Falnak mentek - Briatore repült a Renault-tól
Az istálló szerdai közleményében beismerte tettét, s képviselői majd a Nemzetközi Automobil Szövetség szeptember 21-i meghallgatásán is ennek megfelelően fognak eljárni. A Renault egyúttal jelezte, hogy Flavio Briatore csapatfőnök és Pat Symonds főmérnök távozott posztjáról.
A FIA augusztus végén kezdeményezett vizsgálatot a szingapúri baleset miatt: a versenyen Piquet a 13. körben nagy sebességgel a falnak rohant, bejött a biztonsági autó, így az első tankolását már korábban elvégző csapattárs, a 14. helyről elrajtolt Fernando Alonso jelentős előnybe került a többiekkel szemben, és meg is nyerte a versenyt.
A Renault-nál a múlt héten még mindent tagadtak, mi több, a csapat eljárást kezdeményezett a versenyzővel és édesapjával szemben valótlan állítások, illetve zsarolás kísérlete miatt. Alonso a múlt héten nyilatkozott az ügyről, s azt állította, hogy fogalma sem volt a súlyosan sportszerűtlen csapatutasításról.
Az 59 éves Briatore a Forma-1 egyik legszínesebb alakja: 1988-ban tűnt fel a száguldó cirkusz környékén. Jóval korábban megismerkedett Luciano Benettonnal, a világhírű ruházati cég tulajdonosával, aki megtette őt kereskedelmi igazgatónak. Amikor a Benetton megjelent a Forma-1-ben, Briatore csapatfőnök lett; ő szerződtette a fiatal Michael Schumachert, aki „hálából" két világbajnoki címet (1994, 1995) szerzett az istállónak. A Benettont 2000-ben felvásárolta a Renault, Briatore pedig „leigazolta" a Minarditól Fernando Alonsót. A spanyol előbb tesztpilóta lett, majd 2003-tól az egyik versenyző; 2005-ben és 2006-ban világbajnoki címet szerzett. Utána egy évet a McLarennél töltött, majd korábbi csapatfőnöke, egyúttal menedzsere hívására ismét a Renault-hoz szerződött. Briatore távozásával kérdésessé vált a francia csapat további F-1-es jelenléte.