A McLaren ötlete lehet a befutó

Ahogy lenni szokott, a Forma–1-ről megint kiderült, hogy két pont ­között a legritkább esetben az egyenes a legrövidebb út. A csapatok Spanyolországban róják a 2016-os szezon első hivatalos tesztjét, ám a szakág körül nem csak ez volt az egyetlen említésre méltó fejlemény.

Genfben ugyanis a sportág összes valamire­való potentátja megjelent annak érdekében, hogy 2017-re változtassanak a szabályokon, s alapjaiban formálják át a világbajnokságot. A kiszivárgott hírekből azonban az derült ki, hogy a hat élcsapat, a Nemzetközi ­Automobil Szövetség (FIA), valamint az egyik legfőbb döntéshozónak tartott FOM képviselőiből verbuvált stratégiai munkacsoport képtelen volt egyez­ségre jutni.

Mint kiderült, a gordiuszi csomót a döntéshozói jogkörrel felruházott F1 Commission délutáni ülése vágta át. A hírek szerint ott ugyanis egy váratlan fordulat történt: döntöttek a változtatásokról, de nem az eddig ezen leginkább acsarkodó Mercedes vagy Red Bull terveit szentesítették, hanem a McLarenét. A csapatok azonban április 30-ig haladékot kaptak, hogy a technikai részleteket kidolgozzák.

A FIA által kiadott táblázat szerint a módosítások alapvető elemei között szerepel, hogy az ­autók kasztnijának szélessége 20 centiméterrel 160-ra nő, s ­hasonló mértékben megugrik a nyomtáv szélessége is, ami kereken két méter lesz. Ehhez „combosabb” gumik is járnak. Az első széles­sége hat, a hátsóé nyolc centiméterrel lesz nagyobb. Ennyi az első és hátsó szárnyak növekedése is, úgy, hogy utóbbi lényegesen alacsonyabbra kerül. Ezenfelül a kocsik megengedett legkisebb tömege 20 kilogrammal lesz több, azaz 722. A McLaren számításai szerint így körönként mintegy négy másodperccel gyorsabbá válhatnak az autók.

Mindezek mellett a ­stratégiai csoport azért egy jelentős változást hozó döntést is végigvitt. ­Határozatuk szerint alapjaiban változik meg a jelenlegi időmérős rendszer. A három szakasz – Q1, Q2 és a Q3 – ugyan megmarad, de a kocsiknak folyamatosan a pályán kell lenniük, s az időszakok végéhez közeledve 30-40 másodpercenként az éppen aktuális leglassabb pilóta kiesik. A folyamatos kiesések miatt, így a Q3 végén a két leggyorsabb versenyző küzd meg a pole-ért. A csapatoktól származó hírek szerint a változtatások mögött Bernie Ecclestone, a versenysorozatot irányító cégcsoport vezetője áll, aki így szeretné változatossá tenni az időmérőt, s nem mellékesen megtörni a Mercedes uralmát.

NOLBLOG
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.