Családi körök

Ahogyan azt borítékolni lehetett, a Mercedes mindent vitt. Lewis Hamilton nyert, míg csapattársa, Nico Rosberg második lett a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, amelyen izgalom nem akadt, meglepetésekből és kínos momentumokból viszont nem volt hiány.

„Ragazzi! Forza Ferrari!” – kiáltott fel az Ausztrál Nagydíj leintése után Sebastian Vettel, öröme pedig még úgy is érthető, hogy csak a harmadik helyet szerezte meg Lewis Hamilton és Nico Rosberg (mindkettő Mercedes) mögött. A négyszeres világbajnok ugyanis rögtön a legelső ferraris versenye után a dobogóra léphetett, s ez már-már győzelemmel ér fel, hiszen a tavaly leszerepelt olasz csapat legutóbb a múlt nyáron, a Magyar Nagydíjon tudott a legjobb három közé kerülni, akkor még Fernando Alonsóval.

Vezető Hamilton
Vezető Hamilton

Vettel vasárnapi szereplése annyiban nem volt váratlan, hogy már az időmérőn világossá vált, a Ferrari és a Williams közelítheti meg leginkább a Mercedest. A szombaton kialakult Hamilton, Rosberg, FelipeMassa (brazil,Williams), Vettel, Kimi Räikkönen (finn, Ferrari), Valtteri Bottas (finn, Williams) sorrendet árnyalta viszont, hogy a két Mercedes – szokás szerint – „más ligában” hajtott, Hamilton a szakágban kiugróan nagy differenciával, másfél másodperccel előzte meg a harmadik leggyorsabb pilótát, Massát. Az ellenpélda: a korábbi sokszoros bajnok Red Bull gondjairól sokat elárul, hogy ezúttal már az amúgy örökké vidám ausztrál Daniel Ricciardo arcáról is eltűnt a mosoly, hiszen még a fiókcsapat újonca, Carlos Sainz (Toro Rosso) is alaposan megszorongatta. S akadtak, akik még a lassú Red Bullt is nagyon irigyelték: az idén Hondára váltó McLaren két kocsija egészen kínos, öt másodperces hátránnyal lett utolsó. Meglehet, a McLarennél már annak is örülhettek, hogy – miként azt várható volt. – a Manor-Marussia egyik kocsiját sem sikerült beindítani: az lett volna az igazán megsemmisítő, ha netán még a túlélésért küzdő „B kategóriás” csapat is megelőzi a szebb napokat látott teamet...

A már szombaton első-, másod- és harmadosztályra szakadt mezőny vasárnap még kínosabb képet mutatott: a két Marussia „elvesztése” után, de még a rajt előtt, egymás után estek ki a versenyzők. Kevin Magnussen (McLaren) és Danyiil Kvjat (Red Bull) technikai okok miatt nem indulhatott, Valtteri Bottas pedig a hátizomhúzódásából eredő fájdalmak miatt nem kapott startengedélyt. A történtek miatt mindössze tizenöt autó állt fel a rajtrácsra, ráadásul rögvest a start után további kiesők is akadtak. Pastor Maldonado (Lotus) kisebb baleset, míg csapattársa, Romain Grosjean műszaki hiba miatt szállt ki a versenyből. Az abszolút eseménytelen futamon aztán – Vettel is a kerékcserék idején került Massa elé – újabb távozók követték a búcsúzókat, Räikkönen például egy rosszul rögzített kerékanya miatt adta fel a futamot.

Mind családiasabb hangulatban rótták tehát a köröket a pilóták, és a futam vége felé úgy tetszett: Jenson Button még a teljesen esélytelen McLarennel is pontot szerezhet. A brit ugyan – kétkörös hátránnyal (!) – utolsó lett, de így is csak egy hellyel maradt le a még pontot érő tizedik helyről... A Sauber viszont – egészen váratlanul – erőből érte el az utóbbi évek számára legjobb eredményét. Tavaly egyetlen pontot sem szerzett a csapat, most meg egyetlen futam alatt összesen tizennégyet gyűjtött: a tehetségét rögtön megmutató újonc brazil, Felipe Nasr ötödikként, a svéd Marcus Ericsson pedig kilencedikként futott be. Mindez más megvilágításba helyezi azt a különös pert, amelyet Giedo van der Garde indított a Sauber ellen, amiért érvényes pilótaszerződése ellenére is elküldték: az ütőképes autó láttán a holland alighanem kettőzött lelkesedéssel és ügyvédek sokaságával küzd tovább az állásáért.

Noha a szezonnyitó futamot kétségkívül megtartották és eredményt is hirdettek, érdemes megemlíteni: nem csak a nézők érezhették úgy, hogy a valódi Forma–1-nek egyelőre nincs nyoma, s mind súlyosabb problémák mutatkoznak a szériában. Még a végeredménnyel elégedett Vettel is jelezte: nagyon nincs rendben, hogy ilyen kevés autó indul, ráadásul a kocsik teljesítménye között szakadéknyi a különbség. Hasonlóképpen nyilatkozott Rosberg, és a Red Bull vezetése is élesen bírálta a Forma–1-et „megölő”, rendkívül bonyolult jelenlegi szabályozást. Hamilton ugyanakkor a futam utáni interjúkat készítő Arnold Schwarzenegger, a Terminátor híres fordulatával élve jelezte, hogy a maga részéről alig várja a folytatást: „I’ll be back!”

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.