A Fidesz kifogásolja a Magyarországról szóló imidzshirdetést

A Fidesz kifogásolja, hogy a kormány a pénzügyi válság idején egy külföldi lapban fizetett hirdetést tett közzé Magyarországról, és ebben ráadásul olyan állításokat fogalmaz meg, amelyek nem felelnek meg a valóságnak - erről Nyitrai Zsolt, a Fidesz országgyűlési képviselője beszélt vasárnapi sajtótájékoztatóján. A kormányszóvivő reagálásában közölte: a hírdetést a Magyar Turizmus Zrt. és turisztikai cégek kezdeményezték, illetve finanszírozták.

Nyitrai Zsolt az International Herald Tribune szerdai számában található egész oldalas fizetett hirdetést kifogásolta, mert szerinte nem helyes, hogy a Magyarországot sújtó pénzügyi válság idején az adófizetők pénzéből a kormány külföldi propagandát folytat. Felhívta a figyelmet arra, hogy éppen szerdán emelte meg a jegybaki alapkamatot a Monetáris Tanács, és feltette a kérdést miért kell a legnagyobb válság közepette a magyar adófizetők pénzét külföldi újságokban megjelenő hirdetésekre költeni.

A fideszes politikus ugyanakkor a hirdetést tartalma miatt sem tartotta elfogadhatónak, szerinte ugyanis csak még további hitelvesztést okoz külföldön, ha olyan információk jelennek meg Magyarországról, amelyek köszönőviszonyban sem állnak a valósággal. Mint felolvasta, a hirdetésben többek között az szerepel, hogy Magyarország virágzik a 2004-es uniós csatlakozás óta, hogy gazdasága biztos talajon áll, hogy jó úton jár az euró bevezetéséhez, illetve, hogy a kormány monetáris reformokat vezetett be, merész intézkedéseket foganatosított a költségvetési hiány mérséklésére és összehangolt erőfeszítést tesz, hogy az üzleti életnek barátságos környezetet teremtsen.

Szerinte a magyar gazdaság helyzete nyitott könyv a külföld számára, ezért nem gondolja, hogy egy ilyen hirdetéssel bárkit is meg lehetne téveszteni, félre lehetne vezetni. A politikus utalt arra is, hogy International Herald Tribune említett számában és a következő napokban is jelentek meg cikkek arról, hogy a magyar gazdaság állapota nem túl fényes, ezért szerinte ezzel a fizetett hirdetéssel csak még rosszabb helyzetbe hozzuk magunkat.

Közölte: a Fidesz képviselői hétfőn írásbeli kérdést tesznek fel a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszternek, akitől arra várnak választ, hogy ki döntött a hirdetés megjelentetéséről, ki hagyta jóvá tartalmát, és mennyibe kerül ez a magyar adófizetőknek. A Fidesz egyben felszólítja a kormányt, hogy állítsa le ezt a közpénzről finanszírozott hamis és igaztalan külföldi propagandát - jelentette ki. Arra az újságírói kérdésre, hogy akkor szerinte a kormányzati kommunikációnak ebben a helyzetben arról kellene-e szólnia, hogy válság van Magyarországon, Nyitrai Zsolt azt mondta: a kommunikációnak minden esetben őszintének és szakmainak kellene lennie, a hirdetés azonban egyik kritériumnak sem felel meg.

Őszinte hang és a vezetési válság megoldása lehetne az első lépés, hogy Magyarország kijöjjön abból a kátyúból, amelybe az elmúlt hat év elhibázott kormányzati és gazdaság politikája vitte az országot - fogalmazott. Megjegyezte: a Fidesz örülne a legjobban, ha igaz lenne mindaz, ami ebben a hirdetésben szerepel, és ez normális esetben megjelenne egy külföldi újságban.

A kormányszóvivő reagálásában közölte: "Rossz helyre lő a Fidesz", hiszen nem a kormány, hanem magyar turisztikai vállalkozások kezdeményezték a "Budapest winter invitation" kampányt annak érdekében, hogy minél több külföldi turistát vonzzanak Magyarországra a téli hónapokban. Mint Daróczi Dávid írja, összefogásra van szükség a nemzetközi pénzügyi válság magyarországi hatásainak csökkentése érdekében, éppen ezért nem támadni, hanem támogatni kell a magyar vállalatokat, köztük az idegenforgalmi cégeket is. A kormány továbbra is erre összpontosít, és nem vesz részt pártpolitikai sárdobálásban - teszi hozzá.

A kormányszóvivő tudatja: a "Budapest winter invitation" kampányt egyébként nem csak kezdeményezték a magyar cégek, de az International Herald Tribune című napilapban megjelent hirdetést is ők finanszírozták a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen. Úgy ítélték meg ugyanis, hogy részben az egy évvel ezelőtti hasonló kampányuknak volt köszönhető, hogy a 2007-es őszi-téli turisztikai szezonban mintegy 50 ezer vendégéjszakával többet töltöttek a külföldiek hazánkban. A kampányt kezdeményező magyar vállalatok idén körülbelül 60 ezer vendégéjszakával várnak többet - írja közleményében Daróczi Dávid.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.