Lewis Hamilton harmadszor is világbajnok!

Megszerezte harmadik világbajnoki címét a brit Lewis Hamilton, s meglehet, erre győzelmére emlékszik majd vissza a legszívesebben. Kaotikus versenyhétvégén, őrült futamon az utolsó pillanatokban vált biztossá az elsősége.
„Egyszer a te csapatodban versenyezek majd" - nem lehet elégszer feleleveníteni, ahogy évtizedekkel ezelőtt egy Lewis nevű kisfiú beajánlotta magát a McLaren csapatfőnökének Ron Dennisnek. Nem a levegőbe beszélt: korát meghazudtoló eltökéltséggel küzdötte magát egyre közelebb a Forma-1-hez: a gokartottól indulva, mind komolyabb formula-szériákon át, futam- és bajnoki győzelmek sorával igazolta, született autóversenyző. Dennis pedig – aki folyamatosan szemmel tartotta, támogatta a fiatalembert – 2006-ban nem is hezitált: 2007-re leigazolta Hamiltont a McLarenhez.
Előtte
Darron Cummings / Reuters

Bár kezdetben még téma volt, hogy ő a széria első színesbőrű pilótája, hamar a tempójáról beszéltek: újoncként harmadik hellyel nyitott, az év végén pedig egy pont híján nem lett világbajnok. Nem úgy 2008-ban, majd már a Mercerdes pilótájaként 2014-ben. És már 2015-ben is: az Amerikai Nagydíjon futamgyőzelemmel védte meg címét. Ezzel pedig bekerült a háromszoros bajnokok közé: Jack Brabham, Jackie Stewart, Niki Lauda, Nelson Piquet és Ayrton Senna neve mellett már ott az övé is.

Az, hogy a brit klasszis megvédte címét, annyiban véletlenül sem mondható váratlannak, hogy ebben a szezonban kétségkívül ő és autója volt a legerősebb páros, a hétvégi futamig tizenöt nagydíj közül kilencet nyert meg. A víkend tükrében viszont erősen kérdéses volt, hogy ünnepelhet-e már Austinban Hamilton.

Közben
Mike Stone / Reuters

Kezdődött minden azzal, hogy már a pénteki szabadedzések idején is szakadt az eső, szombaton pedig már mindent elmosott a víz, több órás várakozás után végül vasárnapra halasztották a „helyosztót." Ám egy nappal később is csak kicsit volt jobb az idő, rövidített kvalifikációt tartottak: az első Nico Rosberg (német, Mercedes) lett, majd Hamilton, Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) és Danyiil Kvjat (orosz, Red Bull) sorrend alakult ki az élen. Bár ekkor még kétséges volt, hogy az eső miatt csúszik-e a rajt, sőt, lesz-e egyáltalán start, az eső végül alábbhagyott. De ettől még épp olyan kaotikus volt a folytatás, mint addig, a még vizes, de már száradó pályán. Hamilton lerajtolta csapattársát, ám ezúttal szokásával ellentétben nem tudott nagy előnyt kiépíteni.

Ami pedig ezután történt, azt még címszavakban is nehéz összegezni: az élen és a középmezőnyben is óriási csaták alakultak ki, rég látott párharcokat, briliáns manővereket, koccanásokat, és szinte követhetetlenül sok helycserét láthatott a publikum. Csak jelzésképpen: Hamilton volt ötödik is, a motorcsere utáni büntetés miatt tizenötödik helyről indult Sebastian Vettel (Ferrari) másodikként is hajtott az eddig siralmasan teljesítő McLarenekkel Jenson Button és Fernando Alonso az ötödik, hatodik pozícióban volt...

Utána
Adrees Latif / Reuters

Mindezt tetézte, hogy a biztonsági autót szinte menetrendszerűen küldték be lerobbanó, összetörő autók miatt és a száradó pályán a pilóták eltérő gumistratégiát alkalmaztak. Mindez azt jelentette, hogy az utolsó pillanatokig kérdéses volt, sikerül-e Austinban behozhatatlan előnyre szert tennie. Az izgalmakról sokat elárul, hogy Hamilton – aki tíz körrel a leintés előtt kapaszkodott vissza az élre Rosberg és Vettel elé – a leintés után, a feszültségtől és a meghatottságtól sokáig válaszolni sem tudott a csapatrádión küldött üzenetre. Hallgatás persze így is mindennél többet mondott.

NOLBLOG
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.