit nem ismer, akkor előbb merüljön el a rejtelmeiben, olvasson szakirodalmat, és legfőképp, ha valakiről ír, akkor ismerkedjen meg múltjáról, beszélgessen el vele, vagy legalább olyan emberekkel, akik jól ismerik az adott személyt, és sportolót. Azt kel mondjam, Ön egy dilettáns, hozzá nemértő, irigy ember, aki kihasználja a lehetőségét, és félrevezető, igazságtalan dolgokkal halmozza el az olvasókat. Pont olyan mint a mai magyar társadalom:rúgjunk bele egy nagyot, mindegy kibe, mindegy miért, nem számít, csak az lényeg, hogy rúgjunk.

zoli4 | 2009. augusztus 17. | 23:39:19

Gábor világbajnok lett 125-ben, a tehetsége szerint...250-ben is az lehetett volna rövid időn belül a tehetsége szerint...s akkor kapott volna egy versenyképes motort a királykategóriában a tehetsége szerint.

Gábor balek volt, mert hitt Favaro hamis barátságában. Az olasz, meg a cége jól megszedte magát Gábor, és átvitt értelemben rajta keresztül mi szurkolók kárára.

Gábornak változatlanul Aspar Martinez Úr mellett kellett volna kitartania, akinél világbajnok lett, és akinél igéretesen indult a 250-es karrierje is. Ehelyett most Gábor motorja alig pontszerző a 250-ben, ő meg akárhogy is magyarázzuk tökutolsó, egy semmire nem jó motorral. Merthogy Bochkor Gábor fuvaroztatása még nem a siker kategóriája...

Szerintem Gábor nem őszinte amikor azt mondja, hogy ez a sokadik senki tökutolsó pozició többet jelent számára a királykategóriában, mint annak idején a 125-ben a vb cím, majd a 250-ben a sikeressége.

math | 2009. augusztus 17. | 23:05:19

"Pedig olyasmi történt vele, mintha egy negyediket kijárt kisiskolás az ősszel a hetedikben (nyolcadikban?) folytatná. Felkészületlen a nagy ugrásra, csoda-e, ha megbukik?"

Elnézést, de nem azt hívják tehetségnek, aki az ilyen kihívásnak egy idő után meg tud felelni?

Mozart nem azért olt többek között tehetséges, mert csodagyerek volt? Most találták meg az egyik korai szerzeményét, még írni se tudott.

De ha annyira nagyon rossz az az istálló, akkor nem akkor kellett volna meggondolni, amikor odament? Miért utólag magyarázzák a bizonyítványát?

Olyasmi ez, mint Schumacher visszatérése. Akart valamit, azt hitte,menni fog, és amikor rájött, hogy bukni fog, akkor megmagyarázzák, hogy ja,mert a februári baleset. Ja, de ezt azelőtt is lehetett tudni.

Gondolom, Talmácsi is tudta, hogy hova megy. Ne akkor magyarázkodjunk,amikor nem sikerül neki!

Egyébként ha sok év kell ahhoz, hogy belejöjjön, még neki, a tehetséges zseninek is, akkor mag ki kéne várni, és nem most értékelni, nem? Akkor ez nem vergődés, hanem tanulópénz, nem? Akkor nincs még mit magyarázni.



math | 2009. augusztus 17. | 22:57:57

"Pedig olyasmi történt vele, mintha egy negyediket kijárt kisiskolás az ősszel a hetedikben (nyolcadikban?) folytatná. Felkészületlen a nagy ugrásra, csoda-e, ha megbukik?"

Elnézést, de nem azt hívják tehetségnek, aki az ilyen kihívásnak egy idő után meg tud felelni?

Mozart nem azért olt többek között tehetséges, mert csodagyerek volt? Most találták meg az egyik korai szerzeményét, még írni se tudott.

De ha annyira nagyon rossz az az istálló, akkor nem akkor kellett volna meggondolni, amikor odament? Miért utólag magyarázzák a bizonyítványát?

Olyasmi ez, mint Schumacher visszatérése. Akart valamit, azt hitte,menni fog, és amikor rájött, hogy bukni fog, akkor megmagyarázzák, hogy ja,mert a februári baleset. Ja, de ezt azelőtt is lehetett tudni.

Gondolom, Talmácsi is tudta, hogy hova megy. Ne akkor magyarázkodjunk,amikor nem sikerül neki!

Egyébként ha sok év kell ahhoz, hogy belejöjjön, még neki, a tehetséges zseninek is, akkor mag ki kéne várni, és nem most értékelni, nem? Akkor ez nem vergődés, hanem tanulópénz, nem? Akkor nincs még mit magyarázni.



xy1942 | 2009. augusztus 17. | 22:43:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

eroica | 2009. augusztus 17. | 21:26:53

Ezt a cikket már egy ideje vártam/vártuk. Amennyiben az idehaza történtekről is ilyen színvonalas és elemző írás jelenne meg, jobban járnánk. Ma már olvastam Bächer Iván Séta c. cikkét is és úgy látszik, valami azért megmozdult.

tölgyes | 2009. augusztus 17. | 20:58:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

950sm | 2009. augusztus 17. | 19:59:13

Számalmas ez a vergődés, a cikk teljesen korrekt...

Enya | 2009. augusztus 17. | 19:57:19

Én laikus szurkolóként mindezt másképp látom. Nagyon sajnálom, hogy vergődik Talma mindig az utolsó helyen, de a lemaradása azért futamról futamra csökken. Tudom, hogy ez a helyzet eléggé elkeserítő, de igenis hiszek benne, hogy az évad végére egyre előbbre fog kerülni - még ezzel a motorral is. Ha egy kiemelkedően tehetséges gyerek 4. osztályból mondjuk a 7.-be ugrik fel, akkor lehet, hogy az elején kínlódik, de ha igazán tehetséges, akkor egy idő után utoléri társait. Hiszem, hogy Talma is így fog tenni, csak legyen türelmünk ezt kivárni! Én mindenesetre bízom benne, és nagyon drukkolok neki, hogy ez minél előbb sikerüljön!

Pistaking | 2009. augusztus 17. | 19:49:41

Már megint károgunk és temetünk. Várjuk már ki a végét! Ez most már így alakult, Talmácsi akkor is a mi gyerekünk. Biztos vannak nehéz pillanatai, ne taszítsunk rajta mi is egyet. Tényleg ki ez a pesszimista Jakab József?

tölgyes | 2009. augusztus 17. | 19:24:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ddobi | 2009. augusztus 17. | 18:58:47

Sajnos nem az a kérdés ki az a Jakab József.
Amikor megtörtént a szerződés bontás, akkor írtam már, hogy ebből jól kijönni nem lehet. teljesen egyet értek a cikkel. Aspar Martinezzel szemben teljesen inkorektül jártak el, nem ezt érdemelte - akár Faubel is lehetett volna világbajnok. Ezért a csapatért feladni a jövőt, nagy kár volt.
Ettől még lehet szurkolni Talmának, de a tények tényleg makacs dolgok:(
Ennek a csapatnak jó gépe nem lesz, így jó eredmény sem, ezért jobb csapat sem.250-ben dobogóért harcolhatna és lehetne feljebb lépni, ráadásul versenyezni látnánk. Így marad a "savanyú szőlő".

Piti Palkó | 2009. augusztus 17. | 18:56:46

Ja csak úgy mellesleg a mezőny leggyengébb csapata szöveg is kábítás. 250 ccm ben Talmácsi csapat társa egy bizonyos Aojama Hirosiáll az élen 172 ponttal.
Ugyan ebben a kategóriában a nem túl gazdag TOTH team egy bizonyos Pasinivel 100 ponttal az 5. helyen.De persze a világ rendje hogy egy versenynek utolsó helyén is állni kell valakinek. Na de hogy mindig.

sandor1 | 2009. augusztus 17. | 18:46:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Piti Palkó | 2009. augusztus 17. | 18:42:25

Ne keverjük a szezont a fazonnal. Talmának megvolt a csapata, aki8 világbajnokot csinált belőle.Aspar Martinez, Csak akkor ki tudja miért, jött Favarró és a fejébe dumálta , Ő akkora király hogy azt csinál amit akar mert ő egy sztár és Aspar majd beadja a derekát. Nos nem .Bízom menedzseremben ,ezt nyilatkozta Talmácsi.Elintézte a karrierjét.Gondolom már nem bízik annyira. Jövőre ha elfogy a MOL pénze , mert a multik már csak ilyenek, befejezheti a pályafutását.Mellesleg kár hogy amíg a Moto GPben volt , nem vette észre hogy itt Spanyolországban legalább 20 olyan motoros vár lehetőségre mint Ő.Martinez még rendes is volt hozzá mert megtehette volna hogy ki sem adja a versenyzési jogát, bár lehet hogy jobb lett volna , mert most nem égetné magát és tudna mire hivatkozni hogy világbajnok is lehetne h hagyták volna.

kicsi68 | 2009. augusztus 17. | 18:33:21

Egyáltalán ki ez a jakab józsef? Milyen alapon próbálja meg elvenni több 10 000 magyar Talma rajongó kedvét a GP-től és a drukkolástól? Ha egy kicsit értene a motorozáshoz és ehhez a sporthoz nem írna ilyen dolgokat! Nem lehet, hogy ő adta szakértelmet az RTL-en elhangzott kommentárhoz, Balu versenye után:-)? (Pl.:Jégzsákkal hűtik a gumikat, hogy ne csússzanak a kanyarban....

tölgyes | 2009. augusztus 17. | 18:17:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tölgyes | 2009. augusztus 17. | 18:14:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zsüri | 2009. augusztus 17. | 18:10:01

Köszönöm, hogy "Talmácsi 13." c. cikkhez fűzött kérdésemre többé-kevésbé választ kaptam. A szezon végén jó lenne egy szakembertől, talán magától Talmácsitól is kicsikarni egy információt.

Galcsek | 2009. augusztus 17. | 17:47:07

Gratulálok végre "valaki" nem beszél mellé jó magyar szokás szerint, hanem megírja az őszintét....ez van. A sajtó nálunk égbe emel és sárbatipor szándéka szerint....Talma pontszerző helyen....Talma sajnos megint utolsó....szóval így is lehet meg úgyis....így lehet manipulálni az olvasókat!A kereskedő is eladni akar és ezért gyakran átveri a vevőt, de a sajtónak nem ez lenne a dolga. Emelem kalapom.....

tölgyes | 2009. augusztus 17. | 17:42:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

emilke | 2009. augusztus 17. | 17:32:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HIRDETÉS


Talmácsi motoron
Reuters - Petr Josek
Az előzmény ismert: a két éve a 125 köbcentis kategóriában világbajnoki címet szerző, az idei sorozatot a 250-ben kezdő motoros a harmadik futamot követően összekülönbözött kenyéradó gazdájával, Jorge Martinezzel, és - a médiajogok körüli anomáliára hivatkozva - szerződést bontott a Balatonring Teammel. Aztán érkezett a hír, hogy Talmácsi a 800 kcm-ben, az úgynevezett királykategóriában, Rossi, Stoner és Lorenzo társaságában folytatja. Volt is nagy öröm: ami másnak fél évtized alatt (sem) sikerül, az Gábornak sitty-sutty összejött. Lám, mire képes egy ambiciózus menedzser...

Az már senkit nem érdekelt, hogy a "magyar világcég" segítségével több százmillió forintért - a pontos összeg „természetesen" üzleti titok - sikerült Talmácsit bevásárolni a mezőny leggyengébb csapatába. Az istálló állítólag ezzel a szerződéssel menekült meg a csődtől, ezért aztán megvált japán motorosától; könnyű döntés volt, hiszen nem tökmindegy, milyen nevű versenyző végez a borítékolható utolsó helyen?

Talmácsi fegyelmezetten vette tudomásul, hogy állítólag jól járt. Pedig olyasmi történt vele, mintha egy negyediket kijárt kisiskolás az ősszel a hetedikben (nyolcadikban?) folytatná. Felkészületlen a nagy ugrásra, csoda-e, ha megbukik? Talmácsi világbajnok társai - Di Meglio, Lüthi, Bautista - az ötödiket (hatodikat?) végzik a 250-ben, különösebb hiányérzet nélkül. Ott van velük Marco Simoncelli is, aki tavaly ugyanebben a géposztályban leiskolázta a mezőnyt, mégsem lépett följebb; talán, mert éretlennek találta magát, esetleg, mert nem lelt a tehetségének megfelelő csapatra.

HIRDETÉS

A Talmácsi-menedzsment meg a főszponzor viszont - a sereghajtó helyezés dacára - igen elégedettnek tetszik az eddigi hat versenyen összegyűjtött 8 ponttal, közte a brnói 3-mal. (Csak az érdekesség kedvéért: a három futamon szerzett 28 ponttal a 250-ben Gábor még mindig a 16.) Megközelítés és fogalmazás kérdése az egész: lehet ünnepelni a 13. helyet, dacára annak, hogy Talmácsi senkit nem előzött meg, viszont - négy vetélytársával ellentétben - a motoron tudott maradni, ahogyan azt is meg lehetne írni, hogy a 13. pozíció egyben az utolsó is.

Büszke magára a közszolgálati televízió is, mondván, végig kitartott Talmácsi mellett, és a rendíthetetlen bizalom jeleként rendre közvetíti a királykategóriás futamokat. Mi mást tehetne, ha már "kicsengette" a jogdíjat. Mondhatni, fut a pénze után, pedig Gábort csak a melegítő kör végén, a mezőnyt záró autó kamerájából, hátulról látjuk, többet egyetlen pillanatra sem. (Ugyancsak az m1-nek sikerült a római "vizes" világbajnokságról péntek esti fő műsoridőben az Egyesült Államok-Kanada női pólódöntőt sugároznia, ehhez képest Talmácsi hátát látni maga a felüdülés.)

Értetlenül hallgatjuk a lelkendezést, hogy Gábor már pontszerző helyen halad - ehhez a riválisok bukása kellett -, meg a magyarázkodásokat, most éppen mi akadályozta Talmácsit abban, hogy emlékezeteset alakítson: beállítás, tapadás, kigyorsítás, megannyi probléma, már a könyökünkön jön ki. Az óra viszont őszinte, azt mutatja, hogy Brnóban egy percet "kapott" a győztestől, Doningtonban 72 másodpercet, a Sachsenringen meg egy kört.

A dilemma ördögi: visszamenni a 250-be blama, a 800-ban maradni kínszenvedés, jobb szerződésben reménykedni naivitás. Félő, hogy a 2007-es esztendő férfisportolója jobb híján sikongató celebeket visz majd "gyógykörre" a Hungaroringen: a bulvárnak az is téma, csak a sporthoz nincs semmi köze.

Címkék: motor
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    59 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS