galéria megtekintése

Taroltak a magyarok a kajak-kenu Eb-n

6 komment

NOL/MTI

Balla Virág (b) és Devecseriné Takács Kincső a női kenu kettes 500 méteres döntőjében
Szergej Ilnyickij / MTI/EPA

A magyar versenyzők 2 arany-, 3 ezüst- és 3 bronzérmet szereztek a moszkvai kajak-kenu Európa-bajnokság szombati döntőiben. A két elsőség egyformán K-4 500 méteren született: előbb a Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Fazekas-Zur Krisztina, Csipes Tamara összeállítású egység, majd a Nádas Bence, Molnár Péter, Tótka Sándor, Somorácz Tamás alkotta hajó nyert.

Takács Tamara K-1 1000 méteren egyesben, illetve Medveczky Erikával párosban is második lett, ahogy K-2 1000 méteren a Hufnágel Tibor, Dombvári Bence duó is. Harmadikként zárt K-1 1000 méteren Kopasz Bálint, C-2 500 méteren a Balla Virág, Devecseriné Takács Kincső páros, valamint C-2 1000 méteren a Vasbányai Henrik, Mike Róbert kettős.

Hufnágel Tibor és Dombvári Bence a  férfi kajak kettes 1000 méteres döntőjében
Hufnágel Tibor és Dombvári Bence a férfi kajak kettes 1000 méteres döntőjében
Szergej Ilnyickij / MTI/EPA

A délutáni program magyar idő szerint 13 órakor kezdődik a 200 méteres előfutamokkal, a többi döntőt vasárnap rendezik.

Az Európa-bajnokság szombati dobogósai és a további magyarok helyezései:

Férfiak:

C-1 1000 m: Európa-bajnok: Sebastian Brendel (Németország) 3:51.248 p

2. Szergej Tarnovszki (Moldova) 3:52.164

3. Martin Fuksa (Csehország) 3:52.688

4. Vajda Attila (Magyarország) 3:56.640

C-2 1000 m, Európa-bajnok: Alekszej Korovaskov, Ilja Pervuhin (Oroszország) 3:37.804 p

2. Andrej Bahdanovics, Alekszandr Bahdanovics (Fehéroroszország) 3:40.212

3. Vasbányai Henrik, Mike Róbert (Magyarország) 3:40.532

C-4 1000 m, Európa-bajnok: Oroszország 3:25.044 p

2. Ukrajna 3:26.736

3. Románia 3:26.884

...5. Magyarország (Korisánszky Dávid, Kiss Tamás, Sarudi Pál, Varga Dávid) 3:32.660

K-1 1000 m, Európa-bajnok: Fernando Pimenta (Portugália) 3:29.040 p

2. Rene Poulsen (Dánia) 3:32.296

3. Kopasz Bálint (Magyarország) 3:32.656

K-2 1000 m, Európa-bajnok: Max Hoff, Marcus Gross (Németország) 3:12.732 p

2. Hufnágel Tibor, Dombvári Bence (Magyarország) 3:13.008

3. Marko Tomicevic, Milenko Zoric (Szerbia) 3:13.832

K-4 500 m, Európa-bajnok: Magyarország (Nádas Bence, Molnár Péter, Tótka Sándor, Somorácz Tamás) 1:19.760 p

Nádas Bence, Molnár Péter, Tótka Sándor és Somorácz Tamás ünnepel, miután megnyerték a férfi kajak négyes 500 méteres döntőjét

2. Szlovákia 1:20.560

K-2 1000 m, Európa-bajnok: Milica Starovic, Benedek Dalma (Szerbia) 3:38.564 p

2. Takács Tamara, Medveczky Erika (Magyarország) 3:40.444

3. Ciuta Florida, Iulia Taran (Románia) 3:43.840

K-4, 500 m, Európa-bajnok: Magyarország (Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Csipes Tamara, Fazekas-Zur Krisztina) 1:30.940 p

2. Fehéroroszország 1:31.380

3. Németország 1:32.280

C-2 500 m, Európa-bajnok: Nadzseja Makarcsanka, Aljona Nazdrova (Fehéroroszország) 2:02.672 p

2. Irina Andrejeva, Aleszja Romasenko (Oroszország) 2:03.752

3. Balla Virág, Devecseriné Takács Kincső (Magyarország) 2:04.816 00

Készülnek Rióra

A moszkvai Európa-bajnokságon szombaton 500 méteren aranyérmes két magyar kajaknégyes egyaránt olimpiára készül, a női egység már Rióra, a férfi pedig - szerencsés esetben - 2020-ban Tokióra. "Erre az Európa-bajnokságra rajtam kívül gyakorlatilag senki sincs kihegyezve, biztos vagyok benne, hogy az olimpián már sokkal keményebb lesz a mezőny, ott mindenki a győzelemre tör majd, a németek, az ukránok, vagy éppen a fehéroroszok" - nyilatkozta az eredményhirdetést követően Fazekas-Zur Krisztina, akinek a helye korábban még kérdéses volt a kvartettben, ám ezzel a sikerrel valószínűleg biztosította ülését Szabó Gabriella, Kozák Danuta és Csipes Tamara mögött. "Ahhoz képest, hogy csak egy beülésünk volt együtt, nagyon jól mentünk, szerintem ezzel a szerepléssel magunkat is megleptük kicsit" - tette hozzá Csipes Tamara.

A női négyes győzelmével ellentétben a Nádas Bence, Molnár Péter, Tótka Sándor, Somorácz Tamás összetételű férfi K-4 500 m-es egység diadala meglepetés volt. "Úgy szálltunk vízre, hogy bármi is történik, nem hagyjuk magunkat kizökkenteni kamikaze taktikákkal. Mi taktikusan versenyeztünk, nagy rajt, nagy utazó, s az utolsó százötvenen akkorát indítottunk, amekkorát lehet" - mondta Tótka Sándor. "Tudtuk, hogy a többi ország 270 és 250 között indít, mi direkt erre vártunk és 170-nél indítottunk, pár húzás és nem is láttam már a többi hajót" - tette hozzá. Tótka hangsúlyozta: remek tapasztalatszerzés volt ez számukra, hiszen nagy valószínűséggel négy év múlva, Tokióban ez a szám már szerepelni fog az olimpiai műsorban. "Jól hangzik, hogy kipróbáltuk magunkat és Európa-bajnokok lettünk, persze hatalmas csaták várhatóak itt a következő években, hiszen ezt a távot mindenki el tudja vállalni" - fogalmazott. Takács Tamara K-1 1000 méteren egyesben, illetve Medveczky Erikával párosban is második lett: "A rajtomat sajnos kicsit elrontottam, utána azonban fokozatosan fel tudtam jönni a többiekre. Ötszáznál rákapcsoltam egy jóval erősebb tempóra, a végén mindent megtettem, de a berúgás neki jobban jött ki. Nagyon örülök, persze még jobb lett volna, ha én érek be elsőként" - mondta az MTI-nek még az egyest követően.

A párossal kapcsolatban megjegyezte, az egyes után éppen csak visszaérni volt ideje, így egy igazi állóképességi verseny lett a dologból. "Nagyon elégedettek vagyunk, maximálisan ki tudtuk evezni magunkat. Drukkoltam kicsit ezért a szembe szélért, mert nagyon szeretem, s tudom, hogy a nemzetközi mezőnyben a magyar lányok ezt valahogy jobban tudják kezelni" - tette hozzá Medveczky Erika. Szintén ezüstérmet nyert K-2 1000 méteren a Hufnágel Tibor, Dombvári Bence egység, ők egy erős rajt után csúsztak le a győzelemről. "Az első ötszáz volt a mérvadó, nagyon elmentünk, igazából csak lépést akartunk tartani a többiekkel, de ebből egy kis előny lett, így az utazóban kicsit ki tudtunk engedni, aztán a megszokott finis" - nyilatkozta Dombvári. A mindössze 19 éves Kopasz Bálint ifjúsági világbajnoki címe mellé immáron egy felnőtt Eb-bronzot is begyűjtött K-1 1000 méteren: "gyakorlatilag nyomtam egy full maximumot, az elejét nagyon megnyomtam, utána egy rendkívül erős utazó, a végére pedig megint egy nagyon erős finis" - mondta kimerülten a fiatal versenyző.

C-2 1000 méteren a Vasbányai Henrik, Mike Róbert páros elképesztő hajrával szerezte meg a bronzérmet. "Egy olyan iramot tudtunk menni, amiből kétszázzal a vége előtt egy olyat tudtunk indítani, amit a többiek már nem bírtak lekövetni. Azért jöttünk ide, hogy dobogósok legyünk, ez sikerült" - nyilatkozta az MTI-nek Vasbányai. "Ez a negyedik versenyünk idén, májusban gyakorlatilag nem tudtunk edzeni, ezért is örülök, hogy ebben az erős mezőnyben dobogósok tudtunk lenni. Most végre lesz elég időnk a pihenésre és a felkészülésre, és arra tudunk koncentrálni, ami a lényeg, az olimpiai versenyre" - tette hozzá Mike Róbert. Szintén bronzérmet szerzett C-2 500 méteren a Balla Virág, Devecseriné Takács Kincső duó: "Próbáltuk azt csinálni, amit edzésen, folyamatosan indítgattunk. Ebből tudunk majd tanulni, mert a versenytársaink kicsit más taktikát választottak. Ez most erre volt elég" - mondta Takács Kincső.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.