Ausztráliában kezdődik az évad

A szabadedzésekkel ma rajtolt a húszfutamos Forma–1-es évad Melbourne-ben, de gyorsan jelezzük is: az idei cirkusz már jó ideje tart. A start előtt egymást érik az inkább bohózatba, mintsem a hatvanöt éves csúcskategóriához illő események.

Ha már a cirkusznál tartunk, itt van mindjárt a Sauber sajátos, megyei roncsderbikhez is méltatlan pilótaválogatója napokkal az Ausztrál Nagydíj előtt. Miután a két autó vezetési jogát három versenyzőnek adta el a csapat, csütörtök késő délután még úgy tetszett, a bíróság dönti el, ki ülhet a hét végén kocsikba.

Történt ugyanis, hogy a pénzszűkében lévő alakulat vezetése tekintélyes összegű „beugróért” szerződtette 2015-re a holland Giedo van der Garde-ot, hogy aztán – talán a kilátásba helyezett még nagyobb tőkeinjekció, szponzoráció miatt – az övé helyett inkább a svéd Marcus Ericsson és a brazil Felipe Nasr kontraktusát véglegesítse. A holland persze nem hagyta annyiban, perre vitte az ügyet, egy ausztrál bíróság pedig neki adott igazat, mondván, érvényes szerződése van, fizetett a versenyzésért, tehát engedni kell vezetni. Hogy végül a Sauber vezetői miként választanak, tulajdonképpen mindegy is: sikerült magukat, pilótáikat és a sportágat is nevetségessé tenniük.

Melbourne-i névsorolvasás. Felső sor (balról): Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Kvjat, Massa, Bottas, Vettel, Räikkönen, Magnussen, Button. Alsó sor: Hülkenberg, Perez, Verstappen, Sainz, Grosjean, Maldonado, Ericsson, Nasr, Stevens, Merhi
Melbourne-i névsorolvasás. Felső sor (balról): Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Kvjat, Massa, Bottas, Vettel, Räikkönen, Magnussen, Button. Alsó sor: Hülkenberg, Perez, Verstappen, Sainz, Grosjean, Maldonado, Ericsson, Nasr, Stevens, Merhi
Brandon Malone / Reuters

Tragikomikus momentumok a tavaly csődbe ment Marussia romjain túlélni próbáló Manornál is akadnak: a brit Will Stevenst és a spanyol Roberto Merhit szerződtették, a pilótáknak éppen csak kocsijuk nincs. Pontosabban F1-es gépről nem beszélhetünk az esetükben: a már tavaly is versenyképtelen Marussiát „tuningolgatják”, de tegnap este úgy festett, beindítani sem sikerül az autókat. De ha fel is bőgnének a motorok, a kocsik aligha futnák meg a limitidőt a szombati kvalifikáción. Félreértés ne essék: a lelkesedés meg a kalandvágy előtt kalapot emelhetünk.

A várakozásoknak megfelelően a Mercedes két pilótája, a német Nico Rosberg és a címvédő brit Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az Ausztrál Nagydíj pénteki első két szabadedzésén. Részletek itt.

Ugyanakkor eltöprenghetünk: rendben van-e a széria, ha fizetős pilóták perelnek maguk alá kocsit, s dollárszázmilliók híján esélytelen az új csapatok részvétele? Pedig ez itt mégiscsak a sportág hatvanöt éves csúcskategóriája lenne... S ha mindez nem volna elég: továbbra is csak mellébeszélés van Fernando Alonso (McLaren) ügyében. Még ma sem tudjuk, mi okozta a barcelonai teszten a spanyol különös balesetét, miért volt napokig kórházban a nem különösebben súlyosnak tetsző karambol után, s ha végül makkegészségesnek találtatott, akkor mégis miért hagyja ki a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat.

 

Hamilton úgy érzi, az idei autója még jobb lett
Hamilton úgy érzi, az idei autója még jobb lett
Brandon Malone / Reuters

Kedvcsinálónak mindez nem éppen ideális, de azért rögzíthetjük azt is: akadnak arra utaló jelek, hogy a dumát a víkenden valódi autóversenyzés követi. A teszteredmények, továbbá a címvédő Lewis Hamilton és csapattársa, Nico Rosberg magabiztos nyilatkozatai megint Mercedes-fölényt ígérnek. A riválisok ugyanakkor felkészültebbnek tűnnek, mint tavaly ilyenkor, így legalább részint álmodozni lehet arról, hogy „lehozhatják a csillagot az égről”, másfelől élvezetes csaták bontakozhatnak ki közöttük.

Egyelőre azonban inkább csak az utóbbi valószínűsíthető: az eddigi jelek szerint a Ferrari, a Williams és a Red Bull is hasonló messzeségből követi Rosbergéket. Az mindenesetre árulkodó, hogy miközben a Mercedes-istálló vezetőinek egyike, a háromszoros világbajnok Niki Lauda igen rutinosan a riválisokat méltatva tért ki az esélylatolgatás elől, addig Hamilton gondolkodás nélkül közölte: sokkal jobb az idei kocsija, mint a tavalyi volt.

Csak emlékeztetőül: Lewis és Nico akkor tizenkilenc futamból tizenhatot nyert meg.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.