belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Körben a rosszak

Aczél Endre | NOL| 2011. október 21. |26 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

VB1990 | 2011. október 22. | 04:51:35

Milyen "aranyos",hogy a Fidesz hívők tudják ,hogy Aczél Endrének igaza van inkább neki állnak karaktertgyilkolni........

merle | 2011. október 21. | 15:27:50

xmatyas1443 | 2011. október 21. | 14:07:10

Ez a lényeg. Akkor tetszünk ha kiszolgáljuk az érdekeiket. Ha nem, akkor rán kuszítják a külső belső médiát. Orbán már ezt rég tudja, és nem is nagyon igényli hogy megsimogassák a buksiját. Ráadásul okosan csinálja, mert nagyon helyesen bevonja a szenvedésbe mértékadók bankjait, cégeit, tehát ha nagyon fenyegetőznek az "igazi demokraták", akkor az ő cégeik is fizetnek. No ez már aztán végképp felháborítja őket.

"Lehet, hogy az Orbán kormány nem tetszik a Cityben és a Wall Street-en, de mire mentünk azzal, hogy a Gyurcsány kormány tetszett? Nehéz nem úgy látni a helyzetet, hogy annál rosszabb nekünk minél jobban tetszik a kormányunk a FT-nak.

pietnik | 2011. október 21. | 14:22:21

Mire mentünk azzal,hogy a Gyurcsány-kormány tetszett?!A Gyurcsány- kormány nem tetszett!Idehaza!MOst meg az nem tetszik,amit ajelenlegi kormány tesz,amelyiket azért vettük a nyakunkba,mert a Gyurcsány-kormány nem tetszett!?Na,ide mentünk!Vagy inkább jutottunk!
Lehet Aczélt kritizálni,de az jobb lenne ,ha a szavira is figyelnétek!
Abban benne van a kinti világ fenyegetése,hogy ha nem úgy lesz ,ahogy lenni kéne,akkor mentek a levesbe!Sajnos,velünk együtt!

Fátime | 2011. október 21. | 13:58:47

"Milliók állnak mögöttünk!"

A magyar balliberális elit már lemondott a magyar választópolgárok eszmei meggyőzéséről. Nyilván egyszerűbb dolog vezércikkekben bunkózni őket, és/vagy felhívni néhány havert a német köztévéből vagy a FT-ból, és panaszkodni nekik, mint írni egy jó cikket a magyar vidékről, letenni egy értelmes (nem délibábos) javaslatot a romákkal való együttélésre, vagy akár csak megkeresni a fiatal baloldali szavazókat... vagy a nőket például.

Mivel az utóbbi nem megy, nem mennek (javaslat, gondolat régóta nincs, és tudjuk, "igazából, még a Népszabadság sem szimpatizál a megalázottakkal, ld. például Stauss-Kahn vagy amúgy bármilyen nemi erőszaktevő mentegetését), ezért fel kell értékelniük azoknak a csatornáknak a szerepét, ahova a "panaszkodás" elhallatszik. Látjátok, ötletünk már régóta nincs, de azért milyen befolyásos fiúk vagyunk...

Mindenkinek kell valami szórakozás. A befolyással való hencegés is ilyen. Hogy mi a KÁR benne? Növeli a jobboldal paranoiáját, idegenellenességét, zárkózottságát, sértődöttségét – és én ezt tényleg utálom. Jobban, mint a baloldali (szokásos) újságírók hencegését.

Gátőr | 2011. október 21. | 13:33:26

kedves(me)Kecske! Nagyon szívére vette a valóban nyers, de igaz szavaimat. Ne keseredjen el, von haus aus nehéz uraknak lenni. Nehéz mesterség a késsel/villával étkezés, nehezebben tanulható, mint a kolbásztöltés. Csak akkor nem kell hanyatteséséként is polgározni magunkat. Majd a gyerekeik...

neptun | 2011. október 21. | 11:54:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

merle | 2011. október 21. | 11:34:51

kelemenjanos | 2011. október 21. | 10:51:48
Kíváncsivá tett, segítsen megérteni. Fejtse meg Aczél út írását. (Nem nehéz)

T. "merle | 2011. október 21. | 10:04:32"-nél! Ön írta (?): " Aczél úr félrebeszél. ..."
Ön pedig félre ír!!!!
Javaslatom: Ne Aczél úr beszédjére, hanem az írásárára figyeljen és olvassa is el!!!!
Hátha, még a hétvége előtt sikerül "megfejtenie"! (Nem nehéz!)

darus | 2011. október 21. | 11:32:11

mekecske | 2011. október 21. | 10:53:49

Az a baj a kommenteddel, hogy a szerzőt és nem az írását minősíted.
Ezt ad hominem típusú érvelésnek nevezik és értelemesebb helyeken,
simán körberöhögik.Talán nem a személyeket kéne minősítgetni,hanem a
gondolatmenetek ellenébe érvelni,már ha vannak értelmes érvek.

megvilágosodás | 2011. október 21. | 11:09:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mekecske | 2011. október 21. | 10:53:49

slevogt | 2011. október 21. | 09:51:54
Aczél úgy tudott londoni és pekingi tudósító lenni, hogy volt egy álneve: Acsádi. Ezen a néven írta a valódi riportokat. Gondolom, most a Népszabadságot gondolja "ördögien befolyásos" lapnak.

De mit is várhatunk egy igazi kommunistától?

kelemenjanos | 2011. október 21. | 10:51:48

T. "merle | 2011. október 21. | 10:04:32"-nél! Ön írta (?): " Aczél úr félrebeszél. ..."
Ön pedig félre ír!!!!
Javaslatom: Ne Aczél úr beszédjére, hanem az írásárára figyeljen és olvassa is el!!!!
Hátha, még a hétvége előtt sikerül "megfejtenie"! (Nem nehéz!)

mekecske | 2011. október 21. | 10:50:54

weiner | 2011. október 21. | 09:53:05
Valódi öntelt kispolgárok vagytok, liberalizmust majmoló ál-értelmiségiek.

Nekem meg ez a megfogalmazás tetszik:)))

merle | 2011. október 21. | 10:04:32

Aczél úr félrebeszél. Ő ne tudná, hogy milyen is a média? Pont most, amikor a nagy becsben tartott Al Kamen beégett a demarche-val, melyet egyébként a magyar liberális média is oly kárörvendően várt.

"Egy átfogó hazai médiafelmérés szerint az újságírók 61 százaléka úgy véli, szakmáját teljesen befolyásolja a politika, 43 százalékuk szerint pedig a magyar sajtó színvonala elégtelen vagy elégséges. 2010. március 11.,"
A nyugati, szerinte hiteles média tulajdonosai nagyjából ugyanazok, mint a magyar médiáé. A nyugati még a magyarnál is rosszabb, a német meg katasztrófális.

weiner | 2011. október 21. | 09:53:05

Gátőr | 2011. október 21. | 08:14:13
„ Valódi böszme kurtanemesek vagytok, illetve annál is rosszabb, a dzsentrit majmoló cselédek”

Egy kicsit nyers, de pontos megállapítás.

slevogt | 2011. október 21. | 09:51:54

Hát igen,
hogy is „tudott“ Aczél úr évtizedekkel ezelőtt Britanniában élni.
A német közszolgálati TV-k már régen nem középpályások. E tényt minden kritikus gondolkodó német polgár tudja. Szolgálatukból kifolyólag is a jobboldal nekik idegesítő. Szívesen hozzák a jobb oldalt a náci veszéllyel párhuzamba. A német külügyminiszter-helyettes teljesen jelentéktelen FDP- (liberális koalíciós) megtűrt partner. A németek gerince betörve. Magyarországi belpolitikai híreik forrása: Konrád, Kertész, Dalos, Esterházy stb.

HongKong | 2011. október 21. | 09:50:27

OV és tsai ott téved a legnagyobbat hogy nem az számít mi mit mondunk magunkról, hanem csak az hogy milyennek látnak mások. Aztán még az is fontos hogy a reputációt a tettekkel lehet csak elérni, az öntelt vállveregetés csak taszít. Nagyfoku tudatlanság és tévedés ennek figyelembe vétele nélkül bármit is tenni, hinni. Így lett kitaszított az első OV kormány és lett még kivetettebb a második. Okoskáék megvetettek az egész világon. Az ország nem!

hangyaboy | 2011. október 21. | 09:35:05

Ego55 | 2011. október 21. | 09:05:40
"Nem a Financial Times-ban jelent meg kb.5-6 évvel ezelőtt, hogy milyen jól is élünk? Ennyit a tárgyilagosságról!"

Hja kérem, innen nézve 5-6 éve tényleg jobban éltünk.És még 2 év ezek kormányzásából hátra van......

1968 | 2011. október 21. | 09:26:54

Ego55 | 2011. október 21. | 09:05:40

Nem a Financial Times-ban jelent meg kb.5-6 évvel ezelőtt, hogy milyen jól is élünk? Ennyit a tárgyilagosságról!

Pontosan mi jelent meg ott, mikor? Ennyit a tárgyilagosságáról. Állítani sokat lehet.

mekecske | 2011. október 21. | 09:23:09

Gátőr | 2011. október 21. | 08:14:13
Kedves Pelikán Elvtárs! Igaza van, mi nem tudunk az Ön és elvtársai által is képviselt magas, liberális és progresszív, sőt haladó szellemi színvonalra emelkedni! Hozzászólásának a stílusa is magas szellemi teljesítményről árulkodik:)))

Citoyen99 | 2011. október 21. | 08:51:12

lorid | 2011. október 21. | 08:16:36

Kedves lorid - Ön a Népszabadságot olvassa, amikor egy baloldali újságban író baloldali újságíró elfogultságát említi, nem ártana ezzel tisztában lennie.

Amúgy azt hiszem, hogy az elmúlt 20 évben a politikai elit által szinte végletesen átpolitizált magyar társadalomban nagyon nehéz valóban elfogulatlan embereket találni. Magam úgy olvasom pl. a Népszabadságot, vagy a Magyar Nemzetet, hogy figyelembe veszem, milyen az újság irányultsága.

Végezetül a zorbán elfogadottságáról - amerikában élő, immár harmadik generációs magyar barátaim masszív jobboldali beállítottságú emberek, néha egészen irracionális megnyilvánulásokkat. De véleményük szerint Orbán - néhány, már ovrvosi esetnek számító kinti magyart leszámítva - már a köreikben sem igazán szalonképes, mert szerintük a zorbán nem jobboldali, hanem egyszerüen csak betegesen hatalommániás ember, aki ejáratja az "igazi jobboldaliakat". (Nyilván vannak más véleményt valló amerikai magyarok is, de én azokat nem ismerem.)

lorid | 2011. október 21. | 08:16:36

aczél eszes és egyértelműen elfogult zsurnaliszt

Gátőr | 2011. október 21. | 08:14:13

B.Stark! Hát kicsit kicsik vagytok, kicsit savanyúak és nem értitek, hogy miért fintorodnak el a magyar narancstól. Valódi böszme kurtanemesek vagytok, illetve annál is rosszabb, a dzsentrit majmoló cselédek.

papalacos | 2011. október 21. | 06:54:16

Az Orbán-kormánnyal szemben senki más, „csak a nemzetközi média” kritikus."

Egy merev fideszfan-nak az semmit nem jelent, azt is elhiszi, hogy Mo-ról
irányítják (ballibesek) a nemzetközi médiát, és Izraelből pénzelik.

B.Stark | 2011. október 21. | 06:52:55

Endre, Endre.... Te vagy az egyik forrás???...egyébként hogy csak egy példát említsek a példáid közül... "Borut Pahor szlovén miniszterelnök a múlt heti brüsszeli Európai Tanács-ülésen személyesen kért elnézést Orbán Viktor magyar kormányfőtől a korábban kiszivárgott kijelentései miatt" ... Különben pedig:
http://kitekinto.hu/europa/2011/09/22/csufos_veget_ert_borut_pahor_kormanya/

HIRDETÉS

Amikor évtizedekkel ezelőtt Londonban éltem, nehezen tudtam felfogni, miért a The Financial Times (FT) a leggazdagabb angol lap. Alig több mint 200 ezer példányt adtak el belőle – miközben a legkedveltebb bulvárlapokból (Sun, Mirror) több milliót is. Nézzem meg a hirdetésállományt, mondták. Nem sokra jutottam vele. A bulvár bőségesebben volt ellátva (mosópor, hi-fi, gépkocsi stb.), mint az FT, csakhogy…. minden olyan közlemény – egy nagy cég, egy nagy bank állapotáról, éves mérlegéről, osztalékairól, tulajdonosváltásáról, menedzsment-összetételéről –, amely az üzleti világ, a City érdeklődésére tartott számot, az FT-ban jelent meg. Olykor több oldalon, pokoli pénzekért. E bevezetőt a Londonban hosszasan (bár a tudományos élet alacsonyabb lépcsőfokain) oktató Schöpflin György fideszes EP-képviselő ama – szerda este Bécsben elhangzott – megjegyzéséhez fűzném, miszerint az Orbán-kormánnyal szemben senki más, „csak a nemzetközi média” kritikus.

Egyrészt a „csak” manifeszt valótlanság, mert tudunk osztrák miniszterről, szlovén kormányfőről, német külügyminiszter-helyettesről és amerikai helyettes államtitkárról, aki hangosan morgolódott. Tény, hogy a nyugati bulvársajtót (talán az osztrákot leszámítva), a kereskedelmi rádiókat és televíziókat épp oly hidegen hagyják Orbánék viselt dolgai, amiképp a magyart az egész külvilág.

Schöpflinnek, egy tudós embernek, ráadásul igazi „britnek” (nem angolnak), illene azonban tudnia, hogy egy dolog, amit a Daily Mail vagy a Sun ír és megint egy, amit a The Financial Times, vagy az óceán túloldalán a Wall Street Journal, illetve a The Washington Post. Azok az emberek ugyanis, akiknek – nem szépítek – jelentős mértékben „a markában vagyunk” ( befektetők és brókereik; bankok és nemzetközi pénzügyi szervezetek; hitelminősítők; kormányzati illetékesek) bulvársajtót nem olvasnak, annál inkább a kisebb példányszámú, de ördögien befolyásos minőségi lapokat. A véleményüket is jelentős mértékben ezek alakítják.

HIRDETÉS

Innen nézve az a két, gyors egymásutánban közölt FT-cikk, amely leverő képet festett Orbán Magyarországáról, „tömeghatást” ugyan nem ért el, de eljutott azokhoz, akik a magyar gazdaság, költségvetés, adósságszolgálat, üzleti és jogi környezet kilátásaihoz igazítják a pénztárcájukat. És hogy bátorítást nem kaptak, az holtbiztos. És hiába kerestek volna a The Washington Postban vagy a The New York Timesban vagy a Wall Street Journalban is.

Az Orbánékkal szembeni ellenségesség zászlóvivője a német köztévé (ARD, ZDF) – márpedig Németország a mi első számú gazdasági partnerünk. Egy olyan országban, ahol az értelmiség és annak összes alfaja – egy német barátom szíves közlése szerint – soha nem néz kereskedelmi tévét, tömeghatása is van. Ezért Schöpflin „csak”-ja az ellenséges nyugati médiáról hamis bagatellizálás. Ha az FT-t és az ARD-t összeteszem, akkor ott van a nyugat-európai polgárság. Mi meg ülünk egy kritikus kör közepén; köröttünk, hogy az Eddát is idézzem, „a rossszak”.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    26 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS