belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

A jobboldalnak már meg is van a kétharmad

Vélemény

Bár a vulgár-közvélekedés szerint a bal- és a liberális "oldal" képviselné a haladást, az interneten mégis rendre a konzervatívnak nevezettek bizonyulnak jobbnak.

Csider István Zoltán| NOL| 2010. február 3. |166 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

delney | 2010. február 6. | 10:00:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

KLMN | 2010. február 5. | 12:31:38

Na jó. Demszkynek annyi. + A szegény embört az ág is nyúzza: ez a Mesterházy-névazonosság úgy hiányzott az mszpnek a minelnökjelölt meg a tömlöclakó között, mint hóembernek a globál warming. Úgyhogy nem kétharmad. Háromnegyed. Vagy négyötöd.

kafkatéria | 2010. február 5. | 12:16:14

Nem kétharmad! Coki! Mi az? 99,99 százalék! Meg kézfejet eltakaró ujjú zakó a haza atyjának és vállrándítások és kacsintgatások. Oszt majd jól elleszünk. Így volt ez 32 évig. Oszt bekkeltünk. Bekkelés folyt. köv. A kafkatéria működőképes és örökölhető.

papirszobrasz | 2010. február 5. | 07:33:39

No, ennyit a konzervatívok intellektuális fölényéről.

delney | 2010. február 4. | 20:39:18

Apropó, még csak annyit, hogy meztelen a király!

delney | 2010. február 4. | 11:29:04

Gyerekek, srácok! Nagyon szomorú vagyok. Az az égbekiáltó valóság, hogy MSZP-s haramiák lenyúlták, ami csak lenyúlható volt.Meglyukadt az államkassza. S most menekülnek a patkányok a sülyedő hajóról s reszket a gatya, mert jön a számonkérés!!!!!!! S lészen fogaknak csikorgatása!!!!!!

papirszobrasz | 2010. február 4. | 07:31:09

Innocent! Nem vontam kétségbe azt, hogy az MSZP szociálisan érzékenyebb, a demokrácia iránt elkötelezettebb, nézetei korszerűbbek, stb., úgyhogy sokkal szívesebben látom őket kormányon, mint a konzervatívokat (őket a hátam közepére sem kívánom). Megállapításom arra vonatkozik, hogy a rendszerváltás óta egy párt se tudott előállni az ország fejlődését biztosító stratégiával. Kár lenne azonban ezért pusztán a politikusokat okolni. Az igazság az, hogy az értelmiség nem képes másra, mint utánzásra, másolásra, adaptálásra, így ha olyan problémával találkoznak, amelynek a megoldására nincs minta, tehetetlenek. A közgazdászoknak nincs egy épkézláb javaslatuk a gazdaság beindítására, a pedagógusoknak fogalmuk sincs, milyennek kellene lennie napjaink oktatásának, stb.

innocent | 2010. február 3. | 22:37:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csandi2 | 2010. február 3. | 21:43:57

innocent
Szóval nem tudod beírni, hogy árvíztűrő tükörfúrógép.
Buta vagy, meg ideges is.

innocent | 2010. február 3. | 21:12:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

papirszobrasz | 2010. február 3. | 20:54:41

Továbbra is azt kérem, hogy mutasson már fel valaki egy olyan konzervatívok ihlette programot, stratégiát, amely alkalmas az ország fejlődésének biztosítására. Egy tehetségtelen társaság helyett megválasztotok egy másik tehetségtelen társaságot. Ennek örültök, mint majom a ...?

innocent | 2010. február 3. | 20:48:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. február 3. | 20:19:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mizar | 2010. február 3. | 20:15:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csandi2 | 2010. február 3. | 20:07:07

innocent
Ha egy iciri-picirit is magyar vagy, akkor be tudod írni az alábbi szöveget:
árvíztűrő tükörfúrógép
ÁRVÍZTŰRŐ TÜKÖRFÚRÓGÉP
Ha nem sikerül, hát nem is tudom mit gondoljak...

innocent | 2010. február 3. | 19:13:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kavics1 | 2010. február 3. | 18:18:05

:-))))
Még a végén egyesek elhitetik velünk , hogy Orbán Viktor mondta el az Ősződi beszédet.Természetesen Országértékelő beszédében meg egyszerűen , eltitkolta az Ország valós helyzetét.
Valamint tudva levő hogy minden gyanúsított a BKV űgyben Fideszes meg Kereszténydemokrata politikus ellen van kivizsgálás.
Sőt Egyre tőbb Fideszes kerűlt korupcios űgyekbe. Ráadásul minden féle tőrvényt átverekedettt 8 éve a Palamentbe. Hol az SzDSZ vagy az MDF-et befolyásolta állította maga mellé.
A Kormányzati Negyed terveiért és kivitelezéséz is a Fidesz akarta.
mikor válság volt Magyarországon egyszerűen kőzőlte hogy nincs válság. Valamint az adóemelést is kővetelte.
Na így gondolják a az MSZP-sek még a végén kitalálják , hogy 8 éve a Fidesz volt a kormány párt.
Csodálatos . Elméletileg beteg elmére utal.
A valóság meg éppen cihálódik fel az álmából.
Hát igen Egyre tőbb zavaros űgy van a szintéren és mind a baloldalról.
Lejárt az idejűk és veszíteni tudni kell.
Vitatkozni felesleges a kétharmad meg úgyis meglesz Április végére.
De nem az MSZP-nek.
Origon olvastam Kapolyai László kihátrált az MSZP mőgűl.
Egyre gyengűlnek minden oldalról. Kispárttá zsugorodnak őssze.
ennyi

megadjagabor | 2010. február 3. | 15:17:53

math | 2010. február 2. | 16:41:54

Lesz szíves nekem olyan nyugati konzervatívot mondani, aki _nem_ bírálta a felvilágosodást. Egy ilyet sem tud. Ez a hazai balliberálisok "konzervativizmus-értelmezése", amely saját képére és hasonlatosságára kívánja formálni a valóságot.

mellesleg európaiságot számon kérő hangon olvasni olyasvalakitől, aki Ernesto Guevara büszke rajongója, külön vicces.

mserussi | 2010. február 3. | 13:47:41

delney, delney, tegyen már egy jelzőt az olyan és az ÁLLAMFÉRFI közé, mert enélkül piszkálni fogják....

delney | 2010. február 3. | 13:37:13

kipcsak barátom isten látja a lelkem, nem a cukrodat akarom feltúrbózni de még egy olyan ÁLLAMFÉRFI, mint VIKTOR az utóbbi évszázadban Magyarhonban nem született. A kleptokratáknak pedig konyec!!

kipcsak | 2010. február 3. | 13:03:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

delney | 2010. február 3. | 12:56:04

Bizony, bizony a neten megvan a kétharmad s naturban is meglesz bő 7o nap múlva s vége lesz a kleptokráciának.

h.genoveva | 2010. február 3. | 12:46:41

Kár szemrehányással illetni a bal- és liberálisoldal hiveit azért, mert nem igazán tüsténtkednek az interneten. Mit lehetne tenni? Mivel lehetne védeni azt a sok rossz, hozzá nem értésről, nemtörődömségről tanuskodó dolgot, amivel a baloldali embereket kétségbe ejtették? Akkor még a mindent elöntő korrupcióról még nem is beszéltem. Elég baj ez mindenkinek, aki még hisz abban, hogy a haladás a baloldalon van. Én pl. el sem megyek szavazni. Nincs kire.

mserussi | 2010. február 3. | 11:31:09

a jobboldal (mit tekint annak a szerző?) nagy muníciót kapott a médiázásra a kormányzati lépésekkel. nem az államháztartás meg a büdzsék ilyen olyan hatalmas deficitjére gondolok, mert ki nem szarja le ezeket (lásd USA vagy Európa Görögországtól Németországig), ha nincsenek megszorítások. Sok ember jobboldaliságát vélik érteni az alatt, hogy tiltakozik a megszorító politika ellen. Ha jobboldali kormány hozza, mondjuk épp Németországban, akkor ott is tiltakoznak. Biztos csak baloldaliak...:)

kipcsak | 2010. február 3. | 11:15:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kipcsak | 2010. február 3. | 11:12:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bikavér | 2010. február 3. | 10:56:27

Normálisnak
Csak annyira vagyok jól értesült, mint egy átlagos újsáolvasó.
Kipcsaknak
Az volt a munkája, hogy egy pártot vezetett, ápr. 21 után, ha minden jól megy Lendvai Ildikó is hasonló helyzetben lesz. Kolbásztöltés kontra Kóka Kóla. Keserédes ital. Horváth Ágnes, igen ő DOLGOZOTT! Vannak, akik szerint bár ne tette volna. Örülök, hogy most szerinted a demokrácia rendben van, a parlament remekül működik. Vannak, akik szerint ez nem igaz. Például most döntött a bíróság valami eltitkolt államháztartási adatokról, 2006-ban a szakértők kormánya elszámolta magát,az államháztartási hiány tekintetében, úgy 1000 milliárddal, persze mindenki tévedhet, végül is mi az nyamvadt ezer milliárd?

Normális | 2010. február 3. | 10:48:29

Böhöm, Hát perste hogy nem következik,hát megirtam világosan nem? Ne általánositsunk,nem mindenki az egyik oldalon sem,ezen kellene elgondolkozni! Sár mindenhol van!

kipcsak | 2010. február 3. | 10:46:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Normális | 2010. február 3. | 10:41:19

Nekem is sincs királyom! Irja -Bikavér,talán ö is bennevan ebben a bagázsban,hogy ilyen jól értesült?

kipcsak | 2010. február 3. | 10:39:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

böhöm | 2010. február 3. | 10:36:24

Normális!

Abból, hogy a komcsik tolvaj gazemberek, nem következik, hogy politikai ellenfeleik is azok.

Kik ülnek előzetesben, kiket hallgat ki a rendőrség gyanúsítottként?

Normális | 2010. február 3. | 10:27:17

A jobbak nem szeretik ám a pénzt,a megvetik,minek az,ök lesznek a becsület és a tisztesség mintaképei, mert már számtalanszor bebizonyitották ugyebár! Minden rosz balrol származik,ugy elgondolkodtam,melyik volt elöbb,kik voltak a példaképeik a tanitómestereik!

Bikavér | 2010. február 3. | 10:25:50

Nos, úgy tudom Magyarország köztársaság, tehát nincsenek királyok. Nekem is sincs királyom. Van egy pártelnök, aki jó eséllyel változtat azon ami most van, legalábbis remélem. Hogy reform építést jelent, nem rombolást, bezárást leépítést. Meg aztán a jelenlegi választékból a Fidesz a legjobb, vagy ha úgy jobban tetszik, a legkisebb rossz. Egy biztos, ennek a bagázsnak (MSZP-SZDSZ), mennie kell!
Továbbá Orbán jól megvan, kiadott pár könyvet, és parlamenti képviselő. Szóval 8 éve nem kell neki kalapozni. De mi lesz mondjuk Farkasházy úrral, aki milliókat kapott a BKV-tól, (Baloldali Korrupciós Vállalat) hogy kedvező színben tüntesse fel a céget a Hőcipőben, és még ezer és ezer hasonló.

kipcsak | 2010. február 3. | 10:11:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bikavér | 2010. február 3. | 10:04:56

A Kormányzati Jósda szerint a 2006 aug. 20-án történtekért az utcán lévő tömeg kormányellenes hangulata volt a felelős!!! Haladó jóslás.
Haladó balodal és liberalizmus, Ha-Ha-Ha, nevet a vakbelem és kacag a májam.
Boldvai úr: 19 évesen MSZMP-tag, ma 1000 nm2 villatulaj, ez igazi haladás?
Ami pedig a kétharmadtól való félelmet jelenti. A szoci-áldemokraták természetesen nem a népért, a köztársaságért aggódnak, hanem az eddig elkövetett bűneik miatti felelősségre vonástól. Hiszen, akkor nem tudnának a mentelmi jog mögé bújni. Az értelmiségük pedig az adóforintoktól való búcsú miatt aggódik, mert esetleg meg is kellene dolgozni a pénzért, Juj!!!

Foxi | 2010. február 3. | 09:52:22

Úgy gondolom szerző Úr, hogy sem a lap, sem a baloldal nincs abban a helyzetben, hogy ilyen stílusban írjon az szerző által gúnyosan emlegetett konzervatív oldalról. Azt hiszem, hogy az országnak örülnie kellene végre, hogy van erős KONZERVATÍV oldal, ami talán egyszer vissza adja az országnak az elvesztett értékeit, történelmét, szuverenitását. Elég volt a vég nélküli hazudozásból, a szovjetek célja volt, hogy elvegyék a magyaroktól a történelmüket, van akitől sikerült, és sokkal többen döbbennek rá, az igazságokra. Remélem, hogy a kétharmadot is meghaladja összességében a jobboldali képviselet a parlamentben, az mindegy is, hogy milyen párt összetételben.
Különösen felháborít a vallással, és egyházzal való mocskolódás, ami az Önök lapjában nem ritka. Tudják nekem a katolikus vallásom olyan értékeket adott, ami nem tesz lehetővé megfelelő választ az Önök stílusára. Végig gondolhatnák, hogy vannak olyan emberek, akik nem ateisták és ennek ellenére az Önök lapját olvassák és esetleg sérti az érzéseiket az ilyen megnyilvánulás!

papirszobrasz | 2010. február 3. | 07:39:57

Kedves Werner! Egyet ne felejtsünk el! Más dolog a felhalmozott információk elsajátítása, rendszerezése, meg, és megint más a világ változásának következtében keletkező új problémákra adandó válasz megtalálása. Az előbbi a tanulás, az utóbbi gondolkozást igényel. Az előbbire - akár jelentős mennyiségű ismeretanyag elsajátítására is - nagyon sokan képesek, az utóbbira nagyon kevesen. A konzervatív felfogásúak megbecsült tagjai lehetnek a társadalomnak, de felesleges tőlük az ország előtt álló problémák megoldását várni. (Egy példa: az egyik volt akadémiai elnök a vidék problémáinak megoldását a Tisza szabályozás előtti állapotának helyreállításában, a halászás, rákászás, pákászás, újraélesztésében látja.)

KétesÁruk | 2010. február 3. | 07:18:37

Mikor olvashatunk végre egyetlen egy olyan cikket kedves ballib tollnok úr akár Öntől, akár mástól az Önök portáljain, ahol a fasisztázás, antiszemitázás, és a kereszténység kigúnyolásának kliséin túl más érveik is vannak? Nem volt elég 60 évig ezt szajkózni?
A kérdés költői. De akkor ne eröltessék, köszönjék meg a TARTÓIKNAK a helyzetet, esetleg nem bánnánk azt se, ha elkergetnék őket.
Egy ilyen fanyalgás, mint ez a cikk, csak a kudarc beismerésére elég.
Váltsanak végre, mert holnap már késő lesz.

chili | 2010. február 3. | 02:35:30

vissza a kalyhahoz! Kerestetik az arnyaltan elemzo jobboldali ketharmad!

kedves werner!
Emelkedetten kezdted,huen a szerephez,amit jatszol,de aztan elkapott a jobbos stil, es a kovetkezo, nem teljes listat ontotted a tobbi artatlanra velem egyutt--"elmebeteg, zavaros elmeju, szar, muveletlen haracs (sicc), szarjak ossze magukat..." Vallomasodat, hogy a baloldalisagbol keseru volt az ebredes, es mostmar Orban is remek neked--aruld el, mitol ebredtel fel? Talan tulsok jobboldali ujsagotolvasol, vagy nezed a Remhir tevet, vagy kaptal egy zsiros allast vagy annak az igeretet. Ha azt hiszed, hogy a fidesz nem lop, megint keseru ebredesnek leszel kiteve, kiveve, ha folytatod a jobboldali media kultivalasat. Kerdes, mi a jobb, egy "kancsalul festett" vilagot latni, vagy a valo vilag talajan allni?

kiskoloman | 2010. február 3. | 01:34:27

ez a fajta pártokon kívüli összefogás ma talán túlságosan romantikusan hat egy egy whitefülűnek. talán csak arra kéne ehhelyett gondolni hogy mindent csak elkezdeni nehéz. mindenki mondja hogy "fogjanak össze a gazdák" de akik mondjk nem fognak össze. Mindenki harsogja hogy megosztott a nemzet, de akik harsogják csak a saját híveik között harsogják. nincs több ha és de. Ha a megválasztott politikai garnitúra az ország érdekeivel szembeszáll, ha vízkincsre, vagy a földkincsre akarja rátenni a zsíros ujjait meg kell azt csonkítani, fel kell ellenük lépni, ha nem elvész a nemzet. Reméljük erre nem kerül sor, de kell lennie ingerküszöbnek. Értem hogy a 2006 október 23.-án történtektől sokan elhatárolódnak. Értem hogy még mindig kitartanak 8 ilyen év után is. Értem, hogy a jobboldal megváltóként tekint a Fideszre. De ha egyik se képes beteljesíteni az ország felemelését a népnek lépnie kell, és bízom benne, fog is. Nemtudom mi kell az egy táborhoz, ha pusztán az anyanyelv nem elég. Bizalom? ezt kiépíteni azonban nemmegy egyik napról a másikra, ezért kell keresni a politikai hovatartozáson felülemelkedő emberi kapcsolatokat. Bízom bennetek.
üdvözlettel,
Kis Kálmán budapesti lakos Csíkszeredából

rasztaszív | 2010. február 3. | 01:22:19

azt gondolom,ők akkor maguktól voltak vörösök...
de örülök,ha abban egyetértünk,hogy az a fontos,hogy magyarok voltak...

gibson70 | 2010. február 3. | 01:08:12

kiskoloman | 2010. február 3. | 00:31:22"


Válaszolok helyette.Ha majdnem az MSZP pénzeli.:)

gibson70 | 2010. február 3. | 01:06:53

rasztaszív | 2010. február 3. | 00:13:16

a 19-es vörös hadsereg ért el utoljára magyar színekben valós hadi sikereket..."

Magyar katonák voltak!!!!!!Vivát! Ezt a csúnya vörös jelzőt meg az akkori hatalom aggatta rájuk.

kiskoloman | 2010. február 3. | 00:31:22

innocenttől majd csak annyi lenne a kérdésem, minden tisztelettel, hogy mi változtatná meg az álláspontját? nem azt az uszítást mondom hogy szavazz a fideszre. Mikor állnál be egy pártsemleges, magyar érdekeket képviselő szervezet mögé? az hogy "ilyen nincs" hülyeség. ezt a szervezetet ugyanis TE hozod létre. amikor beszélsz az újságossal, amikor rámosolyogsz a szomszédra. és pont. Magyarország sorsa nem hiszem hogy a parlamentben dőlne el. legalábbis erre csak remény van, s jóhiszeműség. kint kéne összefogni TETTEKKEL

Nantal | 2010. február 3. | 00:25:12

innocent, 22:08:01

...GRATULÁLOK...!!!
...nagyon "fején találtad a szeget"...!!!

kiskoloman | 2010. február 3. | 00:21:19

ha nem szerelték volna le az első világháborús, monarchia zászlajai alatt hadba vonuló majd a frontról visszatérő több tízezer magyar honvédet, azthiszem a közel 8-10 ezer fős román katonaság sohse masírozhatott volna Budapestig, a csehek meg se közelíthették volna Balassagyarmatot. Ők is volt monarchia beliek - az ő kormányukkal ellentétben a magyar vörösök ezt miért nem engedélyezték?

szerotomi | 2010. február 3. | 00:18:27

"Bár a vulgár-közvélekedés szerint a bal- és a liberális "oldal" képviselné a haladást, "

Nem értem én ezt, miért lenne így? Valamikor ez volt az "Utálatos kép ", és most ujra az lesz. Szégyenletes, ahogy egymásra vallanak. Annak ellenére, hogy még ők uralkodnak. Annyira megtisztulnak, hogy a Fidesznek nem is lesz dolga velük.

rasztaszív | 2010. február 3. | 00:13:16

a 19-es vörös hadsereg ért el utoljára magyar színekben valós hadi sikereket...

rasztaszív | 2010. február 3. | 00:08:34

akkor ott éppen ők védték meg az országot...

kiskoloman | 2010. február 3. | 00:03:03

Kun Béláék? jaj attól mentsen az isten. Országhatárokat feladó, nemzetet sakáloknak hagyó, katonákat leszerelő, saját ellenségeknek nem kegyelmező pártelit? Trianonnak nem felelősei, de végrehajtói ők voltak.

rasztaszív | 2010. február 2. | 23:58:32

gibson70 | 2010. február 2. | 23:42:11
kiskoloman | 2010. február 2. | 23:54:08

19-ben is volt 133 nap...

kiskoloman | 2010. február 2. | 23:54:08

1956 - két-három hét. 1848 - másfél év. dualizmus -ez csak ímmel ámmal. hamár ezer éves történelem pl árpád házi királyok - lehet hogy ferde is a történelem ilyen távolból, de nem hallottam mátyásig nagyon saját szakállára garázdálkodó királyról, bár a fényűző királyi udvar biztos ellenem beszél. (akkor a sokat sajnált jobbágyi terheket a királyi és egyházi tized jelentette. ma a 20% ellen 50, 60% van...) hirtelen ennyi. persze 7-8 sorban nehéz kiragani. Viszont amikor a magyar nép maga ellen tett azt keményen megbüntette a történelem. Trianon,második világháború...

gibson70 | 2010. február 2. | 23:42:11

Izgatottan várom a kort amikor a magyarok maguk gondját tudták viselték,mondjuk 1000-től.

kiskoloman | 2010. február 2. | 23:39:44

Létezik olyan hogy gondviselés? vagy minden korban a magyarok voltak a saját gondjuknak viselői? inkább így kéne ezt vizsgálni mint valami külső misztériumként..

gibson70 | 2010. február 2. | 23:39:17

A jobboldal számára szívet melengető ,ahogy álliberális és álszocialista barátaink a beszűkült tértől fuldokolva egymást jelentgetik fel (Hagyó esete)remélve,hogy őket egy hasonszőrű szintén a számonkérés felelőssége elől a parlamentbe menekülő álember nem jelenti fel.Csak így tovább.!!!!

gibson70 | 2010. február 2. | 23:34:00

innocent | 2010. február 2. | 22:57:59

szerintem meg most meg kell szavazni a balliberalis oldalt 2/3-dal es eltakaritani a dilettans fideszt orokre, valamint a neonaci jobboldalt visszaszoritani a helyukre 5 % ala!"

Ez Magyarország megszűnésének a receptje.Az antimagyar külső és belső ellenségeink ezt üdvözítőnek tartanák.De a közeljövőnem fog örömet okozni nekik köszönhetően a gondviselésnek.

kiskoloman | 2010. február 2. | 23:16:49

a baloldal most kapott éppen 8!!!!!!! évet. Ez nem volt elég. Nem kívánok több időt szentelni nekik egy majd évtizednél. Volt előrelépés. Autópálya. Hitelből. Gyárak. Átjátszva elvtársaknak. Nemkell hogy Fidesz kormány alatt is volt, most 8!! évet nézzük. Nemvoltjó. Hullanak ki a botrányok, még ilyen balos többségű években is. Mi lenne ha most jobb oldali kormány lenne? Mindenhol visszaélések vannak. Ha nem lesz jobb a jobb oldal sem, akkor a népnek kell magát reguláznia, ez a közöny a legrosszab.
ja és Kis Kálmán voltam. Utálom a névtelenséget.

rasztaszív | 2010. február 2. | 23:12:40

innocent | 2010. február 2. | 22:57:59

a fidesz a jobbikkal együtt 50% körül lesz.inkább a kettőjük közötti szavazatmegoszlás kérdéses.ha a fidesz folytatja a "lapítós" kampányt,sok szavazója elmegy a jobbik fele.ha áprilisig ezt nyomják,lehet,hogy a jobbik beelőzi őket...
igen pikáns helyzet lenne:)

Szilikon Vali | 2010. február 2. | 22:58:46

Úgy látom, itt is megvan a kétharmad! Tocsogunk a szarban.

innocent | 2010. február 2. | 22:57:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kiskoloman | 2010. február 2. | 22:57:32

sajnos ma csak egy nemzeti érzelmű parlamenti többség tudna az országért tenni. Ilyen vonal van a Fideszben és van az mszp!!ben is.. csak köti őket a párt, a frakció. Együttműködés nem lehet ez ideolódiák, személyes sértődések végett. Ha egy baloldali többség után egy jobboldali többség se tudna egyenesbe vergődni az ékes bizonyítéka annak, hogy maga a rendszer rossz. És a rendszer pedig rossz. Ezt tudjuk. Ha a jobboldal se változtat rajta - remélem nem kell újabb 8év hogy ezt felismerjük - akkor nekünk kell. Nem nagy dolog. Amit a pártnak adnál add most a szomszédnak. Add a fiadnak, add szeretteidnek, add a szomszédban élőnek. Élőmunkával, szombati ebéddel, SZERETETTEL. Idealistának hangzik, de mikor csengettettek utoljára a szomszéd kapuján? Ideje odaállni...

rasztaszív | 2010. február 2. | 22:45:25

kiskoloman | 2010. február 2. | 22:33:02

szavazzanak a fideszre a fideszesek...de gyanítom,lesz majd meglepi,ha a kétharmad reményétől beizgult keménymag elhúz a jobbik fele...

kiskoloman | 2010. február 2. | 22:33:02

A magam részéről nincs se jobb, se bal, csak magyar. Most meg kell szavazni a Fideszt. Kétharmaddal. Meglátjuk, vagy egy régi korszak utolsó, vagy egy új korszak első kormánya lesz. Új alkotmány kell, az ideiglenes alkotmány ideje (20 év!!!) már lejárt. Ha nem jók? Tenni kell. Magunkért, a nemzetért. Addig is ápolni kell a kapcsolatokat. Illetve egymást. Aki akar áldozzon ezért:
http://www.magyarokszovetsege.hu/index.php

Toleranciaterror | 2010. február 2. | 22:11:53

"Hanem azért az nagyon furcsa mégis, hogy bár a vulgár-közvélekedés szerint a baloldali és a liberális „oldal" képviselné a haladást, a progressziót, meg mindent, az interneten mégis rendre a konzervatívnak nevezett oldal bizonyul jobbnak."

Mi ebben a nagyon furcsa?
A "közvélekedés" igazából nem is közvélekedés, hanem médiafölény.
Az interneten viszont már nem működik a hazudozás olyan egyszerűen.

A népszerűség meg jön magától, csak egy szabályt kell betartani: NEM KELL HAZUDNI.

innocent | 2010. február 2. | 22:08:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mserussi | 2010. február 2. | 21:55:13

elmentem jobboldalra és kinyitottam a trafó hirdetését. jól tettem....

csandi2 | 2010. február 2. | 21:47:26

Mikor hagyjuk már magunk mögött a "haladó" ballib sztereotípiáját?
Sem nem haladók, sem nem balok, sem nem libek, egyszerűen csak nagyKárokozóSenkiGyurcsányiFélék. Hogy ki a haladó, az nem lehet bebetonozott kategória, mindig az aktuális társadalmi, politikai... helyzet függvénye, jelenleg valahol az un. jobboldal környékén kell keresni.

józsibá_ | 2010. február 2. | 21:42:47

Érdekes...

http://www.youtube.com/watch?v=-d6H1ZQOmQ4

http://www.youtube.com/watch?v=8e0di9ao080

werner | 2010. február 2. | 21:42:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. február 2. | 21:32:04

Csak el wermelem az "értelmiségi" hozzámszólását!!!
Jókai Anna ismét 1-est adna!
J.L.

werner | 2010. február 2. | 21:29:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csabaka | 2010. február 2. | 21:22:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mserussi | 2010. február 2. | 21:15:41

Kicsit rossz a kérdésfelvetése werner hozzászólónak. Én (csak én szerényen magamban) úgy gondolom, hogy a balos, az egy sokkal tágabb fogalom, mint MSZP-s vagy MSZP-szimpatizáns. Benne foglaltatik, hajaj, MSZP-ellenes is, meg a teszek a pártokra ember, konzervatív széplélek is, többek között. Így aztán lehet ott bőven művelt, önérzetes, empatikus, sőt intelligens ember, így együtt. Meg olyan is, aki mindezek, vagy egyik-másik híján van. Sőt, azt szeretem a legjobban, aki mindeközben kicsit jobbos balos, szóval távol áll az úgynevezett szélsőségtől...

jucika | 2010. február 2. | 21:14:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

werner | 2010. február 2. | 21:09:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Jager László | 2010. február 2. | 21:03:42

Csak latinul ne beszélj werner.
Jókai Anna nem lenne rád büszke ,mint jobbikos "értelmiségire"!!
J.L.

werner | 2010. február 2. | 20:50:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krumplileves | 2010. február 2. | 20:41:31

Tanusítja helyesen írva : tanúsítja. Mindig felmérgesedek a tehetetlen, semmirekellő, legegyszerűbb munkát is elvégezmi képtelen proletárokon, de leginkább azokon, aki nem veszik észre, hogy milyen teljességgel alkalmatlan hordára szavaznak, nem észrevéve, hogy azok csak a sajtot énekeltetik ki a szájukból!

krumplileves | 2010. február 2. | 20:29:22

Csider István Z.
A Bibliát avatatlan módon felhasználó, saját anyagi érdekét( hiszen bérért ír, pénzt vesz érte fel)előtérbe helyező proletár-profanizálása azt mutatja, hogy ésszel nem érte fel: a KÖNYV hosszú-hosszú évezredek bölcseletének tárháza. A messiás Orbánhoz való hasonítása, de méginkább ateizmusát tolakodóan történő előtérbe helyezése s avval való büszkélkedése azt tanusítja, hogy még önértékelően érzékelni sem tudja: nemhogy emberöltők százai, de még évtizedek keserves tapasztalataiból sem képes helyes következtetést levonni. Támogassa a proletárt.

Halász | 2010. február 2. | 20:19:04

"A jobboldalnak már meg is van a kétharmad"

Ja. Én pedig a Holdon fogok sétálni...

krumplileves | 2010. február 2. | 20:10:06

chili | 2010. február 2. | 19:11:45
Nehezen megy az ékezetes billentyűzet elővarázslása ? Sparinak, meg Ártatlankának is leírtam már, hogy miként varázsolhatja proli mocskolódását legalább a nyelvünk szabályainak megfelelővé. Egyébként magának is szól: dologidőben miért nem a munkával foglakozik ? Nincs ? Az baj.

Szilikon Vali | 2010. február 2. | 19:56:33

chili | 2010. február 2. | 19:11:45
Csatlakozom! Én is szeretnék nívós jobboldali szövegeket olvasni. De sehol sem találok; előbb-utóbb -- főleg, ha vita kerekedik --, mindegyik lesüllyed a komcsizás, gyurcsányozás, csótányozás szintjére, amiből persze itt, a Népszabi kommenjei között is bőven van részünk jobbról. A Heti Válasz -- ugyan már: kézivezérelt pártlap, elfogulatlan vélemény, pláne jobboldali kritika ott se jelenhet meg.

rasztaszív | 2010. február 2. | 19:38:40

nyugdíjas | 2010. február 2. | 19:24:48

a csillag helyett keresztet hord...

nyugdíjas | 2010. február 2. | 19:24:48

pentagram!
Kevésbé szépen!Szép és szebb!Tehát mégeccer kérdezem, mitől jobboldali egy sunyi volt komcsi,vagy uram bocsá egy az ún. szocializmusban kitanított jobbikos?

pentagram | 2010. február 2. | 19:12:37

nyugdíjas | 2010. február 2. | 18:15:48

Még valami.
""Az tény, hogy jön egy másik szocialista párt, aki szebben beszél egy darabig a nép nyelvén.""

Akkor ezzel igazolja, hogy a jelenlegi szoc. lib. párt nem a nép nyelvén, és nem szépen beszélt.

Őszinte gondolatok!

chili | 2010. február 2. | 19:11:45

Tisztelt Szerzo!

Kerem, lasson el adatokkal, hogy hol talalom az On altal emlitett szinvonalas jobboldali gondolkodokat. En foleg alpari hangnemet hasznalo, komcsizo, atkozodo ujsagirokat latok az orszagos sajtoban is, nem beszelve a kommentezokrol, meg a nol-on is. A heti valasz valamivel szofisztikaltabb, de az elemzesek ott is igen feloldalasak.

"... lényegesen több a szofisztikáltan, normálisan, ésszel és jól fogalmazó, hm, a baltól és a középtől is jobbra lévő netes felület, mint amennyit az elvileg nagyon is fejlődéspárti, másként demokrata, úgynevezett baloldal fel tud mutatni. És ez nem csak a hivatalos kampány idejére igaz. Létezik egy jó nagy rakás olyan blog, netes magazin, amely nem Szíjjártó et. hülyeségeit böfögi vissza, az eredetihez képest is ostoba hangnemben, hanem helyzetet elemez, véleményt nyilvánít, orientál, tollhegyre tűz, és ha kell, a jobbról érkező hülyéket ugyanúgy lehülyézi, mint a balról érkezőket. Tisztességesen. Nem fasisztázik, nem kommunistázik, nem rikácsol - beszél. Nem semleges, persze, de nem is elfogult."

pentagram | 2010. február 2. | 19:09:14

nyugdíjas | 2010. február 2. | 18:15:48

""Az tény, hogy jön egy másik szocialista párt, aki szebben beszél egy darabig a nép nyelvén.Hiszen ők is csak Kádár gyermekei.""
Esetleg a Jobbik-ra is szocialista pártban gondolkodik?

A pártbeli hovatartozással erősek a kétségeim.
Abban viszont biztos vagyok, hogy Kádár evvtás nagyon mostoha apánk volt.
A temetésére sem mentünk el! Sőt!

Pityu44 | 2010. február 2. | 18:54:12

Jucika,veled is egyetértek.

Pityu44 | 2010. február 2. | 18:52:26

"Az nem válasz, hogy másnak sincs erre megoldása, mert nekem van."-írod,
akkor mond...

jucika | 2010. február 2. | 18:50:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Pityu44 | 2010. február 2. | 18:49:39

Igazad van "papirszobrasz" !
Most akkor hülyék vagyunk?

mserussi | 2010. február 2. | 18:44:13

a hasam (vagy más testrészem.....:))

mserussi | 2010. február 2. | 18:41:50

a net, mint dumahely tökéletesen rávilágít a mit is mondhatok általános emberi dilemmáira. Azt hosszasan tudom ecsetelni, hol fáj mondjuk hasam, de arról szinte semmi mondanivalóm nincs, amikor nem fáj...akkor nem fáj.

papirszobrasz | 2010. február 2. | 18:38:21

Mutasson már fel nekem valaki egy konzervatívok által megfogalmazott programot, stratégiát, amely alkalmas arra, hogy biztosítsa az ország fejlődését. Az nem válasz, hogy másnak sincs erre megoldása, mert nekem van. Húsz éve üresjáratban működik az ország, jár a motor, kopnak az alkatrészek, fogy az üzemanyag, csak éppen tapodtat sem haladunk előre. A választók pedig azokra szavaznak, akik ezerszer bebizonyították alkalmatlanságukat.

Jager László | 2010. február 2. | 18:19:55

Legyen akkor hatötöd a győzelem!
És mit kezd ezzel a fidesz!?
Viktóriám ilyenkor mondja! Most már menjünk aludni!
TV-t sem nézzük!!
Na talán nem ez lesz!?
J.L.

nyugdíjas | 2010. február 2. | 18:15:48

Az eccerűen kacagtató, amikor az emberek a jobboldalról beszélnek Mon.Az tény, hogy jön egy másik szocialista párt, aki szebben beszél egy darabig a nép nyelvén.Hiszen ők is csak Kádár gyermekei.

rasztaszív | 2010. február 2. | 18:15:39

A kétharmadot a szocialisták szállítják házhoz, "

a szocik csak magukat amortizálják le.a fidesz győzelméhez ez kevés lesz.vannak más pártok is:
kitvalasztanal.hu

statez | 2010. február 2. | 18:05:48

A Fidesz kétharmadát nem a az ilyen-olyan jobboldali bloggok, és főleg nem a Fidesz-kampány, amelyik idáig inkább kontraproduktív semmint szavazatot hozó. A kétharmadot a szocialisták szállítják házhoz, nincs nap, hogy újabb és újabb botrányok, újabb és újabb lopások, amelyek a legfelsőbb szoci köröket érintik, ne derülnének ki. És ezen mit sem változtat Bajnai álságos és ártatlan pislogása, aki egy év alatt képtelen egyetlenegy kommentárt is fűzni a mindennapos MSZP-s korrupciós botrányokhoz. Úgy csinál, jár-kel az országban mintha neki ehhez az egész szocialista vircsafthoz semmi köze nem lenne. Mintha hozzá fel sem érnének ezek az ügyek, pedig már a szájáig érnek.

rasztaszív | 2010. február 2. | 17:59:02

FIDESZ-nek ellentétben a többi párttal VAN politikai szocializációs tevékenysége."

tartok tőle,tévedsz,ha ezt a fidesznek tulajdonítod.ez inkább a vatikán hatása

Jonnie | 2010. február 2. | 17:54:25

Jager László | 2010. február 2. | 17:23:52

Jobb a neten a rosszabikot képviseli!
Nem beszél a programokról,csak a lenéző,lehülyéző,lejárató szöveget nyomja.
OVODÁS SZÍNVONALON!!
Én is ilyeneket mondtam már a BÖLCSÖDÉBEN is Zsuzsikának!!
Képzeld el még a haját is meghúztam.
Pistékét pedig pofon vertem.
Na ilyen a mai netezés!!!
LEJÁTRATÓS!!!!
Érvek bezzeg nincsenek!!!
J.L.

Hajrá Jager ny*lj be tövig, de frappánsan ám, ahogy SZOKTÁL!
Te aki "10x öszödi beszéd" után is komcsi maradnál.
Tapsolni fogsz fiam, mint a gép még a 100. elk*rtuk után is.
Biztos sokra vitted volna a coccializmusban.

saman | 2010. február 2. | 17:51:28

A pártoknak körül kellene nézniük, hogy milyen a kapcsolatuk a holdudvarukkal és a politikafüggetlen civil világgal. 1998-ban bevezették azt a gyakorlatot, hogy halálra ítélik a politikafüggetlen civil világot és eztán csak a pártszervezeteket támogatják a civil pénzekből vagy a gazdaságfejlesztési pénzekből. Ezt a forrást a FIDESZ egy birodalom kiépítésére fordította, emellett meg tudja ideologizálni a pozícióját.
Ezzel szemben az SZDSZ vagy az MSZP az egyszerűen csak pusztított és felélt. Nem épített semmit. Ráadásul ez a civilgyilkos és zsákmányszerző logikára épülő korszak nem összeegyeztethető sem a liberalizmussal sem pedig a baloldalisággal sem. Közelebb áll a kormánypártok napi tevékenysége a gyakorlati fasizmushoz, mint a névjegyeiken megfogalmazott ideológiákhoz. EZt egy idő után a belső demokráiocával sem lehet elfogadtatni, így ezeknek a formációknak nincsen elit utánpótlása.
Kutyából nem lesz szalonna.
Az ifjú MSZP SZDSZ hívők Zuschlág táboraiban szocializálódtak. Arról meg tudjuk, hogy bírkaiskola! A guru se valami híres Bothistawa.

saman | 2010. február 2. | 17:43:08

Én közösségfejlesztéssel foglalkozom, olyan demokrácia fejlesztő mozgalmakban nőttem fel, amely helyi kisközösségek társadalmi tervezés folyamatokba való bekapcsolódását segítette.
Van egy blogom, a reszvetelidemokracia.blog.hu. Ez egy témablog, amelyben főként a pártok politikai szocializációs tevékenységét anyázom.
Az én cikkeim azt a diagnózist állítják fel erre a tünetre, amit ez a cikk igyekszik nevén nevézni, hogy a FIDESZ-nek ellentétben a többi párttal VAN politikai szocializációs tevékenysége.
Igaz, hogy eztán az országban kő kövön nem marad. Ettől még a hullaszagú pártoknak vagy az új pártoknak észbe kellene kapni, mert úgy tűnik, hogy ez egy fontos terület. Még egy olyan dilettáns társaság is, mint a FIDESZ szépen fel tudja forgatni fenekestül az országot ezügyben.

öszijő | 2010. február 2. | 17:35:03

"Hanem arra, hogy lényegesen több a szofisztikáltan, normálisan, ésszel és jól fogalmazó, hm, a baltól és a középtől is jobbra lévő netes felület". pl?

Knapp | 2010. február 2. | 17:32:15

Bizony, egyre több az értelmes fideszes a neten. (Talán az értelmes balliberálisok nem a politikával vannak elfoglalva...)

Biztos őket célozza a mostani választási kampányplakát ezzel a "basic" magyarral: "remény", "biztonság", "jövő", "új kezdet", "siker", "együtt", "bölény", "tűz", "banán"...

Jager László | 2010. február 2. | 17:23:52

Jobb a neten a rosszabikot képviseli!
Nem beszél a programokról,csak a lenéző,lehülyéző,lejárató szöveget nyomja.
OVODÁS SZÍNVONALON!!
Én is ilyeneket mondtam már a BÖLCSÖDÉBEN is Zsuzsikának!!
Képzeld el még a haját is meghúztam.
Pistékét pedig pofon vertem.
Na ilyen a mai netezés!!!
LEJÁTRATÓS!!!!
Érvek bezzeg nincsenek!!!
J.L.

Hammada Fleet | 2010. február 2. | 17:16:20

"Hanem arra, hogy lényegesen több a szofisztikáltan, normálisan, ésszel és jól fogalmazó, hm, a baltól és a középtől is jobbra lévő netes felület,"
A kuruc infóra gondoltál?

Salfonz | 2010. február 2. | 17:10:32

Talán, ha lenne pénz balnetre is.
Ingyér, csak szabadidőben lehet világot váltani.
A hobby teljesítményt meg nem illik számonkérni.

Pare | 2010. február 2. | 17:01:44

pinkyboy | 2010. február 2. | 16:22:31

Köszi a dicséretet!

lacus48 | 2010. február 2. | 16:46:21

"A magyar bal-(?), illetve liberális (?) oldal hívei, miközben máris jövendő sebeiket nyalogatják, azért elgondolkodhatnának azon, miért alakult úgy, hogy az interneten már réges-rég megvan az a kétharmad."

Én megpróbálom megválaszolni.
Ez a 8 év Magyarország szégyene volt. Szégyelhette magát mindenki, hogy ilyen vezetői vannak az országnak, ez az értelmiségre fokozottan igaz lehet.
Egy Gyurcsány Ferencre, Horváth Ágnesre, Veres Jánosra, Szilvássy Györgyre és még lehetne sorolni az elvtársakat, hát rájuk biztos ,hogy nem lehetünk büszkék.

math | 2010. február 2. | 16:45:17

"ugyan minek alapján deklarálja a szerző, hogy az egyik oldal a haladáspárti, a másik kevésbé. Ugyan miféle véleményekre alapozza ezt a kijelentését?"

A "konzervativizmus" szó jelentésére. Mondhatni, józan paraszti észre.

math | 2010. február 2. | 16:44:20

A konzervatórium szerzőivel többször vitáztam. Nekik a Felvilágosodós filozófusai nem pozitívak, ők olyan gondolatrendszerhez csatlakoznak, ami kilóg a nyugati, többségi analitikus filozófiából, de még az európai kontinentális filozófia mainstream áramlatából is.

Ez az eszmeáramlat nem szalonképes Európában, hanem elhajló, abnormáélis kisebbséget alkot.

teniszke | 2010. február 2. | 16:43:48

Nem vagyok sem bal-, sem jobboldali, igyekszem viszont józan ész párti lenni, ilyen minőségben vetődik fel bennem : ugyan minek alapján deklarálja a szerző, hogy az egyik oldal a haladáspárti, a másik kevésbé. Ugyan miféle véleményekre alapozza ezt a kijelentését? Mert biztos vannak ilyenek, de az ellenkezője is szép számmal...

math | 2010. február 2. | 16:41:54

cs.i.z:

"Az emberiség történelme a kezdetektől fogva az esztelen pusztítás történelme, de a „haladás" nevében igazolt gyilkosság és rombolás a francia forradalom öröksége."

http://www.konzervatorium.hu/publicisztika/202-a-multat-vegkepp-eltoeroelni

Azért ne mondd, hogy ezek nincsenek megborulva.

Azért az, hogy a Nagy Francia Forradalom minden szörnyűsége ellenére a haladás egy fontos lépcsőfoka volt, nem kéne vitatni. A francia többség mindmáig büszke a forradalomra, akármilyen vegyesek is a részletek iránti érzéseik.

A konzervatórium írói egy olyan paranoid történelem-felfogásban szenvednek, ami a "kitalált középkor" színvonalát súrolja, és eléggé patologikusnak mondható.

Az olyan konzervatórium, ami a Felvilágosodást is visszacsinálná, az nem mondható normálisnak. Idáig szalonképes konzervativ nézet nem mehet el. A nyugati konzervativizmus sehol nem akar hátrébb hátrálni a Felvilágosodásnál.

A konzervatórium egy Európával nem kompatibilis őskövület. Eltérítiené Magyarországot az európai úttól. Szophisztikált Jobbik, de Jobbik.











papaigyerek | 2010. február 2. | 16:31:19

Honnan ismerhetjük meg az Mszp szavazót?
1.Véleményük a pártokról:Egyik kutya a másik eb.(szétkenik a felelősséget)
2.- A fidesz sem lenne jobb.-mondják.
3.A zorbánnak bányája van meg szőlője.(szőlőm nekem is van)

Hát ezek elég gyenge szólamok.

Amíg ezek a hiteltelen mszp vezetők próbálkoznak,a szimpatizánsok kihalnak.

mozes61 | 2010. február 2. | 16:24:39

Teljessen pártatlan vagyok de nagy valószinüséggel én is a Jobbikra fogok szavazni csak azért nehogy a komcsik bekerüljenek a Parlamentbe. De sajnos ahogy elnéztem az MSZP proőagandáját nagyon sok embert megbolonditanak ugy mint régen.Azonkivül a Fidesznek kell egy nagyon erős ellenzék,hogy észheztérjenek és normális politikát folytassanak,jó voltaz ut amin annó elindultak csak az emberekhezvaló viszonytkellene jóbban ápolni.Ismételten az a véleményem,ha a dolgozot kihagyjuka termelésből a javak tisztességes elosztása terén akkor oda jutunk mint a kommunizmusban,a dolgozó kilopja a szemét az államnak és ismét a Kádári korszakban vagyunk csak a dátum változik.

cs.i.z. | 2010. február 2. | 16:23:16

Pocak: nem "riogatok" Bencsikkel és a Demokratával, nem szoktam, ugyanis. A dedós hülyeségre próbáltam utalni.

Mivel többen kérték, íme néhány a (szerintem) "normális" felületek közül. Az ezeken megfogalmazott véleményekkel persze nem feltétlenül értek egyet, de van, hogy mégis. Akad, amelyik szerintem "sok", de mindegyik civilizált. Szélsőségesnek semmiképp sem nevezném őket.

www.mandiner.hu
www.konzervatorium.hu
www.jobbklikk.hu
www.kommentar.info.hu

Köszönöm az eddigi és további hozzászólásokat.

pinkyboy | 2010. február 2. | 16:22:31

Pare | 2010. február 2. | 16:14:51

Te intoleráns inkompetens primitiv lenéző cinikus hitvány gazember!

pinkyboy | 2010. február 2. | 16:21:34

Pare | 2010. február 2. | 16:19:11

Nem jelzett semmit!

Pare | 2010. február 2. | 16:19:11

pinkyboy | 2010. február 2. | 16:06:39
CENZÚRA!

Az ám!
És szerinted mennyi az az 1500 karakter?
Egyébként meg aki okkal-ok nélkül cenzúrát emleget, menjen melegebb vidékekre!

HIRDETÉS

„Elnök Úr 2010 es győzelmét a próféták megjósolták: Ézs.9:5-6 Mert egy gyermek születik nekünk, fiú adatik nekünk. Az uralom az Ő vállán lesz, és így fogják nevezni: Csodálatos Tanácsos, Erős Isten, Örökkévaló Atya, Békesség Fejedelme! Uralma növekedésének és a békének nem lesz vége a Dávid trónján és országában, mert megerősíti és megszilárdítja törvénnyel és igazsággal mostantól fogva mindörökké. A Seregek Urának féltő szeretete viszi véghez ezt! Hajrá Magyarország, Hajrá Magyarok!"

Az utolsó mondat persze nem a Bibliából van, noha kétség nem fér hozzá, hogy - miként Jézus nyelve is a magyar volt - a Jóistentől Szent Péteren át az utolsó puttóig az egész mennyei trupp a Fidesz-KDNP kétharmadáért szorít. És ha mégsem lesz meg végül az a kétharmad, mert azért előfordulhat, hogy mégsem lesz meg, ugye, na, akkor lesz itt olyan vihar, hogy kimozdul a helyéből a parlament, narancssárga repitollak potyognak az égből, egyenesen az árulómód balra szavazó nyuggerek szemébe, Bencsik András meg jól megírhatja, hogy istenítélet volt ez is, mint 2006-ban az augusztus huszadikai, több életet követelő.

De ne szaladjunk előre, és végképp ne tévesszük szem elől a dolgozat fő témáját, amelyhez - bár istentelenek vagyunk és nemzetrontók, most mégiscsak - Ézsaiás próféta szavai szolgálnak kiindulópontul. Hogy ugyanis a hálót böngészve kiderül, a digitális világ a gyakorló elmebetegeket is erősen vonzza. A fenti idézet például Orbán Viktor egyik, a Facebook közösségi oldalon elhelyezett bejegyzéséhez érkezett kommentből származik. (A Facebook sajátos, a nem személyes, hanem inkább intézményszerű profilokhoz rendelt magyar fordításának köszönhetem egyébként, hogy láthattam leírva a következő mondatot: „Andrassew Iván Orbán Viktor rajongója lett.")

HIRDETÉS

Mielőtt baloldali olvasóink felszisszennek, hogy na, látod, anyukám, az Orbán hívei milyen hülyék, há' asziszik, a messiás a XII. kerületben lakik, két dolgot okvetlenül meg kell jegyezni: az idézett hozzászólás után a többi „rajongó" által nagyon gyorsan rendre lett utasítva a renitens, az Elnök Úr jelentőségét kissé talán túldimenzionáló kommentelő. A másik meg: azért a Gyurcsány Ferenc blogját megjegyzéseikkel tarkító balos hívek között is jócskán találhatni virtigli retardáltakat. Mert a hülyeség világnézet-semleges.

Hanem azért az nagyon furcsa mégis, hogy bár a vulgár-közvélekedés szerint a baloldali és a liberális „oldal" képviselné a haladást, a progressziót, meg mindent, az interneten mégis rendre a konzervatívnak nevezett oldal bizonyul jobbnak. És nem arra gondolok, hogy míg Orbán Viktornak néhány hét alatt 6968 „rajongója" lett a Facebookon, addig Mesterházy Attilának mindössze 481 „ismerőse" van. És még csak nem is az alpári nyilas weblapokra célzok itt, amelyekből azért jócskán akad a hazai netszférában - még ha a szerver külföldi is adott esetben. Meg nem is az online lapok kommentálható cikkei alatt található nácirezervátumra, komcsiakolra.

Hanem arra, hogy lényegesen több a szofisztikáltan, normálisan, ésszel és jól fogalmazó, hm, a baltól és a középtől is jobbra lévő netes felület, mint amennyit az elvileg nagyon is fejlődéspárti, másként demokrata, úgynevezett baloldal fel tud mutatni. És ez nem csak a hivatalos kampány idejére igaz. Létezik egy jó nagy rakás olyan blog, netes magazin, amely nem Szíjjártó et. hülyeségeit böfögi vissza, az eredetihez képest is ostoba hangnemben, hanem helyzetet elemez, véleményt nyilvánít, orientál, tollhegyre tűz, és ha kell, a jobbról érkező hülyéket ugyanúgy lehülyézi, mint a balról érkezőket. Tisztességesen. Nem fasisztázik, nem kommunistázik, nem rikácsol - beszél. Nem semleges, persze, de nem is elfogult.

A magyar bal-(?), illetve liberális (?) oldal hívei, miközben máris jövendő sebeiket nyalogatják, azért elgondolkodhatnának azon, miért alakult úgy, hogy az interneten már réges-rég megvan az a kétharmad.

Címkék: internet, voks
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    166 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS